24/10/16

Αναμένοντας τον ανασχηματισμό

Με τα μάτια στραμμένα στον ανασχηματισμό βρίσκεται η ηγεσία της ιεραρχίας. Τα μηνύματα που εξακολουθεί να αποστέλλει προς το Μαξίμου
είναι πως η αντικατάσταση του Νίκου Φίλη στο υπουργείο Παιδείας θα εκτιμηθεί ως μια κίνηση καλής θέλησης και θα αποκλιμακώσει την ένταση. Το κλίμα ή θα αποφορτιστεί ή θα οδηγήσει σε μεγάλες εντάσεις εκτιμά η οδός Φιλοθέης. Καλού - κακού πάντως ορίστηκε εκ νέου συνεδρίαση της ιεραρχίας στις 24 Νοεμβρίου προκειμένου να αποφασίσει την πρότασή της για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών Όσο για το ποιους αφορούσε η νέα επίθεση του κ Ιερώνυμου κατά κυβέρνησης και πολιτικού κόσμου; Εκτός από τον Ν Φίλη τον αναπληρωτή υπουργό Χριστόφορο Βερναρδάκη αλλά και τον επικεφαλής του Ποτάμιου Σταύρο Θεοδωράκη και τη σύγκριση που έκανε μεταξύ της Αρχιεπισκοπής και του Ιράκ της εποχής των μουλάδων.
REAL NEWS, 23.10.2016

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι σαφές πώς το πρόβλημα δεν είναι ούτε πρέπει να είναι το πρόσωπο του κυρίου Φίλη , ο οποίος είναι, κατά τη γνώμη μου , απλώς ο εισηγητής ή ο φορέας ή ίσως κατά κάποιον βαθμό και ΄΄ δέσμιος ΄΄ πλέον μιας κεντρικής Κυβερνητικής Πολιτικής , στο τομέα της Θρησκευτικής Παιδείας και των Εκκλησιαστικών σχέσεων . Έχετε την εντύπωση ότι ο επόμενος Υπουργός θα εφαρμόσει διαφορετική Πολιτική , επί όλων αυτών και μέχρι ποίου σημείου ;
Ίσα - ίσα , που εάν χειρίστηκε το όλο θέμα , με αυτόν τον τρόπο , ένας άνθρωπος και τώρα Υπουργός ο οποίος μάλιστα εθήτευσε κάποτε ως ιεροψάλτης και νεωκόρος μέσα στην Εκκλησία , πιθανότατα μην περιμένετε τίποτα από τυχόν αντικαταστάτη του , ενόψει ανασχηματισμού . Φοβάμαι πολύ, ούτε από κάποια άλλη σχηματιζομένη Κυβέρνηση , στο προσεχές ή άμεσο μέλλον , καθόσον η πλειοψηφία τόσο των εντός όσο και των εκτός Βουλής Κομμάτων είναι κατά των Θρησκευτικών τουλάχιστον ως ΄΄ ομολογιακό ΄΄ μάθημα .

Συνεπώς είναι λάθος αντίληψη ή τακτική , για μία ακόμη φορά , από την πλευρά της Ιεραρχίας να εστιάζεται ή εντοπίζεται η πολεμική και κριτική κατά ενός προσώπου , για το όλο ανακύψαν θέμα , των Θρησκευτικών , πολύ δε περισσότερο το να καλλιεργούνται αυταπάτες ή φρούδες ελπίδες ότι κάτι θα αλλάξει . Δυστυχώς, διαφαίνεται πως ήρθε η ώρα να πληρώσει και η Εκκλησία πολύ ακριβά ( ;) τις αναχωρητικές τάσεις του κυρίου Ιερωνύμου , το συναγελασμό του με την εκάστοτε Πολιτική και δη μνημονιακή εξουσία , μετά το 2008 και έως πρόσφατα αλλά και τον εφησυχασμό όλης σχεδόν της Ιεραρχίας, παρότι τα Νέα Προγράμματα Σπουδών βρίσκονταν σε πλήρη εξέλιξη από το 2010 και μετέπειτα Λυπάμαι πολύ αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα !

Τι πρέπει ή τι είναι δυνατόν να γίνει, τώρα πια , κατά την άποψή μου :
1ον. Να παραμείνει το περιεχόμενο του Μαθήματος ως έχει δηλαδή με σαφή και όχι απολύτως Ομολογιακή κατεύθυνση και παραλλήλως να εισαχθεί ως επιλεγόμενο έτερο Μάθημα Θρησκειολογίας μίας 1 - 2 ωρών, για τους ενδιαφερομένους Μαθητές, με την άμεση έκδοση σχετικού βιβλίου και συγκεκριμένης , σαφώς οριζομένης, διδακτέας ύλης .
2ον. Η νέα διάρθρωση του Μαθήματος δηλαδή ο τρόπος διδασκαλίας του να καταστεί προαιρετική και όπου είναι εφικτή , εξαιτίας καταφανούς ελλείψεως υλικο-τεχνικής υποδομής , σε πολλά Σχολεία ανά την Ελλάδα .
3ον. Να εκδοθεί άμεσα Εγκύκλιος βάσει της οποίας το Μάθημα θα εξαιρείται και δεν θα τίθεται μονίμως την πρώτη και ειδικά την τελευταία Διδακτική ώρα του Ωρολογίου Προγράμματος, καθότι είναι επισφαλής. Ειδάλλως, θα πρέπει να επιστραφεί άμεσα η απολεσθείσα 01 ώρα της Γ ΄ Λυκείου, συνεπεία της αλήστου μνήμης μεταρρύθμισης - Αρσένη το 1997 , οπότε και επλήγη το Μάθημα για πρώτη φορά.
4ον. Να θεωρηθεί, επιτέλους, το Μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως εξειδικευμένο και να ανατεθεί αποκλειστικά στους Θεολόγους , και μόνον, σε όλες τις Βαθμίδες .
Όλα αυτά θα πρέπει να αποτελούν τα σύγχρονα κατευθυντήρια αιτήματα και τη στρατηγική εφεξής του Κλάδου και φυσικά επιβάλλεται η Αγωνιστική διάθεση και συσπείρωσή μας καθώς για να επιτευχθούν, είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε και η άμεση Δικαστική προσφυγή ή διεκδίκησή τους.
Ό,τι είχα να καταθέσω ενώπιον όλων σας , το είπα , λυπάμαι , δεν βλέπω , κατά τα ανωτέρω , άλλη λύση , εδώ που οδηγήθηκε σκοπίμως η όλη κατάσταση και από εκεί και πέρα έκαστος αναλαμβάνει τις ευθύνες του, διότι το Μάθημα και γενικά ο Κλάδος είναι σε κρίσιμο σταυροδρόμι επιλογών , για να μην σας πω και σε οριακό σημείο.

Μετά Τιμής

Παυλίδης Δημήτριος

Ανώνυμος είπε...

Όταν δεν ξέρετε να ρωτάτε πριν μιλήσετε.
Ήμουν μαθητής Γ Λυκείου το 1989-1990 και η Γ Λυκείου ήταν μονόωρη στα Θρησκευτικά. Ίσως ο ιστολόγος μπορεί να σας πληροφορήσει για τους υπευθύνους της απώλειας της μίας ώρας στη Γ τάξη Λυκείου αλλά ουδεμία σχέση με το 1997 και τα όσα σχολιάζει ο προλαλήσας.

Ανώνυμος είπε...

Αξιότιμε Αναγνώστη ,

Προσωπικά , το ακούω για πρώτη φορά αυτό , περί μονόωρου για την περίοδο που αναφέρεις , αν και δεν προτίθεμαι να το αμφισβητήσω ούτε να το διασταυρώσω .
Μπορώ όμως και οφείλω να σε πληροφορήσω , διότι προφανώς δεν το ξέρεις ούτε ποτέ ρώτησες να το μάθεις , πως από το 1981 έως το 1984 , που τελείωσα την Γ΄ Λυκείου , το Μάθημα ήταν 02 ώρες σε όλες τις τάξεις του Λυκείου ενώ όταν ξεκίνησα την Ά΄ Γυμνασίου το 1978 ήταν τότε τρείς ώρες... Επίσης, την ίδια εποχή υπήρχε και στα τότε Τεχνικά Λύκεια , τουλάχιστον στην Α΄ και Β΄ Λυκείου , ίσως και στη Γ΄ Λυκείου, ως δίωρο - παρακαλώ - όπως μου το είχαν αναφέρει , πρώην Συμμαθητές μου από το Γυμνάσιο, εκείνης της εποχής, που βάβαια είχαν προτιμήσει το Τεχνικό.

Όσο για το εάν έπληξε το Μάθημά μας ο Γ. Αρσένης και η μεταρρύθμισή του, μάλλον εσένα πρέπει να σε πληροφορήσει ο παρόν Ιστότοπος πως ο συγκεκριμένος Υπουργός και οι περί αυτόν φωστήρες - σύμβουλοί του προσπάθησε να μετατρέψει το Μάθημα σε μονόωρο και στην Β΄ Λυκείου - προσωπικά θυμάμαι Συναδέλφους όταν διαδηλώναμε και υποστήριζαν ότι και στη Γ΄ Λυκείου τότε έγινε το Μάθημα μονόωρο ( μάλλον ξανά ;) και μάλιστα Πανελλαδικώς εξεταζόμενο - αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας υπό την παρέμβαση του Προέδρου του τρίτου τμήματος , του κυρίου Αναστασίου Μαρίνου, με μία Απόφαση-καταπέλτη , που εξακολουθεί ισχύει , επέστρεψε τη μία ώρα , τον Ιούνιο του 1998. Έκτοτε παραμένει ως δίωρο στη Β΄ Λυκείου, έως σήμερα , επιβουλευόμενο και υποσκαπτόμενο από πολλούς.
Πάντως όταν διορίστηκα για πρώτη φορά το 2001 σε ημερήσιο Τεχνικό Επαγγελματικό Εκπαιδευτήριο ( πρώην Τεχνικό Λύκειο ) το Μάθημα είχε περιορισθεί μόνον στην Α΄ Λυκείου και ως Μονόωρο , συνεπεία της μεταρρύθμισης Αρσένη και του πανίσχυρου τότε Κόμματός του.

Μήπως θέλεις να σου μιλήσω και για την κατάργηση της Επετηρίδας Διορισμών των Εκπαιδευτικών, που έπληξε κυρίως τους Αδιόριστους Θεολόγους από το 1988 έως και το 1995 , όπου εν μια νυκτί τον Αύγουστο του 1997 - τα έζησα από κοντά τα γεγονότα , όντας , στην Αθήνα - μας πέταξε στο δρόμο ΄΄ με το έτσι θέλω ΄΄ και κάποιοι εξ ημών δεν είδαν ποτέ διορισμό για πολύ-λίγο, άλλοι πάλι , όπως και εγώ , εξαναγκάστηκαν να πάνε στο δεύτερο Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ = παρά τη θέλησή τους και κόντρα στη συνείδησή τους - ενώ άλλοι πρόλαβαν την τελευταία στιγμή και διορίστηκαν με τη λεγόμενη προϋπηρεσία των Αναπληρωτών 18μηνου και 24μήνου ; Ή μήπως να θυμίσω πως η διαφάνεια και το αδιάβλητο του πρώτου Διαγωνισμού αυτού αμφισβητούνται εισέτι όπως και το ότι οι ταραχές , έξω από τα Εξεταστικά Κέντρα, είναι αντικείμενο συζήτησης μέχρι και σήμερα ;

Λυπάμαι επειδή ξύπνησα δυσάρεστες μνήμες σε πολλούς Συναδέλφους που ίσως δεν θέλουν να θυμούνται καθόλου όλα αυτά , που βίωσαν.
Άς συμφωνήσουμε - έστω - στο ότι τόσο το Μάθημα όσο και ο Κλάδος μας ήταν διαχρονικά στο στόχαστρο. Μόνο που , προσωπικά δεν Ξεχνώ, πως τη ΄΄μερίδα του λέοντος ΄΄ - αναλογικά με τη διάρκεια της διακυβερνήσεώς τους - τη φέρει το Κόμμα των Υπουργών Παιδείας Αρσένη , Διαμαντοπούλου (τελικά , η διανομή φωτοτυπιών αντί βιβλίων κατά την εποχή της, δεν ήταν καθόλου τυχαία αλλά πρόγευση των σημερινών αλλαγών , επί Φίλη ).

Παυλίδης Δημήτριος

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς καμία εριστική διάθεση.
Κάποια από αυτά που γράφεις με ενδιαφέρουν και κάποια όχι άλλα τα ήξερα και άλλα όχι πάντως τα θρησκευτικά προσπάθησε να τα τσακίσει βίαια και ο παλιός Καραμανλής από την εποχή του ακόμα. Νομίζω υπάρχει βιβλίο του Μεταλληνού που περιγράφει πολλά. Δεν έχω το χρόνο να ασχοληθώ και ίσως και εδώ μπορεί να βοηθήσει και ο ιστολόγος. Σε κάθε περίπτωση ψάξτο και μην ελπίζεις ΤΙΠΟΤΑ από ΚΑΝΕΝΑΝ πολικό χώρο.
Καλό βράδυ.

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχώς ή δυστυχώς , δεν υπάρχει ούτε χρόνος ούτε διάθεση για προσωπικές αντιπαραθέσεις από μέρους μου με τον οποιονδήποτε γράφοντα .
Να ξέρετε όλοι, ότι μέσω αυτών των άρθρων - και ευχαριστώ το ιστολόγιο για τη φιλοξενία των απόψεων μας - εξέφρασα τη γνώμη και την αγωνία μου τόσο για το Μάθημα όσο και για έναν ολόκληρο Κλάδο , το επαγγελματικό τοπίο και το αύριο του οποίου είναι πλέον ορατά αβέβαιο , καθόσον έχω και την πολύτιμη εμπειρία εκείνων των ετών 1997 έως 1999 όπου , ως εκλεγμένος Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Αδιορίστων Θεολόγων Ελλάδας , έζησα επί Αρσένη άμεσα τα τότε αλληλένδετα γεγονότα της de factο υποτίμησης του Μαθήματος με την παράλληλη κατάργηση της Επετηρίδας . Ήταν τέτοιες ημέρες , αρχές Νοεμβρίου 1997 , όταν κληθήκαμε νέα παιδιά να διαχειριστούμε τα δύο αυτά σημαντικά δεδομένα , η απόρροια των οποίων εξικνείται μέχρι τις ημέρες μας και αναπτύσσονται , όπως βλέπετε. Υπενθυμίζω, απλώς , πως στο πλαίσιο της ανενεργούς ακόμη αξιολόγησης στο Δημόσιο τομέα , το 2014 , οι Διορισθέντες με ΑΣΕΠ επιδοτούνταν με το Νομοσχέδιο Μητσοτάκη κατά 30 Μόρια .

