πηγή: Αναγραφές
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΑΝΘΙΜΟΥ ΓΑΖΗ 35 - 41222 ΛΑΡΙΣΑ
ΤΗΛ. 2410-618553
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Οι υπέρ τους εκατόν πενήντα Λαρισαίοι επιστήμονες, μέλη της Χριστιανικής Ένωσης Επιστημόνων Λάρισας, που συνήλθαμε σήμερα Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 8 το βράδυ στην αίθουσα διαλέξεών μας (Ανθίμου Γαζή 35), αφού ακούσαμε εισήγηση σχετική με το προτεινόμενο από την επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας «Σχέδιο» του νέου Λυκείου,
Αποφασίζουμε ομοφώνως
1. Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για τη διάκριση των μαθημάτων του νέου Λυκείου σε υποχρεωτικά και επιλεγόμενα. Αυτή η ρύθμιση θα φέρει αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και θα δημιουργήσει «πελατειακές» σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, αφού οι πρώτοι θα πλειοδοτούν σε βαθμούς, προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση τους στο σχολείο....
2. Η κατηγοριοποίηση αυτή των μαθημάτων και η διάκρισή τους σε υποχρεωτικά και επιλεγόμενα είναι παιδαγωγικά απαράδεκτη και για το λόγο ότι δεν ανταποκρίνεται στην αρχή της ολότητας, έρχεται δε σε ευθεία αντίθεση προς το Σύνταγμα και τους νόμους του Κράτους.
3. Ιδιαίτερα επιβλαβής και ολέθρια είναι η κατάταξη των Αρχαίων Ελληνικών, των Θρησκευτικών και της Ιστορίας στα επιλεγόμενα μαθήματα. Τα μαθήματα αυτά διδάσκουν στους νέους την παράδοση, την πίστη και τον πολιτισμό μας, την ελληνορθόδοξή μας ιδιαιτερότητα. Σήμερα, που η αρχή της πολυπολιτισμικότητας καταρρέει και στην Αγγλία διδάσκονται από τις αρχές του τρέχοντος σχολικού έτους τα Αρχαία Ελληνικά σε δεκατρία Δημοτικά Σχολεία, είναι απαράδεκτο στην Ελλάδα να είναι επιλεγόμενα. Γιατί ποιός μαθητής θα τα προτιμήσει έναντι των «χρηστικών» λεγομένων μαθημάτων, αφού αγωνιά για βαθμούς, προκειμένου να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο;
4. Εντονότατη είναι η ανησυχία και η αγωνία μας για την υποβάθμιση και περιθωριοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο κατατάσσεται στην ομάδα των επιλεγομένων μαθημάτων με πρώτο την Οικονομία! Αυτή η ρύθμιση οδηγεί ουσιαστικά στον εξοβελισμό του μαθήματος από το σχολείο. Το μάθημα των θρησκευτικών είναι απαραίτητο για τους νέους, γιατί καλλιεργεί τη θρησκευτική τους συνείδηση. Γι' αυτό η διδασκαλία του αποτελεί επιταγή του Συντάγματος. Αλλά και λαϊκή απαίτηση, όπως δείχνουν οι μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις.
5. Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι ακόμη απαραίτητο, γιατί συντελεί στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων της λυκειακής ηλικίας, στην οποία αναπτύσσεται η κριτική σκέψη, αναζητείται το νόημα της ζωής και επιδιώκεται ο κοινωνικός προσανατολισμός τους. Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα σήμερα, καθώς είμαστε κατά γενική ομολογία βυθισμένοι στη διαφθορά, αυξάνει η παραβατικότητα και εγκληματικότητα των νέων, απλώνουν επικίνδυνα στους νέους τα πλοκάμια τους η μάστιγα των ναρκωτικών, οι παραθρησκευτικές οργανώσεις, ο σατανισμός και πολλά άλλα δεινά.
Για όλους αυτούς τους λόγους, που με κάθε δυνατή συντομία αναφέραμε, καθώς και για πολλούς άλλους, το μάθημα των Θρησκευτικών, των Αρχαίων Ελληνικών και της Ιστορίας πρέπει να παραμείνουν, όπως έχουν σήμερα. Να μην υποβαθμιστούν, δηλαδή, και περιθωριοποιηθούν. Θέλουμε να μείνουν μαθήματα ουσίας και ζωής, κατευθυντήριο φως και ακλινής προσανατολισμός των νέων μας πάνω στις ελληνορθόδοξες αρχές και αξίες μας.
2. Η κατηγοριοποίηση αυτή των μαθημάτων και η διάκρισή τους σε υποχρεωτικά και επιλεγόμενα είναι παιδαγωγικά απαράδεκτη και για το λόγο ότι δεν ανταποκρίνεται στην αρχή της ολότητας, έρχεται δε σε ευθεία αντίθεση προς το Σύνταγμα και τους νόμους του Κράτους.
3. Ιδιαίτερα επιβλαβής και ολέθρια είναι η κατάταξη των Αρχαίων Ελληνικών, των Θρησκευτικών και της Ιστορίας στα επιλεγόμενα μαθήματα. Τα μαθήματα αυτά διδάσκουν στους νέους την παράδοση, την πίστη και τον πολιτισμό μας, την ελληνορθόδοξή μας ιδιαιτερότητα. Σήμερα, που η αρχή της πολυπολιτισμικότητας καταρρέει και στην Αγγλία διδάσκονται από τις αρχές του τρέχοντος σχολικού έτους τα Αρχαία Ελληνικά σε δεκατρία Δημοτικά Σχολεία, είναι απαράδεκτο στην Ελλάδα να είναι επιλεγόμενα. Γιατί ποιός μαθητής θα τα προτιμήσει έναντι των «χρηστικών» λεγομένων μαθημάτων, αφού αγωνιά για βαθμούς, προκειμένου να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο;
4. Εντονότατη είναι η ανησυχία και η αγωνία μας για την υποβάθμιση και περιθωριοποίηση του μαθήματος των Θρησκευτικών, το οποίο κατατάσσεται στην ομάδα των επιλεγομένων μαθημάτων με πρώτο την Οικονομία! Αυτή η ρύθμιση οδηγεί ουσιαστικά στον εξοβελισμό του μαθήματος από το σχολείο. Το μάθημα των θρησκευτικών είναι απαραίτητο για τους νέους, γιατί καλλιεργεί τη θρησκευτική τους συνείδηση. Γι' αυτό η διδασκαλία του αποτελεί επιταγή του Συντάγματος. Αλλά και λαϊκή απαίτηση, όπως δείχνουν οι μέχρι τώρα δημοσκοπήσεις.
5. Το μάθημα των Θρησκευτικών είναι ακόμη απαραίτητο, γιατί συντελεί στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων της λυκειακής ηλικίας, στην οποία αναπτύσσεται η κριτική σκέψη, αναζητείται το νόημα της ζωής και επιδιώκεται ο κοινωνικός προσανατολισμός τους. Όλα αυτά έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα σήμερα, καθώς είμαστε κατά γενική ομολογία βυθισμένοι στη διαφθορά, αυξάνει η παραβατικότητα και εγκληματικότητα των νέων, απλώνουν επικίνδυνα στους νέους τα πλοκάμια τους η μάστιγα των ναρκωτικών, οι παραθρησκευτικές οργανώσεις, ο σατανισμός και πολλά άλλα δεινά.
Για όλους αυτούς τους λόγους, που με κάθε δυνατή συντομία αναφέραμε, καθώς και για πολλούς άλλους, το μάθημα των Θρησκευτικών, των Αρχαίων Ελληνικών και της Ιστορίας πρέπει να παραμείνουν, όπως έχουν σήμερα. Να μην υποβαθμιστούν, δηλαδή, και περιθωριοποιηθούν. Θέλουμε να μείνουν μαθήματα ουσίας και ζωής, κατευθυντήριο φως και ακλινής προσανατολισμός των νέων μας πάνω στις ελληνορθόδοξες αρχές και αξίες μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου