7/3/20

Ανοιχτή επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) προς τον Εξοχώτατον Πρωθυπουργόν της Ελλάδος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Αθήνα, 7 Μαρτίου 2020
Αριθμ. Πρωτ. 21
Προς τον Εξοχώτατον Πρωθυπουργόν της Ελλάδος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Κοινοποίηση:
1. Μακαριώτατον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμον και άπαντες τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος
2. Σεβασμιώτατον Αρχιεπίσκοπον Κρήτης κ. Ειρηναίον και άπαντες τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κρήτης
3.  Υπουργόν Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως
4.  Υφυπουργόν Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη    
5.  Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας
      Εξοχώτατε Κύριε Πρωθυπουργέ,
Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, μαζί με τα Ορθόδοξα Σωματεία Αθηνών και με τη μεγάλη πλειονότητα του Ορθόδοξου Ελληνικού λαού, ανέμενε από τον Σεπτέμβριο του 2019 να συμμορφωθεί το Υπουργείο Παιδείας προς τις πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) που αφορούν στα Προγράμματα διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Αντί όμως της ακύρωσης των Προγραμμάτων των κ.κ. Φίλη – Γαβρόγλου, η Υπουργός Παιδείας όρισε, τον Δεκέμβριο του 2019, επταμελή Επιτροπή για να της προτείνει τι να πράξει σχετικά με το επίμαχο θέμα.  Το αποτέλεσμα ήταν η Επιτροπή αυτή να παρουσιάσει,  στις 29/2/2020, αναθεωρημένα τα ακυρωμένα από το ΣτΕ Προγράμματα και όχι μόνον αυτό, αλλά να προχωρήσει, όπως έχουμε έγκυρα πληροφορηθεί, και σε μια πρωτοφανή ενέργεια για τα εκπαιδευτικά δεδομένα, δηλαδή, στη συγγραφή νέων βιβλίων του μαθήματος των Θρησκευτικών, χωρίς αυτό το έργο (εκπόνηση Προγραμμάτων και Βιβλίων) να της έχει ανατεθεί επίσημα και δημόσια από ό,τι γνωρίζουμε, χωρίς δηλαδή, να έχει εκδοθεί κάποια προκήρυξη από το Υπουργείο Παιδείας για το συγκεκριμένο θέμα.
Μάλιστα, στις 05/03/2020, το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε και δημοσίευσε σε ΦΕΚ τα Προγράμματα που εισηγήθηκε η επταμελής Επιτροπή, χωρίς πρώτα να τα θέσει σε δημόσια διαβούλευση. Η κ. Υπουργός Παιδείας, επίσης, αγνόησε, το γεγονός ότι η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) και τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία, σε ένδειξη καλής θελήσεως, ανέβαλαν προσωρινά την προγραμματισμένη για τις 9/3/2020 συγκέντρωση διαμαρτυρίας τους για το μάθημα των Θρησκευτικών, μπροστά στο Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να προταθεί στην αξιότιμη κ. Υπουργό Παιδείας να μην προχωρήσει άμεσα σε απόφαση (ΦΕΚ), αλλά να λάβει χώρα ένας εποικοδομητικός διάλογος, με τα Σωματεία μας και κυρίως με την ΠΕΘ προκειμένου:
α) Να μελετηθεί προσεκτικά και σε βάθος, κατά πόσον η αναθεώρηση των Προγραμμάτων συμμορφώνεται πλήρως προς τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
β) Να παρουσιασθούν οι όποιες βελτιωτικές επί των Προγραμμάτων προτάσεις μας, ώστε να δοθεί, επιτέλους, με κοινή αποδοχή, «η βέλτιστη δυνατή μεταβατική λύση του ζητήματος», για μια πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων του μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του ΣτΕ.
