Τέθηκε σήμερα σε Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο
νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία
«Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά
στην Ελλάδα», ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων,
ενίσχυση της ασφάλειας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, διατάξεις για τον
αθλητισμό και λοιπές ρυθμίσεις». Μεταξύ των άλλων στο νομοσχέδιο προβλέπεται:
Άρθρο 127
Κατατάξεις σε Τμήματα ή
Μονοτμηματικές Σχολές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) – Προσθήκη
άρθρου 78Α στον ν. 4957/2022
…
Παρ. 2. Το ποσοστό των κατατάξεων
σε Τμήματα ή Μονοτμηματικές Σχολές των Α.Ε.Ι. ορίζεται αυτοτελώς ως ποσοστό επί
του αριθμού των εισακτέων κάθε ακαδημαϊκού έτους στο Τμήμα ή της Μονοτμηματικής
Σχολής υποδοχής, ανεξάρτητα από το ποσοστό των μετεγγραφών και των μετακινήσεων
του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4692/2020 (Α’ 111). Το ποσοστό των κατατάξεων σε
Τμήματα ή Μονοτμηματικές Σχολές των Α.Ε.Ι. ανέρχεται ετησίως σε:
α) ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%)
επί του αριθμού των εισακτέων σε κάθε Τμήμα ή Μονοτμηματική Σχολή του
Πανεπιστημίου,
β) τριάντα τοις εκατό (30%) επί
του αριθμού των εισακτέων στα Τμήματα και τις Μονοτμηματικές Σχολές που
εδρεύουν εκτός της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφερειακής Ενότητας
Θεσσαλονίκης και τα Τμήματα Θεολογικών Σχολών.
1 σχόλιο:
Οι Θεολογικές Σχολές έχουν ξεκάθαρα μεγάλο πρόβλημα. Από τον αριθμό των εισακτέων που δίνουν για κάθε χρονιά, δεν καλύπτονται ούτε οι μισές θέσεις. Ελάχιστοι επιλέγουν ως πρώτη σχολή τη Θεολογική και οι υπόλοιποι περνούν λόγω του ότι την βάζουν κάπου στο τέλος στο μηχανογραφικό τους, πολλοί τελικά εγκαταλείπουν στην πορεία. Η αύξηση του αριθμού των εισακτέων με κατατακτήριες μετά τον ορισμό του κατώτερου ορίου Βάσης εισαγωγής είναι κινήσεις στην κατεύθυνση ενίσχυσης του αριθμού των φοιτητών, με αμφίβολο όμως αποτέλεσμα. Και ο αριθμός των φοιτητών θεολογίας μειώνεται και η "ποιότητά" τους καθώς φοιτητές γίνονται μαθητές με χαμηλές επιδόσεις στο Λύκειο (και στις πανελλαδικές) με σοβαρές ελλείψεις στη γλώσσα, την έκφραση και αδυναμία μελέτης αρχαίων κειμένων, όπως τα πατερικά, και άλλα μαθησιακά προβλήματα.
Δημοσίευση σχολίου