29/2/20

Φιλότιμη προσπάθεια του ΙΕΠ για συμμόρφωση προς τις δικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά

Άμεση ανάλυση του ιστολογίου μας
Φιλότιμη προσπάθεια του ΙΕΠ για συμμόρφωση προς τις δικαστικές αποφάσεις του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά
Η δημοσίευση από το ΙΕΠ των νέων Προγραμμάτων Σπουδών που εκπονήθηκαν από την Επταμελή Επιτροπή που εκείνο όρισε, η έγκρισή τους από το ΔΣ του ΙΕΠ και η αναμενόμενη υιοθέτησή τους από το Υπουργείο Παιδείας διαμορφώνουν το τοπίο για την λεγόμενη μεταβατική περίοδο του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία,
που αποτελεί την υποχρεωτική συμμόρφωση του Υπουργείου με τις τελεσίδικες τέσσερις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ.
Θα επιχειρήσουμε αναλυτική προσέγγιση όσων αναφέρονται στα σχετικά κείμενα που δόθηκαν στη δημοσιότητα εντός των προσεχών ημερών. Το παρόν σχόλιο αποτελεί μία άμεση σύντομη ανάλυση μετά από μια πρώτη μόνο ματιά στα προαναφερθέντα.
Στην Εισήγηση της Επταμελούς Επιτροπής και την Έκθεση Αναθεώρησης των Προγραμμάτων αποτυπώνεται η πρόθεση των μελών της Επιτροπής να δηλωθεί ρητά ότι κινήθηκαν εντός των πλαισίων που ορίζει το ΣτΕ. Πράγματι, όπως φαίνεται, γίνεται προσπάθεια το μάθημα των Θρησκευτικών να αποκαθαρθεί από στοιχεία συγκρητιστικής προσέγγισης των θρησκειών, πολλά θρησκειολογικά στοιχεία αφαιρούνται και ενισχύεται το ορθόδοξο χριστιανικό περιεχόμενό του.
Η επιστροφή στα παλαιά βιβλία και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών που ίσχυαν μέχρι το 2016 απορρίφθηκε από την Επταμελή Επιτροπή με επιχειρηματολογία που σίγουρα είναι τουλάχιστον ανεπαρκής όπως διατυπώνεται στο σχετικό κείμενο. Ωστόσο επανέρχονται αρκετά στοιχεία από εκείνα τα βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, όπως τουλάχιστον διαφαίνεται και χωρίς να έχουμε ακόμη μπροστά μας τα «Βιβλία μαθητή» που θα αντικαταστήσουν τους «Φακέλους Μαθητή».
Από μια πρώτη ματιά στα Προγράμματα Σπουδών φαίνεται πως στο Δημοτικό Σχολείο οι αλλαγές δεν είναι σημαντικές, διατηρείται εν πολλοίς η δομή του Προγράμματος Σπουδών που ακυρώθηκε από το ΣτΕ αλλά έχουν αφαιρεθεί οι θρησκειολογικές αναφορές για την αποφυγή συγκρητιστικής σύγχυσης των μαθητών.
Σημαντικότερες είναι οι αλλαγές σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Οι θρησκειολογικές αναφορές παρατίθενται σε χωριστές ενότητες στη Β΄ Λυκείου, όπως υπήρχαν και πριν το 2016 αλλά και σε δύο ενότητες στη Γ΄ Γυμνασίου, με τρόπο ωστόσο διακριτό και στο τέλος του συνόλου των ενοτήτων. Δυστυχώς η διδασκαλία για την Παλαιά και Καινή Διαθήκη έχει συμπιεστεί στη Α΄ Γυμνασίου και έτσι είναι εμφανής η υποβάθμιση της διδασκαλίας της Παλαιάς Διαθήκης. Η διδασκαλία γύρω από θέματα εκκλησιαστικής ιστορίας ξεκινά από τη Β΄ Γυμνασίου και συνεχίζεται στην Γ΄ Γυμνασίου, τάξη της οποίας το πρόγραμμα σπουδών όπως περιγράφεται, αναλώνεται εν πολλοίς σε θεωρητικές προσεγγίσεις ζητημάτων που για τους μαθητές της τάξης αυτής είναι δύσκολα και ήσσονος σημασίας ενώ, όπως ήδη αναφέρθηκε, δύο ενότητες αφιερώνονται στις άλλες θρησκείες.
Στο Λύκειο, τα Θρησκευτικά μοιάζει να επανέρχονται με κάποιο τρόπο στην προ του 2016 μορφή ως προς το περιεχόμενο των ενοτήτων. Ενισχύεται στην Α΄ Λυκείου η αναφορά στην Ορθόδοξη πίστη και λατρεία, στα Μυστήρια της Εκκλησίας και τη λειτουργική ζωή και με ενδιαφέρον αναμένουμε να δούμε πόσα αποσπάσματα του παλιού καλού βιβλίου της Α΄ Λυκείου (με τον π. Γεώργιο Μεταλληνό ανάμεσα στα μέλη της συγγραφικής ομάδας) θα ενσωματωθούν στο νέο «Βιβλίο μαθητή» της Α΄ Λυκείου. Στη Β΄ τάξη υπάρχει αναφορά στα δόγματα αλλά και συστηματική αναφορά στις ξένες θρησκείες, όπως ανέκαθεν υπήρχε για τους ώριμους ηλικιακά μαθητές της τάξης αυτής ενώ στην Γ΄ Λυκείου υπάρχουν ενότητες με ζητήματα Ηθικής και όπως φαίνεται από τις περιγραφόμενες στο πρόγραμμα σπουδών ενότητες δεν θα υπάρξουν ουσιαστικές διαφορές με τον Φάκελο Μαθητή που υπάρχει και τώρα στα σχολεία.
Γενικά, το νέο Πρόγραμμα Σπουδών αποτελεί, όπως όλα δείχνουν, μια φιλότιμη προσπάθεια συμμόρφωσης προς τις επιταγές του ΣτΕ και του ελληνικού Συντάγματος, απομακρύνει το μάθημα από την ταλαιπωρία της «αναβάθμισής του» που επιχείρησαν οι «αναμορφωτές» του αλλά όλα αυτά δεν προέρχονται από την έμπνευση των συντακτών του αλλά από την υποχρέωση να κινηθούν εντός των πλαισίων που έθεσε το ΣτΕ, του οποίου οι αποφάσεις αποτελούν πλέον σταθερή παρακαταθήκη για το μέλλον του μαθήματος.
Σημαντικές αναμενόμενες εξελίξεις είναι η δημοσίευση των νέων «Βιβλίων μαθητή» για τα Θρησκευτικά όλων των τάξεων, που ελπίζουμε να γίνει πριν την αποστολή τους προς εκτύπωση, αλλά και η νέα εγκύκλιος απαλλαγών που θα πρέπει με κάθε τρόπο να διαφυλάσσει μαζί με το δικαίωμα αλλοθρήσκων, ετεροδόξων και αθέων να απαλλάσσονται, την υποχρεωτικότητα του μαθήματος για την πλειονότητα των χριστιανών μαθητών των ελληνικών σχολείων και να οδηγεί στον αποκλεισμό κάθε ενδεχόμενης κατάχρησης του δικαιώματος αυτού από μαθητές που δεν το έχουν. Όσοι ποντάρουν σε μαζικές απαλλαγές μαθητών οι οποίοι δεν ανήκουν στις ομάδες αλλοθρήσκων, ετεροδόξων και αθέων, προφανώς κινούνται σε ατραπούς παρανομίας και αντισυνταγματικότητας και τα σχέδιά τους, εάν χρειαστεί, θα ακυρωθούν μέσω των απαραίτητων πειθαρχικών, δικαστικών και άλλων ενεργειών.
Θα επανέλθουμε. 

