8/6/14

Νέα οικουμενιστική φιέστα με προσευχή για την ειρήνη στη Μέση Ανατολή


Τον Ισραηλινό πρόεδρο Σιμόν Πέρες και τον Παλαιστίνιο ηγέτη Μαχμούντ Αμπάς έφερε κοντά ο Πάπας Φραγκίσκος στην Αγία Έδρα την Κυριακή για μία προσευχή υπέρ της ειρήνης στην πολύπαθη Μέση Ανατολή. 
Παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου πραγματοποιήθηκε η επίκληση η στην ειρήνη στους Κήπους του Βατικανού, με τρεις διαδοχικές προσευχές: εβραϊκή, χριστιανική και μουσουλμανική.

Σε γενναίο διάλογο κάλεσε ο προκαθήμενος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας τους ηγέτες Ισραηλινών και Παλαιστινίων προκειμένου να ανταποκριθούν στη λαχτάρα των λαών τους για ειρήνη, ενώ ευχαρίστησε τον Οικουμενικό Πατριάρχη που βρέθηκε κοντά του.



«Για να επιτευχθεί η ειρήνη χρειάζεται πολύ περισσότερο θάρρος από ό,τι για να γίνει πόλεμος. Είμαστε εδώ για να σπάσουμε το φαύλο κύκλο της βίας και του μίσους με μια μόνον λέξη: αδελφέ μου» τόνισε ο ποντίφικας.

Απευθυνόμενος στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, ο Φραγκίσκος ανέφερε:


«Ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου την Αυτού Αγιότητα Βαρθολομαίο που δέχθηκε να είναι σήμερα εδώ, κοντά μου, για να υποδεχθούμε μαζί τους φιλοξενούμενούς μας. Η συμμετοχή και η παρουσία του είναι ένα μεγάλο δώρο και μια μαρτυρία της πορείας προς την ένωση που πραγματοποιούμε εμείς οι χριστιανοί».


Η τελετή μεταδόθηκε απευθείας από το κανάλι του Βατικανού στο Youtube, ενώ δημιουργήθηκε ειδικά για την περίσταση το hashtag #weprayforpeace.


Ο Φραγκίσκος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος υποδέχτηκαν τους Σιμόν Πέρες και Μαχμούντ Αμπάς στην είσοδο του «Οίκου Αγίας Μάρθας», όπου διαμένει μόνιμα ο ποντίφικας και φιλοξενείται κατά την παραμονή του ο Οικουμενικός Πατριάρχης.


«Η εικόνα του Πάπα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη και τους δυο προέδρους που περπατούν δίπλα στο μουσείο του Βατικανού κάνει τον γύρο του κόσμου» μετέδιδε η RAI.


Έπειτα από μια σύντομη συνομιλία, οι πρόεδροι Πέρες και Αμπάς και οι δυο θρησκευτικοί ηγέτες μετέβησαν στο χώρο της προσευχής στους Κήπους του Βατικανού, έκταση με γρασίδι σε σχήμα τριγώνου που βρίσκεται κοντά στο κτήριο των μουσείων της Αγίας Έδρας.


Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος επέλεξε να αναγνώσει απόσπασμα από το Βιβλίο του Ησαΐα. Αναγνώστηκε, επίσης, στην αραβική γλώσσα, η προσευχή του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης για την ειρήνη.


Ο Πάπας απευθυνόμενος στους συγκεντρωμένους πιστούς στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, αποκάλεσε και πάλι τον Οικουμενικό Πατριάρχη «αδελφό μου Ανδρέα», αναφερόμενος στον Απόστολο Ανδρέα, ο οποίος ίδρυσε την Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως.


Κατά την παρέμβασή του, ο πρόεδρος του Ισραήλ Σιμόν Πέρες ανέφερε ότι «η παρουσία όλων, σήμερα στο Βατικανό, μαρτυρά την θέληση για ειρήνη, διότι η ειρήνη είναι η αιτία ύπαρξης της Ιερουσαλήμ».


«Έζησα τον πόλεμο, γνώρισα την ειρήνη. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τους τόσους ανθρώπους, τους φίλους, τα παιδιά που πλήρωσαν το τίμημα του πολέμου. Στην ζωή μου δεν θα σταματήσω, κάθε μέρα, να στηρίζω την ειρήνη» ανέφεε.


Ο Παλαιστίνιος πρόεδρος Μαχμούντ Αμπάς ζήτησε από τον Κύριο να δωρίσει ειρήνη, σταθερότητα και ασφάλεια στον λαό του.




«Η συμφιλίωση και η ειρήνη, Κύριε και Θεέ, είναι ο στόχος μας. Σταθεροποίησε τα βήματά μας και στέψε με επιτυχία τις προσπάθειές μας» ανέφερε ο Αμπάς. 



