13/4/19

Βαρυσήμαντος επιστολή προς την Ι. Κοινότητα 12 Αγιορειτών Γερόντων δια το Ουκρανικόν

ν γί ρει τ 17 Μαρτίου 2019
Σεβαστ
ν ερν Κοινότητα γίου ρους θω, ες Καρυς
Πανοσιολογιώτατοι, σεβαστο
Πατέρες κα ν Χριστ δελφοί, ελογετε.
Μετ πολλς λύπης κα νησυχίας πληροφορούμεθα σα λαμβάνουν χώραν ν τ καθόλου ρθοδόξ κκλησί ξ φορμς τς ντικανονικς ποδόσεως ατοκεφαλίας ες τος σχισματικος τς Οκρανίας, νευ συναινέσεως τς κανονικς ατονόμου κκλησίας, τς π τν μητροπολίτην νούφριον, ποία ξακολουθε ν θεωρ σχισματικος τος νέους ατοκέφαλους, ν μ χ κοινωνίαν μετ’ ατν, βάσει δ τν ερν Κανόνων, κα μ σους κοινωνον μ τος σχισματικούς. δη κκλησία τς Ρωσίας χει διακόψει τν κοινωνίαν μ τ Οκουμενικν Πατριαρχεον, τ ποον ατογνωμόνως παρεχώρησε τ ατοκέφαλον, πεμβανον περορίως ες ξένην δικαιοδοσίαν, παρ τν ρητν παγόρευσιν τν «ερν Κανόνων. Θ πράξουν δ τ διο κα λλαι ατοκέφαλοι κκλησίαι, πως δη χουν δηλώσει. πειλεται τσι διεύρυνσις κα ξάπλωσις το σχίσματος, ες κτασιν παρομοίαν κείνης το 1054.
Δ
ν κλεισαν κόμη α πληγα κα τ τραύματα, πο προεκλήθησαν π τν Σύνοδον το Κολυμπαρίου τς Κρήτης, ποία μ τν κκλησιοποίησιν τν αρέσεων κα τν ποστήριξιν τς παναιρέσεως το Οκουμενισμο διέρρηξε κάθε σχέσιν μ τν ρθόδοξον Πατερικν κα συνοδικν Παράδοσιν, τν καταδικάζουσαν τς αρέσεις. Ερισκόμεθα πρ νέων πληγν ες τ σμα τς κκλησίας, μ ποκλειστικν πεύθυνον τ Οκουμενικν Πατριαρχεον, κα μ δικαίωσιν τώρα χι τν αρέσεων, λλ τν σχισμάτων.
Πλήττεται
τσι κα παρεμποδίζεται σωτηρία τν νθρώπων, διότι εναι μυριόλεκτον τς γίας Γραφς κα τς Πατερικς Παραδόσεως δίδαγμα, τι αρεσις κα τ σχίσμα δηγον ες τν πώλειαν, πειδ ες τος χώρους ατος δν νεργε τ γιον Πνεμα. Περιοριζόμεθα ες λαχίστας μόνον μαρτυρίας. Μ. Βασίλειος, ριθμν τ σχίσμα ς τν δευτέραν μετ τν αρεσιν κκλησιολογικν κτροπήν, διδάσκει τι «ο τς κκλησίας ποστάντες, οκ τι σχον τν Χάριν το γίου Πνεύματος φ’ αυτος- πέλιπε γρ μετάδοσις τ διακοπναι τν κολουθίαν»1. σοι δηλαδή, μ τ σχίσματα, φεύγουν π τν κκλησίαν δν χουν πλέον τν Χάριν το γίου Πνεύματος, διότι διακοπ τς κοινωνίας συνεπάγεται τν διακοπν τς νεργείας το γίου Πνεύματος. Συνεχίζει μάλιστα λέγων τι δν μπορον πλέον ν μεταδίδουν ες λλους δι τν μυστηρίων τν Χάριν π τν ποίαν ο διοι ξέπεσαν: «Ο δ πορραγέντες, λαϊκο γενόμενοι, οτε το βαπτίζειν, οτε το χειροτονεν εχον ξουσίαν, οτε δύναντο Χάριν Πνεύματος γίου τέροις παρέχειν, ς ατο κπεπτώκασι»2. ποτρέπων πίσης γιος ωάννης Χρυσόστομος τν δημιουργίαν σχισμάτων, διδάσκει τι τ ν σχίση κανες τν κκλησίαν δν εναι μικρότερον κακν π τ ν μπέση ες αρεσιν: «Το ες αρεσιν μπεσεν τ τν κκλησίαν σχίσαι οκ λαττόν στι κακόν»3. κτιμ τι τίποτε δν παροργίζει τν Θεν περισσότερον π τς διαιρέσεις κα τ σχίσματα κα μνημονεύει γνώμην γίου νδρός, κατ τν ποίαν οτε τ αμα το μαρτυρίου μπορε ν ξαλείψ τν μαρτίαν το σχίσματος4.
αρεσις κα τ σχίσμα εναι ργον το Διαβόλου. ταν ποτυγχάν ν παρεμπόδισ τν σωτηρίαν μ τς αρέσεις, νεργε κα προκαλε σχίσματα. Εναι συνοπτικ το φρονήματος συμπάσης τς κκλησίας διατύπωσις το 13ου Κανόνος τς Πρωτοδευτέρας Συνόδου π Μεγάλου Φωτίου (861): «Τς τν αρετικν ζιζανίων πισπορς ν τ το Χριστο κκλησί παμπόνηρος καταβαλών, κα ταύτας ρν τ μαχαίρ το Πνεύματος κτεμνομένας προρρίζους, φ’ τέραν λθε μεθοδείας δόν, τ τν σχισματικν μανί τ Χριστο Σμα μερίζειν πιχειρν»5.
λόγος τς νησυχίας κα τς συγγραφς τς παρούσης πιστολς γκειται ες τ τι πιθυμομε ν διατρανώσωμε τν θέλησίν μας ν μ γίνωμε κα μες ο γιορεται κοινωνο το σχίσματος κα κινδυνεύσ τσι σωτηρία μας. γκαταλείψαμε τν κόσμον κα τ ν τ κόσμ τερπν κα ναλισκόμεθα ψυχ τε κα σώματι ες σκητικος γνας, δι ν τύχωμεν το λέους το Θεο. Δν θ ταν συγχώρητη μέλεια κα φροσύνη ν χρηστεύσωμε τος κόπους κα τς προσδοκίας μ τ ν κοινωνήσωμε μ τος κοινωνήτους σχισματικος τς Οκρανίας, τος καθρημένους π τν κκλησίαν τς Ρωσίας, ες τν ποίαν κανονικς πάγεται π τρες κα πλέον αἰῶνας κατ σταθεράν, διάκοπον κα καθολικν ναγνώρισιν λων τν ρθοδόξων, μηδ’ ατο το Οκουμενικο Πατριαρχείου ξαιρουμένου; Εναι σαφς ν προκειμέν εροκανονικ Παράδοσις. ΛΓ’ κανν τς ν Λαοδικεί Συνόδου παγορεύει τς συμπροσευχς μετ αρετικν κα σχισματικν: «τι ο δε αρετικος σχισματικος συνεύχεσθαι»6. Κα Β’ κανν τς ν ντιοχεί συνόδου ποφασίζει τι ατς πο κοινωνε μ κοινωνήτους καθίσταται κα ατς κοινώνητος κα τι δν μπορε λλη κκλησία ν ποκαταστήσ τος κοινωνήτους: «Μ ξεναι δ κοινωνεν τος κοινωνήτοις, μηδ ν τέρ κκλησί ποδέχεσθαι τος ν τέρ κκλησί μ συναγομένους. Ε δ φανείη τις τν πισκόπων Πρεσβυτέρων Διακόνων τις το κανόνος τος κοινωνήτοις κοινωνν, κα τοτον κοινώνητον εναι, ς ν συγχέοντα τν Κανόνα τς κκλησίας»7. Τος κοινωνήτους δν μπορε ν ποκαταστήσ λλη σύνοδος, παρ μόνον κείνη πο τος τιμώρησε. σοι παραβαίνουν τν κανόνα ατόν, πως πραξε πατριάρχης Βαρθολομαος μ τος σχισματικος τς Οκρανίας, τος ποίους τιμώρησε κκλησία τς Ρωσίας κα ατ μόνον μπορε ν τος ποκαταστήσ, ατο λοιπν ποβάλλονται τς κκλησίας. Ατ διακελεύει κα Δ΄ κανν τς ατς ν ντιοχεί συνόδου: «Ε τις πίσκοπος, π Συνόδου καθαιρεθες Πρεσβύτερος Διάκονος π το δίου πισκόπου τολμήσειέ τι πρξαι τς λειτουργίας, ετε πίσκοπος κατ τν προάγουσαν συνήθειαν, ετε Πρεσβύτερος, ετε Διάκονος, μηκέτι ξν εναι ατ μηδ’ ν τέρ Συνόδ λπίδα ποκαταστάσεως, μήτε πολογίας χώραν χειν, λλ κα τος κοινωνοντας ατ πάντας ποβάλλεσθαι τς κκλησίας κα μάλιστα, ε μαθόντες τν πόφασιν τν κατ τν προειρημένων ξενεχθεσαν, τολμήσειεν ατος κοινωνεν»8.
