Σύμφωνη με την αφαίρεση της θρησκευτικής αγωγής νέων από την αποστολή του υπουργείου Παιδείας, είναι η ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία απέρριψε την σχετική αίτηση της Εκκλησίας της Ελλάδος, με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί το ΠΔ 18/2018 «Οργανισμός υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και θρησκευμάτων».
Έτσι, η Ολομέλεια κατά πλειοψηφία, έκρινε συνταγματική την αφαίρεση της «ανάπτυξης της θρησκευτικής συνείδησης» από την αποστολή του υπουργείου Παιδείας καθώς κατά τους δικαστές είναι μέσα στα συνταγματικά πλαίσια (πρόεδρος Αικατερίνη Σακελλαροπούλου (πριν εκλεγεί Πρόεδρος της Δημοκρατίας) και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Μαρλένα Τριπολιτσιώτη). Η επίμαχη αφαίρεση της θρησκευτικής αγωγής νέων είχε γίνει επί υπουργείας Κων. Γαβρόγλου.
Υπενθυμίζεται ότι στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο, έχουν προσφύγει με το ίδιο αίτημα, εκτός της Εκκλησίας της Ελλάδος, η Ιερά Μητρόπολη Πειραιά, ο Μητροπολίτης Πειραιά Σεραφείμ Μεντζελόπουλο, η «Πανελλήνια ‘Ενωσις Θεολόγων», η «Εστία Πατερικών Μελετών» και δύο γονείς των οποίων τα παιδιά τους φοιτούν στο Δημοτικό σχολείο και στο Λύκειο (σ.σ. αναμένεται να απορριφθούν και οι εκκρεμείς αιτήσεις των άλλων εκκλησιαστικών φορέων).
Ειδικότερα, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, έκρινε, κατ΄ αρχάς, μεταξύ των άλλων, τα εξής:
«Με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 1 του Συντάγματος κατοχυρώνεται, μεταξύ άλλων, και η αυτοδιοίκηση της Εκκλησίας, η οποία περιλαμβάνει την εξουσία της ν’ αποφασίζει για τις υποθέσεις της με δικά της όργανα, τα οποία συγκροτούνται όπως ο νόμος ορίζει και να διοικείται από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας και την απ’ αυτή προερχόμενη Διαρκή Ιερά Σύνοδο. Ωστόσο, η εξουσία αυτή της Εκκλησίας ασκείται εντός των πλαισίων των γενικών κανόνων που θεσπίζει ελεύθερα ο νομοθέτης, ο οποίος μόνο δεν μπορεί να προχωρήσει και μέχρι τη θεμελιώδη μεταβολή βασικών διοικητικών θεσμών που έχουν καθιερωθεί πάγια στην οργάνωση και λειτουργία της Εκκλησίας».
Παράλληλα, οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν ότι η διατύπωση της αποστολής του υπουργείου Εθνικής Παιδείας, στον Οργανισμό του (π.δ. 18/2018) «δεν αντίκειται ούτε στο άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος, ούτε στην εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 54 του ν. 4178/2013. Και τούτο, διότι οι βασικοί σκοποί της παιδείας καθορίζονται από συνταγματικές και νομοθετικές διατάξεις (άρθρο 16 παρ. 2 Συντ. και άρθρα 1, 4, 5 και 6 ν. 1566/1985), κατά το μέρος δε που οι διατάξεις αυτές επαναλαμβάνονται ή μη στο οργανωτικό διάταγμα του υπουργείου στερούνται αυτοτελών κανονιστικών συνεπειών».
Συνεπώς, αναφέρει η απόφαση της Ολομέλειας, «το γεγονός ότι καθορίζεται ως αποστολή του υπουργείου η ανάπτυξη και συνεχής αναβάθμιση της παιδείας με σκοπό την ηθική, πνευματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης, την προστασία της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης και της λατρείας, τη διαμόρφωση ελεύθερων, ενεργών και κριτικά σκεπτόμενων πολιτών κ.λπ., χωρίς να αναφέρεται ρητώς η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης, αλλά η προστασία της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης, όπως άλλωστε δεν αναφέρεται κατά γράμμα ούτε η επαγγελματική αγωγή των Ελλήνων ή η διάπλασή τους σε υπεύθυνους πολίτες, δεν έχει την έννοια ότι οι σκοποί αυτοί παύουν να αποτελούν σκοπούς της παιδείας κατά παράβαση του Συντάγματος».