27 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

1. Οι απαλλαγές μαθητών αγαπητέ είναι κατά ελεύθερο γούστο δικό τους και τίποτα άλλο καθώς κανέναν δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις ορθόδοξο, αλλοθρήσκο, ετεροδόξο, άθεο ή ό,τι άλλο αφορά τη θρησκεία με νόμιμα παραστατικά. Οι κάθε είδους αντιρρήσεις θα καταπέσουν στα δικαστήρια.
Στη πραγματικότητα φτιάχνοντας μάθημα ομολογίας το τελειώσατε απλά θα πάρει το χρόνο του μέσα σε ένα φαύλο παιχνίδι εξουσίας.
2. Λυπάμαι και για τον ΚΑΙΡΟ που κατέληξε να θεωρεί το ΝΠΣ επανάσταση ενώ ήταν σχεδόν μία από τα ίδια.
3. Από τούδε και στο εξής ο καθένας την προσωπική του αξιοπρέπεια και τίποτα άλλο.

Ανώνυμος είπε...

"Νόμιμα παραστατικά" υπάρχουν για το θρήσκευμα των μαθητών. Η Ληξιαρχική Πράξη Γέννησης; Η μέχρι εκείνη τη στιγμή προηγούμενη μαθητική του πορεία δηλ. αν έκανε ή όχι ΜτΘ;
Αλήθεια, ξέρεις ότι οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που περνάνε από τα ΚΕΠ για να καταταχθούν στο στρατό ερωτώνται από τους υπαλλήλους των ΚΕΠ για το θρήσκευμά τους;

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το "Φιλότιμη" στον τίτλο της ανάρτησή σας περιέχει ένα τόνο ειρωνείας ή μου φαίνεται;

Ανώνυμος είπε...

Για πείτε μας παρακαλώ: Τελικά, για πόσες σελίδες ή θέματα του ΠΣ έγινε η φασαρία; Είμαι περίεργος να μάθω

Ανώνυμος είπε...

Περιμένω την αντίδραση Φίλη, Γαβρόγλου, ΑΥΓΗς, documento, Εφημερίδας συντακτών και της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ στην οποία θα κάνουν δηλώσεις οι ακυρωμένοι προοδευτικοί. Αναμενόμενες ιαχές με περιεχόμενο τύπου "Επιστροφή στον Μεσαίωνα", "Η Ν.Δ. επαναφέρει τον σκοταδισμό", "Καατηχητικό στα σχολεία από την κυβέρνηση της Ν.Δ." και άλλα παρόμοια.

Αναμένω. Και παρακαλώ το ιστολόγιο να τα δημοσιεύσει να γελάσει το χειλάκι μας.

Α, και την επίσημη αντίδραση του ΚΑΙΡΟΥ.....

Ανώνυμος είπε...

@ 29 Φεβρουαρίου 2020 - 6:29 μ.μ.

1. Για τόλμησε να αναζητάς ληξιαρχικές πράξεις με σκοπό να προβείς σε απόδοση θρησκευτικής ταυτότητας και να δεις τι καλά που θα περάσεις από όποιον θεωρήσει πως παραβιάζεις την ιδιωτικότητά του. Δε συζητώ το πόσο σοβαρό και νόμιμο είναι το "σε ξέρω πως χθες ήσουν ορθόδοξος"! Το Υπουργείο Παιδείας και το ΣτΕ ήδη τον δικαιώνουν πόσο μάλλον όποιο δικαστήριο στρέψει εναντίον σου.
2. Η θρησκεία μεταβάλλεται ελεύθερα όσες φορές επιθυμεί κάποιος και δεν έχει καμιά υποχρέωση να τη δηλώσει οπουδήποτε.
3. Όσα παραμύθια και να λέμε τα πράματα οδηγήθηκαν στις ελεύθερες απαλλαγές μαθητών κατά ευκαιριακό γούστο καθώς κάθε τι διαφορετικό σκοντάφτει στον ομολογιακό ορθόδοξο χαρακτήρα και θα δικαιώνει πάντα τον προσφεύγοντα.
4. Σταματάω να εξηγώ τα αυτονόητα. Γράψτε ό,τι σας κατέβει αν ακόμα ζείτε εκτός λογικής και πραγματικότητας.