Τ
κκλησιαστικ πράγματα στν Οκρανία, ν εναι πλ, χουν περιπλακ πικίνδυνα μ τν θέμιτον εσπήδησιν το Πατριάρχου Βαρθολομαίου ες ξένην δικαιοδοσίαν κα τν κοινωνίαν του μ τος κοινωνήτους σχισματικούς. Μέχρι τ 1686 Οκρανία πήγετο ες τ Οκουμενικν Πατριαρχεον, πως παλαιότερα πρ το 1590 πήγετο λλωστε κα κκλησία τς Ρωσίας. Τ 1686 μ πρξιν το πατριάρχου Διονυσίου Δ’ πήχθη ες τν δικαιοδοσίαν το Πατριαρχείου Μόσχας, ες τν ποίαν παραμένει, κατ πάγκοινον τν ρθοδόξων παραδοχήν, μέχρι σήμερον, π 333 τη. μετ τν κατάρρευσιν το Κομμουνισμο (1990) δημιουργία το νεξαρτήτου Κράτους τς Οκρανίας συνεπέφερε κα τ ατημα τς δημιουργίας νεξαρτήτου ατοκεφάλου κκλησίας. Πρόκειται περ νομίμου κα δικαιολογημένου ατήματος, ες τ ποον νταπεκρίθη μερικς κκλησία τς Ρωσίας, παραχωρήσασα καθεστς ερείας ατονομίας κα χι πλήρη ατοκεφαλίαν. ντιδρν ες τν πόφασιν ατν μητροπολίτης Κιέβου Φιλάρετος, κανονικς τότε πίσκοπος τς κκλησίας τς Ρωσίας, κα φο πέτυχε ν κλεγ πατριάρχης Μόσχας, προκάλεσε σχίσμα δημιουργήσας δικήν του νεξάρτητον κκλησίαν κα τιμωρηθες δι’ ατ μ καθαίρεσιν κα ναθεματισμόν. πρχε κόμη κα λλη σχισματικ κκλησία π τν Μακάριον Μαλέτιτς, καθηρημένον ερέα, ποος στν συνέχεια «χειροτονήθηκε πίσκοπος» π χι πλς σχισματικος λλ κα στερούμενους κα τυπικς κανονικς διαδοχς. Α δύο ατα κοινώνητοι σχισματικα μάδες, θεωροντο σχισματικα φ’ λων τν ρθοδόξων, νωθεσαι δ προσφάτως (15-12-2018), γένοντο αθαιρέτως δεκτα ες κοινωνίαν μόνον π το Πατριάρχου Βαρθολομαίου (6-1-2019)- ς κανονικ δ κκλησία κα νόμιμος θεωρεται μέχρι σήμερον π λους νήκουσα ες τν δικαιοδοσίαν τς κκλησίας τς Ρωσίας ατόνομος κκλησία τς Οκρανίας π τν μητροπολίτην νούφριον.
