4/6/19

Ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ για το σχέδιο νόμου για τον νέο Ποινικό Κώδικα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

ν Πειραιε τ 4 ουνίου 2019

Κυβέρνηση ν ποδρομῇ μέ τό Σχέδιο Νόμου «Κύρωση το Ποινικο Κώδικα» γκρεμίζει τήν θρησκευτική καί κοινωνική ερήνη καί φρόνως «ξοπλίζει» φονταμενταλιστές γιά θρησκευτική ατοδικία καί διάλυση τς κοινωνικς συνθήκης.

Κυβέρνηση πού διά στόματος το κ. Πρωθυπουργο μολόγησε τι χει πωλέσει τήν οσιαστική πολιτική νομιμοποποίηση κατόπιν τς προδήλου ττα της στίς Ερωβουλευτικές κλογές, πού πιβεβαιώθηκε μέ τίς Περιφερειακές καί Δημοτικές κλογές σέ λη τήν Χώρα, περιφρονοσα τήν φωνή τς συνέσεως καί τήν ποδεδειγμένη, ν τος πράγμασι, σοφία το νομικο μας πολιτισμο καί σφαλς τήν γία μας κκλησία κφρασθεσα διά τς ερς Συνόδου Ατς, γκληματε κ προθέσεως, κανοποιοσα τίς δόκιμες καί νερμάτιστες δεοληψίες καί μμονές της, καταργοσα πό τό Δεύτερο βιβλίο καί τό 7ο κεφάλαιο το Ποινικο Κώδικα, πού πιγράφεται «πιβολή τς θρησκευτικς ερήνης», τά ρθρα 198, 199 καί 201 πού φορον στήν κακόβουλη βλασφημία, στήν καθύβριση θρησκευμάτων καί στήν περιΰβριση νεκρν διατηροσα τήν διάταξη το ρθρου 200 γιά τήν διατάραξη θρησκευτικν συναθροίσεων. τ. πουργός κ. Ν. Παρασκευόπουλος εχε προϊδεάσει σχυριζόμενος τι: «Κατά τό Ποινικό Δίκαιο ποινή προϋποθέτει τήν τέλεσι πράξης. προσδιορισμός τς τελευταίας χωρε μέ στάθμιση τν μπειρικν ποδείξιμων ποτελεσμάτων της. στόσο, στήν περίπτωση τς βλασφημίας λείπει ποιαδήποτε ποδείξιμη νώπιον δικαστηρίου βλαπτική συνέπεια τς πράξης. πομένως, ννοια το γκλήματος δέν διακρίνεται». σκέψις ατή εναι πλήρης διαστρέβλωση τς νομικς πραγματικότητος.
κατάργηση τν ρθρων 198 καί 199 το Ποινικο Κώδικα πού φορον στήν κακόβουλη βλασφημία τν θείων πάσης γνωστς κατά τό Σύνταγμα, θρησκείας, δηλ. κείνης πού δέν χει κρύφια δόγματα καί τς ποίας λατρεία δέν ντίκειται στήν δημόσια τάξη καί τά χρηστά θη, πως προβλέπεται στό ρθρο 13 το σχύοντος Συντάγματος, πό τόν τίτλον το Ποινικο Νόμου «πιβολή θρησκευτικς Ερήνης», προσβάλλει καί θέτει σέ μεση διακινδύνευση τό ννομο γαθό πού προσδιορίζεται πό το τίτλου «πιβολή θρησκευτικς ερήνης» δηλ. τήν κοινωνική συνοχή καί τήν ερηνική συμβίωση διαφορετικν θρησκευτικν παραδοχν καί νοτήτων, σέ συνθκες μάλιστα κρίτου μεταναστεύσεως καί συγκροτήσεως πολυπολιτισμικν συνθηκν. ποινικός μας