Εφόσον, όμως, η κ. Υπουργός ως μη όφειλε, δεν επιθυμεί να κάνει διάλογο μαζί μας, απαξιώνοντας την ιστορική Επιστημονική Ένωσή μας, αναγκαζόμαστε να παρουσιάσουμε προς Εσάς, τον Εξοχώτατο κ. Πρωθυπουργό, την Εκκλησιαστική ηγεσία και τον ελληνικό λαό, τις θεολογικές και παιδαγωγικές διαπιστώσεις μας για τις νέες αυτές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας:
Το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί την ίδια μη δημοκρατική νοοτροπία που επέλεξαν οι κ.κ. Φίλης και Γαβρόγλου για το τόσο πολύ ευαίσθητο θέμα του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ενώ αδρανούσε τόσους μήνες να εφαρμόσει τις αποφάσεις του ΣτΕ, έρχεται τώρα, με υπερβολική ταχύτητα και προχειρότητα να δημοσιεύσει αποφάσεις, που μόνον εν μέρει και προσχηματικά, προσαρμόζουν τα Προγράμματα των Θρησκευτικών στις αποφάσεις του ΣτΕ.
Είναι όμως απαράδεκτο το γεγονός ότι η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όπως και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ αγνόησε και αγνοεί επιδεικτικά το επίσημο Όργανο των Θεολόγων, την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων και, όχι μόνον δεν τοποθέτησε κανένα από τα εξειδικευμένα στην Παιδαγωγική και Διδακτική μέλη μας στην Επιτροπή, αλλά δεν έδωσε καν την ευκαιρία να εκφράσουμε τη γνώμη μας και τις διορθωτικές μας  προτάσεις για τα Προγράμματα ούτε τα έβαλε σε δημόσια διαβούλευση. Αντ΄ αυτού, με επιβολή και αυταρχισμό, όρισε Επιτροπή, έργο της οποίας ήταν να κάνει δήθεν «Εισήγηση για την βέλτιστη δυνατή μεταβατική λύση του ζητήματος, με στόχο την πλήρη συμμόρφωση των Προγραμμάτων Σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), για το χρονικό διάστημα που θα απαιτηθεί μέχρι τη συγγραφή και εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του αντιστοίχου διδακτικού υλικού για το μάθημα των Θρησκευτικών». Η Επιτροπή, όμως, δεν έκανε απλώς μια Εισήγηση, αλλά εκπόνησε και Πρόγραμμα και Βιβλία. Δεν μπορεί να κατανοήσει κανείς πώς, πότε, με ποιά Υπουργική απόφαση και γιατί διευρύνθηκε το έργο και η δικαιοδοσία της Επιτροπής, έτσι ώστε, εκτός από την Εισήγηση, να γίνουν τα μέλη της, από μέλη γνωμοδοτικής επιτροπής που ορίστηκαν, συγγραφείς Προγραμμάτων και Βιβλίων που δεν ορίστηκαν. Και είναι επίσης ακατανόητο πώς αυτή η Επιτροπή, μέσα σε περίπου (2) μήνες, εκτός από την εκπόνηση των Προγραμμάτων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου, συνέγραψε ακόμη 10 Βιβλία μαθητή και oδηγό εκπαιδευτικού!!! Η κ. Υπουργός, πάντως, δέχτηκε και το ανατεθέν έργο της Επιτροπής, δηλαδή την Εισήγηση των (7) και το μη ανατεθέν, δηλαδή τα Προγράμματα και, σύμφωνα με πληροφορίες μας, μετά από λίγο και τα βιβλία που συνέγραψαν οι (7). Πώς είναι δυνατό να βγαίνουν Προγράμματα και Βιβλία από (7) ανθρώπους, χωρίς να τα ελέγχει και να τα αξιολογεί κανείς που να περιλαμβάνουν τη διδασκαλία των ορθοδόξων παιδιών του ελληνικού λαού.
Η επιδεικτική και πεισματική άρνηση του Υπουργείου να κάνει διάλογο που ζητάμε επίμονα, εδώ και (8) μήνες αλλά και η εν κρυπτώ και παραβύστω απόφασή του να θέσει, χωρίς συζήτηση και δημόσια διαβούλευση, σε ισχύ τα Προγράμματα δείχνει τις προθέσεις του Υπουργείου να επιβάλει άρον – άρον Προγράμματα που, παρά τη μερική προσαρμογή τους στις αποφάσεις ΣτΕ, συνεχίζουν να μην αναπτύσσουν την ορθόδοξη συνείδηση των ορθόδοξων μαθητών για τους παρακάτω πολύ συγκεκριμένους λόγους:
α) Τα Προγράμματα του Υπουργείου, ενώ η κ. Κεραμέως είχε διακηρύξει πως θα έχουν «στόχο την πλήρη συμμόρφωσή τους με τις αποφάσεις του ΣτΕ», στην πραγματικότητα δεν συμμορφώνονται, αφού δεν ακυρώνουν τα Προγράμματα του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά διατηρούν τη δομή, την φιλοσοφία, τον πυρήνα  και τον γενικό προσανατολισμό των Προγραμμάτων, ακόμη και πάρα πολλές από τις εκφράσεις εκείνων του κ.κ. Φίλη - Γαβρόγλου, που ακυρώθηκαν, εμπαίζοντας έτσι διδάσκοντες, γονείς και μαθητές και δείχνοντας ασέβεια και απείθεια έναντι του ανωτάτου διοικητικού δικαστηρίου της χώρας.
β) Η συμμόρφωση στις αποφάσεις του ΣτΕ έγινε μερικώς και όχι «πλήρως», όπως αναφέρεται στην απόφαση της Υπουργού για τη σύσταση της Επιτροπής, αφού η μοναδική, θετική όντως, συμμόρφωση αφορά στην αφαίρεση των πολυθρησκειακών σημείων, από τις διδακτικές ενότητες που μετέτρεπαν το μάθημα σε πολυθρησκειακό συγκρητισμό και δημιουργούσαν σύγχυση στους μαθητές και στη μεταφορά τους σε άλλες ξεχωριστές ενότητες.
γ) Τα Προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, απευθύνονται σε όλους τους μαθητές και όχι όπως ορίζεται από το ΣτΕ, «αποκλειστικά στους ορθόδοξους». Διακρίνονται, επίσης, όχι για τον ορθόδοξο χριστιανικό τους χαρακτήρα, όπως ορίζεται από το ΣτΕ, αλλά για την ουδετερότητα του προσανατολισμού τους, και, επομένως, οι ορθόδοξοι μαθητές οδηγούνται, τελικά, στο ίδιο μαθησιακό αποτέλεσμα, που στόχευαν τα Προγράμματα του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή στην ουδετεροθρησκία.
Επεξηγηματικά, αναφέρουμε σύντομα, διότι θα καταθέσουμε, κατά το προσεχές διάστημα, πλήρη τεκμηριωμένη επιστημονική κριτική των Προγραμμάτων, ότι η θεματολογία και ιδιαίτερα η θεολογική δομή και το περιεχόμενο διακρίνονται από πολλές ελλείψεις, δεν έχουν πληρότητα ούτε ιστορική συνέχεια, οι δε γνώσεις και επάρκειές τους αποτελούν ανακατεμένες χρονικά θεματικές ενότητες, χωρίς γνωστική σειρά και νοηματικό στόχο, ασύνδετες μεταξύ τους, που μοιάζουν ως να είναι «λίθοι, πλίνθοι και κέραμοι ατάκτως ερριμμένα». Η ακαταστασία τους είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει προβλήματα στην ανάπτυξη της ορθόδοξη συνείδησης των μαθητών/τριών, που ορίζεται ρητά από το Σύνταγμα ως στόχος του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Επίσης, δεν στοχεύουν στην αληθινή, αλλά στην κατ΄ επίφαση μόνον  ανάπτυξη της ορθόδοξης συνείδησης, διότι ανάπτυξη της ορθόδοξης συνείδησης, σύμφωνα με το  ΣτΕ, δεν σημαίνει μια γενική και αόριστη ανάπτυξη, αλλά τη συγκεκριμένη ανάπτυξη των ορθοδόξων μαθητών,  με βάση την εκκλησιαστική τους παράδοση. Το πρώτο και κύριο στην  ανάπτυξη της ορθόδοξης συνείδησης είναι η σχέση τους με την Εκκλησία και τη ζωή  της. Διαφορετικά δεν είναι ανάπτυξη ορθόδοξης χριστιανικής  συνειδήσεως. Οι ορθόδοξοι μαθητές, με τα νέα αναθεωρημένα Προγράμματα, απλώς, ξεναγούνται στη χριστιανική διδασκαλία, αφού δεν εκλαμβάνονται ως βαπτισμένα μέλη της Εκκλησίας και τέκνα ορθοδόξων γονέων, αλλά ως να είναι ουδετερόθρησκοι.  
Με άλλα λόγια, παρατηρείται ότι εφαρμόζεται μια ανισότητα εντός του Προγράμματος, διότι, ενώ όλοι οι μη ορθόδοξοι μαθητές γίνονται αποδεκτοί στη σχολική κοινότητα, με σεβασμό στην ετερότητά τους, οι ορθόδοξοι μαθητές δεν γίνονται αποδεκτοί και δεν προσλαμβάνονται όπως είναι πριν να φοιτήσουν στο σχολείο, δηλαδή ορθόδοξοι και τέκνα ορθοδόξων γονέων που έχουν το δικαίωμα, όπως και όλοι οι θρησκευόμενοι να διδαχθούν το δικό τους θρησκευτικό πιστεύω. Με τη συγκεκριμένη δομή το μάθημα των Θρησκευτικών κρατά τον μαθητή σε ουδέτερη στάση και απόσταση, ως ξένο και παρεπίδημο από τη γονεϊκή του ορθόδοξη πίστη και παράδοση, με αποτέλεσμα να καταστρατηγείται η συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία της θρησκευτικής του συνείδησης αλλά και η ανάπτυξη αυτής της συνείδησης με ορθόδοξο τρόπο.
Όλες οι επάρκειες, σχεδόν, διακρίνονται γενικά για τη  μεθοδευμένη θεολογική διδακτική τους ουδετερότητα, ενώ διακρίνεται ευκρινώς ότι η κατεύθυνσή τους είναι να αποξενώνουν και όχι να συνδέουν τα ορθόδοξα παιδιά με την ορθόδοξη εκκλησιαστική τους παράδοση και ζωή. Όπως και στα Προγράμματα του ΣΥΡΙΖΑ, οι ορθόδοξοι μαθητές ξεναγούνται ως ξένοι στην Ορθοδοξία. Οι γνώσεις και πληροφορίες επίσης που τους χορηγούνται σε όλες τις ενότητες και σε όλες τις τάξεις για την  Εκκλησία και τη ζωή της τους ομοιάζουν σαν εκείνες που δίνονται σε αλλόθρησκους και αλλόδοξους, που ακούν για πρώτη φορά ως ξένοι, ξένες και ουδέτερες συναισθηματικά και θρησκευτικά πληροφορίες.
Κατόπιν όλων αυτών θωρούμε απαράδεκτη την ενέργεια της κ. Υπουργού να προσπερνά τη δημοκρατική διαδικασία του διαλόγου με τον πλέον αρμόδιο και καθ΄ ύλη φορέα για ένα  τόσο ευαίσθητο θέμα, που σχεδόν για μια δεκαετία ταλαιπώρησε ψυχικά τον ελληνικό λαό. Η κ. Υπουργός, με σκληροπυρηνικό τρόπο, όπως έκανε και ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν δέχεται καν να ακούσει τις θέσεις του φορέα που είχε προσφύγει στο ΣτΕ και δικαιώθηκε, αλλά προτιμά να δημοσιεύσει, χωρίς διάλογο και διαβούλευση, τα νέα Προγράμματα των Θρησκευτικών, τα οποία θα είχαν λάβει άλλη μορφή, αν είχε χρησιμοποιήσει την εμπειρία και τις γνώσεις των μελών της Ενώσεώς μας.
Οφείλουμε εν κατακλείδι, να μνημονεύσουμε και τον, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, υπεύθυνο, εμπνευστή και πρωταγωνιστή της διαχείρισης της όλης διαδικασίας εκπόνησης Προγραμμάτων και Βιβλίων για το μάθημα των Θρησκευτικών, χωρίς, μάλιστα, να έχει επίσημα αυτή την αρμοδιότητα και χωρίς ο ίδιος να είναι Θεολόγος και εννοούμε τον Γενικό Γραμματέα Θρησκευμάτων κ. Γεώργιο Καλαντζή.
Κατόπιν όλων αυτών, παρακαλούμε Εξοχώτατε Κύριε Πρωθυπουργέ για τις δικές σας ενέργειες.
Με τιμή
Το ΔΣ της ΠΕΘ
                  Ο Πρόεδρος                                                            Ο Γενικός Γραμματέας                 
                  Ηρακλής Ρεράκης                                                   Παναγιώτης Τσαγκάρης
        Καθηγητής Παιδαγωγικής ΑΠΘ                                       Υπ. Δρ. Θεολογίας