Η άποψη των τεσσάρων
Ιδιαίτερο εδιαφέρον παρουσίαζει η άποψη της Αικ. Σακελλαροπούλου, δύο αντιπροέδρων και τεσσάρων συμβούλων Επικρατείας, σύμφωνα με την οποία «από τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 2 του Συντάγματος συνάγεται ότι η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει ως σκοπό την διάπλαση ελεύθερων και υπεύθυνων πολιτών, καθώς και, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων, όπως η τελευταία νοηματοδοτείται και από τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 13, με την οποία καθιερώνεται το απαραβίαστο της ελευθερίας της».
Και ενόψει αυτών, προσθέτουν το άρθρο 1 του επίμαχου Οργανισμού, στο οποίο αναφέρει ότι το υπουργείο Εθνικής Παιδείας, έχει ως αποστολή, μεταξύ των άλλων σκοπών του, «την προστασία της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης, όχι μόνον δεν αντίκειται στο Σύνταγμα και τον εξουσιοδοτικό νόμο, αλλ’ αντιθέτως, αποδίδει με τον πληρέστερο τρόπο το περιεχόμενο των παραπάνω διατάξεων των άρθρων 13 παρ.1 και 16 παρ.2 του Συντάγματος και 54 του ν. 4178/2013».
Μειοψηφία
Αντίθετα, έξι σύμβουλοι Επικρατείας και δύο πάρεδροι (χωρίς δικαίωμα ψήφου) μειοψήφησαν, εκφράζοντας την άποψη ότι πρέπει να ακυρωθεί το π.δ. 18/2018 καθ’ ό μέρος δεν περιλαμβάνεται η «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης» των Ελλήνων στην διάταξη περί της αποστολής του υπουργείου.
Και αυτό γιατί ο νόμος 4178/2013 «επιβάλλει την αναγραφή στους Οργανισμούς των υπουργείων της αποστολής τους, όπως αυτή προκύπτει (και, κατά μείζονα λόγο, όπως αυτή προβλέπεται ρητώς) από τις σχετικές νομοθετικές και συνταγματικές διατάξεις, χωρίς να επιτρέπει αποκλίσεις».
Σύμφωνα με την μειοψηφούσα άποψη, όφειλε, ο υπουργός Παιδείας, να περιλάβει την «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης» στο σχετικό με την αποστολή του υπουργείου άρθρο 1 του π.δ. 18/2018, όπως ρητώς προβλέπει το άρθρο 16 παρ. 2 του Συντάγματος.
Μάλιστα, η παράλειψη αυτή «δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι καλύπτεται με την μνεία της «προστασίας της ελευθερίας της συνείδησης», η οποία ευρίσκει έρεισμα σε άλλη συνταγματική διάταξη (άρθρο 13 παρ. 1) και δεν ταυτίζεται με την «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης». Πράγματι, η τελευταία επιβάλλει στον νομοθέτη την λήψη θετικών μέτρων (σχετικών, μεταξύ άλλων, με την διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών), ενώ η «προστασία της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης» μπορεί, κατ’ αρχήν, να επιτυγχάνεται και με την αποχή του κράτους από επεμβάσεις στην θρησκευτική συνείδηση των πολιτών», καταλήγει η μειοψηφία.
