Τέθηκε
σήμερα σε Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου
Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Σύσταση νομικού προσώπου
δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του
Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα», ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας
Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, ενίσχυση της ασφάλειας στα ανώτατα
εκπαιδευτικά ιδρύματα, διατάξεις για τον αθλητισμό και λοιπές ρυθμίσεις».
Μεταξύ των άλλων στο νομοσχέδιο προβλέπεται:
Οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης – Προσθήκη άρθρου 15Α στον ν. 4823/2021
Στον ν. 4823/2021 (Α΄ 136), περί αναβάθμισης του σχολείου και ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών, μετά το άρθρο 15, προστίθεται άρθρο 15A ως εξής:
«Άρθρο 15A
Οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης Συμβουλευτικής και Υποστήριξης
- Συστήνονται, πλέον των υφιστάμενων, εκατόν εξήντα δύο (162) οργανικές θέσεις Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων θέσεων των ίδιων ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ως ακολούθως:
α) Νηπιαγωγών (ΠΕ60 ή ΠΕ61): σαράντα επτά (47) θέσεις,
β) Δασκάλων (ΠΕ70 ή ΠΕ71): τριάντα μία (31) θέσεις,
γ) Φιλολόγων (ΠΕ02): τριάντα εννέα (39) θέσεις,
δ) Μαθηματικών (ΠΕ03) ή Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04): σαράντα πέντε (45) θέσεις.
- Συστήνονται, πλέον των υφιστάμενων, πεντακόσιες τριάντα οκτώ (538) οργανικές θέσεις Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., με ταυτόχρονη κατάργηση ισάριθμων θέσεων από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ως ακολούθως:
α) Θεραπευτών Λόγου (ΠΕ21): εξήντα (60) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,
β) Ψυχολόγων (ΠΕ23): διακόσιες δύο (202) θέσεις, από τις οποίες δύο (2) πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,
γ) Φυσιοθεραπευτών (ΠΕ28): δέκα (10) θέσεις,
δ) Εργασιοθεραπευτών-Εργοθεραπευτών (ΠΕ29): εξήντα τέσσερις (64) θέσεις,
ε) Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30): διακόσιες δύο (202) θέσεις, από τις οποίες δύο πληρούνται από μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης,
- Από τις οργανικές θέσεις οι οποίες καταργούνται σύμφωνα με την παρ. 2, οι διακόσιες (200) θέσεις είναι του κλάδου ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ και οι τριακόσιες τριάντα οκτώ (338) θέσεις είναι του κλάδου ΠΕ70 ΔΑΣΚΑΛΟΙ.
- Με την απόφαση της περ. δ) της παρ. 1 του άρθρου 29 οι θέσεις των παρ. 1 και 2 κατανέμονται στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.».
4 σχόλια:
Ντροπή και Αίσχος!
Θα έπρεπε να αυξάνονται μαζί με την υποχρεωτική καθιέρωση του αυστηρά ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ περιεχόμενου μαθήματος των Θρησκευτικών που οικοδομεί ψυχές και στερεώνει την κοινωνία σε γερές βάσεις καλής συνοχής και ειρήνης!
Ανατόλιος
Μειώνονται όπως σε πολλές ειδικότητες λόγω έλλειψης παιδιών και συρρίκνωσης των σχολείων. Το δημογραφικό ήδη οδηγεί σε δραματική μείωση των μαθητών και μία από τις επιπτώσεις είναι και η μείωση των αναγκών σε διδακτικό προσωπικό. Αυτές οι οργανικές θέσεις έχουν ήδη χαθεί, απλώς τώρα καταργούνται για να μεταφερθούν σε θέσεις ειδικής αγωγής, ψυχολόγων κ.α. νέων ειδικοτήτων.
Μείωσε μόνο στους δασκάλους και στους θεολόγους και όχι σε άλλες ειδικότητες. Η πιο πιθανή εξήγηση είναι ότι υπολογίζει τις ώρες /θέσεις που θα χρειαστεί στην παρούσα φάση η Ηθική, με προϋπόθεση ότι θα τη δώσει σε άλλη ειδικότητα. Εάν είναι σωστός ο συλλογισμός οι θέσεις αυτές θα δοθούν στους διδάσκοντες Ηθική. Διαφορετικά, τι πάει να πει καταργούνται οι θέσεις; Πώς θα γίνει αυτό; Τα υπάρχοντα κενά δεν σβήνονται με νομοθετικές ρυθμίσεις. Θα μπορούσε απλώς να μειώσει τους διορισμούς, αλλά δεν λέει αυτό, μολονότι η μείωση των συνολικών θέσεων θα επιφέρει και ανάλογη μείωση στην ποσόστωση των διορισμών. Εγώ άλλη εξήγηση δεν βρίσκω.
Δεν καταργούνται μόνο οργανικές Θεολόγων και Δασκάλων. Δείτε παραπάνω, λέει κι άλλες ειδικότητες. Παρόμοιες καταργήσεις οργανικών έγιναν και τις προηγούμενες χρονιές διορισμών, ουσιαστικά μετακινεί οργανικές από εκεί που πλέον δεν υπάρχουν σε ειδικότητες που δεν είχαν και κάνει στις νέες ειδικότητες διορισμούς. Η Ηθική που κολλάει, δεν καταλαβαίνω. Όταν διδαχθεί, δεν νομίζω ακόμη ότι υπάρχουν έτοιμα βιβλία ούτε ορίστηκε η ειδικότητα εκπαιδευτικών που θα τη διδάσκει, θα αφορά ελάχιστα σχολεία.
Δημοσίευση σχολίου