_______Με δεδομένα τα παραπάνω
αισθάνομαι την ανάγκη να ζητήσω δημοσίως συγγνώμην από το σύνολο των πιστών
χριστιανών, οι οποίοι αγωνιούν για τις εξελίξεις στο μάθημα των
Θρησκευτικών, θέμα με το οποίον, δυστυχώς, ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ η Συνέλευση των
Ιεραρχών της Εκκλησίας μας.
_______Αισθάνομαι ντροπή, όταν σκέπτωμαι, ότι είμαι ένας
από τους Ιεράρχες-Μέλος της προλαβούσης Συνόδου, που δεν κατώρθωσε να μεταδώσει
τις ανησυχίες του εκκλησιαστικού Πληρώματος στους Αδελ- φούς του Ιεράρχες.
________Εκφράζω τον πόνο της ψυχής μου και ζητώ την
συγχώρεση από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, από κάθε
γνήσιο Εκπαιδευτικό, από από τους θλιμμένους γονείς και από κάθε άλλον,
που έχει σκανδαλισθεί από την χαλαρή στάση της Εκκλησίας στο καυτό αυτό θέμα.
________Βεβαίως δεν παρέλειψα να πράξω το καθήκον μου. Στη
Συνεδρία της Πέμπτης (5ης Οκτωβρίου) έλαβα τον λόγο
και -μεταξύ των άλλων - αναφέρθηκα και στο καυτό θέμα των Θρησκευτικών.
Κατήγγειλα τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, ο οποίος με Δηλώσεις στις 29
Σεπτεμβρίου αποκάλυψε, ότι όσα εφαρμόζονται σήμερα στην Εκπαίδευση ως
προς το μάθημα των Θρησκευτικών έγιναν αποδεκτά από την Εκκλησία, δηλ.
με την σύμφωνη γνώμη των εκκλησιαστικών Παραγόντων, αλλά με τον τρόπο
αυτό εξέθεσε ανεπανόρθωτα την Μητέρα Εκκλησία! Επί λέξει
είπε τα εξής σκανδαλώδη:
«Στο βιβλίο έχουν γίνει
αλλαγές μετά από συζητήσεις με
την Εκκλησία, οι οποίες (το ορθόν: τις οποίες) και τις δέχθηκε.Έχουμε φθάσει σε ένα σημείο συνύπαρξης παρά τις
διαφορές μας».
_______Θεωρώντας πολύ βασικό και άκρως επείγον
το ζήτημα αυτό, δυστυχώς, ομίλησα ενώπιον της Ιεραρχίας και ενήργησα «το κατά
δύναμιν». Δυστυχώς ΔΕΝ ΚΑΤΟΡΘΩΣΑ να συγκινήσω τις ψυχές των Σεβ. Συνέδρων. Τα
λόγια του κ. Υπουργού, εάν αληθεύουν -και γιατί να μη
αληθεύουν;- αποτελούν την πιο τρανή απόδειξη, ότι η Εκκλησία στο ζήτημα του μαθήματος των Θρησκευτικών πρόδωσε την
αποστολή της!
_______Ένα επί πλέον δείγμα περί της
συντελεσθείσης προδοσίας αποτελούν τα εγκωμιαστικά λόγια, τα οποία είπε ο κ.
Γαβρόγλου για τον Σεβασμιώτατο Πρόεδρο της Επιτροπής Διαλόγου κατά την διάρκεια
του Αγιασμού σε κάποιο Δημοτικό της Αίγινας, Αγιασμό κατά την έναρξη του
σχολικού έτους. Να τι ακριβώς είπε:
«Θέλω να ευχαριστήσω τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη ……….
Πραγματικά είναι για μένα τιμητικό να είμαστε σήμερα με τον Μητροπολίτης μας
για ένα λόγο που ενδεχομένως οι περισ-σότεροι από σας δεν γνωρίζετε. Ο
Μητροπολίτης μας είναι επικεφαλής της Επιτροπής, που όρισε η Εκκλησία με εντολή
του Μακαριότατου Αρχιεπισκόπου Κυρίου Ιερώνυμου για το θέμα του μαθήματος των
Θρησκευτικών. Απεδείχθη - δεν ξέρω αν είναι λόγω της νησιώτικης
καταγωγής του - ένας συγκλονιστικός καπετάνιος, ένας
Ιεράρχης από τον οποίον έμαθα εγώ
πάρα πολλά πράγματα. Νομίζω, ότι επιλύσαμε πολύ σύνθετα ζητήματα λόγω και της
συμβολής του Μητροπολίτη μας.Θέλω να
τον ευχαριστήσω και γι’ αυτό»!!!!.
_____Έπειτα από όλα αυτά αισθάνομαι την ανάγκη να ζητήσω
συγγνώμη πρωτίστως από τον Φιλάνθρωπο Κύριό μας Ιησού Χριστό και εν συνεχεία
από τους ευσεβείς Ορθοδόξους χριστιανούς για την εκ μέρους μας συντελεσθείσα
προδοσία. Ήμαρτον, Θεέ μου!
Αμαρτήσαμε, αδελφοί μου! Αμαρτήσαμε, αγαπητά μου τέκνα εν Κυρίω! «Ημάρτομεν…. Ηνομήσαμεν ενώπιόν Σου, Κύριε!».
Προδώσαμε την αγία Ορθοδοξία μας! Υποχωρήσαμε στις απαιτήσεις αθέων και απίστων
Υπουργών της Κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑ, του Πρωθυπουργού και άλλων παραγόντων
του εν γένει πολιτικού φάσματος.
_____Αμυνόμενοι, εμείς εδώ στην ιστορική μας Μητρόπολη,
προσφύγαμε στη βοήθεια του Κυρίου. Από της 1ης Σεπτεμβρίου ε.έ.
στούς ιερούς Ναούς της Επαρχίας μας κατά την τέλεση της θείας λατρείας στα
Ειρηνικά προσθέσαμε την εξής δέηση:
«Υπέρ της ειρήνης του
σύμπαντος κόσμου…
«Υπέρ των
ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών
Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου, πάσης πολιτικής
αποχρώσεως, των μισούντων και αδικούντων ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής
αυτών, του Κυρίου δεηθώμεν».
____Επίσης στην ευχή
«Του αγίου Ιωάννου, προφήτου, προδρόμου και βαπτιστού Ιωάννου….», την οποίαν
διαβάζει ο ιερεύς μυστικώς αμέσως μετά την καθαγίαση των Τιμίων Δώρων, και μετά
τις λέξεις «υπέρ των εν αγνοία και σεμνή πολιτεία διαγόντων» προσθέσαμε
τα εξής:
«Μνήσθητι, Κύριε, των
ασεβεστάτων, αθέων και απίστων Αρχόντων ημών, των πολεμίων της αμωμήτου ημών
Πίστεως και της Πατρίδος, Μελών του Ελληνικού Κοινοβουλίου, πάσης πολιτικής
αποχρώσεως, των μισούντων και αδικούντων ημάς, και της μετανοίας και επιστροφής
αυτών. Δος αυτοίς ειρηνικήν την Αρχήν, ίνα και ημείς, εν τη γαλήνη αυτών,
ήρεμον και ησύχιον βίον διάγωμεν εν πάση ευσεβεία και σεμνότητι».
Ο Χριστός σώζοι την Ελλάδα μας! Αμήν.
Αίγιον, 25 Οκτωβρίου 2017
+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
******************
ΣΗΜ.
________Στη συνέχεια, και μόνο για την ιστορία, σας
παραθέτω:
1ον) Την αγόρευσή μου ενώπιον της Ι.Σ.Ι.
κατά την Συνεδρίαν της 5ηςΟκτωβρίου, όπως έχει καταχωρισθεί στα
Πρακτικά.
2ον) Κείμενα διαμαρτυρίας Συλλόγων και
μεμονωμένων προσώπων επί του θέματος των Θρησκευτικών.
1ον) Η ΑΓΟΡΕΥΣΗ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ
ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ:
«.... Σᾶς εὐχαριστῶ, Μακαριώτατε. Ἔχω τήν ἐντύπωση
ὅτι στήν συζήτηση, πού κάνουμε
σήμερα, ἔχουμε ξεφύγει από τό θέμα μας. Ἐνῶ τό θέμα μας εἶναι οἱ σχέσεις
Ἐκκλησίας καί Κράτους, συζητοῦμε
γιά ἐπί μέρους λεπτομέρειες.
Τό βασικό μας θέμα εἶναι:
ποιές εἶναι οἱ σχέσεις μας μέ τήν Πολιτεία. Τό ζητούμενο
εἶναι ἡ Ἐκκλησία,
σάν Σῶμα,
τι είδους σχέσεις θά έχουμε μέ τήν Πολιτεία. Επάνω σέ αὐτό ἔγινε
μιά πάρα πολύ καλή εἰσήγηση.
Πλήν όμως αὐτό τό θέμα δέν τό ἐξαντλήσαμε.Αυτά τα οποία παρεπιπτόντως ελέχθησαν από Αδελφόυς
ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ στις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας, τώρα που η Κυβέρνηση
προσπαθεί να αλλάξει το Σύνταγμα της Χώρας! Αναφέρονται στά ἐσωτερικά μας ζητήματα. Πρέπει,
νομίζω, νά ξεκαθαρίσουμε πρῶτα
ποιά θά εἶναι ἡ στάση μας ἀπέναντι
στήν Πολιτεία, ἐφ'
όσον καταργοῦν συνεχῶς
καί κάτι και παραθεωρούν την Εκκλησία. Τί θά κάνουμε ἐμεῖς ὡς Ποιμένες;
Πρέπει νά δοῦμε τή σχέση μας μέ τό Κράτος
καί ὄχι μέ τά πρόσωπα. Δεχόμεθα
τόν Πρωθυπουργό νά ἔρχεται
στά Θεοφάνεια καί νά μετέχει στήν ἀκολουθία τοῦ
Αγιασμοῦ τῶν ὑδάτων
καί ἀπό τήν ἄλλη τον ανεχόμεθα νά ψηφίζει (ὁ Πρωθυπουργός) Νόμους, οι οποίοι καταργοῦν τήν Ἐκκλησία!
Αὐτά εἶναι ἀπαράδεκτα
πράγματα. Πρέπει ἑπομένως
νά πάρουμε μία ἀπόφαση.
Θά εἴμαστε μαζί ή θά ἀντιταχθοῦμε σέ αὐτά
τά ὁποῖα κάνουν;
Τώρα,
στά επί μέρους θέματα, τά ὁποῖα ἐτέθησαν,
ἔχω καί ἐγώ νά διατυπώσω κάποιες πτωχές σκέψεις. Ὁ ἅγιος
Δράμας ἐρώτησε: τί ἔχει
γίνει μέ τό θέμα τῶν
Θρησκευτικῶν; Στο
ερώτημά Σας απάντησις εκ μέρους της Ιεραρχίας μας δέν ἔχει δοθεῖ!
Σεβασμιώτατε
Ἅγιε Δράμας θα Σας
απαντήσω εγώ: Τό μάθημα τῶν
Θρησκευτικῶν
στά σχολεῖα ἔχει χαθεῖ. Η
μάχη χάθηκε! Ὁ Ὑπουργός Παιδείας είπε, ὅτι στό βιβλίο
ἔχουν γίνει ἀλλαγές, τίς ὁποῖες ἡ Ἐκκλησία
αποδέχθηκε! Ἀπό τήν ἄλλη
πλευρά ἀνακοινώνεται στόν Τύπο,
καθώς διαβάζουμε στό διαδίκτυο, ὅτι ἡ Νορβηγία καταδικάσθηκε ἀπό τό Εὐρωπαϊκό
Δικαστήριο, διότι στά δημόσια σχολεῖα
εισήγαγε πολυθρησκευτική ὕλη
στό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν,
αντιγράφοντας το σύστημα της Ελλάδος! Ἔτσι,
λοιπόν, ενώ σαν πρόσθετο επιχείρημα ἔχουμε
μία καταδικαστική ἀπόφαση
του συστήματος Γαβρόγλου από το Εὐρωπαϊκό
Δικαστήριο, ὁ δικός
μας Ὑπουργός δηλώνει,
και μάλιστα με περισσή υπερηφάνεια, ὅτι ἐμεῖς ὡς Ἐκκλησία ἀποδεχτήκαμε τίς ἀλλαγές στά βιβλία τῶν Θρησκευτικῶν! Εξ
όσων όμως γννωρίζω, εμείς ως Ιεραρχία ουδέποτε αποδεχθήκαμε ὅλες αυτές τίς ἀλλαγές, τίς ὁποῖες
εἰσάγουν τά νέα βιβλία!
Γι'
αυτό ακριβώς και έχουμε πολλές αντιδράσεις!
·
Ἔχουμε
γονεῖς πού ἐπιστρέφουν τά βιβλία.
·
Ὁ
Σεβ. Γλυφάδας ἐνισχύει
τούς γονεῖς στο νά ἐπιστρέψουν τά βιβλία.
·
Επίσης δικός μας
Εφημέριος μας καί πατέρας τριῶν
παιδιῶν ἐπέστρεψε και αυτός τα νέα βιβλία.
Διερωτώμαι, λοιπόν: Τι συμβαίνει; Εμείς ως Εκκλησία
απορρίψαμε ή μήπως αποδεχθήκαμε τά νέα βιβλία; Αὐτό το ερώτημα αἰωρεῖται!
Επομένως,
εάν αποφασίσουμε να συγκροτήσουμε μία Ἐπιτροπή,
ἡ ὁποία θά συνομιλήσει μέ τό Κράτος για
οποιοδήποτε από τα θέματα, που απασχολούν την Εκκλησία μας, ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ πρέπει
νά δοῦμε ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ θά
συγκροτηθῇ αὐτή ἡ Ἐπιτροπή. Διότι
ή Ἐπιτροπή, που
συγκροτήσαμε, για να συζητήσει μέ τό Ὑπουργεῖο Παιδείας τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν,
έπειτα από αυτά που είπε ο κ. Υπουργός,φαίνεται
πως επρόδωσε την αποστολή της! Ο
Ὑπουργός της α-Παιδείας,
χωρίς περιστροφές, δήλωσε δημοσίως: «ό,τι
ἀλλαγές έγιναν, τις ἔχουμε συμφωνήσει μέ τήν Ἐκκλησία». Ας σημειωθή, ότι η ελαχιστότης μου, ως Μέλος της
Ιεραρχίας, ουδέποτε ρωτήθηκε, συνεπως δε και ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ
π.χ. νά τεθεί ὁ Μωάμεθ
δίπλα στόν Σωτήρα Χριστό! Ουδέποτε
επίσης συνεφώνησε νά γίνῃ ἡ μίξις τῶν Θρησκειῶν, δηλ. το μάθημα των Θρησκευτικών να
μετατραπεί σε μάθημα Θρησκειολογίας! Μια
τέτοια εκδοχή ουδέποτε συζητήθηκε μέσα σ’ αυτήν την Αίθουσα! Ἄρα γιά τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν πρέπει νά ξεκαθαρίσουμε γιά ἄλλη
μία φορά τίς πραγματικές μας θέσεις.
Ας έλθουμε τώρα και στο έτερο ζήτημα. Στό θέμα
τῆς ἀλλαγῆς τοῦ φύλου. Τα παιδιά των Ελλήνων με μια Δήλωσή
τους θα μποροῦν νά προβαίνουν σε αλλαγή
του φύλου των ἀπό τήν ἡλικία τῶν
.....δεκαπέντε (15) ἐτῶν.
Στο θέμα αυτό εμείς, ως Ιεραρχία, θά πάρουμε κάποια θέση; Αυτό δέν εἶναι ἕνα
πολύ σοβαρό θέμα; Δεν ανατρέπει τούς Νόμους της φύσεως; Δεν εισάγεται ο
Σοδομισμός;
Ὁ κόσμος περιμένει νά ἀκούσῃ τήν
φωνή τῆς Ἐκκλησίας! Χθεσινό
δημοσίευμα Αθηναϊκής Εφημερίδος έγραφε: «ἄς ἐλπίσουμε,
ότι ἡ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας
μας θά πάρῃ μία
ὀρθή χριστιανική θέση
στό ζήτημα τῆς νομικῆς ἀναγνωρίσεως
τῆς ταυτότητος τοῦ φύλου».
Σήμερα τό πρωϊ, καθώς ἐρχόμουνα στήν Σύνοδο, εκεί κάτω στην
Είσοδο του Συνοδικού Μεγάρου ὄργανα
τῆς Ἀστυνομίας μέ ἐρώτησαν: «Σεβασμιώτατε, ἐάν ψηφισθεί αὐτός
ὁ Νόμος περί αλλαγής του
φύλου, δέν θά καταργηθεί τό ἄβατον
τοῦ Ἁγίου Ὄρους;»
Και εγώ, λοιπόν, προσθέτων μια
ακόμη πτυχή στο συγκεκριμένο ζήτημα. Διατυπώνω ενώπιόν Σας μια άλλη
ανησυχία μου: «εάν αύριο προσέλθει ένα πρόσωπο ως υποψήφιος
Κληρικός, το οποίον έχει μεν γεννηθή ως κορίτσι, διά Δηλώσεώς του όμως
έχει αλλάξει φύλο και στα χαρτιά του εμφανίζεται ως αγόρι,
και ζητήσει να χειροτονηθεί ως ιερεύς, επικαλούμενο ως επιχείρημα, ότι εκ
του Νόμου αναγνωρίζεται ως άνδρας, τί θά κάνουμε»; Πρέπει,
λοιπόν, να αποφασίσουμε σήμερα και απεριφράστως να καταδικάσουμε τον
υπό ψήφιση Νόμο. Να αποφασίσουμε, ότι ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΘΟΥΜΕ στην Ιερωσύνη
άτομα, τα οποία θα εμφανίζωνται ως άρρενες, συνεπεία της αλλαγής φύλου. Αυτά τα
άτομα ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΕΚΤΑ στην Ιερωσύνη.
Εάν παρ' ελπίδα δεν το πράξουμε, τότε Σας
δηλώνω εκ των προτέρων τα εξής: εάν ἡ Σύνοδος
δέν ἀποφασίσει σήμερα γιά τό θέμα αὐτό, ο ομιλών, ευθύς ως ψηφισθεί ο
κατάπτυστος αυτός Νόμος, θα προβεί στις νόμιμες ενέργειες για αλλαγή του φύλου
του! Αυτο θα το πράξω, μόνο και μόνο για να διαπιστώσω το τι θα
πράξετε τότε Υμείς. Ἀρχιερεύς,
εμφανιζόμενος κατά τον Νόμο ως γυναῖκα, θά μπορεῖ νά
βρίσκεται σέ αὐτήν
τήν Αἴθουσα;
Επομένως με πολλή περίσκεψη πρέπει να
μελετήσουμε το πρόβλημα της διά Νόμου αλλαγής του φύλου!
Ὁ κ. Ὑπουργός Παιδείας, ευρεθείς προσφάτως σέ ἁγιασμό, που έγινε σε Δημοτικό Σχολείο σέ κάποιο Νησί του Σαρωνικού,
αναφέρθηκε στην μεγάλη συμβολή του Ιεράρχου-Προέδρου τῆς Ἐπιτροπῆς μας για το μάθημα των
Θρησκευτικών, εδήλωσε απεριφράστως ὅτι
ο Πρόεδρος και εκπρόσωπός μας τοῦ ἔλυσε ὅλα
τα προβλήματα, τον έβγαλε από όλα τα ἀδιέξοδα! Ας συλλογισθούμε
όμως: Ἐάν ὁ Ὑπουργός
βγῆκε ἀπό ἀδιέξοδα, τότε μήπως
εμείς, ὡς Ἐκκλησία, εισήλθαμε σέ ἀδιέξοδα!
Επισφραγίζοντας τις πτωχές σκέψεις μου και
τις ανησυχίες μου, θά ἤθελα
νά Σας παρακαλέσω, νά δοῦμε
χωριστά τό θέμα τῶν
σχέσεων Ἐκκλησίας καί Πολιτείας
ως πρός το Σύνταγμα και χωριστά, αυτοτελώς και ουχί ως εν παρόδω, θέματα όπως
το Μάθημα των Θρησκευτικών, την αλλαγή του φύλου κλπ.
Μακαριώτατε,
Σεβασμιώτατοι εν Χριστώ Αδελφοί,
Ἄν ὑπάρχει σήμερα Ἑλληνικό
Κράτος, τό ὀφείλει στήν Ἐκκλησία! Πρέπει, λοιπόν, να ασκήσουμε τα
δικαιώματά μας! Διερωτώμαι:Μήπως ουχί αδίκως μᾶς κατηγοροῦν, ὅτι
γιά καυτά ζητήματα της επικαιρότητος,
όπως τα προαναφερθέντα, η Εκκλησία δέν παίρνει θέση;
Σᾶς εὐχαριστῶ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου