Ο ΠΑΝΙΕΡΩΤΑΤΟΣ ΜΟΡΦΟΥ
κ. ΝΕΟΦΥΤΟΣ
ΚΑΙ
ΟΙ ΕΠΙΚΡΙΤΕΣ ΤΟΥ
Σεβασμός, βαθύτατη ἐκτίμηση
καί τιμή ὕψιστη ὀφείλονται εἰς τόν
Πανιερώτατον Μητροπολίτην Μόρφου τῆς
Κύπρου κ. Νεόφυτον,
ὁ ὁποῖος ὑπακούοντας εἰς τήν φωνήν
τῆς Ἀρχιερατικῆς συνείδησής του, ὀρθοτόμησε
τόν λόγον τῆς ἀληθείας συμφώνως πρός τήν γραπτή καί προφορική Παράδοση τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας.
Τί εἶπε ὁ Πανιερώτατος κ.
Νεόφυτος; Ὑπεστήριξε τήν σαφέστατη θέση
τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας ὅτι, δηλαδή, ἡ ἔργῳ ἀσκούμενη ὁμοφυλοφιλία (ΟΦΦ, στό ἑξῆς) εἶναι πάθος
βδελυκτό[1], τό ὁποῖο ἐπισύρει τήν παιδαγωγία τοῦ
Θεοῦ «ἐπί τούς υἱούς τῆς ἀπειθείας». Ἀπεκάλυψε, ἐπίσης, τήν θέση τοῦ
συγχρόνου μεγάλου Ἁγίου τῆς Ἐκκλησίας μας, τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου τοῦ Καυσοκαλυβίτου, εἰς
τόν ὁποῖον εἶχε χαρισθεῖ ὀξύτατο διορατικό χάρισμα -πεῖραν
τοῦ ὁποίου ἔλαβε καί ὁ ὑπογράφων- ὅτι μεταξύ τῶν αἰτίων τῆς ΟΦΦ περιλαμβάνεται καί ἡ
ἀφύσικη (καί βδελυκτή γιά πολλούς) πρακτική τῆς συνεύρεσης τῶν
συζύγων[2] κατά τήν διάρκεια τῆς ἐγκυμοσύνης.
Πολλοί ἔσπευσαν νά κρίνουν καί νά εἰρωνευθοῦν τήν προαναφερθεῖσα
τοποθέτηση τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου. Δέν διερωτήθηκαν, ὅμως, οἱ ἐπικριτές τοῦ Ἁγίου· ποῖος ἔχει τίς ἀπαραίτητες
προϋποθέσεις νά διερευνήσει τά αἴτια
τῆς βαθύτατης αὐτῆς ψυχοσωματικῆς
στρέβλωσης· ὁ ἐμπεπλεγμένος καί βιαίως συρόμενος ἀπό τά ἴδια πάθη, τά ὁποῖα τοῦ ἔχουν συσκοτίσει
τό νοερόν ὄμμα τῆς ψυχῆς ἤ ὁ κεκαθαρμένος καί
ἔμφορτος πνευματικῶν
ἐμπειριῶν καί ἀρετῶν, ὁ ὁποῖος ἔχει καταστήσει
τόν ἑαυτόν του ζῶν
κατοικητήριον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;
Ἡ πρόσφατη ἐπιστήμη τῆς Ἐπιγενετικῆς ἔχει παράσχει ἰσχυρές ἐνδείξεις ὅτι ἐμπειρίες οἱ ὁποῖες δημιουργοῦν ἔντονα ψυχικά βιώματα, προκαλοῦν
τήν ἔκκριση ὁρμονῶν, οἱ ὁποῖες ὄχι μόνον μεταβάλλουν τήν γονιδιακή «ἔκφραση» ἐπί τά χείρῳ, ἀλλά, μέσῳ ἐπιγενετικοῦ μηχανισμοῦ, ἡ «ἔκθεση» σέ αὐτές καταγράφεται ὡς
μνημονικό γεγονός ἐπί τοῦ γονιδιώματος καί ἐξακολουθεῖ νά ὑπάρχει καί μετά
τήν πάροδο τοῦ βιώματος αὐτοῦ[3].
Ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης σέ σχετική συζήτηση μέ τόν ὑπογράφοντα - ὁ
ὁποῖος εἶχε πνευματική ἐπικοινωνία
καί συνεβουλεύετο τόν Ἅγιο ἐπί δέκαεννέα συναπτά ἔτη-
τοῦ εἶχε δώσει τήν «ἄνωθεν πληροφορία» ὅτι
ἀκόμη καί κατά τήν φυσιολογική συνεύρεση τῶν συζύγων κατά τή διάρκεια τῆς
ἐγκυμοσύνης τό ἔμβρυο
βιώνει (τήν ἀνεπιθύμητη) ἐμπειρία τῆς σαρκικῆς ἡδονῆς! Ὁμιλοῦσε, ἀκόμη, ὁ ἴδιος Ἅγιος γιά τήν ὕπαρξη
κληρονομικῶν παθῶν, τά ὁποῖα, ὅμως, ὑπερνικῶνται μέ τήν Χάρη
τοῦ Θεοῦ καί μέ τά Ἁγιαστικά Μυστήρια τῆς
Ἐκκλησίας μας.
Οἱ ἔχοντες συναίσθηση
-μετά ἀπό εἰλικρινῆ ἐξέταση τοῦ ἑαυτοῦ των- τοῦ πνευματικοῦ σκοτασμοῦ τόν ὁποῖον βιώνουν, δέν ὀφείλουν νά βάλουν ἔστω
ἕνα ἐρωτηματικό, νά ἐνδιατρίψουν καί νά ἐξετάσουν
μέ μεγαλύτερη προσοχή τά ὅσα ἡ Ἁγία Ἐκκλησία μας συμβουλεύει καί καθορίζει;
Ἐπειδή τό προαναφερθέν θέμα εἶναι
ὕψιστης πνευματικῆς
σπουδαιότητας, «ἄς τό ἀφήσουμε σέ αὐτούς, πού ἀγαπήσανε πολύ τόν Θεόν καί εἶναι
θεολόγοι σάν τούς Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας καί ὄχι
νομολόγοι…», ὅπως ἔγραφε γιά τό θέμα τοῦ
Οἰκουμενισμοῦ τό ἔτος 1969 ὁ Ἅγιος Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης[4]· διότι, ἄλλως, ὅσοι διδάσκουν ἀποκυήματα τοῦ δικοῦ τους νοῦ, θά εἶναι ἀναπολόγητοι κατά
τήν ἡμέρα τῆς Κρίσεως!
Κωνσταντῖνος Γ.
Καρακατσάνης
τ. Καθηγητής Πυρηνικῆς Ἰατρικῆς τοῦ Α.Π.Θ.
[1] Λευιτ. ΙΗ΄, 22.
[2] https://www.youtube.com/watch?time_continue=14&v=-XlAjMBWXv0
[3]
Meaney MJ, Szyf M. Environmental programming of stress responses through DNA
methylation; life at the interface between a dynamic environment and a fixed
genome. Dialogues in Clinical Neuroscience, 2005 June; 7(2): 103- 123. Meaney
MJ, Szyf M, Secki JR. Epigenetic mechanisms of perinatal programming of
hypothalamic- pituitary- adrenal function and health. Trends in
MolecularMedicine, Vol 13(7):269-277, July 2007. Csoka AB, Szyf M. Epigenetic
side- effects of common pharmaceuticals. A potential new field in Medicine and
Pharmacology. Medical Hypotheses Vol 73(5):770-778, November 2009.
[4]
ΚΕΙΜΕΝΑ-ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ. Γέροντος ΠΑΪΣΙΟΥ τοῦ
ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ. Ἐκδόσεις ΑΓΙΟΤΟΚΟΣ
ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ, Θεσσαλονίκη, 2009, σελ. 18-26.