Δ
ν θ προβμεν ες περαιτέρω στορικς, κανονικς κα γεωπολιτικς ναλύσεις, πολλα τν ποίων ξηγον πειστικς τν νάμειξιν τς Κωνσταντινουπόλεως ες τ Οκρανικν ζήτημα. Μς νδιαφέρει ν τονίσωμεν τς κκλησιολογικς κα σωτηριολογικς συνεπείας κα ν ποσαφηνίσωμεν κα τν δικήν μας θέσιν, ν κφράσωμεν τς δικάς μας νησυχίας. Εναι πρ πολλο γνωστν τι Πατριάρχης Βαρθολομαος δν τρέφει διαίτερον σεβασμν πρς τος ερος Κανόνας, τος ποίους πολλάκις παρέβη κα παραβαίνει, διαίτερα ες τς πρς τος αρετικος σχέσεις, τώρα δ κα ες τς πρς τος σχισματικούς. νεμίχθη ες τ Οκρανικν Ατοκέφαλον, χωρς ν χ κανονικν δικαιοδοσίαν κα ρμοδιότητα. Προσεπάθησε κατ’ ρχν στηριζόμενος σ λλιπς κατηρτισμένους διοτελες θεολογικος συμβούλους ν θεμελίωσ τν εσπήδησιν πικαλούμενος τν θεσμν τς κκλήτου, τ τι δηλαδ ατς μόνος, ς λλος πάπας, δέχεται φέσεις κα προσ­φυγς π τς λοιπς ατοκεφάλους κκλησίας, φο δθεν δν εναι πρτος μεταξ σων (primus inter pares), λλα πρτος νευ σων (primus sine paribus), κατ τν πρωτοφαν παπίζουσαν γνώμην μεταπατερικν θεολογίσκων. Ατ μως κατέπεσε παταγωδς κα μέσως, διότι προσκρούει ες τ συνοδικν σύστημα διοικήσεως τς κκλησίας, τ ποον θεωρε τι λοι ο πατριάρχαι κα ο προκαθήμενοι εναι μεταξύ των σοι, δ Κωνσταντινουπόλεως χει πλς πρωτεο τιμς, χι πρωτεο ξουσίας, πως διεκδικε πάπας. δ κκλητος σχύει μόνον δι τος νήκοντας ες τν δικήν του δικαιοδοσίαν, κα χι ες τν δικαιοδοσίαν λλων πατριαρχν. Εναι ναμφίβολος κα ναντίρρητος εροκανονικ Παράδοσις, τν ποίαν συνώψισεν θεοκίνητος νος το ξ μν μεγίστου θεολόγου κα κανονολόγου γίου Νικοδήμου το γιορείτου, νώπιον το μεγαλείου το ποίου πρέπει ν καταισχυνθον κα ν κρυβον ο καιν κα κεν μελετντες κα προτείνοντες. Οτος σχολιάζει ες κτεν ποσημείωσιν τν Θ΄ Κανόνα τς Δ’ Οκουμενικς Συνόδου, ποος προβλέπει ν προσφεύγουν ο πίσκοποι κα λοιπο κληρικοί, ταν μφισβητον δικαστικς ποφάσεις, ες τν ξαρχον τς διοικήσεως ες τν τς Βασιλευούσης θρόνον. ρμηνεύει λοιπν τν κανόνα μ βάσιν τν κκλησιαστικν στορίαν, πλθος λλων ερν κανόνων, γκρίτους παλαιος κανονολόγους, λλ κα τν βυζαντινν νομοθεσίαν τν εσεβν βασιλέων, κα συμπεραίνει τι « Κωνσταντινουπόλεως οκ χει ξουσίαν νεργεν ες τς Διοικήσεις κα νορίας τν λλων Πατριαρχν, οτε ες ατν δόθη π τν Κανόνα τοτον κκλητος ν τ καθόλου κκλησί». Παραθέτει δ μεταξ λλων κα γνώμην το γκρίτου κανονολόγου Ζωναρ, ποος λέγει τι «μόνον τν ποκειμένων τ Κωνσταντινουπόλεως χει Κωνσταντινουπόλεως τς κκλήτους, σπερ κα τν ποκειμένων τ Ρώμης χει Ρώμης τς κκλήτους» κα τι «ο πάντων τν μητροπολιτν πάντως Κωνσταντινουπόλεως καθεται δικαστής, λλ τν ποκειμένων ατ»9.