Οι συμμετέχοντες ευχαρίστησαν τον Κύριο για την πλάση, προέβαλαν αίτημα συγχώρεσης και προσευχήθηκαν υπέρ της ειρήνης. Πηγές της Αγίας Έδρας είχαν διευκρινίσει ότι δεν πρόκειται για συλλείτουργο ή κοινή θρησκευτική τελετή.



Στο τέλος της τελετής φύτεψαν όλοι μαζί ένα δέντρο ελιάς, ως σύμβολο ειρήνης, ενώ, πριν την αναχώρηση των δυο πολιτικών ηγετών από το Βατικανό είχε προγραμματιστεί εκτενέστερη συνομιλία, κεκλεισμένων των θυρών, με τον ποντίφικα και τον Οικουμενικό Πατριάρχη.



Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πάπας Φραγκίσκος γευμάτισε το μεσημέρι μαζί με τον Οικουμενικό Πατριάρχη στον «Οίκο της Αγίας Μάρθας», κάτι που δεν προβλεπόταν στο αρχικό πρόγραμμα της ημέρας.



Στην προσευχή παρίστατο και ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Θεόφιλος.



Βαρθολομαίος: Σκοπός μας η επίτευξη ειρήνης



«Ο σκοπός της σημερινής μας συνάντησης στην Ρώμη είναι η επίτευξη της πολυπόθητης ειρήνης στην Μέση Ανατολή» δήλωσε νωρίτερα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατά την λήξη της Θείας Λειτουργίας της οποίας χοροστάτησε στο ναό του Αγίου Θεοδώρου Τήρωνος στην Αιώνια Πόλη.



«Η ειρήνη δοκιμάζεται ιδιαίτερα στην Μέση Ανατολή, οι χριστιανοί διαρκώς λιγοστεύουν. Υπάρχει ο κίνδυνος, η θρυαλλίδα αυτή να μετατραπεί σε κάτι το πιο επικίνδυνο και να καεί ολόκληρος ο κόσμος» δήλωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.



Ο Προκαθήμενος της Ορθοδοξίας υπογράμμισε ότι «η σημερινή πρωτοβουλία είναι μια γέφυρα για την άρση των εμποδίων, διότι η ελπίδα δεν σβήνει και οι χριστιανοί, με προτροπή του Αποστόλου Παύλου, συνεχίζουν πάντα να προσεύχονται και να ελπίζουν».



«Ελπίζουμε, με την ευλογία του Θεού και με την φώτιση του Αγίου Πνεύματος, να σημειωθεί σημαντική πρόοδος προς την ειρήνη» τόνισε. 



Στη συνέχεια θέλησε να αναφερθεί στους δυο κύριους λόγους στους οποίους οφείλεται η σημερινή πρόσκληση προς το πρόσωπό του: «από την μία οφείλεται στην αδελφική του αγάπη, προς τον αδελφό του Ανδρέα, όπως λέει ο ίδιος ο Πάπας Φραγκίσκος.



Υπάρχει, από πέρυσι, από την εκλογή του, μια σχέση ειλικρινούς αγάπης και φιλίας. Από την άλλη, επιτρέψτε μου να το πω, οφείλεται στο κύρος και στην ακτινοβολία της πρωτόθρονου Εκκλησίας της Κωνσταντινουπόλεως σε όλο τον κόσμο και στην αναγνώριση των πρωτοβουλιών της, όλα αυτά τα χρόνια, υπέρ της οικουμενικής κίνησης για την δημιουργία γεφυρών, μέσω των οποίων θα επικοινωνούν οι εκκλησίες, με απώτερο και κοινό στόχο την συνάντησή μας στο κοινό ποτήρι».

18 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Για μία ακόμη φορά ο πατριάρχης Βαρθολομαίος καταπατεί τους ιερούς κανόνες υπηρετώντας, προφανώς, επικοινωνιακές και πολιτικές σκοπιμότητες ("παλιά μου τέχνη κόσκινο").
Δεν κόπασε ακόμη (και ούτε πρόκειται να κοπάσει) ο, ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΟΣ, σάλος που προκλήθηκε απ την πρόσφατη συμπροσευχή στα Ιεροσόλυμα και παριστάμεθα μάρτυρες και νέου πατριαρχικού "άθλου".
Οι ποιμένες μας, βέβαια, εξακολουθούν να μετέρχονται την "αγία" σιωπή συνευωχούμενοι σε πανηγύρεις και συλλείτουργα βεβαίως-βεβαίως και, κάποιοι εξ αυτών, εξαπολύουν επιεικώς αμφιλεγόμενες και ακατανόητες, από ορθοδόξου πλευράς, εγκυκλίους προς το κατασκανδαλζόμενο ποίμνιο που μάλλον συντελούν στη δημιουργία συγχύσεως, έτσι όπως είναι διατυπωμένες, παρά προάγουν την ορθόδοξη αυτοσυνειδησία και καλλιεργούν το ορθόδοξο ομολογιακό φρόνημα.
Το ποίμνιο αγωνιά, κραυγάζει, πονάει, αντιδρά, επικρίνει και κατακρίνει τη συντελούμενη μειοδοσία.
Αφουγκράζεται, άραγε, κανείς την έμπονη αγωνία του;
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Ειστε οι μονοι στην οικουμενη που διαμαρτηρεστε....
Τι σόι χριστιανοι είστε επιτελους!!!!!!!
Ελεος παναγια μου

