28/1/11

Στηρίζει τη «λειτουργική αναγέννηση» το Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ - Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος επιμένει στην τακτική του

Κανέναν δεν εξέπληξε το Ψήφισμα που εξέδωσε το Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης με το οποίο καταδικάζεται ο «φονταμενταλισμός», η «πολεμική» και η «απαξίωση» εναντίον καθηγητών, επισκόπων αλλά και του Αρχιεπισκόπου και του Οικουμενικού Πατριάρχη. Την ίδια στιγμή παρέχεται πλήρης κάλυψη στις λειτουργικές καινοτομίες του Μητροπολίτη Δημητριάδος Ιγνατίου.
Τι θα μπορούσε όμως να περιμένει κανείς από τους καθηγητές ενός Τμήματος που έχει αλωθεί από το πνεύμα του οικουμενισμού και του νεοβαρλααμιτισμού; (Φυσικά υπάρχουν και οι λίγες μεν, πλην λαμπρότατες εξαιρέσεις)....
Το δικαίωμα ελέγχου των παρεκτροπών των ποιμένων, ακόμη και των επισκόπων, σε θέματα Πίστεως αλλά και Λειτουργικής ζωής είχε πάντοτε ο πιστός λαός. Αλληλοστηρίξεις μεταξύ «αξιωματούχων» της Εκκλησίας και της πανεπιστημιακής Θεολογίας δεν θα πετύχουν τη φίμωση ούτε του απλού λαού ούτε των παραδοσιακών κληρικών και επισκόπων που αγωνιούν για την αγία Ορθοδοξία μας και θα συνεχίσουν να ελέγχουν με παρρησία και ακατακρίτως τις οικουμενιστικές και νεοβαρλααμίτικες παρεκτροπές όπου κι αν εμφανίζονται.

Διαβάστε παρακάτω το Ψήφισμα του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ και δείτε στο Α΄ Βίντεο (πηγή: Ακτίνες) την αντίδραση πιστών στην εκφώνηση στη δημοτική των Αναγνωσμάτων του Εσπερινού από το Μητροπολίτη Δημητριάδος
και στο Β΄Βίντεο (πηγή: Αναγραφές) σημερινή δήλωση του Μητροπολίτου στην οποία συνεχίζει να επιμένει στην τακτική του.

Το Ψήφισμα του Τμήματος Θεολογίας

Το Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με αφορμή τα γεγονότα που πρόσφατα έλαβαν χώρα στην Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος εξέδωσε ομόφωνα κατά τη Γενική Συνέλευσή του αριθμός 198 της 20.1.2011 το ακόλουθο ψήφισμα
ΨΗΦΙΣΜΑ
Το Τμήμα Θεολογίας του Α.Π.Θ., προβληματιζόμενο για τα φαινόμενα φονταμενταλισμού που εκδηλώνονται τον τελευταίο καιρό με ανησυχητικές διαστάσεις και συχνότητα, εκφράζει ομόφωνα την αντίδρασή του απέναντι σε κάθε μορφή πολεμικής και απαξίωσης που στρέφονται κατά καθηγητών και ιεραρχών, μηδέ του Αρχιεπισκόπου και του Οικουμενικού Πατριάρχου εξαιρουμένων, με στόχο τις προσπάθειες της Εκκλησίας για τον καταρτισμό των πιστών, και καταδικάζει κάθε φανατι¬σμένη ενέργεια που μετατρέπει την ορθόδοξη πίστη σε ιδεολογία.
Η σχολαστική προσκόλληση στο γράμμα της διατύπωσης και η απαρέγκλιτη πιστότητα στην τήρηση κωδικοποιημένων πρακτικών που έχουν χάσει το νόημά τους, όχι μόνο δεν προάγουν την υπεράσπιση της Αλήθειας και την παράδοση της Εκκλησίας, αλλά θυμίζουν φαρισαϊκού τύπου πρακτικές που γίνονται σκόλοπες για την συμμετοχή των πιστών στην Εκκλησία
.

Α΄ Βίντεο

Β΄ Βίντεο

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μήπως είναι μαγικά τα κείμενα και αν μεταφραστούν χάνουν τη δύναμή τους;Σε τόσες λατρευτικές συνάξεις στον κόσμο διαβάζονται σε χίλιες μύριες γλώσσες.Την εκκλησία τη βλάπτει ο φανατισμός και όχι η νεοελληνική.

Ανώνυμος είπε...

Η γλώσσα είναι το ΜΕΣΟ και όχι το μήνυμα... καταλάβαιτέ το...

Ανώνυμος είπε...

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΑΡΟΥΤΑΣ.

ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ Ο "ΑΝΩΝΥΜΟΣ" ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝ ΤΗΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΦΩΤΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ. ΘΕΩΡΕΙ ΤΙΣ ΑΘΘΕΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ ΙΣΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ!

Ψλ. Κε’ 3-5
«Εμίσησα εκκλησίαν πονηρευομένων και μετά ασεβών μη καθίσω».

Γαλ. α’ 8-9
«Αλλά και εάν ημείς η άγγελος εξ ουρανού ευαγγελίζηται υμίν παρ’ο ευηγελισάμεθα υμίν, ανάθεμα εστω ως προειρήκαμεν, και άρτι πάλιν λέγω εί τις υμάς ευαγγελίζεται παρ’ο παρελάβετε, ανάθεμα εστώ».

Κανὼν ΞΕ' τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων
"Εἴ τις Κληρικὸς, ἢ Λαϊκὸς εἰσέλθοι εἰς συναγωγὴν Ἰουδαίων, ἢ αἱρετικῶν προσεύξασθαι, καὶ καθαιρείσθω, καὶ ἀφοριζέσθω"


Ο ΑΓΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΑΦΕΙ ΟΤΙ ΣΕ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙΣ ΤΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΕΚΛΗΣΙΑΣ.

Οι πιστοί ΑΚΌΜΗ έχουν την εντολή

«Παραγγέλομεν δε υμίν, αδελφοί, εν ονόματι του Κυρίου ημών Ιησου Χριστού, στέλλεσθαι υμάς (να κόπτετε κάθε πνευματικήν επικοινωνίαν εκλησιαστικώς) απο παντούς αδελφού ατάκτως περιπατούντος και μη κατα την παράδοσιν ην παρέλαβον παρ’ημών». (Β’ Θες. γ’ 6)


Β’ Θες. β’ 15

«Αρα ουν, αδελφοί, στήκετε και κρατείτε τάς παραδόσεις ας εδιδαχθήτε είτε διά λόγου είτε δι’ επιστολής ημών».

Α’ Τιμ. στ’ 20-21

«Ω Τιμόθεε, την παρακαταθήκην φύλαξον, εκτρεπόμενος τας βέβηλους κενοφωνίας και αντιθέσεις της ψευδωνύμου γνώσεως, ην τίνες επαγγελόμενοι περί την πίστιν ηστόχησαν»

...ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΠΙΣΤΙΝ (Ο ΙΓΝΑΤΙΟΣ, ΟΙ ΟΜΟΦΡΟΝΕΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥ) ΗΣΤΟΧΗΣΑΝ ΑΔΕΡΦΟΙ!

Ανώνυμος είπε...

Αναμένουμε απάντηση από τον αγωνιστή καθηγητή κ. Τσελεγγίδη στο ψήφισμα - αίσχος της Θεολ. Σχολής που για μία φορά ακόμη δείχνει το πρόσωπό της. Η ουσία είναι αλλού αγαπητοί υπέρμαχοι της μεταφράσεως των κειμένων στη Θ. Λατρεία. Δεν είναι στη μετάφραση ή όχι αλλά στον τρόπο που εισάγονται κάθε φορά οι καινοτομίες και οι νεωτερισμοί μέσα στην Εκκλησία. Γι'αυτό φτάσαμε αυτού που φτάσαμε.

Ανώνυμος είπε...

Ο Κοσμήτωρ της Σχολής, του οποίου άρθρο περί του μαθήματος των Θρησκευτικών (από ομιλία του πρόσφατη) διαβάσαμε στο μπλοκ σας τί γνώμη έχει περί αυτού του ψηφίσματος; Πρέπει να πάρει θέση.

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΝΤΑΣ ΘΑ ΑΛΛΟΙΩΘΕΙ ΕΣΚΕΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΜΕΣΩ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ¨ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ¨

Ανώνυμος είπε...

Σε τόσες ορθόδοξες λατρευτικές συνάξεις στον κόσμο διαβάζονται σε χίλιες μύριες γλώσσες.Την εκκλησία τη βλάπτει ο φανατισμός και όχι η νεοελληνική.

Ανώνυμος είπε...

χαχαχααχαχχαα.......απίστευτος ο Ιγνάτιος....χαχαχαχαχα....τους είπε ότι θα διαβάσουμε και τα δυο κείμενα και τον πίστεψαν.......χαχαχαχαχαχα.....

Ιγνάτιε άντε γεια, άντε γεια.......

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Ν. είπε...

Φανατισμός είναι να επιμένεις σε κάτι που μόνο εσύ θεωρείς σωστό και θέλεις να κάνεις το δικό σου σώνει και καλά. Όταν η Ιεραρχία, κλήρος και λαός δεν συμφωνούν σε νεωτεριστικές ενέργειες (στη μετάφραση των ιερών κειμένων στη Θ.Λ) ένας εγωπαθής δεσπότης να θέλει να επιβάλει τη γνώμη του κατά παράβαση της Ιεράς Παράδοσης και του Ελληνικού Συντάγματος.

ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΣ ΠΙΣΤΟΣ είπε...

Κύριοι Καθηγητές του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ είστε άσχετοι. Μπορείτε να μας πείτε με ποιά απόφαση της Ι.Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος το μεταφρασμένο προφητολόγιο της Βιβλικής Εταιρίας επιτρέπεται να αναγιγνώσκεται στις ακολουθίες στη Θεία Λατρεία; Αλλά «εάν δε το άλας μωρανθή, εν τίνι αλισθήσεται; (Ματθ.ε,13).

ΘΕΟΛΟΓΟΣ είπε...

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ (ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ) ΤΟΥ Α.Π.Θ.:
Η ΑΓ. ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΙΔΙΩΣ Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΕΧΕΙ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΩΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΘΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΕ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΤΗΣ Ι. ΣΥΝΟΔΟΥ. ΑΥΤΕΣ ΟΜΩΣ ΟΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΑΤ'ΟΙΚΟΝ ΜΕΛΕΤΗ. ΚΑΝΕΙΣ ΙΕΡΕΥΣ Η ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΔΕΝ ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΣΤΙΣ ΙΕΡΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΜΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ. ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΚΗΡΥΓΜΑΤΟΣ ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΔΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΑ ΔΥΣΝΟΗΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. ΑΥΤΟ ΛΕΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΑΝ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ ΚΑΙ ΑΦΕΛΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ.

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορούσα να φαντασθώ ότι το τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ παράγει τέτοιας ποιότητος ψηφίσματα - σοφίσματα. Συγχαρητήρια!

Συνάδελφος εξ Αθηνών.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)