ταν διεπίστωσε λοιπν πατριάρχης Βαρθολομαος τι θεσμς τς κκλήτου δν μπορε ν στήριξη τν περόριον εσπήδησιν ες ξένην δικαιοδοσίαν, νεκάλυψε, τ βοηθεί τν προθύμων συμβούλων του, μετ π 333 τη, τι Οκρανία δν νήκει ες τν δικαιοδοσίαν τς κκλησίας τς Ρωσίας, λλ ες τν δικαιοδοσίαν τς κκλησίας τς Κωνσταντινουπόλεως! πέκρυψαν κα παρερμήνευσαν πλθος γγράφων κα γνωμν ο πρόσεκτοι στρατευμένοι θεολόγοι του, δι ν βγάλουν τ στεον συμπέρασμα τι το προσωριν παραχώρησις τς Οκρανίας ες τν κκλησίαν τς Ρωσίας ( προσωρινότης κράτησε τρες κα πλέον αἰῶνας!), κα τώρα αρεται ατ παραχώρησις. Σημειωτέον τι λαι νεξαιρέτως α ατοκέφαλοι κκλησίαι διαλείπτως κα διακόπως μέχρι σήμερον θεωρον τν κκλησίαν τς Οκρανίας ς μέρος τς κκλησίας τς Ρωσίας κα ς μητροπολίτην Κιέβου ναγνωρίζουν τν συνετν κα μετριόφρονα πίσκοπον νούφριον.
Συνεπ
ς, ποκατάστασις τν σχισματικν τς Οκρανίας π ξένον κα εσπηδήσαντα Πατριάρχην, κα πόδοσις ες ατος π το δίου αθαιρέτως κκλησιαστικς ατοκεφαλίας, τν ποίαν δν ζήτησεν κανονικ τοπικ κκλησία10, παρ τν ντίθετον γνώμην τς οκείας κκλησιαστικς ρχς κα νευ Παν­ορθοδόξου συναινέσεως -μλλον δέ, μετ Πανορθοδόξου ντιδράσεως-, δι τς νυποστάτου κα ντικανονικς πικλήσεως τς κκλήτου καί, κατόπιν, δι τς στείας διεκδικήσεως δικαιοδοσίας μετ π τρες κα πλέον αἰῶνας μ παρερμηνείαν τν σχετικν γγράφων, καθιστον προβληματικν τ νέον καθεστς το ατοκεφάλου. Ο σχισματικο παραμένουν σχισματικο κα μόνη κανονικ κκλησία ες τν Οκρανίαν εναι π τν μητροπολίτην νούφριον. Δι τοτο οδεμία μέχρι τώρα ατοκέφαλος κκλησία -πλν τς Κων/πόλεως- ναγνωρίζει τν νέον «μητροπολίτην» τς ψευδο-ατοκεφάλου «κκλησίας», τν σχισματικν πιφάνιον. Θεωρομεν δ χι μόνον δικον, λλ κα στερουμένην στοιχειώδους λογικς, τν σκόπιμον μυωπίαν τινν πρς τν βασικν ταύτην Κανονικν θεώρησιν το ν λόγ προβλήματος, κα τν μονομερ πικέντρωσίν των ες σχετα μ ατν ζητήματα· πως λ.χ. ες τν θνικισμν τν Οκουμενισμν κορυφαίων κπροσώπων (παλαιοτέρων κα νεωτέρων) τς Ρωσικς κκλησίας -χι, μως, κα τς Κανονικς Οκρανικς τοιαύτης-, τ ποα μάλιστα προβάλλουν μ μεγεθυντικος φακούς, πρς δικαίωσιν τς ντικανονικότητος.
Ο
πλεστοι γιορεται Πατέρες χάρημεν χαρν μεγάλην, ταν ερ Κοινότης μ σχυρν πλειοψηφίαν πεφασίσατε ν μ στείλετε κπροσώπους -οτε κν εχετήριον πιστολν- ες τν νθρόνισιν το σχισματικο πιφανίου. λυπήθημεν σφόδρα δι τς Μονς πο μειοψήφησαν κα δι τος λαχίστους πο πέκυψαν ες πιέσεις, γνόησαν τν πόφασίν σας κα λαβον μέρος ες τν νθρόνισιν! Τ δια ασθήματα χαρς πλήρωσαν τς καρδίας μας κα δι τν π πολλν Μονν παρεμπόδισιν τς πισκέψεως «πισκόπων» κα «κληρικν» τς νέας ψευδοεκκλησίας, πικρία δ κα παθς ργ δι’ σους, ετυχς λίγους, φιλοφρόνως τος δέχθησαν κα συνελειτούργησαν!!!