Μου γράφετε πως κάποια πράγματα από το απαντητικό μου άρθρο δεν σας ενδιαφέρουν. Ειλικρινά , όσο κι εάν φαίνεται απίστευτο , θα ήθελα να μάθω ποιά είναι αυτά , επειδή πιστεύω ότι μάλλον εξελήφθησαν ως λεπτομέρειες ή δεν έτυχαν της δέουσας προσοχής . Συμβαίνει στον καθέναν αυτό .
Όσοι από εσάς διαβάσετε το πρώτο άρθρο μου της 25 Οκτωβρίου 2016 - 1:20 π.μ. το αναγράφω σαφέστατα : " η πλειοψηφία τόσο των εντός όσο και των εκτός Βουλής Κομμάτων είναι κατά των Θρησκευτικών τουλάχιστον ως ΄΄ ομολογιακό ΄΄ μάθημα " , επομένως και με την εμπειρία που διαθέτω από την περίοδο 1997 - 1999, δεν χρειάζεται να μου εφιστάτε την προσοχή πως ΄΄ μην ελπίζεις ΤΙΠΟΤΑ από ΚΑΝΕΝΑΝ πολικό χώρο '' .
Εφόσον κάποιος Συνάδελφος επιθυμεί να του γνωστοποιήσω τι συνέβη και ποιά ήταν η αντιμετώπισή μας από τα τότε Πολιτικά Κόμματα ή μεμονωμένους Βουλευτές ( σίγουρα πιο φιλικά διακείμενα από ό,τι σήμερα ) , μέχρι και Υπόμνημα στο τότε Πρόεδρο της Βουλής και της Δημοκρατίας είχα επιδώσει ο ίδιος, εκπροσωπώντας το Σύλλογό μας , μπορώ να τον πληροφορήσω. Φαινόταν όμως το πράγμα για το Κλάδο μας προς τα που όδευε... και σίγουρα εμένα δεν με αιφνιδίασαν οι τελευταίες εξελίξεις , γι΄ αυτό και πρότεινα τις ανωτέρω λύσεις , βασιζόμενος και στην τότε εμπειρία μας.
Ωστόσο , ούτε και ο πολυ-προβαλλόμενος και βίαια επιβληθείς, από την Κυβέρνηση Αρσένη και Σημίτη , Διαγωνισμός του ΑΣΕΠ μακροημέρευσε ...
Μάλιστα, εδώ , θα ήθελα να εκφράσω και την Ηθική μου συμπαράσταση σε όσα παιδιά επέτυχαν και είναι Διοριστέοι από το τελευταίο 6ο Διαγωνισμό του 2008 ! και έκτοτε όλες οι Κυβερνήσεις τους εμπαίζουν δίχως να τους διορίζουν , ως όφειλαν, ηθικά .
Τέλος , επί του θέματος ότι ΄΄ πάντως τα θρησκευτικά προσπάθησε να τα τσακίσει βίαια και ο παλιός Καραμανλής από την εποχή του ακόμα ΄΄ , έστω και εάν αυτό είναι αληθές - και πραγματικά θα ήθελα πολύ να το πιστέψω - δυστυχώς δεν αποδεικνύεται , καθότι όπως ανέφερα και παραπάνω το Μάθημα το βρήκα στο Γυμνάσιο 03 ώρες στην Α΄ Γυμνασίου το Σχολικό Έτος 1978 - 1979 και ωσαύτως 03 ώρες και στη Β΄ Γυμνασίου το 1979 - 1980 . Νομίζω , στη Γ΄ Γυμνασίου 1980 - 1981 ήταν δίωρο , με επιφύλαξη όμως εάν ήταν και τρίωρο. Ασφαλώς , η παρουσία του ως Μάθημα στο Σχολείο ήταν υπολογίσιμη.
Βέβαια, ήταν μια άλλη εποχή, υπήρχε και μια άλλη Ελληνική Κοινωνία περισσότερο θρησκευόμενη και μια Ορθόδοξη Εκκλησία με μεγαλύτερο κύρος ή επιρροή σε αυτήν, όπως σε όλο σχεδόν το τότε Πολιτικό φάσμα αλλά και ισχυρή ακόμη και την έννοια του Έθνους.

Παυλίδης Δημήτριος

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)