 Τα μέλη
Αντιπρόεδρος: Ιωάννης Κουρεμπελές, Καθηγητής Δογματικής Θεολογίας ΑΠΘ

Ειδικός Γραμματέας: Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Καθηγητής Θεολόγος

Ταμίας: Λέων – Βάλτερ Μπράνγκ, Δρ. Θεολογίας, Καθηγητής Θεολόγος

Κοσμήτορας: Μαρία Ράντζου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής ΑΠΘ

Έφορος: Ευάγγελος Πονηρός, Δρ. Θεολογίας, ΜΑ Φιλοσοφίας, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Θεολόγων Αττικής

Μέλος: Σταύρος Αβαγιάννης, ΜΑ Θεολογίας, Υποδιευθυντής  Δημοσίου ΙΕΚ

Μέλος: Παναγιώτης Γκουρβέλος, ΜΑ Θεολογίας, Καθηγητής Θεολόγος

28 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Στην Εισήγησή της η 7μελής επιτροπή του ΙΕΠ αναφέρει: "Το ΥΠΑΙΘ πρέπει, μέσω του ΙΕΠ, να προχωρήσει στην προκήρυξη για την εκπόνηση νέων Προγραμμάτων Σπουδών του Μαθήματος των Θρησκευτικών, όπως θα πράξει για όλα τα μαθήματα καθώς τα προτεινόμενα, από την παρούσα Επιτροπή, ΠΣ έχουν εξ ανάγκης έναν μεταβατικό χαρακτήρα".

Πρόκειται δηλ. για μεταβατικά προγράμματα. Μήπως η ΠΕΘ πρέπει να κοιτάξει μπροστά και να ζητήσει την ενεργό συμμετοχή της στην εκπόνηση των μόνιμων προγραμμάτων σπουδών που έρχεται; Το ΙΕΠ διαβάζω ότι προσεχώς θα κάνει πρόσκληση για Μητρώο εμπειρογνωμόνων για νέα ΠΣ και βιβλία σε πολλά μαθήματα. Προφανώς και στα Θρησκευτικά. Αιτήσεις για αυτό το Μητρώο να κάνουν οι Θεολόγοι της ΠΕΘ αντί να φωνάζουν.

Διαβάσατε το Δελτίο Τύπου του ΚΑΙΡΟΥ; Αφού εκείνοι μιλούν για οπισθοδρόμηση και ομολογιακό κατηχητικό μάθημα, μάλλον το μεταβατικό μάθημα είναι πολύ καλό!!! Δεν διάβασα αναλυτικά τα νέα προγράμματα αλλά μπορώ να σκεφθώ εκ του αντιθέτου από ό,τι ο ΚΑΙΡΟΣ.

Ανώνυμος είπε...

Ωχχχχ πάλι στις αίθουσες των δικαστηρίων θα σύρει η ΠΕΘ το μάθημα.

Ανώνυμος είπε...

Επιτέλους, πότε θα καταλάβει η ΠΕΘ ότι αποστολή μεν του σχολείου είναι "να μεταδίδει τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης" αλλά και ότι "Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών είναι απαραβίαστη" (Ν. 1566/85).

Ανώνυμος είπε...

Να που φθάσαμε στην ουσία! Η θεολογική γλώσσα των ΠΣ ενοχλεί τελικά και όχι τα θρησκειολογικά στοιχεία. Ο "οικουμενισμός" τα φταίει όλα!

Ανώνυμος είπε...

Το πρόβλημα για την ΠΕΘ είναι διαδικαστικό; Ότι δεν έγινε προκήρυξη αλλά γράφτηκαν προγράμματα και βιβλία από ολιγομελή ομάδα; Αυτή η ομάδα απλώς χρησιμοποίησε αποσπάσματα παλιών βιβλίων και έχτισε ένα μεταβατικό μάθημα, αυτό εγώ καταλαβαίνω. Επί της ουσίας το μάθημα αυτό νομίζω κινείται προς σωστή κατεύθυνση. Γιατί δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε ούτε σε αυτό;

Ανώνυμος είπε...

Γιατί τα στελέχη της ΠΕΘ δεν καταδέχτηκαν να κάνουν αιτήσεις στις προηγούμενες προκηρύξεις από το 2010; Μήπως έπεσε έλλειψη από καταξιωμένα στελέχη;

Ανώνυμος είπε...

Δεν ειναι συγγραφη νεων βιβλιων θρησκευτικων, ειναι αναμορφωση των ιδιων φακελων μαθητη -δεν εχουμε νεο αναλυτικο προγραμμα σπουδων, αρα δεν χρειαζεται νεα προκηρυξη. Η νεα προκηρυξη θα ελθει αργοτερα. Ας δοκιμασει την τυχη της σε αυτην η ΠΕΘ.
Δεν ειναι υποχρεωμενο το υπουργειο να θεσει σε διαβουλευση τις πραξεις με τις οποιες συμμορφωνεται, μετα γνωσεως και συμβουλων νομικων, στις αποφασεις του ΣτΕ. Δεν προκειται να διαλεχθει, ως εκ τουτου, με την ΠΕΘ οσες ενεργειες υποτιθεμενης καλης θελησης κι αν κανει αυτη. Δεν υπαρχει λογος, ουτε καν επικοινωνιακος.
Ολο το παραπονο ειναι επειδη αποκλειστηκε η ΠΕΘ; Αυτο καιει τον κλαδο η οτι και τα μεταβατικα θρησκευτικα ειναι εξισου αδοκιμα στην πραξη με τα προηγουμενα -αν και κατα τι καλυτερα;
Φυσικα και διατηρουν τον ιδιο προσανατολισμο, αφου αυτος τεθηκε και διατηρειται απο το 2010-2014. Σε αυτον δεν διαφωνει κανενα κομμα εξουσιας, οσο κι αν αυταπατασθε.
Εκτος απο εγκυρες πληροφοριες για τον Γ.Γ Θρησκευματων, εχετε και χειροπιαστα πειστηρια για το ρολο του η απλως επιδιωκετε να διεγειρετε τα μικροκομματικα αντανακλαστικα των αναγνωστων;
Παρακλησεις, και παλι. Εχεις δικιο; Πηγαινε -ξανα- στη Δικαιοσυνη. Αλλα το αποτελεσμα των προηγουμενων προσφυγων στην κριση του κοσμου τουτου το ειδαμε και το βλεπουμε.
Εν ολιγοις, το πνευμα της επιστολης:"γιατι εμεις, οι αντιοικουμενιστες της ΠΕΘ, εκτος συγγραφικου/συντακτικου νυμφωνος;"

Ανώνυμος είπε...

Αυτοι που σχολιασαν παραοανω ειναι ενας;;χαχαχα

Ανώνυμος είπε...

1-2 φανατικοί θρησκειολογιστές ανώνυμοι έχουν γεμίσει τις αναρτήσεις σας με κακοκαιρίτικα σχόλια και προσπαθούν απελπισμένα να μας πείσουν να δίδουμε στην Παιδεία μας όχι τον διαχρονικό αιώνιο ορθόδοξο λόγο που φωτίζει, αλλά το δηλητήριο της πανθρησκείας υπο το ένδυμα του επιστημονικού θρησκειολογισμού!!!

Ρωμιός

Ανώνυμος είπε...

Αυτοί οι 9 άνθρωποι που υπογράφουν αυτό το κείμενο καταλαβαίνουν τι κάνουν; Πού οδηγείται η ΠΕΘ;

Ανώνυμος είπε...

Τί πρόβλημα έχει ο 3:58;;; Τί τον πείραξε;;

Ανώνυμος είπε...

Το Δελτίο Τύπου ορθά θέτει τα διαδικαστικά θέματα όπως η διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της 7μελούς επιτροπής κλπ.
Υπερβάλλουν όμως οι φίλοι της ΠΕΘ για το περιεχόμενο των νέων ΠΣ. Ο προσανατολισμός είναι ορθόδοξος, υπάρχουν λάθη αλλά γενικά είναι μια προσπάθεια προς τη σωστή κατεύθυνση. Μην ξεχνάμε και την παροιμία: Όποιος θέλει τα πολλά, χάνει και τα λίγα.

Ανώνυμος είπε...

Προσωπικά, ως ορθόδοξος γονέας νε θίγει το γεγονός ότι ξανά το παιδί μου δεν θα διδαχτεί την πίστη στην οποία γεννήθηκε, αλλά την περισσότερο ή λιγότερο (ανάλογα με τα γυαλιά που φοράει ο καθένας) μεταλλαγμένη, κάτι που βεβαίως δεν συμβαίνει με τα παιδιά των μουσουλμάνων γονέων, των εβραίων γονέων και των ρωμαικαθολικών. Ελπίζαμε ότι το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας σύμφωνα με τις υποσχέσεις του θα διόρθωνε την παράνομη και άδικη μεταχείριση καθώς και την απαξίωση που υπέστησαν οι Ορθόδοξοι γονείς από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Αναμένω όμως από την ΠΕΘ να δημοσιεύσει τα ευρήματά της ώστε να καταλάβει ο ελληνικός λαός ευκρινέστερα τα προβλήματα που παρουσιάζουν αυτά τα προγράμματα σπουδών, πέρα από τα θέματα τα οποία εξέθεσε με την επιστολή της προς τον πρωθυπουργό.

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια στην ΠΕΘ για την εγρήγορση και τα ορθόδοξα κριτήρια με τα οποία αντιμετωπίζει όλα αυτά τα χρόνια την υπόθεση μετάλλαξης του μαθήματος των θρησκευτικών. Της οφείλουμε πολλά. Μας άνοιξε τα μάτια. Να συνεχίσει τον αγώνας της όπως τίμια και με τη βοήθεια του Θεού ξεκίνησε και τελικά δικαιώθηκε απόλυτα σε όλα όσα ισχυριζόταν.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 7 Μαρτίου 10.10 γιατί δεν έχεις καταλάβει ότι γι΄ αυτό αγωνίζεται η Π.Ε.Θ. τόσα χρόνια, για να μη παραβιάζεται η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης των ορθοδόξων χριστιανών μαθητών με τα ακατάλληλα προγράμματα; Διότι τα καταδικασμένα προγράμματα παραβιάζουν κατάφωρα την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης των ορθοδόξων χριστιανών μαθητών. Είναι τόσο ανώτερα από τις διανοητικές σου δυνάμεις όλα αυτά;
Κι εσείς οι άλλοι, δεν καταλαβαίνετε ότι είναι αδύνατο να γραφτούν 10 βιβλία σε δύο μήνες, αφού κανονικά θα χρειάζονταν 30 άνθρωποι να εργασθούν για τουλάχιστον ένα χρόνο; Τί δηλώνουν όλα αυτά; Ότι δεν γίνεται συγγραφή νέων βιβλίων, αλλά επεξεργασία των ως παρανόμων και αντισυνταγματικών ακυρωθέντων φακέλων, πράξη ομοίως παράνομη.
Και ποιό είναι το πρόβλημα να αναζητάς το δίκιο σου στα δικαστήρια, όταν απευθύνεσαι επί χρόνια ολόκληρα σε ώτα μη ακουόντων, οι οποίοι δεν πείθονται ούτε με θεολογικά, ούτε με παιδαγωγικά, ούτε με νομικά επιχειρήματα, αλλά ενεργούν με τη λογική τού "έτσι θέλω";
Βάλτε μυαλό κύριοι πριν είναι αργά. Χωρίς ορθόδοξο μάθημα θα καταργηθεί όχι μόνο το μάθημα θρησκευτικών, αλλά θα γίνουν και τα σχολεία μας φωλιές ναρκωτικών και κάθε είδους σήψης.

Ανώνυμος είπε...

Έχει ποτέ διαμαρτυρηθεί κανείς στο ΝΠΔΔ "Εκκλησία της Ελλάδος" που το παιδί του δεν διδάσκεται με την κατήχηση, υποχρέωση της Εκκλησίας, σε κατηχητικά σχολεία την πίστη στην οποία βαπτίστηκε; Βάζουμε στοίχημα ότι εννέα στους δέκα από τους ζηλωτές θα κάνουν τραγικά δογματικά, θεολογικά, ιστορικά και λογικά λάθη αν εξεταστούν για την πίστη τους; Και τους ενοχλεί η κοσμική γνώση περί των θρησκειών;
Και είναι πολύ τιμητικό να συγκρίνουν κάποιοι την εν Ελλάδι Ορθοδοξία με τις θρησκευτικές μειονότητες. Πράγματι -αφού αξιώνουν από την Πολιτεία και για την Ορθοδοξία μεταχείριση μειονότητας, με το πρόσχημα της ισότητας των δικαιωμάτων.
Οπότε, ομολογιακό μάθημα για τους γονείς που θίγονται και ελεύθερες απαλλαγές για τους υπόλοιπους -ή θρησκειολογία. Αφού εσύ θίγεσαι που το παιδί σου δεν διδάσκεται αυτό που πιστεύεις ως Ορθοδοξία, γιατί να μη θίγομαι και εγώ που το δικο μου παιδί δεν θα διδάσκεται αυτό που εγώ πιστεύω ως Ορθοδοξία; Το δικο μου παιδί θελω να διδάσκεται για τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, που εγώ τις θεωρώ σωστές. Να μην έχω το ίδιο δικαίωμα με σενα;

Ανώνυμος είπε...

"Χωρίς ορθόδοξο μάθημα θα καταργηθεί όχι μόνο το μάθημα θρησκευτικών, αλλά θα γίνουν και τα σχολεία μας φωλιές ναρκωτικών και κάθε είδους σήψης."
Όχι, αυτό δεν είναι καταστροφολογία. Γιατί καταστροφολογία δεν κάνουν όσοι αναθεματίζουν τον ΚΑΙΡΟ, ποτέ.

Ανώνυμος είπε...

