Να επιστρέψουν στο σχολείο τα παλιά βιβλία του μαθήματος των θρησκευτικών μέχρι να δημιουργηθεί νέα εκπαιδευτική ύλη, σύμφωνη με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και να δημιουργηθεί νέο μάθημα ηθικής για τους άθεους και αντίστοιχα θρησκευτικών για τους αλλόθρησκους, ζητά η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων (ΠΕΘ).
Ο πρόεδρός της δε, κ. Ηρακλής Ρεράκης, καθηγητής Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, σημειώνει στην «Ε» πως αν δεν γίνουν όλα αυτά, θα αποδειχθεί ότι «υπάρχει ρατσισμός εναντίον των ορθοδόξων μαθητών».
Τα παραπάνω θέματα συζητήθηκαν στο πλαίσιο επιμορφωτικής ημερίδας με θέμα: «Η αναγκαιότητα της Ορθόδοξης Θεολογίας και αγωγής στο σχολείο», που πραγματοποίησε η Πανελλήνια Ενωση Θεολόγων, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητρόπολης Λαρίσης και Τυρνάβου, χθες, στο αμφιθέατρο του 4ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας.
Ο κ. Ρεράκης μιλώντας στην «Ε» δήλωσε ότι: «Η απόφαση του ΣτΕ ακυρώνει τα σχολικά βιβλία με την πολυθρησκευτική ύλη και το Υπουργείο Παιδείας είναι υποχρεωμένο να την εφαρμόσει. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να συνταχθεί νέα εκπαιδευτική ύλη θα πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία τα παλιά βιβλία των θρησκευτικών.
Και αναμφίβολα στην επιτροπή των επιστημόνων που θα εργαστούν πάνω στη δημιουργία της νέας ύλης, δεν πρέπει να είναι μέλη που δημιούργησαν την ύλη των πολυθρησκευτικών βιβλίων».
Επίσης ο κ. Ρεράκης υποστήριξε ότι βάσει των εκπαιδευτικών προγραμμάτων άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όσοι μαθητές ζητούν απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών υποχρεούνται να παρακολουθήσουν άλλο μάθημα, που είναι μάθημα ηθικής για τους άθεους και για τους αλλόθρησκους μάθημα ανάλογο με τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.
Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να δημιουργήσει αντίστοιχα νέα μαθήματα στα σχολεία γι' αυτούς τους μαθητές, ώστε να μην γίνονται διακρίσεις. Δεν μπορεί ένα μαθητής να παρακολουθεί 25 μαθήματα στην τάξη του και ένας άλλος 24. Είναι άνισο».
Κατά την ημερίδα, ο κ. Ρεράκης ανέπτυξε το θέμα «Η ανάπτυξη της ορθόδοξης χριστιανικής συνειδήσεως των μαθητών στο ελληνικό σχολείο», ο κ. Ιωάννης Κουρεμπελές, καθηγητής Δογματικής και Συμβολικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, αντιπρόεδρος της ΠΕΘ ανέπτυξε το θέμα «Η αποθεολογικοποίηση της μάθησης και η παραεπιστημονική χαοθρησκεία», η κ. Μαρία Ράντζου, επίκ. καθηγήτρια Κατηχητικής και Χριστιανικής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, μέλος του ΔΣ της ΠΕΘ, το θέμα «Η αξιοποίηση βιωματικών δράσεων στα βιβλικά κείμενα» και ο κ. Ευάγγελος Πεπές, επίκουρος καθηγητής Χριστιανικής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, το θέμα «Βασικές αρχές σχεδιασμού και εφαρμογής του διδακτικού σεναρίου στο μάθημα των Θρησκευτικών».
Μέλη του προεδρείου της ημερίδας ήταν οι κ. Δημήτρης Οικονόμου και Ιωάν. Μπεϊνάς, πρόεδροι αντίστοιχα των παραρτημάτων ΠΕΘ Λάρισας και Κατερίνης, καθώς και ο Ν. Καρατάσιος και Δ. Μάνος, πρόεδροι αντίστοιχα των παραρτημάτων ΠΕΘ Καρδίτσας και Βόλου.
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ
Τις εργασίες της ημερίδας χαιρέτησαν οι βουλευτές της ΝΔ Χρ. Κέλλας και Μάξ. Χαρακόπουλος.