23 σχόλια:
ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟΝ ΜΟΡΦΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟ
Οι πιστοί που άκουσαν τον Μόρφου δεν αμφισβητούν ότι η ομοφυλοφιλία συνιστά παθολογία και όχι φυσιολογία. Επίσης, το γεγονός ότι η πνευματική ζωή (η ζωή υπό τη χάρη του Αγ. Πνεύματος) των γονέων επηρεάζει θετικά (συνιστά ευλογία) την ανάπτυξη των παιδιών είναι αληθές. Ο τρόπος όμως με τον οποίο έγινε η αναφορά στα παραπάνω θέματα μάλλον φανέρωνε την επιθυμία της ενασχόλησης με την κρεβατοκάμαρα των πιστών. Αυτή η ενασχόληση με τη "σεξουαλική ορθότητα" των παντρεμένων (προσοχή: των παντρεμένων, δεν αναφέρομαι σε άλλους) μάλλον φανερώνει εμμονή και όχι αγωνία. Ορθώς ο Μητροπολίτης Κερύνειας συνιστά να μην ανακατεύονται οι κληρικοί με τις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών. Και όταν λέμε να μην ανακατεύονται σημαίνει να μη ζητούν να μάθουν γαργαλιστικές λεπτομέρειες, ούτε να επιβάλλουν μια ¨ηθική¨ της σεξουαλικότητας -ποια στάση επιτρέπεται και ποια όχι- που συναντάμε στον πουριτανισμό υπό μάλιστα την απειλή ότι ¨τα παιδιά σας θα γίνουν ομοφυλόφιλοι¨!!!. Τα ζευγάρια έχουν τις ορμές τους και τις ικανοποιούν μεταξύ τους, εντός του γάμου τους και η κρεβατοκάμαρα είναι ο (δικός τους) χώρος. Το ότι πολλά (τα περισσότερα ή τα λιγότερα, Κύριος οίδε...) δεν θα καταφέρουν να μεταποιήσουν την σεξουαλική τους επαφή σε "αγγελόσχημη" κοινωνία όπως αναφέρεται στο Μθ 22,30 δεν συνεπάγεται αποτυχία του γάμου τους. Οι γάμοι σήμερα έχουν πολλά προβλήματα και οι κληρικοί οφείλουν να βοηθούν στην επίλυση τους όχι να προσθέτουν νέα βάρη και δυσκολίες μέσα από τον έλεγχο της σεξουαλικότητας.
Λίγα λόγια καί σταράτα.
Εὖγε στόν κ. καθηγητή!
Τόν εὐχαριστοῦμε καί προσυπογράφομε τήν ἐξαίρετη ἁγιοπνευματική καί ἐπιστημονική του μαρτυρία.
Φώτιος Μιχαήλ
Εἰδικός παθολόγος
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΙΑΤΡΙΚΗΣ!
Ρωμιός
Εκτός ορθόδοξης πνευματικότητας το σχόλιο 11:45 μ.μ.
" Δέν διερωτήθηκαν, ὅμως, οἱ ἐπικριτές τοῦ Ἁγίου· ποῖος ἔχει τίς ἀπαραίτητες προϋποθέσεις νά διερευνήσει τά αἴτια τῆς βαθύτατης αὐτῆς ψυχοσωματικῆς στρέβλωσης· ὁ ἐμπεπλεγμένος καί βιαίως συρόμενος ἀπό τά ἴδια πάθη, τά ὁποῖα τοῦ ἔχουν συσκοτίσει τό νοερόν ὄμμα τῆς ψυχῆς ἤ ὁ κεκαθαρμένος καί ἔμφορτος πνευματικῶν ἐμπειριῶν καί ἀρετῶν, ὁ ὁποῖος ἔχει καταστήσει τόν ἑαυτόν του ζῶν κατοικητήριον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος; "
Το ίδιο πρέπει να διερωτηθή και ο κοσμικά φρονών ανώνυμος 11:45 μ.μ.
Προς υποστηρικτές του μητροπολίτη Μόρφου: όπως ακούγεται στο video που ακολουθεί ο μητροπολίτης χρησιμοποιεί τη λέξη ΣΥΝΗΘΩΣ αναφερόμενος στον τρόπο που δημιουργείται η ομοφυλοφιλική διάθεση.
Δεν έχει κανένα δικαίωμα να ισχυρίζεται κάτι τέτοιο. Θα μπορούσε να πει ότι σε κάποιες περιπτώσεις ισχύει κάτι τέτοιο. Αλλά έπρεπε να αποφύγη τη λέξη "συνήθως". Κάτι τετοιο δεν μαρτυρείται από την αγιοπατερική γραμματεία.
https://www.youtube.com/watch?v=-XlAjMBWXv0.
Υ.Γ. Και γω θεωρώ ως κοσμικόφρονα τη συλλογιστική του 11:45.
Προς τον ανώνυμο 5:11 μ.μ.
Εσύ ποιού είσαι υποστηρικτής; Των νεοεποχιτών που τον διώκουν και θέλουν να τον ανεβάσουν στην πυρά;
Εσύ πού ξέρεις αν το "συνήθως" το είπε ο άγιος Πορφύριος;
Είσαι διορατικός ή κολυμπάς στα πάθη σου; Και αν συμβαίνει το δεύτερο τότε πώς θέλεις να διορθώσεις συγχρόνους αγίους;
Η αγιοπατερική γραμματεία μπορεί να μην έχει αναφερθεί με λεπτομέρεια σε διάφορα θέματα και να έρχονται με τον φωτισμό του Θεού άγιοι και να δίνουν περισσότερες λεπτομέρειες.
Εσύ δεν μπορείς να γνωρίζεις την αιτία της κάθε κατάστασης. Οι άγιοι τα γνωρίζουν.
Θα ρωτήσω και εγώ τον ανώνυμο 5:11 μ.μ. δανειζόμενος την φράση του καθηγητή κ. Καρακατσάνη.
Δέν διερωτήθηκε ο ανώνυμος 5:11 μ.μ. ποῖος ἔχει τίς ἀπαραίτητες προϋποθέσεις νά διερευνήσει τά αἴτια τῆς βαθύτατης αὐτῆς ψυχοσωματικῆς στρέβλωσης· ὁ ἐμπεπλεγμένος καί βιαίως συρόμενος ἀπό τά ἴδια πάθη, τά ὁποῖα τοῦ ἔχουν συσκοτίσει τό νοερόν ὄμμα τῆς ψυχῆς ἤ ὁ κεκαθαρμένος καί ἔμφορτος πνευματικῶν ἐμπειριῶν καί ἀρετῶν, ὁ ὁποῖος ἔχει καταστήσει τόν ἑαυτόν του ζῶν κατοικητήριον τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;
Αν η λέξη "συνήθως" ανήκει στον άγιο Πορφύριο και αυτό το ξέρει ο Μόρφου Νεόφυτος που είχε σχέση με συγχρόνους Γέροντες, τότε περιττά και μάλλον συγχυτικά τα όσα γράφει ο ανώνυμος 5:11 μ.μ.
Λυπάμαι για το ύφος των δύο σχολίων των 9:52 και 5:11. Δεν είναι απάντηση αυτή.
Ο ανώνυμος 11:45 υποστηρίζει ότι η ομοφυλοφιλία συνιστά παθολογία. Οτι η μετοχή στη χαρη του Αγίου Πνεύματος μεταμορφώνει τον άνθρωπο και επηρεάζει θετικά το γύρω κόσμο του. Απλά στηλιτεύει την εμμονή κάποιων "πνευματικών" με τη σεξουαλική ¨ζωή¨ και κυρίως την...¨πρακτική¨ των πνευματικών τέκνων τους θεωρώντας ότι με τον τρόπο με τον οποίο γίνεται μάλλον φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά. Δεν ζητά ασυδοσία και ελευθεριότητα στη σεξουαλικότητα αλλά επισημαίνει τον κίνδυνο της καταπίεσης. Η κρεβατοκάμαρα έχει ιερότητα και αν το ζευγάρι το κρίνει απαραίτητο μπορεί να απευθυνθεί με δική του πρωτοβουλία στον πνευματικό, και όχι ο πνευματικός με το κύρος της κατοχής μιας ανώτερης αλήθειας και κοσμικής εξουσίας να παίρνει ο ίδιος πρωτοβουλία και να ανακρίνει ζητώντας να μάθει γαργαλιστικές λεπτομέρειες... Αυτές οι προτάσεις, σύμφωνα με κάποιους, είναι εκτός της ορθόδοξης πνευματικότητας!!! Παρακαλώ, ας απαντάμε με προτάσεις και επιχειρήματα και όχι με αφορισμούς και χαρακτηρισμούς... Πριν βγάλουμε την αγκίδα από το μάτι του 11:45 μήπως πρέπει να βγάλουμε, πρώτα, από το δικό μας μάτι ολόκληρο το δοκάρι;
Το σχόλιο του 11:45 μ.μ. ΕΙΝΑΙ Εκτός ορθόδοξης πνευματικότητας!