νομοθέτης μέχρι σήμερα δέν τιμωρε τήν ρνηση τήν κριτική το θρησκευτικο γεγονότος, λλά τήν δημοσί κακόβουλη βλασφημία, τήν δολία δημοσί γενομένη καθύβριση το θείου, πού στοχεύει χι στήν κριτική ρνηση θεώρηση, λλά στήν χυδαία πομείωση το θρησκευτικο γεγονότος πού ναποδράστως προκαλε τήν ργή καί τόν βαθύτατο παραπικρασμό τν πιστευόντων στήν βριζομένη θρησκευτική παραδοχή, διότι θρησκεία θεΐα κάστου συνιστ ναποδράστως τό ντολογικό του θεμέλιο, πό το ποίου διαπλάσσεται ψυχισμός του καί πράξη το βίου του. πως εχερς ντιλαμβάνεσθε, ατιολογική βάση τν συγκεκριμένων ποινικν διατάξεων καί στόχευση το ποινικο νομοθέτου ρίζεται μέχρι σήμερα πό τό νομικό προσδιορισμό τν ρθρων «πιβολή Θρησκευτικς Ερήνης» καί εναι διατήρηση τς κοινωνικς συνοχς μέσα στό κοινωνικό σύνολο καί προστασία ατς τς κοινωνικς συνοχς πό τήν διάρρηξη πού θά προκαλέσει ναπότρεπτα δολία δημοσί ξύβριση το θρησκεύματος κάποιων συμπολιτν πού ναγνωρίζεται στή Χώρα. Συνεπς μέ τίς προβλέψεις το ποινικο μας νομοθέτου δέν προστατεύεται Θεός, ποος δέν δεται σφαλς ποινικς προστασίας καί εσαγγελικς παρεμβάσεως, λλά τό ννομο γαθό τς κοινωνικς συνοχς καί δημοκρατική εστάθεια τς Χώρας, διότι τό πρόσωπο το κάθε συναθρώπου μας πού θρησκεύεται ταυτίζεται καί συγκροτεται πνευματικά μέ τήν θρησκευτική του παραδοχή καί κατά τατα κακόβουλος βλασφημία το θείου πού λατρεύει ς ντολογικό του θεμέλιο πως προανέφερα, προσβάλλει τό διο τό πρόσωπο καί προκαλε ελογα τό θυμικό του συναίσθημα μέ προβλέπτους συνεπείας διά τό κοινωνικόν σύνολον.
βλαπτική πομένως συνέπεια τς βλασφημίας καί τς καθυβρίσεως εναι σαφς ποδείξιμη κ τν συνεπειν καί ποτελεσμάτων της νώπιον τς Δικαιοσύνης, εναι ad hoc διακινδύνευση τς διατηρήσεως τς θρησκευτικς ερήνης καί τς κοινωνικς συνοχς καί ποτροπή τς κακουργηματικς θρησκευτικς ατοδικίας.
Μέ τήν ποποινικοποίηση τς κακόβουλης βλασφημίας καί τς καθυβρίσεως τν θρησκευμάτων δηγούμεθα ναποδράστως στήν κακουργηματική θρησκευτική ατοδικία διότι δέν θά φίσταται πλέον ννομος τρόπος ντιδράσεως καί κανοποιήσεως το πλησσομένου θρησκευτικο συναισθήματος, πού δολίως καί χυδαίως θά καθυβρίζεται καί θά πομειώνεται, μέ πρόδηλο ποτέλεσμα τήν βαρυτάτη προσβολή το θρησκευομένου προσώπου πού πως νέφερα συγκροτεται καί νοηματοδοτεται θικά, πνευματικά καί ντολογικά πό τήν θρησκευτική του παραδοχή καί κατά τατα ποφορτίσεως το θυμικο.
Τά πολύ οσιώδη ατά νδεχομένως νά μήν χουν τύχει ναλόγου μελέτης καί προσεγγίσεως πό διαφόρους Διεθνες ργανισμούς, πως Διεθνής μνηστία καί λλοι πού σφαλμένα κλαμβάνουν τίς νωτέρω ποινικές διατάξεις ς δθεν «καταδίκη τς λεύθερης κφρασης» διότι παναλαμβάνω δέν τιμωρεται λλειψη σεβασμο πρός τά θεα ρνησι το θρησκευτικο γεγονότος κριτική το δόγματος οασδήτινος θρησκευτικς παραδοχς, λλά δημοσί κακόβουλος βλασφημία, ποία καιρίως πλήττει τόν θρησκευόμενον νθρωπον. λλωστε εναι ντελς ντιφατικό πιτροπή νθρωπίνων Δικαιωμάτων το ΟΗΕ νά θεωρε τι πρέπει νά ποινικοποιεται περίπτωσι «θνικο, θρησκευτικο φυλετικο μίσους πού ποτελε ποκίνησι διακρίσεων, χθρότητας βίας» (ρθρο 20 παρ. 2 το Διεθνούς Συμφώνου) καί τήν δια στιγμή νά προτείνεται ποποινικοποίηση το γενεσιουργο ατίου πού εναι κακόβουλος βλασφημία, γιά τήν πρόκλησι καί ποκίνησι θρησκευτικο μίσους.
παράδεκτη νομικς καί θικς εναι καί κατάργηση το ρθρου 201 γιά τήν περιΰβριση νεκρν διότι δηγε καί ατή τούς οκείους το περιΰβρισθέντος σέ ναπόδραστη ατοδικία, φ’ σον δέν θά φίσταται πλέον ννομος ποτροπή καί προστασία τς μνήμης το νεκρο των.
Στήν τυχόν νσταση, τι τά ρθρα 198 καί 199 δέν τυγχάνουν δθεν πρακτικς φαρμογς, πάντηση εναι, τι ποινικός νόμος δρ χι μόνο κατασταλτικς, λλά καί προληπτικς καί ποτελε χέγγυο ννόμου προστασίας καί καταφυγς τν πλησσομένων, πό δίκους πράξεις, πολιτν ποφορτίζων τό συναίσθημα ατν.
Κατόπιν τούτων πρόδηλον τυγχάνει, τι λοι σοι συμπράξουν στήν κατάργηση τν νωτέρω διατάξεων πό τόν κάθε Βουλευτή ως τόν ξοχώτατο κ. Πρόεδρο τς Δημοκρατίας, στιγματίζονται πό τώρα ς θικοί ατουργοί τς κακουργηματικς θρησκευτικς ατοδικίας, γεγονός πού ελικρινς πεύχομαι καί κ προοιμίου ντόνως καταδικάζω, στήν ποία ναποδράστως θά δηγηθον τά πράγματα, διότι θά συντριβε θρησκευτική ερήνη τς Χώρας καί θά δηγηθομε στό τραγικό γκλημα ποσαρθρώσεως τς κοινωνικς συνοχς.
κατάργηση τν συγκεκριμένων ρθρων μέ τήν συγκεκριμένη νομική causa, ποδεικνύει τήν μανία κατεδαφίσεως το νομικο μας πολιτισμο πό τήν Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, λλά καί πιβεβαιώνει τήν ποψη τι συνδέεται ρρήκτως μέ φθοροποιά στοιχεα πού πιδιώκουν τήν κοινωνική ποσάθρωση καί τήν διάλυση το κοινωνικο στο. Ποιομαι κκληση στούς χέφρονας πό τήν Κυβερνητική πλειοψηφία, νά ρθον στό ψος τς εθύνης τους καί στω τήν στατη στιγμή νά καταψηφίσουν τόν Σχέδιο Νόμου μέ τίτλο «Κύρωση το Ποινικο Κώδικα» λλως λπίζω τι πομένη Βουλή θά θεραπεύση τό προφανές γκλημα.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Πειραις ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)