Δείτε σχετικά
23 σχόλια:
Σημαινει αυτο κατι για το μαθημα των θρησκευτικων; Αλλαζει ο χαρακτηρας του μαθηματος;
Προσοχή στην ερμηνεία της απόφασης. Παρόλο που απορρίπτει την αίτηση ακύρωσης, αναφέρει ρητά ότι «το γεγονός (ότι δεν) αναφέρεται ρητώς η ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης (στο Π.Δ. του οργανισμού του Υπουργείου)… δεν έχει την έννοια ότι οι σκοποί αυτοί παύουν να αποτελούν σκοπούς της παιδείας κατά παράβαση του Συντάγματος».
Ας μην σπεύσουν λοιπόν οι γνωστοί άγνωστοι να συσχετίσουν αυτή την απόφαση με το μάθημα Θρησκευτικών ή ακόμη χειρότερα να την θεωρήσουν ανατρεπτική των προηγούμενων αποφάσεων που αφορούν στο μάθημα των Θρησκευτικών. Καμία σχέση.
ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ!!!!!!
Χ.
Απεγνωσμένη η προσπάθεια της Προέδρου του ΣτΕ Αικ. Σακελλαροπούλου, που με τις ευλογίες Μητσοτάκη αναλαμβάνει Πρόεδρος της Δημοκρατίας (!), να εκμεταλλευτεί τη συζήτηση της παρούσας αίτησης ακύρωσης για να τη συσχετίσει με την πρόβλεψη του άρθρου 16 παρ. 2 του Συντάγματος για ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης που θα πρέπει να ερμηνεύεται υπό το φως των διατάξεων της ελευθερίας θρησκευτικής συνείδησης, σύμφωνα με τη συγκλίνουσα άποψή της.
Αν και γνωρίζει τις 4 αποφάσεις του ΣτΕ για τα θρησκευτικά, προσπαθεί έστω και έμμεσα να τις "ανατρέψει" αναφέροντας στην άποψή της ότι "το άρθρο 1 του επίμαχου Οργανισμού, στο οποίο αναφέρει ότι το υπουργείο Εθνικής Παιδείας, έχει ως αποστολή, μεταξύ των άλλων σκοπών του, «την προστασία της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης, όχι μόνον δεν αντίκειται στο Σύνταγμα και τον εξουσιοδοτικό νόμο, αλλ’ αντιθέτως, αποδίδει με τον πληρέστερο τρόπο το περιεχόμενο των παραπάνω διατάξεων των άρθρων 13 παρ.1 και 16 παρ.2 του Συντάγματος και 54 του ν. 4178/2013»".
Κανένα άλλο σχόλιο, παρά μόνο να την χαιρόμαστε τη νέα μας Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Πρωθυπουργό μας που την πρότεινε!!!
Στο τέλος θα καυχάστε για το κατηχητικό θρησκευτικό μάθημα οι τρεις χωρίς τον κούκο, γιατί και αυτός έφυγε. Όταν φύγουν με το νόμο και οι μαθητές οι δύο ο κούκος, τα ντουβάρια της τάξης και ο σχολικός ιεροδιδάσκαλος.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΟΠΟΣ Ν΄ ΑΝΑΙΡΕΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕ;;;
Χ.
Οι αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ όπως η παρούσα είναι τελεσίδικες.
Ως γνωστός άγνωστος έχω κάθε δικαίωμα να ειρωνεύομαι αυτούς που νόμιζαν πως θα φέρουν έτσι τα πράγματα, ώστε τα ελληνόπουλα να χαρακτηρίζονται με το νόμο πιστοί του ορθόδοξου χριστιανισμού και να αποδεχθούν τους ίδιους ως δημόσιους ιεροκατηχητές τους σ΄αυτόν!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Είναι τοις πάσι γνωστό τι συμβαίνει στη χώρα μας μετά τη μεταπολίτευση με τον γέρο Καραμανλή να επιδιώκει τον χωρισμό Εκκλησίας Κράτους("να χωρίσουμε τα τσανάκια μας". Αυτή φράση δεν έμεινε στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας αλλά συχνά, ιδιαιτέρως εσχάτως, έρχεται στην επιφάνεια με όλους αυτούς τους φωτιστές και δικαιωματιστές του τόπου μας που βλέπουν τον σταυρό και τους πιάνει φαγούρα από την οποία δεν ηρεμούν μέχρι κάτι να πετύχουν.
Ανάμεσα σε αυτούς είναι επίσης και θεολόγοι, γιατί τέτοια ιδέα τους έβαλε ο πειράζων και πάντοτε μισών τον σταυρό και όσους έχουν ως πρότυπο τους αγίους της Εκκλησίας. Μην ξεχνάτε ότι και οι λεγόμενοι αυτοί θεολόγοι τον ίδιο στόχο έχουν, να μην σχετίζεται το ΜτΘ με την Εκκλησία, αλλά μόνο με το κράτος. Η Εκκλησία να μην έχει κανένα λόγο πέρα από τα τετραγωνικά ενός ναού.
Γιατί λοιπόν κάποιοι κατηγορείτε τον Φίλη, τον Γαβρόγλου, και αφήνετε υπονοούμενα για την κ. Σακελαροπούλου; Κανείς από αυτούς δεν έβλαψε περισσότερο το ΜτΘ και τον ορθόδοξο λαό από εκείνους που αλλοιώνουν τη διδασκαλία του Χριστού και τη ζωή του Τόπου, ενώ έχουν το θράσος να παρουσιάζουν αυτή την αλλοίωση ως πρόοδο και αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό Τα υπόλοιπα που κάθε τόσο αποδυναμώνονται ή αφαιρούνται ή καταργούνται είναι απλώς συμπτώματα της ίδιας επιδημίας που ταλαιπωρεί τους "φωτιστές"του γένους.
Οι άνθρωποι δεν γνώρισαν ότι η άπειρη αγάπη του Κυρίου μπορεί να επιτρέψει τη Σταύρωση. Πάλι η ίδια αγάπη θα επιτρέψει την Ανάσταση. Καθένας τότε θα βρεθεί κρινόμενος από τις επιλογές του. Εμείς έχουμε χρέος να μείνουμε συνεπείς στην διακονία μας. Τα υπόλοιπα θα τα αναλάβει Εκείνος, ο εκ νεκρών αναστάς.
Συριζόπληκτη Κασσάνδρα τις ειρωνείες σου άφησε τις στην άκρη.
Η κάθε συριζόπληκτη ιδεοληψία σου δεν σημαίνει ότι στέκεται....
Εδώ κατάλαβε το ότι είναι Ορθόδοξη Ελλάδα!
Και αυτά που ειρωνεύεσαι εσύ, λες και ήρθες απο ξένο πλανήτη, εδώ στην Ορθόδοξη Ελλάδα μας, είναι αυτονόητα.
Ο γνωστός δικηγόρος της Ένωσης Αθέων εγείρει αδιάκοπα στην επικαιρότητα το ζήτημα των απαλλαγών με δημοσιεύματα στις φιλικές προς αυτούς "προοδευτικές" ιστοσελίδες. Εμπλέκει και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα -άλλου που δεν θέλει κι η Αρχή- και φτιάχνει κλίμα ενόψει των προτάσεων της Επταμελούς Επιτροπής του ΙΕΠ και των τελικών αποφάσεων του Υπουργείου. Ελπίζω η νομικός, μέλος της 7μελούς επιτροπής να μην επηρεασθεί ούτε από αυτό τον άχρηστο "θόρυβο" ούτε από άλλες πανταχόθεν πιέσεις αλλά να ρυθμίσει το ζήτημα των απαλλαγών με τρόπο έξυπνο ώστε οι αλλόθρησκοι, ετερόδοξοι και άθεοι να λαμβάνουν απαλλαγή αλλά και να κλείσει η πόρτα στους ορθόδοξους που θα ζητούν χωρίς ουσιαστικό λόγο παρά για αλλότριους λόγους.
Θα ξαναγράψω κάποια στιγμή και για τους θεολόγους της γνωστής ομαδούλας που βλέπω και εδώ στα σχόλια στο ιστολόγιό σας να προετοιμάζουν προπαγάνδα υπέρ των απαλλαγών για να στήσουν με ικανό αριθμό απαλλαγέντων μαθητών το θρησκειολογικό τους παραμύθι. Έχω πολλά ράμματα για τη γούνα τους αλλά τώρα δεν έχω χρόνο. Τα ξαναλέμε...
Αν θέλει η ηγεσία του Υπουργείου αλλάζει και πάλι το κείμενο του Π.Δ. και επαναφέρει τη σχετική αναφορά στην ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών ως μέρος της αποστολής του Οργανισμού του Υπουργείου. Κανείς δεν την εμποδίζει. Θέλει όμως; Ή προτιμάει και σε αυτό να σέρνεται πίσω από τις "καινοτομίες" Γαβρόγλου;
Η δικαστική απόφαση είναι τελεσίδικη, η νομοθετική δυνατότητα της πολιτικής ηγεσίας μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Υπάρχει όμως πολιτική βούληση;
Καλά οι άθεοι κάνουν τη δουλειά τους και καλά κάνουν. Οταν οι ομοϊδεάτες σας πήγαν στο ΣτΕ με τσ ίδια αιτήματα (ομολογιακό μάθημα, ισότιμο μάθημα για αλλόδοξους και απαλλαγές) οι άθεοι σας φταίνε;
Τέσσερις (4) αιτήσεις ακύρωσης για τα θρησκευτικά έγιναν χωρίς την Εκκλησία της Ελλάδος και τον Αρχιεπίσκοπο και κερδίθηκαν όλες!
Μία (1) αίτηση ακύρωσης έγινε και από τον Αρχιεπίσκοπο, αυτή για τον Οργανισμό του Υπουργείου, και χάθηκε!
Τυχαίο; Δεν νομίζω!!!
Οι άθεοι και ο δικηγόρος τους ενεργούν με βάση τις άθεες πεποιθήσεις τους. Είναι συνεπείς. Τι γίνεται όμως με όλους εκείνους τους χριστιανούς θεολόγους λαϊκούς και κληρικούς που "αλλού πατούν και αλλού βρίσκονται".
Είναι γνωστό ότι καμία πολιτική ηγεσία δεν μπορεί να ενεργήσει σε κανένα τομέα, φυσικά και στα θεολογικά και εκκλησιαστικά ζητήματα, αν δεν υπάρξουν οι ειδικοί συνεργάτες. Γι' αυτό ο Χριστός προς τον Πιλάτο είπε ότι "ὁ παραδιδούς μέ σοι μείζονα ἁμαρτίαν ἔχει" Ιω. 19, 11.
Να μην απορούμε. Είμαστε σε εμπόλεμη κατάσταση εδώ και χρόνια. Πάντα ήμασταν, απλώς τώρα έχει φουντώσει το κακό παντού. Να ετοιμαζόμαστε να δίνουμε τη συνεπή μαρτυρία μας με την βοήθεια του Χριστού και ό,τι και όσο Εκείνος επιτρέψει.
Καθόλου τυχαίο! Πείτε και σε μας τους αδαείς τι ακριβώς έγινε και στη μια και στην άλλη περίπτωση.
Οι 6:39,7:00 και7:22,είτε είναι διαφορετικά πρόσωπα, είτε ο ίδιος, έχουν/ει λυσσάξει με τον άθεο φανατισμό τους εναντίον του μτΘ. Δε θέλω να πιστέψω ότι είναι συριζόπληκτοι(;)θεολόγοι, γιατί αν είναι,μόνο κακές υπηρεσίες μπορούν να προσφέρουν στο μάθημα και στους μαθητές τους. Ωστόσο, ας μη βιάζονται να θριαμβολογήσουν!Οριστικές αποφάσεις για το μάθημα,δεν έχουν παρθεί!
@ 12 Φεβρουαρίου 2020 - 9:13 μ.μ.
Είμαι ένας από τους παραπάνω που αναφέρετε και φυσικά δεν αποδέχομαι ούτε έναν από τους χαρακτηρισμούς άθεος, φανατισμένος, συριζόπληκτος. Παρακαλώ να μην εκφράζεστε τοιουτοτρόπως.