Ας διαβάσουν λίγο το ιερό Πηδάλιο με τους ιερούς Κανόνες οι κοσμικά φρονούντες πριν μιλήσουν για Ορθοδοξία.
Έλληνας Ορθόδοξος
Το Ιερό Πηδάλιο δεν είναι Ταλμούδ. Ούτε ερμηνεύεται, ούτε εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο...
Δεν έχεις ιδέα από Εκκλησιαστική ηθική ανώνυμε/η 14 Αυγούστου 2019 - 8:30 μ.μ.
Βγάλε εσύ το δοκάρι από τα μάτια σου με την μελέτη των ι. Κανόνων και μην επηρεάζεσαι από το ελευθέρων ηθών πνεύμα της εποχής στα ζητήματα των συζύγων .
Στο video που παρέθεσε ο κ.Καρακατσάνης ακούμε το μητροπολίτη Μόρφου να λέει ότι συνήθως η ομοφυλοφιλική διάθεση δημιουργείται λόγω της παρά φύσιν σεξουαλικής πράξεως των γονέων και συζύγων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Δηλαδή, κατά το μητροπολίτη, στις περισσότερες περιπτώσεις δημιουργίας ομοφυλοφιλικής διάθεσης αυτή είναι η αιτία. Και επικαλείται και τον άγιο Πορφύριο για να υποστηρίξει τα λεγόμενά του, ισχυριζόμενος ότι εκείνος αποκάλυψε αυτήν την αλήθεια.
Πρόκειται για μία καινούρια θέση που δεν είχε διατυπωθεί μέχρι σήμερα, απ όσο τουλάχιστον είναι γνωστό. Φυσικά και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο αποκαλύψεων κάποιων αληθειών σε κάποιους αγίους γέροντες αλλά και σε κάποιους πιστούς μη μοναχούς.
Μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να συμβαίνει αυτό. Δεν μπορούμε όμως να αποδίδουμε σε αυτήν την αιτία την πλειοψηφία των περιπτώσεων.
Από την άλλη είτε το θέλουν κάποιοι είτε όχι πρώτον ουδείς άγιος είναι αλάθητος και δεύτερον η καθημερινή πραγματικότητα μαρτυρά ότι πολλά λόγια βάζουν κάποιοι στα λόγια αγίων και γερόντων ή που δεν τα έχουν πει καθόλου ή που δεν τα έχουν πει έτσι ακριβώς ή που δεν τους τα έχουν μεταφέρει σωστά ή που τα έχουν πει με συγκεκριμένη αιτία και αφορμή, σε συγκεκριμένους ανθρώπους και για συγκεκριμένο σκοπό (πιθανώς κάτι τέτοιο να μην ισχύει στην περίπτωση του μητροπολίτη Μόρφου αλλά υπάρχει γενικότερο πρόβλημα εξ ου και οι σχετικές επιφυλάξεις).
Ο ανώνυμος 12:31 π.μ. φαίνεται εντελώς άσχετος με το ιερό Πηδάλιο και δεν του αρέσουν οι ι. Κανόνες που έχει επειδή βάζει ηθικούς φραγμούς και στα των συζύγων και προσπαθεί με εξυπνάδες του τύπου "το Πηδάλιο δεν είναι Ταλμούδ" να παρακάμψει τους ι. Κανόνες!
Ο 1:53 μ.μ. να απαντήσει στο ερώτημα του σχολιαστή 14 Αυγούστου 2019 - 2:48 μ.μ. και να αφήσει τις αμφισβητήσεις των λόγων των αγίων.
Όπως και όταν τα μεταφέρουν αξιόπιστοι άνθρωποι σαν τον μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτο δεν μπορούμε να έχουμε και πολλές αμφιβολίες για την σωστή μεταφορά τους.
Ως επιστήμονας και καθηγητής, όμως, όχι λιγότερο καταρτισμένος από άλλους που ξέρω, είμαι υποχρεωμένος να καλέσω όσους διατείνονται με απόλυτη βεβαιότητα ότι αυτά που είπε ο μητροπολίτης είναι αντιεπιστημονικά, να σταματήσουν να προσβάλλουν την επιστήμη. Ο υψηλού επιπέδου επιστήμονας έχει ταπεινοφροσύνη∙ γνωρίζει τα τρέχοντα όρια της ανθρώπινης γνώσης και την εγγενή αδυναμία της να ερμηνεύσει τον υπερφυή λόγο και τα θαύματα. Έξω από τα όρια της δυνατότητας επιστημονικής απόδειξης, ο κάθε άνθρωπος μπορεί να υποθέσει και να πει «πιστεύω» ή «δεν πιστεύω». Μιλώντας κάποιος ως επιστήμονας, όμως, γελοιοποιείται με οποιαδήποτε άλλη ρητή τοποθέτηση επί του θέματος εκτός τού καταφανώς αντικειμενικού: «δεν γνωρίζω».
***
Στο
Ο Μόρφου κι οι επιστημονάρες
Δρ. Θεόφιλος Πουταχίδης*
http://www.pontos-news.gr/article/198004/o-morfoy-ki-oi-epistimonares
*Ο δρ Θεόφιλος Πουταχίδης γεννήθηκε στη Φλώρινα το 1968. Είναι καθηγητής της Παθολογικής Ανατομικής των Ζώων στο Τμήμα Κτηνιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του Division of Comparative Medicine του Massachusetts Institute of Technology, και το ερευνητικό του ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στη μελέτη της παθογένειας του καρκίνου. Είναι συγγραφέας πολλών πρωτότυπων επιστημονικών εργασιών που έχουν δημοσιευτεί σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά
Προς 12:31 π.μ.
Μα ακριβώς γι΄ αυτό επειδή είναι θείας προέλευσης το ιερό Πηδάλιο και δεν είναι Ταλμούδ θα πρέπει να το σέβεσαι και να μην το ποδοπατάς κάνοντας τα αμαρτωλά κέφια σου. Έχεις να κάνεις με κάτι ιερό στ΄αλήθεια και όχι με ανθρώπινη επινόηση.
"Η κρεβατοκάμαρα έχει ιερότητα και αν το ζευγάρι το κρίνει απαραίτητο μπορεί να απευθυνθεί με δική του πρωτοβουλία στον πνευματικό, και όχι ο πνευματικός με το κύρος της κατοχής μιας ανώτερης αλήθειας και κοσμικής εξουσίας να παίρνει ο ίδιος πρωτοβουλία και να ανακρίνει ζητώντας να μάθει γαργαλιστικές λεπτομέρειες... "
Η κρεβατοκάμαρα δεν έχει ιερότητα. Ιερότητα έχει το μυστήριο του Γάμου, όχι η κρεβατοκάμαρα. Ό ιερές έχει το δικαίωμα να παίρνει ο ίδιος πρωτοβουλία και ρωτά όχι μόνο για τα άλλα αμαρτήματα αλλά και για τα αμαρτήματα που συμβαίνουν στην κρεβατοκάμαρα.
Ό πνευματικός και εξομολόγος έχει το δικαίωμα να παίρνει ο ίδιος πρωτοβουλία και ρωτά και για τα αμαρτήματα που συμβαίνουν στην κρεβατοκάμαρα, όχι λεπτόμερειες πέρα από όσων προβλέπουν οι ιεροί Κανόνες.
Ομως όσα προβλέπουν οι ιεροί Κανόνες σαν αμαρτήματα μπορεί να ρωτά ο πνευματικός και εξομολόγος.
Και ν' αφήσουν στη άκρη τα νεωτερίστικα φληναφήματα του τύπου "Το Ιερό Πηδάλιο δεν είναι Ταλμούδ. Ούτε ερμηνεύεται, ούτε εφαρμόζεται με τον ίδιο τρόπο...".
Το ιερό Πηδάλιο είναι γραμμένο με έμπνευση του Θεού και δεν γράφτηκε για να το βάζουμε στο ράφι και να κάνουμε ό,τι μας είναι βολικό...
