7/2/12

«Κριτική στάση απέναντι στο Χριστιανισμό» και «στάση σεβασμού και διαλόγου με τις άλλες θρησκείες» οι στόχοι των Θρησκευτικών της Α΄ Γυμνασίου

Τα νέα προγράμματα σπουδών για τα Θρησκευτικά του Γυμνασίου που πιλοτικά εφαρμόζονται ήδη σε κάποια σχολεία δεν στοχεύουν πλέον στην καλλιέργεια της ορθόδοξης χριστιανικής συνείδησης των μαθητών, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα και όπως αρμόζει στην Παράδοση της πατρίδας και της Εκκλησίας μας. Οι μαθητές του ελληνικού σχολείου δεν αντιμετωπίζονται πλέον ως Ορθόδοξοι Έλληνες αλλά ως παγκοσμιοποιημένοι πολίτες που πρέπει να αποκτήσουν πανθρησκειακή συνείδηση διαλεγόμενοι, ανεχόμενοι και αποδεχόμενοι κάθε θρησκεία. Παρουσιάσαμε στο άρθρο μας Τα Θρησκευτικά που ετοιμάζουν για την Α΄ Γυμνασίου σημεία του προγράμματος σπουδών που αποκαλύπτουν την εγκατάλειψη της διδασκαλίας της Παλαιάς Διαθήκης στην τάξη αυτή και την αντικατάστασή του από μάθημα θρησκειολογικό – συγκρητιστικό ως εργαλείο διαμόρφωσης πανθρησκειακής συνείδησης. Στο ίδιο πρόγραμμα σπουδών περιέχονται επίσης «Γενικοί στόχοι της τάξης» (Α΄ Γυμνασίου) και «Προσδοκώμενες επάρκειες των μαθητών στο τέλος της τάξης». Μεταφέρουμε παρακάτω μερικά από αυτά για να αντιληφθούμε που θα στοχεύει πλέον το θρησκευτικό μάθημα στην Α΄ Γυμνασίου
(δικές μας είναι μόνο οι υπογραμμίσεις με έντονο χρώμα):

Οι μαθητές:
- να προσεγγίσουν ποικίλες διδασκαλίες, αναζητήσεις και εμπειρίες από τις μεγάλες θρησκείες του κόσμου
- να ευαισθητοποιηθούν προς τις πανανθρώπινες αξίες που αναδεικνύονται από τη μελέτη των θρησκειών (ανθρώπινα δικαιώματα, ισότητα φύλων και φυλών, δικαιοσύνη, ειρήνη, ελευθερία)
- Κατανοούν την πολιτιστική και ανθρωπιστική διάσταση της Ορθοδοξίας, του Χριστιανισμού και τις αντίστοιχες των άλλων θρησκειών
- Αναγνωρίζουν την ποικιλία των εκφραστικών μέσων των θρησκειών
- Εντοπίζουν τα ιουδαϊκά και τα ισλαμικά στοιχεία που έχουν ενσωματωθεί στον ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό
- Ανακαλύπτουν στη χριστιανική παράδοση, την Αγία Γραφή και τα ιερά κείμενα των θρησκειών απαντήσεις γύρω από το νόημα της ζωής και των σχέσεων του ανθρώπου (με τον Θεό, τον συνάνθρωπο και τη φύση)
- Αναπτύσσουν κριτική στάση απέναντι στη δική τους θρησκευτική ιδιοπροσωπία
- Καλλιεργούν μια στάση σεβασμού και διαλόγου με τον Χριστιανισμό και τις άλλες θρησκείες
- Επεξεργάζονται με ερμηνευτικά κριτήρια τα χριστιανικά θεολογικά κείμενα καθώς και κείμενα άλλων θρησκευτικών παραδόσεων

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δεν καταλαβαίνετε πως με τις ιδέες σας κατέληξαν τα θρησκευτικά τελευταίο μάθημα στο σχολείο, πριν πάρουν το δρόμο της οριστικής εξόδου, τον οποίο τους έδειξαν ως τώρα οι δεξιές πολιτικές...
Σταματήστε να χαλάτε αν δεν μπορείτε να φτιάξετε.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)