Πανοσιολογιώτατοι σεβαστο
Πατέρες,
– λόγ
τς σοβαρότητος το θέματος,
– δι
τ κρος κα τν πήχησιν, τν ποίαν κέκτηται γιορειτικ μαρτυρία ν τν Οκουμενικν ρθοδοξίαν, λλ κα
– δι
τν διασφάλισιν τς νδοαγιορειτικς νότητος,
ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕΝ
πως χρι Πανορθοδόξου ποφάνσεως παγορεύσητε τν εσοδον τν ν λόγ σχισματικν ν τ ερ μν Τόπ -τουλάχιστον- τ «νεργσαι τι ατος ς κληρικος». Τ γεγονς τι ες τν νθρόνισιν τορχιεπισκόπου» πιφανίου οδεμία κκλησία παρέστη δι’ ντιπροσώπου της, λλ κα τ τι κατ τ διαρρεσαν τρίμηνον ξ ατς οδεμία κκλησία κοινώνησε τ κκλησί» του, παρ τς γενομένας φορήτους πιέσεις, θεωρομεν τι ποχρεώνουν ες τν λψιν τς νωτέρω ποφάσεως. Α δ πληροφορίαι δι νέα κύματα πισκέψεων τν ν λόγ σχισματικν ες γιον ρος, κατ τν ορτν το Εαγγελισμο κα μέσως μετ τν νάστασιν το Κυρίου, πιέζουν στε πόφασις ν ληφθ μεσώτατα.
Θ
γνωρίζετε, λλωστε, κα ξ τέρων πηγν, λλ κυρίως π τ νημερωτικ κείμενα, τ ποα σς πέστειλε Κανονικ κκλησία τς Οκρανίας, τι βασικώτατα στελέχη -παλαιότερα κα σημερινά- τς σχισματικς «εραρχίας» βαρύνονται π καταδίκας ξ κκλησιαστικν (οχ μόνον τς κκλησίας τς Οκρανίας, λλ κα τς Κων/πόλεως, κα τς Βουλγαρίας, κ..), λλ κα κ Πολιτικν δικαστηρίων δι βαρύτατα θικ γκλήματα, διανόητα κα δι λαϊκούς, κα δι μ Χριστιανούς! ς, πίσης, τι βαρύνονται δι τν νεργ νάμιξίν των ες τ σχετικς πρόσφατον Βουλγαρικν σχίσμα, δι τς σχέσεις των μ τος Ονίτας τς Οκρανίας, δι τος φοβερος διωγμος πο ξαπολύουν τ συνδρομ τν κρατικν ρχν ναντίον τς Κανονικς κκλησίας κατ τ τελευταα πέντε τη, κα δίως μετ τν ναγνώρισίν των π το Πατριάρχου Βαρθολομαίου, δι τς προσφάτους παραδέκτους δηλώσεις το «ρχιεπισκόπου» των πιφανίου δι τν μοφυλοφιλίαν κ..π. Τέλος, θ κατανοτε τι α πισκέψεις των ες τν γιώνυμον μν Τόπον οδόλως χουν προσκυνηματικν χαρακτρα, λλ στοχεύουν ες τν κμετάλλευσιν το κύρους τς προσδοκωμένης π’ ατν εμενος γιορειτικς τοποθετήσεως, δι τν πεγκλωβισμόν των κ τς Πανορθοδόξου πομονώσεώς των κα πρς πίτευξιν τν νόμων σχεδιασμν των.