«Η ελληνορθόδοξη συνείδηση αποτελεί την ταυτότητα του έθνους και την πυξίδα μας για το μέλλον, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κέλλας προσθέτοντας πως η ΝΔ είναι μία ορθόδοξη πατριωτική παράταξη και αντιλαμβανόμαστε πλήρως τη σημασία της Ορθοδοξίας για το Γένος μας. Το έχω δηλώσει δημόσια και θα το επαναλάβω και από εδώ: Η Ελλάδα είναι πατρίδα της Ορθοδοξίας και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει! Σε σχέση με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για την αφαίρεση του θρησκεύματος από τα απολυτήρια, ο Λαρισαίος πολιτικός επισήμανε «Εμείς ποτέ δεν υποστηρίξαμε την αφαίρεση του θρησκεύματος από τα απολυτήρια, αλλά είναι απόφαση της Δικαιοσύνης».
Από την πλευρά του ο κ. Χαρακόπουλος, τόνισε πως ο ΣΥΡΙΖΑ επιχείρησε θρησκευτικό αποχρωματισμό της χώρας. «Δεν υπάρχει καμία ανάγκη επανακαθορισμού των σχέσεων εκκλησίας και πολιτείας. Αυτές είναι σαφώς οριοθετημένες. Και βεβαίως δεν υπάρχει καμία ανάγκη αναφοράς περί ουδετεροθρησκείας, καθώς είναι απόλυτα σεβαστό το θρήσκευμα κάθε πολίτη και κατοχυρωμένη η ανεξιθρησκεία. Η όλη συζήτηση ξεκινά από την αμφισβήτηση της καθοριστικής συμμετοχής της εκκλησίας στους αγώνες του έθνους. Χάρη στην εκκλησία διατηρήθηκε η εθνική συνείδηση, τα ελληνικά γράμματα και εντέλει η ταυτότητά μας στη μακρά οθωμανική δουλειά».
ΛΕΝΑ ΚΙΣΣΑΒΟΥ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ
23 σχόλια:
Τους αλλόθρησκους μαθητές ποιος θα τους διδάσκει; Ο ιμάμης ή θα φέρουμε ινδούς;
Γιατί δεν το λέγατε από την αρχή, ότι αυτό που θέλετε είναι "μάθημα ηθικής για τους αθέους και αντίστοιχα θρησκευτικών για τους αλλόθρησκους";
Προσωπικά πιστεύω ότι το δεύτερο χωριστό μάθημα είναι δύσκολο να ετοιμαστεί και να διδάσκεται στα σχολεία, παρόλο που το προβλέπει η απόφαση του ΣτΕ. Για το λόγο αυτό πρέπει το Υπουργείο να ξεκαθαρίσει τον τρόπο απασχόλησης όσων θα παίρνουν απαλλαγή, να δίνει απαλλαγές σε όσους λέει το ΣτΕ, μόνο δηλ. αλλόθρησκους, ετερόδοξους και άθεους που το επιθυμούν και φυσικά αυτοί που παίρνουν απαλλαγή να παρακολουθούν μάθημα σε άλλη τάξη, όχι να περιφέρονται εδώ και εκεί ή χειρότερα να απουσιάζουν. Επιπλέον πρέπει το ΥΠΑΙΘ να μας δώσει στοιχεία για τον αριθμό των απαλλαγών τα τελευταία δέκα χρόνια για να δούμε για ποιο πράγμα μιλάμε.
"Μάθημα ηθικής για αθέους"; Τι είδους ηθικής; Άθεης ηθικής; Πάντως οι άθεοι μαθητές (μάλλον γονείς) είναι ελάχιστοι. Αυτοί που θα θέλουν να πάρουν απαλλαγή για ένα μάθημα λιγότερο είναι πολλοί. Αυτό δεν πρέπει να γίνει. Πρέπει με κάποιο τρόπο να μην υπάρξουν καταχρηστικές απαλλαγές με δευτερεύοντα οφέλη (ένα μάθημα λιγότερο, κενό στην ώρα των Θρησκευτικών ή απουσία από το σχολείο στα θρησκευτικά).
Εχει κανεϊς ιδέα πώς θα γίνουν αυτά στο Δημοτικό;
Οσο δε για το 2ο μάθημα, ως γνωστόν τα διδακτικά βιβλία στην Ελλάδα γράφονται συνήθως εντός 7 μηνών. Καμία προκήρυξη δεν έδινε παραπάνω χρόνο. Επομένως, είναι εφικτότατο. Οι προσφερόμενες ειδικότητες είναι άφθονες!
Φαντάζεστε τι ζημιά θα υποστεί η αναγνωρισμένη ιστορικά και κοινωνικά θέση της Εκκλησίας; Για πρώτη φορα θα μετρηθούν οι "πιστοί" στο σχολείο! Φοβούμαι ότι ο απολογισμός θα είναι τραγικός!