Ανώνυμος είπε...

Κατάχρηση δικαιώματος προβλεπόμενου από νομοθετική διάταξη ελέγχεται τόσο από τον πολίτη που επιχειρεί να κάνει χρήση δικαιώματος που δεν του ανήκει όσο και από τον υπάλληλο που ικανοποιεί το αίτημα χωρίς να προβεί στον απαιτούμενο έλεγχο των στοιχείων του αιτούντος.

Μην βιάζεστε. Ακόμη δεν είδαμε την εγκύκλιο απαλλαγών και κάποιοι ετοιμάζονται να σύρουν τους μαθητές στην πόρτα των απαλλαγών ...όπως ο Ερντογάν σέρνει τους λαθρομετανάστες στην πόρτα της Ελλάδος.

Ανώνυμος είπε...

Άντε και αυξήθηκαν οι απαλλαγές. Οι απαλλασσόμενοι τι θα κάνουν; Αν τους στείλετε για άλλο μάθημα, όχι εναλλακτικό - τέτοιο δεν προβλέπω να γίνει ποτέ στην Ελλάδα λόγω μικρού αριθμού μαθητών για απαλλαγές - αλλά σε άλλο μάθημα π.χ. Ιστορία, Νεοελληνική Γλώσσα κλπ τότε όλοι θα επιστρέψουν στον / στην Θεολόγο.
Μόνο μην τολμήσει η κυβέρνηση να θέσει δίλημμα "Θρησκευτικά" ή λούφα. Θα απορριφθεί ως αντίθετο με όσα ρητά ορίζουν οι αποφάσεις του ΣτΕ. Η απασχόληση των απαλλασσόμενων είναι μείζον θέμα, μεγαλύτερο και από αυτή την ίδια την διαδικασία απαλλαγών. Εάν ορισθεί ξεκάθαρα ο τρόπος απασχόλησης που θα περιέχει υποχρεωτική παρακολούθηση άλλου μαθήματος οι απόπειρες κατάχρησης του δικαιώματος απαλλαγής θα ελαχιστοποιηθούν αυτομάτως.

Ανώνυμος είπε...

Μάλλον η ΝΔ είναι ο καημός σου 29 Φεβρουαρίου 2020 - 7:05 μ.μ. γιατί κατά τα άλλα απλά δουλεύεις τους αφελείς για τις σουπερορθόδοξες αλλαγές. Μια αναδιάταξη της ύλης είναι τη στιγμή που προεκλογικά άφηναν ελπίδες για επαναφορά στα παλιά και κατάργηση των νέων προγραμμάτων, ώστε να κερδίσουν ψηφαλάκια αλλά τώρα ντρέπονται να το κάνουν για να μη γελοιοποιηθούν. Πιο πολύ θα έχουν δίκιο οι συριζα να πουν πως καθιέρωσαν αλλαγές, οι οποίες κατά κάποιο τρόπο παγιώθηκαν

Ανώνυμος είπε...

Είμαστε για γέλια όταν γράφουμε πως κάνουμε ένα light μάθημα που οι μαθητές θα επιλέγουν σε σχέση με Ιστορία, Γλώσσα κτλ. Καλύτερα να καταργηθούμε για να μην πω να πνιγούμε αν δεν προσφέρουμε όσα ένα κανονικό μάθημα του σχολείου.

Ανώνυμος είπε...

ΔΙΟΡΘΩΣΗ: ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ 29 Φεβρουαρίου 2020 - 7:18 μ.μ. ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟΝ 29 Φεβρουαρίου 2020 - 6:46 μ.μ.
ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ ΛΑΘΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα των απαλλαγών είναι δευτερεύον, πολύ χαμηλής αξίας κι ας προσπαθούν οι μοντέρνοι θεολόγοι να το κάνουν παντιέρα. Ακόμη και με εγκυκλίους Στυλιανίδη ή Αρβανιτόπουλου, με χωρίς αναφορές σε θρήσκευμα αιτήσεις απαλλαγών, οι απαλλαγές δεν ξεπέρασαν το 1%.
Το μείζον είναι τα Θρησκευτικά για τα πολλά παιδιά των σχολείων. Και αυτά φαίνεται να επανέρχονται σε κάποια κανονικότητα, όχι τέλεια αλλά μετά από πολύ καιρό σε μια τουλάχιστον υποφερτή κατάσταση. Δεν πανηγυρίζω, πριν μάλιστα να δω τα νέα βιβλία, αλλά μπορώ να καταλάβω την λύπη όσων βλέπουν να καταρρέει το οικοδόμημα των πανθρησκειακών θρησκευτικών τους που ανεπιτυχώς προσπάθησαν στανικά να μας επιβάλλουν.

Ανώνυμος είπε...

Οι καιροί έχουν αλλάξει, οι απαλλαγές απλώς για λόγους συνείδησης είναι προ των πυλών, σε μεγαλϋτερο βαθμό από παλιότερα -αν και όχι με την υπονοούμενη μαζικότητα. Πάντως, ουδείς μπορεί και νομιμοποιείται να ελέγξει υπηρεσιακώς το θρήσκευμα οποιουδήποτε μαθητή -θυμηθείτε οτι ούτε καν προαιρετικώς δεν επιτρεπεται να δηλωθεί τυπικώς, ενώ έχουν κερδίσει ήδη και δίκες απαλλασσόμενοι. Τώρα, το τι θα κάνουν όσοι απαλλάσσονται, είναι μια ιστορία που μπορει να μη βγει σε καλό (ειδικά στο λύκειο, με τις νέο εξεταστικό).
Το μάθημα φαίνεται πως παραμένει ένα θεματολογικό συνονθύλευμα, ομολογιακότερο του καταργηθέντος, με επαναφορά κάποιων, όχι πάντα θετικών, στοιχείων από τα παλαιότερα βιβλία -αλλά, για να μην είμαστε και ισοπεδωτικοί, επί το ορθολογικότερον κατά τι στην ύλη.
Πότε θα έχουμε και βιβλία κανονικά αντί φακέλων; Πότε θα έχουμε συγκεκριμένη εξεταστέα ύλη, ειδικά στο λύκειο, με την τράπεζα θεμάτων να επίκειται; Πότε θα ολοκληρωθεί αυτό το μεταβατικό στάδιο;
Και ένα προκλητικό ερώτημα. Έχει κανείς πρόθεση να κινηθεί ξανά νομικώς;

Αναστάσιος είπε...

Έγραψες! Σε παραδέχομαι!

Ανώνυμος είπε...

Προβληματική η μη επαναφορά της ιστορικής πορείας της διδασκόμενης ύλης στο Γυμνάσιο. Υποβάθμιση της διδασκαλίας της Παλαιάς αλλά εν μέρει και της Καινής Διαθήκης. Ένας χρόνος δεν είναι αρκετός για την διδασκαλία ολόκληρης της Βίβλου. Αρκετές "άχρηστες" ενότητες θεολογικού "στοχασμού" επί διαφόρων θεμάτων, λες και τα Θρησκευτικά είναι θεολογικά συνέδρια και οι μαθητές εισηγητές ή επιμορφούμενοι.

Πάντως, πολύ καλύτερα από τα υπάρχοντα.

Θα μπορούσαν να επαναφέρουν τα παλιά Αναλυτικά και τα βιβλία. Όχι, δεν ήταν τέλεια αλλά είχαν ορθή δομή, συνέχεια και κυρίως περιείχαν μαθήματα απευθυνόμενα προς τον μαθητή και όχι συλλογές κειμένων τύπου copy paste από το διαδίκτυο. Δεν ξέρω πως θα είναι τα νέα βιβλία. Ελπίζω να έχουν πολλά αποσπάσματα από τα παλιά βιβλία και ελάχιστα από τους περιβόητους Φακέλους. Αυτά πότε θα είναι έτοιμα; Θα τα δώσουν στη δημοσιότητα πριν τα στείλουν στον Διόφαντο ή θα τα δούμε στα σχολεία το Σεπτέμβριο χωρίς καμία δυνατότητα παρατηρήσεων και διορθωτικών επισημάνσεων;

Ανώνυμος είπε...

Ξεχάστε την τράπεζα θεμάτων.
Αυτά αφορούν τα μαθήματα όχι τα υπομαθήματα που αν θες τα κάνεις ή τα κάνεις για γλυτώσεις Ιστορία κτλ

Ανώνυμος είπε...

Ίσως με τα μαθήματα που λαμβάνουμε σήμερα από τον Έβρο, σε λίγο καιρό οι Έλληνες ξυπνήσουν και αφήσουν τις ψευτοκουλτουριάρικες απόψεις τους για τον "άλλο", τον "έτερο" και τα συναφή ανόητα.
Ίσως πολύ σύντομα δεν θα ζητά κανείς να μάθει το θρήσκευμα των μαθητών αλλά όσοι θα αρνούνται να το δηλώσουν με περηφάνια θα αυτοπεριορίζονται σε μια ιδιόμορφη μοναξιά του περιθωρίου.
Ίσως... επιτέλους αρχίσουμε οι Έλληνες και οι Ορθόδοξοι να ξυπνάμε από τον λήθαργο, να αναρρώνουμε από τα ναρκωτικά της Δύσης που ποτιστήκαμε τελευταίως, να βρίσκουμε ξανά τον εαυτό μας, να νιώθουμε υπερήφανοι για το Έθνος και την Πίστη μας.
Ίσως...

Ανώνυμος είπε...

Είναι αστείο να επιμένουν σε θεματολογία που βασίζεται εν πολλοίς, για να μην πούμε κυρίως, σε δράσεις θεολογικού στοχασμού από τη μερια των μαθητών, ειδικά στο λύκειο, λες και γίνεται εισήγηση θέματος σε κάποιο φόρουμ μεταπτυχιακών θεολόγων. Εκτός του ότι έχει απαιτήσεις πρακτικές, ως προς το χρόνο διδασκαλίας και τη σύνθεση του τμήματος, ας πούμε, ας μην ξεχνάμε ότι μέγα μέρος των μαθητών, για διάφορους λόγους, υποφέρει απο λεξιπενία, ιδεοπενία, αδυναμία έκφρασης και άλλα τέτοια. Πολλοί δυσκολεύονται ακόμα και να διαβάσουν -ενω δεν φημίζονται και για το υψηλό επίπεδο των ενδιαφερόντων τους και των πεοβληματισμών τους. Εκτός πραγματικότητας και τα νεότερα θρησκευτικά.

Ανώνυμος είπε...

Πιο πιθανό θεωρώ σε λίγα έτη την ιδιόμορφη μοναξιά του περιθωρίου των ορθοδόξως κατηχουμένων από στη σχολική εκπαίδευση

Ανώνυμος είπε...

Με μια πρωτη ματια, φαινεται ποσο αναβαθμιζεται το μαθημα. Δεν ειναι πλεον πανθρησκειακος αχταρμας, ειναι ομολογιακος αχταρμας. Και με απαλλαγη για τον οποιονδηποτε, με τις ευλογιες του ΣτΕ. Χαλαλι οι αγωνες τοσων χρονων, δεν πηγαν χαμενοι.
Αν αυτο ειναι το μεταβατικο σταδιο, ας το χαρουμε, γιατι ποσο καλυτερο του θα ειναι το οριστικο;

Ανώνυμος είπε...

