1/3/14

Ο Υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τις αλλαγές στο Λύκειο

Συνέντευξη στο ΒΗΜΑ της Κυριακής (που κυκλοφορεί σήμερα Σάββατο) και στη Μάρνυ Παπαματθαίου παραχώρησε ο Υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου.
Έρευνες για πλαστά πτυχία στον χώρο της εκπαίδευσης, λιγότερη διδακτέα ύλη οπό εφέτος (στην Α' Λυκεί­ου), ένα "κοινωνικό φροντιστήριο» με νέους όρους, όλα αυ­τά μπροστά σε μια απαιτητική εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στα ΑΕΙ που θα αρχίσει τον Μάιο. Ο υφυπουργός Παιδείας κ. Συμεών Κεδίκογλου μίλησε στο «Βήμα» για όλα, αλλά εμβαθύνει σε ένα, και ίσως το σημαντικότερο θέμα σήμερα για τον εκπαιδευτικό κόσμο: στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου.

■ Χρόνια ακούμε για αξιολόγηση αλλά δεν τη βλέπουμε. Τώρα έχετε από τη μία το επιτυχημένο προηγούμενο με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα πειραματικά σχολεία και από την άλλη μια ΟΛΜΕ να απειλεί με κινητοποιήσεις. Η επόμενη θα είναι χρονιά αξιολόγησης;

«Οπωσδήποτε. Ο νόμος νια την αξιολόγηση θα εφαρμοστεί κατά γράμμα. Εδώ και δύο χρόνια άλλωστε σε 500 σχολεία εφαρμόζεται η αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η οποία θα επεκταθεί την επόμενη σχολική χρονιά σε όλες τις σχολικές μονάδες. Φανταστείτε όμως ότι υπάρχουν αντιδράσεις ακόμη και στην αυτοαξιολόγηση! Είναι υποχρεωτική ωστόσο και όποιος δεν την εφαρμόζει παραβιάζει τον νόμο και υπόκειται στις σχετικές διατάξεις. Γίνεται εκτός διδακτικού αλλά εντός εργασιακού ωραρίου - δεν βάζουμε κανέναν να δουλεύει απογεύματα - και δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, αλλά στόχο να αναδείξει τις καλές πρακτικές».

■ Τι γίνεται μετά την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών;

Κατ' αρχήν κανείς δεν αξιολογεί εάν δεν επιμορφωθεί. Στις 15 και 16 Μαρτίου καλούμε όλα τα στελέχη εκπαίδευσης να επιμορφωθούν από τους επιστημονικούς υπεύθυνους του έργου. Εκτιμούμε ότι ως τις 11 Απριλίου θα έχουν επιμορφωθεί 1.000 στελέχη. Το επόμενο βήμα είναι σε επίπεδο διεύθυνσης, όπου τα παραπάνω στελέχη εκπαίδευσης θα επιμορφώσουν τους διευθυντές σχολείων. Η προσωπική αξιολόγηση εκπαιδευτικών ξεκινά τον Μάιο, με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που ως την 31η Μαΐου 2014 συμπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για προαγωγή».

■ Πώς θα γίνει η διαδικασία;

«Ο ιεραρχικά ανώτερος θα αξιολογεί. Αν κάποιος υστερεί, ο επιμορφωτής θα δημιουργεί ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα και θα επαναξιολογείται ύστερα από έναν χρόνο. Πιστεύω ότι όποιες αντιδράσεις υπάρχουν αποτελούν απλά ένα απομεινάρι της κακής πλευράς της Με­ταπολίτευσης. Φτάσαμε στο σημείο να υπάρχουν πρόσωπα σε ανώτατες βαθμίδες της εκπαίδευσης που δεν είχαν αξιολογηθεί ποτέ. Είναι όμως αδιανόητο κάποιος να αξιολογεί τα παιδιά μας και να μην έχει αξιολογηθεί ποτέ ο ίδιος»

■ Θα έχουμε εφέτος αλλαγές στην ανθρωπογεωγραφία της ανώτατης εκπαίδευσης;

«Μέχρι τις 15 Μαρτίου θα έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια και σια ΤΕΙ για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Σε αυτή τη φάση ολοκληρώνουμε τη συγκέντρωση των προτάσεων των τμημάτων. Ο αριθμός των εισακτέων θα είναι στα περσινά επίπεδα, δηλαδή 69.000-70.000, με μια νέα μικρή αύξηση στους εισακτέους των θετικών και των πολυτεχνικών σπουδών».

