23/10/19

Φώτης Μιχαήλ, Τίποτε δέν μπορεῖ νά διαιρέσει τήν Ἐκκλησία, ὅσο ἡ φιλαρχία.

Τίποτε δέν μπορε νά διαιρέσει τήν κκλησία, σο φιλαρχία.
 (γιος ωάννης Χρυσόστομος)
Γράφει Φώτης Μιχαήλ, ατρός
λεγόμενη γία καί μεγάλη σύνοδος τς Κρήτης τοιμαζόταν δ καί πενήντα χρόνια περίπου.
γιος ουστνος Πόποβιτς ζοσε κόμα τότε. Παρακολουθντας τίς μεθοδευμένες προετοιμασίες το ληστρικο Κολυμπαρίου λεγε: Ατή Σύνοδος εναι καλύτερα νά μή γίνει. Διότι, ν πραγματοποιηθε, μονάχα σχίσματα καί αρέσεις θά προκαλέσει.

Πόσο προφητικός ταν λόγος το γίου!  Δυστυχς, πως κριβς γιος ουστνος προέβλεψε, ο ποφάσεις τς ψευδοσυνόδου τς Κρήτης γιναν ατία χι μονάχα ο κάθε λογς αρέσεις νά ναγνωρισθον ς κκλησίες, λλά καί νά δηγηθομε σήμερα, μέ φορμή τό ‘’Οκρανικό ατοκέφαλο’’, σέ πρόκληση σχίσματος στήν κκλησία.
παναίρεση το οκουμενισμο, γιά τίς μαρτίες μας, θριάμβευσε στήν Κρήτη. Ο προειδοποιητικές διδαχές γιά τίς λέθριες συνέπειες τς παναιρέσεως το οκουμενισμο πό τόν γιο ουστνο Πόποβιτς, τόν γιο Παΐσιο, τόν σιο γέροντα φραίμ τόν Κατουνακιώτη, τόν θρυλικό π. Αγουστνο Καντιώτη, τόν μακαριστό πατέρα θανάσιο Μυτιληναο, δυστυχς, στό μαυρό Κολυμπάρι περιφρονήθηκαν ντελς.
ς μη γελιόμαστε. μήτρα, πού λόγ το Οκρανικο γέννησε τό σχίσμα, δέν εναι λλη πό τήν θεσμοθέτηση τς παναιρέσεως το οκουμενισμο, τήν πραγματοποιηθεσα στήν ληστρική σύνοδο το Κολυμπαρίου.
άν ψευδοσύνοδος τς Κρήτης εχε καταδικάσει μπράκτως τήν παναίρεση το οκουμενισμο, σήμερα δέν θά φτάναμε στήν ταραχή, τήν σύγχυση, τήν διαίρεση καί τό σχίσμα. 
άν στό Κολυμπάρι ο συνελθόντες Πατριάρχες καί πίσκοποι δέν πέκυπταν στόν πειρασμό τς κκοσμίκευσης, σήμερα κκλησία θά συνέχιζε νά πορεύεται ν Ερήν καί μονοί.
παραχώρηση το λεγόμενου ‘’Οκρανικο ατοκεφάλου’’, άν ντως ταν προϊόν Θείου φωτισμο καί στοιχίσεως γιοπατερικς, Ερήνη καί νότητα θά φερνε στήν κκλησία καί σέ καμμιά περίπτωση δέν θά προκαλοσε διαίρεση, ταραχές καί ντιπαλότητες.
τ. καθηγητής Δογματικς Θεολογίας κ. Δημήτριος Τσελεγγίδης, σέ πρόσφατη δήλωσή του, ξεκαθαρίζοντας πρτα, τι τό Οκουμενικό Πατριαρχεο εναι ναρμόδιο γιά νά δώσει ατοκεφαλία, καθώς Οκρανία νήκει στό Πατριαρχεο τς Μόσχας, δικαίως καί εστόχως ναρρωτιέται: Γιατί Οκουμενικός Πατριάρχης ναγνωρίζει να μόρφωμα, τό ποο διος εχε καταδικάσει;(5)
Μάλιστα σέ ἐπιστολή του(4), πού ἀπευθύνει πρός τήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὁ καθηγητής κ. Δ. Τσελεγγίδης μεταξύ τῶν ἄλλων διευκρινίζει, ὅτι τό λεγόμενο Οκρανικό ατοκέφαλο είναι θέμα οσιαστικά κκλησιολογικό-Δογματικό μέ ναπόφευκτες σωτηριολογικές προεκτάσεις.
Ἐπισημαίνει ἐπίσης, ὅτι πνευματική λύση το πάρχοντος κκλησιολογικο προβλήματος πάρχει καί εναι μία: μετάνοια. λλά, δυστυχς, στήν προκειμένη περίπτωση τό ‘’ατοκέφαλο’’ χει χορηγηθε σέ μετανόητους σχισματικούς! Γι’ ατό καί δέν μπορε νά γίνεται λόγος γιά κκλησιαστική Οκονομία, λλά γιά κατάφορη κκλησιαστική παρανομία.
Παρανομία, πού καθιστᾶ ἀδύνατη τήν σωτηρία, ́χι μόνο τῶν Σχισματικῶν, ἀλλά καί αὐτῶν πού κοινωνοῦν μυστηριακῶς μαζί τους, ἀφοῦ καί αὐτοί καθίστανται ἀκοινώνητοι (βλ. Β ́ Κανόνας τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου, πού ἐπικυρώθηκε ἀπό τίς Οἰκουμενικές Συνόδους Δ’, ΣΤ’ καί Ζ’).
Στό διο μκος κύματος μέ τόν καθηγητή κ. Δ. Τσελεγγίδη κινήθηκε, μετά πό τήν μνημόνευση το ψευδοεπισκόπου κ. πιφανίου στό συλλείτουργο τς Θεσσαλονίκης, καί Σέρβος Μητροπολίτης Μπάτσκας Ερηναος δηλώνοντας κατά λέξη τά παρακάτω(6): ‘’Ατή πράξη εναι τό τελευταο βμα πρίν τήν βυσσο νός κόμα βαθύτερου καί πιό πικίνδυνου σχίσματος στήν κκλησιαστική ρθοδοξία. Βαρθολομαος καί ερώνυμος θά μοιραστον τήν εθύνη γιά τό μεγαλύτερο σχίσμα’’.
Εναι γνωστές λίγο-πολύ ο πολιτικές καί οκονομικές πιέσεις, πού δέχονται Μόσχα καί Φανάρι γιά τήν πόθεση τν καθηρημένων σχισματικν τς Οκρανίας. Εναι, μως, ξίσου γνωστές γιά τίς περιπτώσεις ατές καί ο θέσεις τν γίων μας Πατέρων.
ναιρντας γράμμα το αρετικο καί σχισματοποιο πατριάρχη ωάννη Καλέκα, γιος Γρηγόριος Παλαμς ρωτ ρητορικς: ‘’Ποιοί εναι ο πολέμιοι καί χθροί τς κκλησίας καί ποιοί εναι ο κυρίως ατιοι θορύβων καί στάσεων στήν κκλησία, καί γι’ ατό πόβλητοι τς κκλησίας το Θεο, στω καί ν νομάζουν τόν αυτό τους κκλησία;’’(3)

δέ γιος ωάννης Χρυσόστομος γράφει: ‘’Ατη μάλιστα κκλησίας νατροπή, τό διρσθαι. Τοτο πλον το διαβόλου, τοτο πάντα νω καί κάτω  ποιε’’(1). Ατή κυρίως εναι καταστροφή τς κκλησίας, διαίρεση. Ατό εναι τό πλο το διαβόλου. Ατό λα τά κάνει νω κάτω.
‘’Οδέν οτως δυνήσεται διαιρεν κκλησίαν, ς φιλαρχία’’(2). Τίποτε δέν μπορε νά διαιρέσει τήν κκλησία, σο φιλαρχία.
Φαίνεται, τι κατά τούς Πατέρες ατία γιά τό θλιβερό δίπολο Φαναρίου-Μόσχας εναι μία καί μοναδική: κκοσμίκευση.
ταν διοικοσα νά τήν οκουμένη κκλησία πακούει τυφλά σέ ποδείξεις γεωπολιτικς οκονομικς τάξεως, τότε γιά τί λλο μπορομε νά μιλμε κτός πό κκοσμίκευση;
Ο γιοι Πατέρες τς κκλησίας οδέποτε βαζαν πάνω πό τό θέλημα το Θεο, τό θέλημα τν σχυρν τς γς. Οδέποτε καταπατοσαν τούς ερούς Κανόνες καί τήν γιοπατερική Παράδοση ν νόματι κοσμικν συμφερόντων. Σήμερα, μως, τούς Πατέρες κείνους τούς λησμονήσαμε, τούς ερούς Κανόνες τούς περιφρονήσαμε καί δαιμονίων κυριευθέντες φέραμε τά πράγματα νω κάτω.
Θά μετανοήσουμε καί θά συνέλθουμε γκαίρως θά δηγηθομε ριστικά σέ σχίσμα;
--------------------------------------------------------
ΠΗΓΕΣ:
(1)                 ΕΠΕ 17, 716
(2)                 ΕΠΕ 20, 706
(3)                 ΕΠΕ 3,598. ΕΧ. 2,621

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλό!
Μπράβο στον κ. Φ. Μιχαήλ.

Ελληνας Ρωμιός

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)