Έχω συγκεκριμένη και συγκροτημένη θέση για την εκπαίδευση στο σύγχρονο κόσμο, την οποία μπορώ να τεκμηριώσω ποικιλοτρόπως. Επίσης όταν κρίνω θα αρθεί εκ μέρους μου και το "ανώνυμος", που επί του παρόντος μας προστατεύει όλους και βοηθάει στην αποφυγή εντάσεων.
Φοβούμαι ότι οι εντάσεις ξεκινούν από αυτούς που έχουν "συγκεκριμένη και συγκροτημένη θέση" για την θρησκευτική εκπαίδευση στον "σύγχρονο" κόσμο.Τι θα πει σύγχρονος κόσμος άραγε; Ο κόσμος που υλοποιεί ο Σόρος και τα τσιράκια του; Οι δικαιωματιστές και οι εθνομηδενιστές άραγε;Ποιοί μας ανεβάζουν ιεροκύρηκες και μας κατεβάζουν κατηχητές με έκδηλη την περιφρόνηση στα γραπτά τους σα να είμαστε εχθροί; Διότι τολμούμε να μεταφέρουμε στα παιδιά ένα άρωμα βιωμένης αλήθειας. Διότι ομολογούμε Χριστό σταυρωμένο και αναστημένο.Μπορεί οι αδελφοί να έχουν τραυματικές εμπειρίες από αυταρχικούς γονείς ,διδασκάλους ή αναξίους κληρικούς ή και κατηχητές.Αυτό όμως δεν γενικεύεται.Ας ψυχαναλυθούν στο κάτω κάτω!
Ανώνυμε 9:50 μ.μ. οι απόψεις σου είναι ξένες με την Ελληνορθόδοξη Παράδοση και με την σωτηρία των ψυχών των μαθητών! Είναι φράγκικες απόψεις που αφήνουν τον δηλητήριο του οικουμενισμού να κατατρώει τις ψυχές των Ορθόδοξων μαθητών Αντορθόδοξα και Παράνομα, αφού αποτελούν και θρησκευτική μύηση στην Πανθρησκεία της Νέας εποχής!
Αυτά υποστηρίζουν και οι Συριζαίοι: Δεν θέλουν Ορθόδοξο μάθημα στα σχολεία!
Εδώ είναι Ορθόδοξη Ελλάδα! Χώνεψέ το!
Ελλην Ρωμηός
Ρωμιέ 7:27 π.μ. μόνο άνθρωποι ξένοι με την Ελληνορθόδοξη παράδοση της ΑΝΕΚΑΘΕΝ Ελληνορθόδοξης παιδείας στον τόπο μας, μπορεί να ανεβοκατεβάζουν ιεροκήρυκες και κατηχητές τους δασκάλους και καθηγητές που διδάσκουν γνωσιολογικό Ορθόδοξο μάθημα Θρησκευτικών στα σχολεία!
Όπως και να έχει είναι προς τιμή των Ορθόδοξων δασκάλων και καθηγητών!
Ελλην Ρωμηός
Ψυχαναλυθειτε κι εσεις, επισης. Διοτι εχετε χασει την επαφη με την πραγματικοτητα, εκκλησιαστικη και θυραθεν. Ειστε υπερηφανοι που εχετε κανει την εδρα της αιθουσας αμβωνα για να ομολογειτε την πιστη σας αλλα ενοχλειστε που σας αποκαλουν λαικους ιεροκηρυκες και κατηχητες; Μαλλον εσεις εχετε απωθημενα. Πραγματικα, η δικη σας αναγκη για ψυχαναλυση ειναι επιτακτικη και αδηριτη.
Κοίταξε εσύ οπαδέ του θρησκειολογισμού 7:15 μμ, τα δικά σου απωθημένα, και άφησε ήσυχους τους Ελληνορθόδοξους που αγωνίζονται για το Ορθόδοξο μάθημα!
Αντε μπράβο!
Δημοσίευση σχολίου