Τα προγράμματα σπουδών και τα νέα διδακτικά βιβλία και υλικά θα εμπεριέχουν παιδαγωγικά και θρησκευτικά στοιχεία με βάση το Κοράνιο και τις αρχές της Ισλαμικής θρησκείας, κατάλληλα αναπλαισιωμένα στην πραγματικότητα των μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Γυμνασίου.
Στην αναβάθμιση των Ιεροσπουδαστηρίων και στην παιδαγωγική υποστήριξη της διδασκαλίας του Κορανίου στους μαθητές μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης προχωρά το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Αυτός είναι ο τίτλος του έργου, που υλοποιεί το διάστημα αυτό ο επιτελικός επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και εποπτεύεται από τον αρμόδιο υπουργό.
Αντικείμενο του συγκεκριμένου έργου, για το οποίο ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Γεράσιμος Κουζέλης εξέδωσε προχθές τροποποιητική απόφαση για επιμέρους στοιχεία του, είναι η συγγραφή 10 εκπαιδευτικών πακέτων (Προγράμματα Σπουδών, και διδακτικό υλικό, όπως βιβλία, πολυτροπικό εκπαιδευτικό υλικό, κλπ) των Ιεροσπουδαστηρίων (Γυμνασίου) και την επιμόρφωση των διδασκόντων στα Ιεροσπουδαστήρια και των Ιεροδιδασκάλων που απασχολούνται στα δημόσια σχολεία της Θράκης, για τη χρήση και αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την αναβάθμιση των Ιεροσπουδαστηρίων και την παιδαγωγική υποστήριξη της διδασκαλίας του Κορανίου στους μαθητές μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης.
Τα προγράμματα σπουδών και τα νέα διδακτικά βιβλία και υλικά θα εμπεριέχουν, όπως αναφέρεται, παιδαγωγικά και θρησκευτικά στοιχεία με βάση το Κοράνιο και τις αρχές της Ισλαμικής θρησκείας, κατάλληλα αναπλαισιωμένα στην πραγματικότητα των μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Γυμνασίου, δίχως αντιγραφή των γνωστικών αυτών αντικειμένων στο επίπεδο των Ισλαμικών Θεολογικών Σχολών της αλλοδαπής. «Κάθε προτεινόμενο μάθημα θα αναπτυχθεί σε ένα ρεαλιστικό Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) με στόχο να εισαγάγει τους Μουσουλμάνους μαθητές/τριες σε έναν συμμετοχικό και δημιουργικό τρόπο σπουδής και μάθησης, δίχως να εξαντλεί τη μαθησιακή διαδικασία σε μια τυπική και μετωπική διδασκαλία και εκμάθηση θεμάτων, εκτός εάν τούτο απαιτείται από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μαθήματος».
Η υλοποίηση του έργου αυτού περιλαμβάνει δύο δράσεις, οι οποίες αναφέρονται: (α) στην εκπόνηση του διδακτικού υλικού και (β) στην επιμόρφωση των διδασκόντων στα Ιεροσπουδαστήρια και των Ιεροδιδασκάλων που απασχολούνται στα δημόσια σχολεία της Θράκης για την αποτελεσματική αξιοποίησή τους.
Για τον σχεδιασμό, τον συντονισμό και την παρακολούθηση υλοποίησης της πράξης έχει συγκροτηθεί ειδική Επιστημονική Ομάδα Έργου, αποτελούμενη από την Υπεύθυνη Πράξης (στέλεχος του ΙΕΠ) και 2 μέλη ΔΕΠ. «Ωστόσο προβλέπεται η συμμετοχή ενός ακόμη εμπειρογνώμονα στην Επιστημονική Ομάδα Έργου, η επιλογή του/της οποίου/οποίας θα γίνει μετά από σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (ενδεικτικά κριτήρια επιλογής των υποψηφίων αναφέρονται: να είναι μέλος της μουσουλμανικής μειονότητας, πτυχίο μουσουλμανικών σπουδών Ανώτατης Πανεπιστημιακής Σχολής, πτυχίο ή/και μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών με αντικείμενο τη μελέτη της μουσουλμανικής θρησκείας, του πολιτισμού και των γλωσσών στις οποίες καταγράφεται μουσουλμανική παράδοση, πιστοποιημένη γνώση ή επαγγελματική επάρκεια διδασκαλίας της ελληνικής, της αραβικής και της τουρκικής γλώσσας, θρησκευτική ιδιότητα σε Μουφτεία της Θράκης, προϋπηρεσία ως καθηγητής μουσουλμανικής θεολογίας σε μουσουλμανικό ιεροσπουδαστήριο της Θράκης κλπ)».
1 σχόλιο:
Αυτό δεν είναι μεροληψία, προσυλητισμός, φονταμενταλισμός, κατηχητικό ή ομολογιακό μάθημα κάποιων άλλων Ελλήνων πολιτών, που βέβαια είναι πιο ίσοι από τους υπόλοιπους ; Η κίνηση Σκουρλέτη να απωθήσει το ιερό Ευαγγέλιο των Καλαβρύτων σημαίνει και αποδεικνύει πολλά...
Δημοσίευση σχολίου