μες πάντως, Χάριτι Θεο, κολουθοντες τν λάθητον Συνοδικν κα Πατερικν Παράδοσιν τς κκλησίας, δν διακινδυνεύομεν τν σωτηρίαν μας κοινωνοντες μ τος κοινωνήτους σχισματικος τς Οκρανίας, πιστεύοντες τι σοι κοινωνον μ τος κοινωνήτους καθίστανται κα ατο -τουλάχιστον δυνάμει- κοινώνητοι· οτε θ συνεργήσωμεν δι τς τοιαύτης κοινωνίας ες τος διωγμος κατ τς Κανονικς κκλησίας, λλ’ οτε κα ες τν διαιώνισιν το σχίσματος κα τοπικς κα γενικώτερον ν τ ρθοδοξί· φοβούμεθα δ κα νδοαγιορειτικς, ἐὰν δν ληφθον γκαίρως ρθα κα γεννααι ποφάσεις.
ναμένοντες τν γκαιρον
νταπόκρισίν σας
Μετ
τιμς
κα
το προσήκοντος σεβασμο
Γέρων ρσένιος ερομόναχος κα συνοδεία ατο, ερν Κουτλουμουσιανν Κελλίον ‘Παναγούδα’. Γέρων βραμ ερομόναχος κα συνοδεία ατο, ερ Καλύβη γίου Γερασίμου -ερ Κουτλουμουσιαν Σκήτη. Γέρων Θεόφιλος εροδιάκονος κα συν­οδεία ατο, ερν Γρηγοριάτικον Κελλίον γίων ναργύρων Παχωμαοι. Γέρων Νικόλαος Μοναχός, ερν Χιλανδαρινν Κελλίον γίου Δημητρίου. Γέρων ωσφ Μοναχς κα συνοδεία ατο, ερν γιοπαυλίτικον Κελλίον γίων Θεοδώρων. Γέρων Σάββας Μοναχς κα συνοδεία ατο, ερν Χιλανδαρινν Κελλίον γίων ρχαγγέλων Σαββαίων. Γέρων Νικόδημος Μοναχός, ερν Σταυρονικητιανν Κελλίον γίου Νεκταρίου. Γέρων Γαβριλ Μοναχός, ερν Κουτλουμουσιανν Κελλίον σίου Χριστοδούλου. Γέρων Εφρόσυνος Μοναχς κα συνοδεία ατο, ερν Κουτλουμουσιανν Κελλίον Τιμίου Προδρόμου. Γέρων Παΐσιος Μοναχς κα συνοδεία ατο, ερν Χιλανδαρινν Κελλίον γίων ρχαγγέλων. Γέρων Νικόδημος Μοναχός, ερν Λαυριώτικον Κελλίον γίου ωάννου το Θεολόγου. Γέρων ρσένιος Μοναχός, ερ Καλύβη γίου σιομάρτυρος Γερασίμου – ερ Κουτλουμουσιαν Σκήτη.
Κοινοποίησις: Πρς τς 20 ερς Μονς το γίου ρους.

Σημειώσεις:
1. Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, Καν
ν Α΄, Πηδάλιον, κδοτ. Οκος «στήρ», θναι 1990, σελ. 587. 2 Ατόθι. 3 Ες φεσίους μιλία 14, 4, PG 62, 87. 4 Ατόθι, ΡG 62, 85: «Οδν οτω παροξύνει τν Θεόν, ς τ κκλησίαν διαιρεθναι… νρ δέ τις γιος επε τι δοκον εναι τολμηρόν, πλν μως φθέγξατο. Τί δ τοτό στιν; Οδ μαρτυρίου αμα ταύτην δύναται ξαλείφειν τν μαρτίαν». 5 Πηδάλιον, νθ’ νωτ., σελ. 357. 6 Ατόθι, σελ. 433. 7 Ατόθι, σελ. 407. 8. Ατόθι, σελ. 409. 9. Ατόθι, σελ. 191-193. 10. Τατα τ τρία, τοι: α΄ ατησις τς κανονικς τοπικς κκλησίας πρς τν οκείαν κκλησιαστικν ρχν (Μητέρα-κκλησία), β΄ σύμφωνος γνώμη τς Μητρς-κκλησίας κα γ΄ Πανορθόδοξος συναίνεσις, ποτελον τρες παραιτήτους προϋποθέσεις δι τν νακήρυξιν το Ατοκεφάλου, κατ τ μοφώνως γκριθν π τν κπροσώπων πασν τν κκλησιν κείμενον (ρθρον 3), τν Νοέμβριον το 1993. παντα τατα πουσιάζουν π τν ν λόγ νακήρυξιν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)