7/2/12

Μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών σε θρησκειολογικό και στο Λύκειο

Η υφυπουργός Παιδείας απάντησε σε Ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Νίκου Νικολόπουλου για την αλλαγή στην ύλη των Θρησκευτικών Γυμνασίου. Αποφεύγοντας να απαντήσει στα ουσιαστικά ζητήματα της Ερώτησης του βουλευτή η Υφυπουργός αναφέρει τον γενικό προσανατολισμό που επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας να δώσει στο μάθημα των Θρησκευτικών και τονίζει ότι «Τα Θρησκευτικά σήμερα τείνουν σταθερά να είναι ένα μάθημα ανοικτό και ανεκτικό προς τις άλλες χριστιανικές ομολογίες αλλά και τις άλλες θρησκείες με γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα». Επιπροσθέτως δε προαναγγέλλει την αλλαγή του περιεχομένου του μαθήματος και στο Λύκειο αναφέροντας ότι...
«Ο άξονας αυτός πρόκειται να επεκταθεί και στα Θρησκευτικά του Νέου Λυκείου και πιο συγκεκριμένα θα αφορά τον διάλογο θρησκείας και πολιτισμού σε σχέση με τη σημερινή εποχή και την κοινωνία της ύστερης νεωτερικότητας, καθώς και τα ποικίλα ζητήματα ηθικού κυρίως προβληματισμού που αυτή θέτει».
Όπως φαίνεται δεν αρκείται η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας στην πλήρη υποβάθμιση του θρησκευτικού μαθήματος στο Λύκειο με τη μετατροπή του σε μάθημα επιλογής αλλά φροντίζει και για την μετατροπή του σε θρησκειολογικό.
Η απάντηση της Υφυπουργού Εύης Χριστοφιλοπούλου στον βουλευτή Νίκο Νικολόπουλο έχει ως εξής:
Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 4593/18-1-2012, την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Ν. Νικολόπουλος σχετικά με το μάθημα των Θρησκευτικών στη Β' Γυμνασίου, σας κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:
Τα Θρησκευτικά σήμερα τείνουν σταθερά να είναι ένα μάθημα ανοικτό και ανεκτικό προς τις άλλες χριστιανικές ομολογίες αλλά και τις άλλες θρησκείες με γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα.
ΣΤΟ πλαίσιο του Νέου Σχολείου έχει ήδη εκπονηθεί και εφαρμόζεται από φέτος πιλοτικά ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) και στα Θρησκευτικά. Η πρόταση για το νέο ΠΣ στα Θρησκευτικά κινείται στην κατεύθυνση, αφενός, του θρησκευτικού γραμματισμού των μαθητών και, αφετέρου, της κριτικής εκπαίδευσης. Μια θεμελιώδης καινοτομία ως προς την επιλογή των περιεχομένων του νέου ΠΣ είναι το άνοιγμα γνωριμίας με τις θρησκείες του κόσμου σε όλες τις τάξεις όπου διδάσκεται.
Η θρησκευτική αγωγή στο Νέο Σχολείο όχι μόνο δεν παραβιάζει την θρησκευτική ελευθερία κανενός μαθητή, αλλά αντίθετα, απευθύνεται και ενδιαφέρει όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως ομολογίας ή θρησκεύματος. Ο άξονας αυτός πρόκειται να επεκταθεί και στα Θρησκευτικά του Νέου Λυκείου και πιο συγκεκριμένα θα αφορά τον διάλογο θρησκείας και πολιτισμού σε σχέση με τη σημερινή εποχή και την κοινωνία της ύστερης νεωτερικότητας, καθώς και τα ποικίλα ζητήματα ηθικού κυρίως προβληματισμού που αυτή θέτει.

Απάντηση Χριστοφιλοπούλου για τα Θρησκευτικά

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν νομίζω ότι γίνεται επιλεγόμενο στην Α και Β λυκείου.Ψάξτε το καλύτερα πριν να βγάλετε συμπεράσματα.Ο Μπαμπινιώτης απαντά σε ερωτήσεις για το εξεταστικό και όχι για όλο το λύκειο

Ανώνυμος είπε...

ΜΉΠΩς ΤΕΛΙΚΆ ΜΕΙΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΚΟ;

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ είπε...

Ανώνυμε 9.21 μ.μ.
όλα θα ξεκαθάριζαν αν το Υπουργείο στην πρόταση του έκανε σαφή αναφορά στο κάθε μάθημα. Κάτι τέτοιο όμως το αποφεύγει. Γιατί άραγε;

Πάντως στην Πρόταση του Υπουργείου αναφέρονται και τα εξής (που αφορούν όλες τις τάξεις):

Τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας (Νέα και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία-Λογοτεχνία), η Ιστορία, και τα Μαθηματικά, συνιστούν τον τριπλό πυρήνα των μαθημάτων γενικής παιδείας, τα οποία οι μαθητές παρακολουθούν υποχρεωτικά, ανεξάρτητα από τις ατομικές κλίσεις και τις επιλογές τους.....
Το Νέο Λύκειο, σύμφωνα με τα προηγούμενα, παρέχει στέρεη γενική παιδεία. Παράλληλα όμως, και σε αντιδιαστολή προς το σημερινό (που δίνει μόλις τρία μαθήματα επιλογής), διευκολύνει τον μαθητή σε προσωπικές επιλογές μαθημάτων, ανάλογα με τις ιδιαίτερες κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του, παρέχοντάς του συμπαράσταση στους σχεδιασμούς του για πρόσβαση στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα: και στις τρεις τάξεις, του δίνει τη δυνατότητα να επιλέξει ελεύθερα το θέμα της ερευνητικής εργασίας, από το γνωστικό εκείνο πεδίο με το οποίο επιθυμεί να ασχοληθεί ∙ προπάντων στη Β' και στη Γ' Λυκείου του δίνει ελευθερία να επιλέξει τον κύκλο ή το άθροισμα εκείνο μαθημάτων που θα υπηρετήσουν τις ανάγκες του, όχι βέβαια χωρίς την πάντα χρήσιμη εσωτερική καθοδήγηση.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)