Εάν εντός 7 μηνών γράφονται νέα βιβλία, τότε έχω δύο ερωτήσεις:
α) Εντός πόσων εβδομάδων επανατυπώνονται παλιά βιβλία για ένα μάθημα; Γιατί ακούγεται πως φέτος δεν προλαβαίνουν να τυπώσουν τα παλιά βιβλία και να τα στείλουν στα σχολεία.
β) Γιατί από τα νέα Προγράμματα που ξεκίνησαν πιλοτικά το 2011 φτάσαμε στο 2019 και ακόμη είχαμε τους "προσωρινούς" Φακέλους Μαθήματος; Άλλο 7 μήνες, άλλο 8 χρόνια και βλέπουμε...
Μάθημα ορθόδοξο χριστιανικό VS Μάθημα Ηθικής αδιάφορο! Το τελικό σκορ θα έχει ενδιαφέρον...
Και σε αυτά (νέα ΠΣ) οι προκηρύξεις ήταν 7μηνες. Τα υπόλοιπα είναι θέμα πολιτικής βούλησης.
Αν το Υπουργείο υποστηρίξει ότι δεν προλαβαίνει να τυπώσει τα παλιά βιβλία για να αποφύγει να εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣτΕ έχουμε να τους πούμε ότι και την πρώτη χρονιά εφαρμογής των νέων προσραμμάτων (αν θυμάμαι καλά) - δηλ. πριν έρθουν οι «φάκελοι μαθήματος» - το υλικό ήταν στο διαδίκτυο στη σελίδα του ΙΕΠ. Και μάλιστα ένα υλικό απέραντο και χωρίς καμία σειρά. Ενώ τα παλιά βιβλία με ένα κλικ τα έχουμε στα «χέρια» μας. Η κοροϊδία και τα τερτίπια ΑΛΛΟΥ!!
Η ΠΙΕΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣτΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΧΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ. ΓΙΑΤΙ Η ΑΙΣΘΗΣΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΑ ΣΦΥΡΙΞΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΑ.
Ν.Σ.
Οι έμμισθοι(;)Συριζαιομηδενιστές σχολιαστές χάσαν το μπούσουλα και γράφουν ανοησίες.Αδυνατώ να πιστέψω ότι τα παραπάνω σχόλια γράφονται από καλόπιστους συναδέλφους θεολόγους με εμπειρία στην τάξη! Καταλάβετέ το κύριοι! Χάσατε το παιχνίδι. Αυτές οι σαχλαμάρες "μετρήθηκαν, ζυγίστηκαν και ευρέθησαν λειψές" στη σχολική πραγματικότητα.Οι ίδιοι οι μαθητές τις αρνήθηκαν,γιατί τα παιδιά έχουν ένστικτα και διάκριση.ΥΓ Να μη παρεξηγηθεί το έμμισθοι με ερωτηματικό γιατί ως γνωστόν, ίσως σε άλλους διαδικτυακούς χώρους υπάρχουν συντάκτες σχολίων που πληρώνονται με το κομμάτι....
Το σχέδιο των Αθέων είναι να οδηγήσουν όχι τα μέλη τους αλλά τους ορθόδοξους μαθητές στην επιλογή των απαλλαγών!
Τώρα μοιάζει και οι πικραμένοι από τις αποφάσεις του ΣτΕ, νεωτεριστές θεολόγοι, να απεργάζονται το ίδιο σχέδιο. Δεν εξηγείται αλλιώς τόση επιμονή στο σενάριο να αδειάσουν οι τάξεις από μαθητές μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Κάτι μου λέει ότι αυτοί οι δύο, Ένωση Αθέων και νεωτεριστές θεολόγοι, πάντοτε βρίσκονταν σε αρμονική κοινωνία. Μήπως και σε πραγματική επικοινωνία;
Μετά τις πρόσφατες εξελίξεις φάνηκε καθαρά ότι η ΠΕΘ και οι Αθεοι συμφωνούν απόλυτα για το μοντέλο θρησκ. εκπαίδευσης που πρέπει να λειτουργήσει. Αυτό σημαίνει ότι συνεννοούνται; Ας μην λέμε ανακρίβειες.
Που είσαι Στρατηγέ Μακρυγιάννη να δεις τους Ρωμηούς επιγόνους σου; Θα τρίζουν τα κόκαλά σου μ' αυτά που ακούς και διαβάσεις, εκεί πάνω, στον παράδεισο που βρίσκεσαι.