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία είναι Εκκλησία των Προφητών, των Αποστόλων και των Αγίων Πατέρων.
Όπως όρισαν εκείνοι, έτσι οφείλουμε να πορευτούμε κι εμείς. Εάν οι Πατέρες ( Άγιοι, Ομολογητές, Μάρτυρες, Όσιοι), οι Οικουμενικές Σύνοδοι και το Ιερό Πηδάλιο μας έλεγαν ότι ο παπισμός και ο οικουμενισμός δεν είναι αιρέσεις, τότε δεν θα είχαμε κανέναν λόγο να διαμαρτυρόμαστε για τα καμώματα του οικουμενικού Πατριάρχη.
Εκτός και εάν θεωρούμε την αφεντιά μας πιο πάνω από τους Πατέρες της Εκκλησίας μας σε αγιότητα και σε εξυπνάδα...

Ανώνυμος είπε...

Ακόμα χειρότερα γιατί πουθενά δεν ονομάζονται οι ρωμαιοκαθολικοι αίρεση

Ανώνυμος είπε...

Ποιους εννοείτε αγαπητέ 2:19 μ.μ. γράφοντας τα όσα γράψετε;
Περιηγείσθε άραγε το διαδίκτυο ή όχι;
Μητροπολίτες, ιερές μονές,ιεραποστολικές αδελφότητες, πλειάδα ιστολογίων, εκκλησιαστικές και πολιτικές εφημερίδες, σεβαστοί καθηγούμενοι, εκλεκτοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και τόσοι άλλοι φορείς και συλλογικότητες αλλά και απλοί πιστοί διαμαρτύρονται στεντορεία τη φωνή για τη συνελούμενη προδοσία. Προσφάτως πέντε μητροπολίτες καυτηρίασαν με ένα περίφημο κείμενο που αποτελεί μνημείο ορθοδόξου θεολογικού λόγου και ομολογιακής παρρησίας τα όσα προδοτικά έλαβαν χώρα στο Πουσάν στα πλαίσια της συνελέυσεως του ΠΣΕ.
Μήπως ισχύει και για τους προαναφερθέντες η απαράδεκτη φράση σας "τι σόι χριστιανοί είστε σεις"; Από ποτε εκδίδετε πιστοποιητικά χριστιανικής γνησιότητας;
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Ο παπισμός όχι μόνο αποτελεί αίρεση αλλά παναίρεση και αναίρεση του Χριστιανισμού κατά τον κορυφαίο Ορθόδοξο δογματολόγο άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς.
Φιλιόκβε, κτιστή χάρη, διάσπαση των μυστηρίων του Βαπτίσματος και του Χρίσματος,Βάπτισμα δι επιχύσεως ή ραντισμού, αναβολή του Χρίσματος μέχρι "ηλικίας διακρίσεως", Μαριολατρεία- "άσπιλη σύλληψη","ενσώματη μετάσταση" της Θεομήτορος,στέρηση απ τους λαικούς του οίνου κατά τη Θεία Μετάληψη, δικανική αντίληψη της Θείας Δικαιοσύνης, σχολαστικισμός, πουργατόριο, λυσίποινα,υπέρτακτα έργα, περισσεύουσες αξιομισθίες κ.ά., ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΑΙΡΕΣΕΙΣ;
Γι αυτό και πλειάδα πανορθοδόξων συνόδων καταδίκασε τον παπισμό σαν αίρεση (σχετικά έχει αναγράψει ο π.Αναστάσιος Γκοτσόπουλος σε εξαίρετο πόνημά του στο οποίο περιέχονται καταλεπτώς οι σύνοδοι και οι αποφάνσεις της).
Αλλά, και να μην υφίσταντο συνοδικές καταδίκες και αποφάνσεις και πάλι δεν επρόκειτο να μεταβαλλόταν η πραγματικότητα με βάση την οποία ο επάρατος παπισμός αποτελεί φρικαλέα αίρεση. Τους αιρετικούς κουάκερους, μεθοδιστές, αντβεντιστές κ.ά. ποια σύνοδος τους καταδίκασε; Επειδή δεν καταδικάστηκαν συνοδικά δεν είναι αιρετικοί; Ας αφήσουν λοιπόν κάποιοι τις σοφιστείες και ας σοβαρευθούν γιατί η "λογική" τους μπάζει για τα καλά!
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Στην προηγούμενη παρέμβασή μου λησμόνησα δύο κορυφαία αιρεσιολογήματα του διαμονοκίνητου παπισμού: το εωσφορικό πρωτείο και το σατανικό αλάθητο. Αυτά κι αν δεν αποτελούν αίρεση!
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Άνοιξε ευλογημένε καμία Συμβολική για να μην εκτίθεσαι!