■Παρουσιάζετε εφέτος το «κοινωνικό φροντιστήριο», αλλά δεν ξέρουμε λεπτομέρειες. Πώς θα εφαρμοστεί στα σχολεία;

Το "κοινωνικό φροντιστήριο" ξεκινά στα μέσα Μαρτίου. Τα έξοδα ίου προγράμματος θα καλυφθούν από κοινοτικά κονδύλια Ο στόχος μας είναι διπλός, αφενός να μειώσουμε την ανεργία, αφετέρου να βοηθηθούμε τις οικογένειες που έχουν οικονομική ανάγκη. Το πρώτο ερώτημα ήταν από πού θα πάρουμε καθηγητές. Επιλέξαμε λοιπόν δύο δεξαμενές, τους νέους πτυχιούχους ως 30 ετών και τους μακροχρόνια άνεργους καθηγητές θα επιλεγούν κατά 50% από την κάθε κατηγορία και θα απασχοληθούν για εφέτος 1.000 άτομα. Όσο για το ποιοι μαθητές θα βοηθηθούν, βασικό μας κριτήριο είναι να προέρχονται οπό οικογένειες με χαμηλά
εισοδήματα. Οι αιτήσεις θα γίνονται στα σχολειά και τα παιδιά θα επιλέγονται από τους διευθυντές τους, βάσει πάντα του προαναφερόμενου κριτηρίου. Έτσι θα δημιουργούνται τμήματα των 5, 8, μά­ξιμουμ 10 μαθητών. Το πρόγραμμα αφορά τη Β' και τη Γ Λυκείου και εφέτος θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα Αλεξαν­δρούπολη και Χαλκίδα. Το επόμενο έτος το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί σε ολόκληρη τη χώρα. Στο Γυμνάσιο εφαρμόζουμε το πρόγραμμα της ενισχυτικής διδασκαλίας που απασχολεί ήδη 2.300 αναπληρωτές».

■ Όλα αυτά ακούγονται ιδανικά, όμως πώς θα ανατρέψετε την εικόνα της κλονισμένης εμπιστοσύνης που δείχνει η πλειονότητα των ελληνικών οικογενειών στο εκπαιδευτικό σύστημα;


«Δυστυχώς εμπιστοσύνη σε ένα σύστημα χωρίς αξιολόγηση δεν μπορεί να υπάρχει. Τα βήματα που, κατ΄ εμέ, θεμελιώνουν αλλαγές οι οποίες θα φανούν τα επόμενα χρόνια είναι το νέο λύκειο και οι αλλαγές που κάνουμε στα αναλυτικά προγράμματα, η αξιολόγηση και η σωστή διαχείριση του προσωπικού στα σχολεία, η τράπεζα θεμάτων στις εξετάσεις, η μείωση της ύλης που ξεκίνησε εφέτος από την Α' Λυκείου και θα επεκταθεί την επόμενη χρονιά. Στην Ελλάδα υπάρχει πτυχιοθηρία - επειδή δεν θέλουμε την αξιολόγηση, μετράμε τα πτυχία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είσαι και καλός στην επαφή σου με το παιδί. Σε αυτή τη φάση πάντως νικάμε τη γραφειοκρατία! Από την ερχόμενη σχολική χρονιά θα λειτουργήσει το σύστημα Myschool, στο οποίο οι διευθυντές κάθε σχολείου θα περνούν καθημερινά τα κενά από την πρώτη ως την τελευταία ώρα, τις πληροφορίες που αφορούν το σχολείο και γενικά τα αιτήματα και τα προβλήματα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)