9/12/19

Όσιος Παΐσιος, «Οι Άγιοι Θεοπάτορες, μετά από θερμή προσευχή στον Θεό να τους χαρίσει παιδί, συνήλθαν όχι από σαρκική επιθυμία, αλλά από υπακοή στον Θεό»

- Γέροντα, πέστε μας για τον Άγιο Ιωακείμ και την Αγία Άννα, τους Θεοπάτορες. Κάποτε κάτι αρχίσατε να μας λέτε.
- Από μικρός είχα σε μεγάλη ευλάβεια τους Αγίους Θεοπάτορες.
Μάλιστα είχα πει σε κάποιον ότι, όταν με κάνουν καλόγερο, θα ήθελα να μου δώσουν το όνομα Ιωακείμ. Πόσα οφείλουμε σ’ αυτούς! Οι Άγιοι Ιωακείμ και Άννα είναι το απαθέστερο (δηλαδή χωρίς διαβλητά πάθη) ανδρόγυνο που υπήρξε ποτέ. Δεν είχαν καθόλου σαρκικό φρόνημα.

Ο Θεός έτσι έπλασε τον άνθρωπο και έτσι ήθελε να γεννιούνται οι άνθρωποι, απαθώς. Άλλα μετά την πτώση μπήκε το πάθος στην σχέση ανάμεσα στον άνδρα και στην γυναίκα. Μόλις βρέθηκε ένα απαθές ανδρόγυνο, όπως έπλασε ο Θεός τον άνθρωπο και όπως ήθελε να γεννιούνται οι άνθρωποι, γεννήθηκε η Παναγία, αυτό το αγνό πλάσμα, και στην συνέχεια σαρκώθηκε ο Χριστός. Μου λέει ο λογισμός ότι θα κατέβαινε και νωρίτερα ο Χριστός στην γη, αν υπήρχε ένα αγνό ζευγάρι, όπως ήταν οι Άγιοι Ιωακείμ και Άννα.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί φθάνουν στην πλάνη και πιστεύουν, δήθεν από ευλάβεια, ότι η Παναγία γεννήθηκε χωρίς να έχει το προπατορικό αμάρτημα. Ενώ η Παναγία δεν ήταν απαλλαγμένη από το προπατορικό αμάρτημα, αλλά γεννήθηκε όπως ήθελε ο Θεός να γεννιούνται οι άνθρωποι μετά την δημιουργία. Ήταν πάναγνη [1] , γιατί η σύλληψη Της έγινε χωρίς ηδονή. Οι Άγιοι Θεοπάτορες, μετά από θερμή προσευχή στον Θεό να τους χαρίσει παιδί, συνήλθαν όχι από σαρκική επιθυμία, αλλά από υπακοή στον Θεό. Αυτό το γεγονός το είχα ζήσει στο Σινά [2].
_________________________
[1] Η Θεοτόκος γεννήθηκε κατά φυσικό τρόπο και όχι παρθενικώς. «Ήταν πάναγνη», γιατί, όπως γράφει και ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός στον Λόγο του «Εις το Γενέσιον της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας», συνελήφθη «σωφρόνως» (βλ. PG 96,669A), αλλά και αύξησε με τον αγώνα της την αγιότητα που έλαβε από τους γονείς της, αποκρούοντας «πάντα λογισμόν περιττόν και ψυχοβλαβή πριν γεύσασθαι» (αυτόθι 676Β).
[2] Ο Γέροντας ασκήτεψε στο Σινά, στο ασκητήριο των Αγίων Επιστήμης και Γαλακτίωνος, από το 1962 μέχρι το 1964. Το γεγονός αυτό δεν μας το απεκάλυψε.

Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι Δ΄, Οικογενειακή Ζωή, εκδ. Ιερόν Ησυχαστήριον "Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος", Σουρωτή Θεσσαλονίκης, 2007, σελ. 61-62.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ!

Ανώνυμος είπε...

Πραγματι!Οφειλουμε να ομολογησουμε οτι ολοι οι συνεργατες αυτου του ιστοτοπου εχουν κανει καταπληκτικη δουλεια με τα φοβερα σας κειμενα,που μας εχουν προξενησει εκληξη!
Αυτο το κειμενο ειναι τοσο ομορφο και κατανοητο και δινει εναυσμα για την κατα Θεον πολιτεια μετα συναινοησεως και θελησεωςς στο σωτηριολογικο σχεδιο αλλα και στο θελημα Του Θεου,που κανει θαυματα εαν η υποταγη του ολου ανθρωπου στο πνευμα και οχι στα ματαια πραγματα αυτου του κοσμου,ακολουθει τις βουλες του Πνευματος.Τοτε και το σαρκικο φρονημα ,φανταζει υποτυπωδες εως και καθολου.

Πολυ καλη και εποικοδομητικη πνευματικα αναρτηση!
Με συγκινησε!-
Καλα και ειρηνικα χριστουγεννα!!!πην

Ανώνυμος είπε...

Άγιοι Ιωακείμ και Άννα πρεσβεύσατε υπερ ημών.

Ανώνυμος είπε...

ΕΚΑΤΟ ΦΟΡΕΣ ΜΠΡΑΒΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ! ΜΠΡΑΒΟ!

ΧΡ. ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Πείτε ότι χθες ήταν η Σύλληψη της Θεοτόκου απο την Αγία Άννα.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)