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς ο δικός μας Χριστός, η δική μας Εκκλησία και οι δικοί μας αρχιερείς δεν έχουν καμιά σχέση με τον τρόπο που κατανοείτε εσείς την Εκκλησία. Όσο πιο πολύ σας διαβάζω τόσο πιο πολύ με τρομάζετε. Καληνύχτα. Δεν επιθυμώ συνέχεια.

Ανώνυμος είπε...

Ευσχημος τρόπος αποφυγής απαντήσεως, κοινώς φυγομαχια! Εμείς όμως θα συνεχίσουμε και δε θα πούμε ''καληνύχτα''! Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

"ΠΑΣΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΣ ΑΠΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΣΙΣ" και "ΟΙ ΕΤΕΡΟΔΟΞΟΙ, ΟΙ ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΕΞ ΙΣΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ, ΕΙ ΚΑΙ ΙΣΤΑΝΤΑΙ ΕΓΓΥΤΕΡΟΝ ΤΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ", καθηγητής Δογματικής Χρήστος Ανδρούτσος.
"ΟΥΚΟΥΝ ΩΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΑΠΕΣΤΡΑΦΗΜΕΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥΤΟ ΑΥΤΩΝ ΕΧΩΡΙΣΘΗΜΕΝ...ΦΑΣΙ ΓΑΡ ΟΙ ΦΙΛΕΥΣΕΒΕΙΣ ΝΟΜΟΙ: ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΕΣΤΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΙΣ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ Ο ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΝ ΓΟΥΝ ΤΙ ΠΑΡΕΚΚΛΙΝΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ"
άγιος Μάρκος ο Ευγενικός για τους αιρετικούς, κι όχι σχισματικούς, Λατίνους.
Λ.Ν.

Ανώνυμος είπε...

Προς 10:15: να ανοίξουν οι οικουμενιστές συμβολική;Αυτοί νομίζουν ότι τα ξέρουν όλα!

Ανώνυμος είπε...

11:17ΚΑΙ Ο ΒΟΥΔΙΣΜΟΣ ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΙ ΗΡΕΜΙΑ ΕΧΕΙ.ΠΗΓΑΙΝΕ ΕΚΕΙ ΓΙΑ ΠΙΟ ΗΡΕΜΙΑ.

Ανώνυμος είπε...

Μαζί μέ την ΄΄καληνύχτα΄΄ μή ξεχάσετε νά πάρετε μαζί σας καί τις αποσκευές σας, τον δικό σας Χριστό, την δική σας εκκλησία, τους δικούς σας επισκόπους καί νά πάτε όπου θέλετε bάιbάι! Εμείς θά μείνουμε στό πατροπαράδοτο σέβας!
΄΄Ωραίος κάλλει΄΄

Ανώνυμος είπε...

Ποιος είναι ο Χριστός του κυρίου 11:17; Ο Χριστός βιώνεται γνήσια μόνο στην Ορθοδοξία. Οι αιρετικοί παπικοί και προτεστάντες τον παραμόρφωσαν με τις καινοτομίες τους. Μήπως ανήκει σε καμιά τέτοια σέκτα;

Ανώνυμος είπε...

Κάποιοι μιλάνε με επιχειρήματα και με παραπομπές σε πατέρες και στη δογματική και κάποιοι με συνθήματα!

Ανώνυμος είπε...

Επιχειρήματα ζητάς και πλήθος θεολογικών, εκκλησιολογικών, πατερικών και νομοκανονικών επιχειρημάτων μπορεί να ειπωθεί. Όταν όμως δεν ωφελεί αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται δε χρειάζεται να μιλάει κανείς.

Ανώνυμος είπε...

" Όταν όμως δεν ωφελεί αλλά μάλλον θόρυβος γίνεται δε χρειάζεται να μιλάει κανείς".
Αν θέλεις κάνε το λίγο πιο "λιανό" αυτό που γράφεις 3:43.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)