11/6/19

Πρεσβ. Αθανάσιος Μηνάς, "ὅτε τοῦ πυρὸς τὰς γλώσσας διένειμε..."

«τε το πυρς τς γλώσσας διένειμε, ες νότητα πάντας κάλεσε· κα συμφώνως δοξάζομεν τ πανάγιον Πνεμα»[1]
ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ  ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ  ΜΗΝΑ
Τί εναι ατ πο Θες μς δώρισε ν τ Θεανθρώπ κα δι το Θεανθρώπου; λα ατ μς τ ποκαλύπτει τ Πνεμα τ γιον, τ «Πνεμα τς ληθείας». Μς διδάσκει λη τν λήθεια περ Ατο, περ το Θεο κα περ το νθρώπου ν Ατ, κα ,τι δι’ Ατο μς χει δωρηθε.
Κα τί εναι ατό; Τοτο ξεπερν μέτρητες φορς ,τι ποτ νθρώπινος «φθαλμς εδε», ,τι ποτ «ος κουσε» κα «π καρδίαν νθρώπου νέβη»[2].

Μ τν ν σαρκ βίο Του π τς γς Θεάνθρωπος δρυσε τ Θεανθρώπινο σμα Του, τν κκλησία, κα μ ατ προετοίμασε τν γήινο κόσμο γι τν λευση, τν ζω κα τν δράση το γίου Πνεύματος στ σμα τς κκλησίας, ς ψυχς ατο το σώματος. Τν μέρα τς γίας Πεντηκοστς, τ γιον Πνεμα κατλθε ξ ορανο στ Θεανθρώπινο σμα τς κκλησίας, κα παρέμεινε γι πάντα σ ατό, ς παν-ζωοποις ψυχή του[3]. Τοτο τ ρατ Θεανθρώπινο σμα τς κκλησίας τ συναποτελον ο γιοι πόστολοι μ τν γία τους πίστη στν Θεάνθρωπο Κύριο ησο Χριστ ς Σωτήρα το κόσμου, ς τέλειο Θε κα τέλειο νθρωπο. κάθοδος λλ κα λη δράση το γίου Πνεύματος στ Θεανθρώπινο σμα τς κκλησίας συντελεται λόγ το Θεανθρώπου κα χάριν το Θεανθρώπου[4] «χάριν ατο τ Πνεμα τ γιον εσλθεν ν τ κόσμ»[5]. Τ πάντα στν Θεανθρώπινη οκονομία τς σωτηρίας χουν ς προϋπόθεσή τους τ Θεανθρώπινο Πρόσωπο το Κυρίου ησο Χριστο· τ πάντα πάρχουν κα τ πάντα συμβαίνουν στν διάσταση τς Θεανθρωπότητος. τσι κα δράση το γίου Πνεύματος. λη πενέργεια το γίου Πνεύματος στν κόσμο εναι ρρηκτα συνδεδεμένη μ τ θεανθρώπινο θλο τς δι το Κυρίου ησο Χριστο σωτηρίας το κόσμου. Πεντηκοστή, μ λες τς θάνατες δωρες τς Τριαδικς Θεότητος, κα μ τ διο τ Πνεμα τ γιον, συντελεται στ πλαίσιο τς κκλησίας τν γίων ποστόλων, τς γίας ποστολικς πίστεως, τς γίας ποστολικς Παραδόσεως, τς γίας ποστολικς εραρχίας, σ ,τι ποστολικό, σ ,τι Θεανθρώπινο.
ορτ το γίου Πνεύματος, ποία ρχισε τν μέρα τς γίας Πεντηκοστς, τελεται καταπαύστως στν κκλησία δι τς φάτου πληρότητος λων τν θείων δωρεν κα τν ζωοποιν δυνάμεων[6]. Τ πάντα στν κκλησία συμβαίνουν Πνεύματι γί, π τ πι μικρ ως τ πι μεγάλο……(Δογματικ  ουστίνου Πόποβιτς, σελ. 361-362).
ν τούτοις, φευρέτης τς κακίας, πρωταίτιος φις σηκώνει κα πάλι τν κεφαλ ναντίον μας κα σιγοψιθυρίζει τ ντίθετα πρς τν λήθεια. μλλον, φο δική του κεφαλ συντρίφτηκε μ τ σταυρ το Χριστο, κεφαλή του κάνει τν καθένα π κείνους πο μ τ πέρασμα τν γενεν πείθονται στς καταστρεπτικές του συστάσεις κα τσι μφανίζοντας πως δρα πολλς κεφαλς πρς τ πάνω, δν σταματ ν διαλαλ μ ατς στ ψη τν δικία… Ατς λοιπν νοερς κα γι’ ατ περισσότερο καταραμένος φις, τ πρτο κα μεσαο κα τελευταο κακό,… σ κάθε σεβ δοξασία σοφιστής, καθόλου δν χει ξεχάσει τν κακοτεχνία του. Τώρα λοιπν εσάγει μ τος Λατίνους πο το κάνουν πακο πόλυτη νέους ρους γι τ Θεό(Παλαμικ Ταμεο, σελ. 257). Βλέπε τν Ποντίφηκα τς Ρώμης πο μ μπερδεμένες διδασκαλίες, τρέχει ν τυλίξει στν πλάνη του λόκληρο τ κόσμο. Τελευταα, πέρασε κα π τ Σκόπια!!!
τσι λοιπόν, σοπεδωτικ Νέα ποχ, μετ μανίας σατανικς, σπρώχνει πρς τ δυσώδη λάσπη τος θιασώτες της κα πηκόους της. Λέει ψαλμωδός: «νεπάγην ες λν βυθο, κα οκ στιν πόστασις· λθον ες τ βάθη τς θαλάσσης κα καταιγς κατεπόντισέ με»[7] κα ρμηνεύει γιος Γρηγόριος Σιναΐτης: «¨Λάσπη το βυθο¨ ν θεωρες τν κάθυγρη δονή, τ βόρβορο τς πορνείας, κόμη, τ βαρ φορτίο τν λικν πραγμάτων, π τ ποα βαραίνει μπαθς νος κα βουλιάζει μ τος λογισμούς του στ βυθ τς πογνώσεως»[8]. δο πο δηγε ντίχριστος κα ο πρόδρομοί του τν νθρωπότητα. Στν πόγνωση, στν πελπισία, στν καταποντισμό, στν ατοκτονία, στν αώνιο θάνατο! Ατς εναι τελικς στόχος κα σκοπός του. ‘Εν τούτοις, ζε Κύριος Θεός.
Βασιλε Οράνιε Παράκλητε, τ Πνεμα τς ληθείας, σκέπε, φρούρει, φύλαττε τν ρθόδοξη λλάδα μας κα φώτιζε τος πανταχο ρθοδόξους. Γένοιτο Κύριε. μήν.


[1] Κοντάκιον Πεντηκοστῆς
[2] Βλ. Ἰω. 15, 26· 16, 13· Α΄ Κορ. 2, 4-16· Ἐφ. 3, 5
[3] Πράξ. 2, 1-47.
[4] Βλ. Ἰω. 14, 26· 15, 26· 16, 7-13.
[5] Σλαβονικὸν Κανονάριον, Εὐχὴ στὸ τέλος τοῦ Ἀκαθίστου στὸν Γλυκύτατο Ἰησοῦ.
[6] Βλ. Πράξ. 10, 44-48· 11, 15-16· 15, 8-9· 19, 6.
[7] Ψαλμ. 68, στ.3
[8] Φιλοκαλία, Δ΄ Τόμος, σελ.186.
language:EN-US;mso-bidi-language:AR-SA'>[8] Φιλοκαλία, Δ΄ Τόμος, σελ.186. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)