Ορθοδοξία είναι η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Κρήτης όπως και η νεοσύστατη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας και άλλα που θα τα πούμε αργότερα. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν η υπονομευθούν θα ζητήσουμε απαλλαγή και μαθητών και διδασκόντων για λόγους μη ταύτισης με τη συνείδηση της ορθοδοξίας και θα καταγγείλουμε το μάθημα.
Ξεκάθαρα πράγματα.

Ανώνυμος είπε...

@ Ανωνυμος, 9 Μαρτίου 2020 - 10:34 μ.μ.
Ότι η συνείδηση της Ορθοδοξίας είναι το Κολυμπάρι και ο καψο-Επιφάνιος, αυτό με ξεπερνάει. Σ΄ευχαριστώ που με έκανες και γέλασα.

Ανώνυμος είπε...

9 Μαρτίου 2020 - 10:34 μ.μ.
Πολυ σωστα. Και για λογους θρησκευτικης συνειδησης απλως και μονο η απαλλαγη ειναι σιγουρη. Δεν θα χρειαστει περαιτερω αιτιολογηση. Δεν μπορουν να το αποτρεψουν αυτο μια χουφτα ζηλωτες η μια ανερματιστη ενωση θεολογων.

Γκουρβελος Παναγιωτης είπε...

Δηλαδή, συνάδελφε τού "Καιρού", χαίρεσαι και επικροτείς την αναίτια και ανεύθυνη και θρασύδειλη απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών; Και αυτή η στάση ζωής των μαθητών αλλά κυρίως των γονιών τους, νομίζεις ότι συνιστά έντιμη και ενάρετη προσωπική ηθική επιλογή και προοιωνίζεται τη διάπλαση ηθικών και γενναίων αυριανών πολιτών, ή αντίθετα ανθρώπων δειλών και ψευστών που ακροπατούν στα μουλωχτά σαν τους τυφλοπόντικες; Απάντησε, σε παρακαλώ με ειλικρίνεια, στον εαυτό σου πρώτα!

Ανώνυμος είπε...

Να γελάσουμε ή να κλαύσουμε με τα γελοία οικουμενιστικά απειλητικά σχόλια 6:19 πμ και το χθεσινό 10:34 μμ ;;;

Ανώνυμος είπε...

Αδελφοί της ΠΕΘ, προσπαθείτε να συμμαζέψετε τα ασυμμάζευτα, με τις απροϋπόθετες απαλλαγές που θα 'ρθουν από την επόμενη σχολική χρονιά. Γι' αυτήν την κατάντια του μαθήματος (και των απαλλαγών, βέβαια) οι κύριοι υπεύθυνοι είστε εσείς. Αλλά που να το καταλάβετε! Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου...

Ανώνυμος είπε...

Οχι δεν φταίνε όλοι το ίδιο. Πρωτίστως φταίνε τα Δ.Σ. της ΠΕΘ.

Ανώνυμος είπε...

Κασσάνδρα του οικουμενισμού 9:39 μμ δεν είναι έτσι όπως τα βλέπεις για να προωθήσεις το καταστροφικό οικουμενιστικό μάθημα.
Πολύ καλοί οι ορίζοντες είναι πλέον για το ορθόδοξο μάθημα που θα φωτίζει τους μαθητές.

Ανώνυμος είπε...

Αδελφοί της ΠΕΘ, αδέλφια σας αποκαλώ κι όχι Κασσάνδρες. Έλεος πια! Προς τι αυτό το μίσος κι ο αδελφοκτόνος πόλεμος;

Ανώνυμος είπε...

11 Μαρτίου 2020 - 3:27 μ.μ,

Τώρα καταλαβαίνω τι εννοούσε ο Απόστολος Παύλος και τον επιβεβαίωσες, όταν έγραφε στην Επιστολή του :
Κι ας ήταν εκεί οι παρείσακτοι ψευδάδελφοι, που γλίστρησαν ανάμεσά μας σαν κατάσκοποι με στόχο την ελευθερία μας, που την έχουμε χάρη στο έργο του Ιησού Χριστού, και θέλουν να μας κάνουν δούλους, Γαλ.2,4

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε 3:27 μμ δεν είναι "μίσος" ούτε κι "αδελφοκτόνος πόλεμος" η απόρριψη της κασσανδρικής καταστροφολογίας σου!
Μην στρεβλώνεις τόσο πολύ τα σχόλια που αποκαλύπτουν τον κασσανδρισμό σου!!!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)