Από Θεολογικής πλευράς, λυπάμαι αλλά η Χριστιανική ιδιότητα είναι ασυμβίβαστη με τη συλλογιστική εκάστου Σοδομιστή και Σοδομιζόμενου. Άλλωστε η πρακτική αυτή έχει καταδικαστεί διαπαντός από τον Γιαχβέ με την ιστορία των Σοδόμων και Γομόρων. Από εκεί και πέρα, τι επιμένει και κάνει κανείς στην κρεβατοκάμαρά του είτε με τη γυναίκα του είτε με έτερα πρόσωπα, εγώ, δεν πρόκειται να λάβω θέση καθότι είναι της αποκλειστικής αρμοδιότητας του Γιαχβέ να κρίνει ηθικά τόσο εκείνον που τα διαπράττει όσο και τους συν αυτώ. Αντιλαμβάνομαι την συνειδησιακή αγωνία επί του θέματος του συναδέλφου της 10 Αυγούστου 2019 - 11:45 μ.μ. που άνοιξε το όλο φόρουμ των συζητήσεων, σε ένα θέμα ακόμη ΄΄ταμπού΄΄για τον Κλάδο αλλά μάλλον πρέπει να το επιλύσει μόνος του και ξέρει καλά το τι πρέπει να πράξει, εάν πράγματι το θέλει και το αποφασίσει. Δεν είναι όμως σωστό πάλι να λιθοβολείται κάποιος όταν κι επειδή παραστράτησε. Επίσης δεν πρόκειται να εισέλθω στη διαδικασία της αμφισβήτησης ή και της άκριτης αποδοχής των απόψεων Αγιοπατερικών μορφών της Ορθοδοξίας που μάλιστα δεν ζουν πια ώστε να τα επιβεβαιώσουν ούτε να παίξω ρόλο Ιντερπόλ εάν, πως και κατά πόσον ελέγχθησαν και μάλιστα αυτολεξεί, χωρίς να αμφιβάλλω καθόλου για το κύρος και το ήθος του αξιοσέβαστου Μητροπολίτη Μόρφου της μαρτυρικής Κύπρου.
Από ιατρικής πλευράς, καθόσον σπουδάζω Ιατρική μέσω Αμερικάνικου Πανεπιστήμιου, θα έλεγα πως είναι πολύ λυπηρό το θέαμα να αντικρίζεις νέα παιδιά, πρίν τα τριάντα τους, που να έχουν προσβληθεί από προστατίτιδα ( άλλο από την γεροντική ), που θα τους ακολουθεί ισοβίως, συνεπεία ερωτικών λόγων διότι δεν πρόσεξαν ή παρασύρθηκαν από το πάθος του Σοδομισμού. Προσωπικά, καλέ μου ανώνυμε- 11:45 μ.μ., δεν θα ζητούσα ποτέ από την( υποτιθέμενη ) όποια έγκυο σύζυγό μου ή άλλη γυναίκα καμία ερωτική επαφή - πόσο μάλλον σοδομιστικής μορφής - σεβόμενος την κατάσταση της υγείας της, μετατρέποντάς την από σύζυγο σε σκεύος ηδονής ή ακόμη μοιχευόμενος και απατώντας την. Άς τα σκεφτεί κανείς αυτά πρό του γάμου, ας τα συζητήσει υποχρεωτικά και εξ αρχής με το μελλοντικό έτερον ήμισυ του και αυτοί ξέρουν. Και όχι να έρχονται κατόπιν και να ακούγονται παράπονα - συνήθως από τη γυναίκα - ότι ο άνδρας της είναι ανώμαλος ή ο κακός ο όφις ευθύνεται ή ''αμάρτησε για το παιδί της''. Πάντως, εάν η ερωτική συμπεριφορά των γονέων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ήταν καθοριστική για τη μετέπειτα διαγωγή ερωτικά του παιδιού, λυπάμαι αλλά διολισθαίνουμε αναπόδραστα προς τον απόλυτο προορισμό του Μ. Λουθήρου ενώ δεν δικαιολογείται και το πως από γονείς ερωτικά παρεκτραπέντες να προκύπτουν τότε και παιδιά που ακολουθούν την κατά Χριστόν Αγαμία και παρθενία ή τον Μοναχικόν βίον. Το θέμα είναι ανεξάντλητο! Άς εμπιστευόμαστε λοιπόν την Θεία χάρη κατά προτεραιότητα, έναντι των όποιων ανθρώπινων εκδοχών και ερμηνειών.
Δημήτρης
Προς 16-8- 2019 - 12:31 π.μ.
Δηλαδή πώς ερμηνεύεται το ιερό Πηδάλιο;
Παραβιάζοντας τους σχετικούς ιερούς κανόνες για τα σαρκικά μεταξύ των συζύγων;
Αυτή είναι η ερμηνεία του ιερού Πηδαλίου;
Δημοσίευση σχολίου