Προς 10:49 μμ

Ακόμα και αν δεν έχουν πνευματικά ενδιαφέροντα και προβληματισμούς, ένας ορθόδοξος καθηγητής με σταθερή και ζέουσα ορθόδοξη πίστη μπορεί με κατάλληλη μέθοδο να τα δημιουργήσει.
Η ορθόδοξη πίστη είναι το αλάτι και το φώς της οικουμένης και η λύση όλων των προβλημάτων!!
Αλλά μερικοί την πούλησαν για τα δηλητηριασμένα ξυλοκέρατα της πανθρησκείας!!....

Ιωνάς

Ανώνυμος είπε...

Μία αναμόρφωση της υπάρχουσας ύλης χαρακτηρίζεται από κάποιους που διέσχιζαν τα ιμάτιά τους πριν ως ορθόδοξη, χριστιανική και πάνω από όλα δεξιά άρα αποδεκτή πια!!!
Όλοι ξέρουμε πως έχουμε να κάνουμε με τη δεύτερη αναθεώρηση των Προγραμμάτων που προϋπήρχαν και ήταν όπως γράφουν και άλλοι επίσης χριστιανικά ομολογιακά.

Ανώνυμος είπε...

Να επανέλθουν τα παλαιά (2006) προγράμματα. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει η ιστορική ανάλυση των θεμάτων(Παλ. Διαθήκη , Καινή Διαθήκη , Ιστορία της Εκκλησίας) ναι θα συμφωνήσω με προλαλήσαντα σχολιαστή υπάρχει πρόβλημα. Εννοώ ότι εξακολουθούν να υπάρχουν "άχρηστες" ενότητες θεολογικού στοχασμού λες και οι μαθητές είναι επιμορφούμενοι ή εισηγητές σε ειδικά συνέδρια θεολόγων.

Ανώνυμος είπε...

Σίγουρα διαβάσανε όλοι την πρόταση; Η ιστορική σειρά υπάρχει ακέραιη. Π.χ., στην Π.Δ. οι Πατριάρχες, ο Μωυσής, οι Κριτές, οι Προφήτες. Αυτό που δεν υπσρχει είναι να διδάσκεται η Π.Δ ή η Κ.Δ. σε μια ολόκληρη τάξη.

Ανώνυμος είπε...

Ο συνάδελφος 9.10 αγνοεί απολύτως τι σημαίνει σχεδιάζω ένα μάθημα διδασκαλίας και μάλιστα με βάση ένα ΠΣ. Όπου "βλέπει" θεολογικό στοχασμό επιπέδου συνεδρίου κλπ. ας κάνει τον κόπο να διαβάσει ποια είναι τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα που ζητούνται και μετά ξανασυζητάμε. Η ύλη του μαθήματος είναι αποκλειστικά αυτά και όχι τα βασικά θέματα,όπως νομίζει. Ένα θέμα μπορεί να είναι ίδιο από το νηπιαγωγείο μέχρι και το πανεπιστήμιο, όμως, σε κάθε περίπτωση διαφέρει η μαθησιακή προσέγγισή του.

Ανώνυμος είπε...

@ 11:43 μ.μ

Εσύ μπορείς να λες και να γράφεις ό,τι θέλεις αλλά η αλήθεια είναι η εξής: Παρά την αναθεώρηση του το ΝΠΘ εξακολουθεί να είναι μία μορφή(ειδικά στη Γ' Γυμνασίου) σκόρπιων ψηφίδων κοινωνιολογικού ή και φιλοσοφικού προβληματισμού με αφορμή το χριστιανικό θρησκευτικό φαινόμενο. Δεν είναι δηλαδή ένα σύνολο δομημένων γνώσεων με ψύχραιμη επιστημονική θεολογική προσέγγιση. Εξακολουθούν να δίνουν στα παιδιά σκόρπια κείμενα copy paste από το internet και υποτίθεται ότι οι μαθητές προβληματίζονται πάνω στα συγκεκριμένα ζητήματα. Τα θρησκευτικά από το Σεπτέμβριο του 2016 από μάθημα έχουν γίνει project!

Ανώνυμος είπε...

Μέχρι τώρα, όλες οι προτάσεις της ΠΕΘ πήγαν στον βρόντο!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)