Αν δεν κάνω λάθος η ΠΕΘ ζήτησε μόνον ένα πράγμα να διδάσκονται οι ορθόδοξοι μαθητές την ορθόδοξη διδασκαλία και παράδοσή τους. Τα όσα αποφάσισε το ΣτΕ για τα παράλληλα μαθήματα δεν τα έκανε με υποδείξεις της ΠΕΘ. Τις απαλλαγές επίσης δεν τις ζήτησε η ΠΕΘ αλλά οι άθεοι. Ο Καιρός επέβαλε ένα μάθημα για όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από το θρήσκευμα που ανήκαν με σαφή στόχο την ομογενοποίηση όλων ένα κοινό μπριάμ δηλαδή για όλους τους μαθητές, όταν ήξερε ότι υπάρχουν Έλληνες μουσουλμάνοι, Εβραίοι και ρωμαιοκαθολικοί μαθητές που διδάσκονται με νομικό καθεστώς του κ Φίλη!! ομολογιακό μάθημα αποκλειστικά για την πίστη τους και ότι οι πλείστοι άθεοι και όλοι οι χιλιαστές έπαιρναν εξάπαντος απαλλαγές οι δε αλλόδοξοι πότε έπαιρναν και πότε όχι. Γιατί όρισαν λοιπόν οι οπαδοί του Καιρού τα θρησκευτικά ως υποχρεωτικό μάθημα για όλους, όταν αυτό δεν ήταν εν γνώσει τους δυνατό να γίνει;; Να σας πω εγώ τι πιστεύω; ότι το πολυθρησκευτικό έγινε για έναν λόγο. Για να πλήξει να μειώσει και να εξαφανίσει την πίστη των ορθοδόξων μέσω της σχολικής θολούρας, αμφισβήτησης και σύγχυσης που θα τους δημιουργούσαν. Για τους ίδιους λόγους άλλαξαν και τη θεολογία του μαθήματος από χριστιανική, σε θεολογία της πολυπολιτισμικότητας. Για τον ίδιο λόγο οι φάκελοί τους περιέχουν, ως προς το χριστιανικό τους μέρος, ένα χριστιανισμό αγνώριστο μη ορθόδοξο, μη πλήρη, δηλαδή λειψό, μη - ιστορικό περιεχόμενο, δηλαδή ένα μάθημα μη χριστοκεντρικό, η ορθόδοξο, χωρίς κέντρο την εν Χριστώ ενανθρώπιση του Θείου Λόγου. Ακόμη και αν αφαιρεθούν όλες οι περί των θρησκειών ενότητες ή οι προσμίξεις και τα συνονθυλεύματα ο χριστιανισμός τους είναι τραγικός δεν είναι χριστιανική διδασκαλία, παρουσιάζει έναν χριστιανισμό αιρετικό χωρίς ιστορικότητα δηλαδή χωρίς τον ιστορικό Ιησού. Ο κ. Ψάλτου να αφήσει τα σχέδιά του για διορθωσεις των Φακέλων και ας ασχοληθεί καλύτερα με τις φαντασιώσεις της διατριβής του!!!. Εκεί τα καταφέρνει καλύτερα!!! Οι αποφάσεις του ΣτΕ θα εφαρμοστούν και ο κ. ψάλτου είναι καλύτερα γι αυτόν να αφήσει τα σχέδιά του Καιρού για παραμονή, με κάποιον τρόπο, των ακυρωθέντων θρησκευτικών που ο ίδιος και η παρέα του από το ωραίο Σωματείο τους έφτιαξαν και μαρξιστικά επέβαλαν. Αρκετά ταλαιπωρήθηκαν και δηλητηριάστηκαν τα παιδιά με τα αντιδημοκρατικά και αντιπαιδαγωγικά τους πειράματα και την αντιχριστιανική αναβάθμιση της θρησκευτικής εκπαίδευσης, όπως την ονόμασαν για να παραπλανούν του αδαείς. Η αναβάθμιση που ήθελαν να κάνουν ήταν υποβάθμιση,αλλοίωση και μετάλλαξη των θρησκευτικών. ΟΙ κύριοι αυτοί και οι κυρίες που συμμετείχαν στην πνευματική βλάβη των παιδιών, είναι υπόλογοι έναντι της Ιστορίας και έναντι του κακού και της διχόνοιας, και της σταλινικής επιβολής της πολυθρησκείας, που επέφεραν. φτάνει πια!!! το ΣτΕ, που δεν είναι θεολόγοι, έφτασαν στο σημείο να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για προσηλυτισμό, κακούργημα ιδιαίτερα επαχθές, επειδή απευθυνόταν σε χωρίς κρίση παιδιά με στόχο τη σύγχυση της συνειδήσεώς τους. Τέρμα κύριοι...με την πνευματική βλάβη που επιφέρατε στην ελληνική νεολαία, με σύμμαχο την διεθνούς δράσεως νεοβουδιστική ΜΚΟ Αριγκάτου και το διαθρησκειακό της πρόγραμμα για την εκπαίδευση. Η ώρα της κανονικότητας στο μάθημα των θρησκευτικών έφτασε. και αυτό δεν ξέρω αν θα καταφέρετε να το σταματήσετε με την προπαγάνδα που έχετε εξακτινώσει παντού.
Ναι αδελφέ σχολιαστή 9:04 (29/9)Θα καταριέται ο στρατηγός Μακρυγιάννης τους μοντέρνους χρόνους και ΚΑΙΡΟΥΣ!
Λαος ενωμένος, ποτε νικημένος! Πάντα επίκαιρο...
Ο κύβος ερρίφθη.....συνεχίζονται τροποποιημένα τα αντισυνταγματικά προγράμματα Γαβρόγλου....εγκύκλιοι από το υπουργείο σύντομα.Από του χρόνου νέα βιβλία.
30 Σεπτεμβρίου 2019 - 1:23 π.μ.:
Φίλε, συμφωνώ με όσα γράφεις αλλά διαφωνώ με τη χρησιμοποίηση και τον παραλληλισμό των ΝΠΣ με το ''μπριάμ'' διότι το μεν μπριάμ είναι θρεπτικότατο, εύγευστο και τρώγεται ευχάριστα ενώ ο αυτοαποκαλούμενος Σύνδεσμος ο ΚΑΙΡΟΣ, οι θιασώτες του και οι εμπνευστές - Σοφιστές του ΙΕΠ, ιεροφάντες του ΝΠΣ απλά δεν τρώγονται με τίποτα.
Τι κρίμα να μην ζει ο Άντον Τσέχωφ για να γράψει ένα νέο μονόπρακτο, αυτή τη φορά με το τίτλο ΄΄Οι βλαβερές συνέπειες των νέων πολυθεϊστικών προγραμμάτων σπουδών των θρησκευτικών΄΄, του τέως επονομαζομένου ως Σύριζα.
Δημήτρης
Μα αγαπητέ μου Ρωμηέ, τι είναι αυτά που γράφεις. Πάρτο χαμπάρι, ο Μακρυγιάννης δεν είναι για βεβήλωση. Ούτε να τον οικειώνεσαι όπως εσύ επιθυμείς. Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα σου. Ο Μακρυγιάννης ήταν ατόφιος Ρωμηός και Ορθόδοξος Χριστιανός. Δεν ήταν Ρωμιός όπως εσύ και το σινάφι σου! Έλεος πια! Συνιστώ το διάβασμα των Απομνημονευμάτων, ξανά και ξανά! Ίσως, τότε καταλάβεις ότι ο "Μακρυγιάννειος" λόγος είναι λύτρωση στους σημερινούς καιρούς. Τελεία και παύλα.-
@8:23 μ.μ. :
Οι σημερινοί ΄΄Καιροί΄΄ είναι άκαιροι και άκυροι. Άσε λοιπόν το συνάδελφο Ρωμηό στην ησυχία του και κοίτα το ολιγοπληθές σινάφι του ηττηθέντος και ολοφυρόμενου ΚΑΙΡΟΥ.
Τι δουλειά έχει ο ΚΑΙΡΟΣ αγαπητέ μου με το σχόλιο που έγραψα για τον "Ρωμιό". Πάντως σε συγχαίρω που και εσύ το έγραψες με η. Μπράβο σου!!!
Ρωμαίος-Ρωμηός-Ρωμιός Ρωμαιοσύνη-Ρωμηοσύνη-Ρωμιοσύνη Και οι δύο γραφές σωστές σύμφωνα με έγκυρα λεξικά.Τώρα στον συνάδελφο που έχει το αποκλειστικό προνόμιο της ερμηνείας του μακρυγιάννειου λόγου. Την ρωμηοσύνη και την ορθοδοξία της ψυχής μας την γνωρίζει μόνον ο θεός και η καρδούλα μας.Και όχι νεαροί ακόμα και ίσως "άκαπνοι" θεολόγοι (αν κρίνω απο το ύφος της γραφής του)._
Δημοσίευση σχολίου