6/4/20

Φώτης Μιχαήλ, «Μή ἀποστρέψῃς τό πρόσωπόν σου ἀπ’ ἐμοῦ»

«Μή ποστρέψς τό πρόσωπόν σου π’ μο»
Γράφει Φώτης Μιχαήλ, ατρός
Τρόμος καί φόβος χει καταλάβει λόκληρη τήν φήλιο.
Ατία; νας ός.
να τόσο δά μικροσκοπικό σωματίδιο, πού, πως λένε ο εδικοί, τό μέγεθός του εναι μόλις μερικά χιλιοστά το χιλιοστο! Σωματίδιο κυριολεκτικά όρατο! Τόσο μικρό, πού στα συνήθη μικροσκόπια οτε κν διακρίνεται! Μονάχα μέ λεκτρονικά μικροσκόπια ο ρευνητές μπορον νά τό ντοπίσουν καί νά τό περιγράψουν.

Καί μως! Ατό τό μικροσκοπικό ψευτοσωματίδιο χει προκαλέσει παγκοσμίως φόβο καί τρόμο καταμέγα. 
Καί συλλογιέται κανείς: Πόσο μικρός καί δύναμος εναι τελικά νθρωπος! Πόσο νήμπορος ποδεικνύεται νθρωπος μπροστά σέ πειλή προερχόμενη χι πό πικείμενους βομβαρδισμούς, λλά πλς καί μόνον πό νδεχόμενη μόλυνση πό να πειροελάχιστο παρασιτικό μόριο!
Ατός, πού φτιαξε ορανοξύστες, μπροστά σέ ναν ό κατάντησε νάνος. Ατός, πού νίκησε τήν βαρύτητα καί πέταξε στό φεγγάρι, ατοεγκλείστηκε μέσα σέ τέσσερις τοίχους. Ατός, πού ο φιστάμενοί του τόν τρέμουν, τώρα τρέμει διος σάν τό φύλλο, πλά καί μόνον στήν δέα τι τόν χει κουμπήσει τό μικροσκοπικό ατό ψευτοοργανίδιο.
Κάθε μέρα, ο πεύθυνοι γιά τήν διαχείρηση ατς τς πρόσμενης πειλς, μετρνε κρούσματα καί θανάτους. γωνία τους, ζωγραφισμένη στά προσωπά τους, μεταρέπεται στίς ψυχές τν πλν νθρώπων σέ θλίψη καί πόγνωση. Σέ πανικό καί σέ δέες ατοκτονικές.
Τό πρόβλημα ναδεικνύεται ς μέγα καί ναγκαστικς παίρνονται μέτρα. μετάδοση το ο πό νθρωπο σέ νθρωπο πρέπει, λένε, μέ κάθε τρόπο νά ναχαιτισθε. τσι: πολιτεία διατάζει παγόρευση τς κυκλοφορίας. Ο γιατροί ρίζουν νά μείνουμε κλεισμένοι μέσα στά σπίτια μας. διοικοσα κκλησία συναποφασίζει μέ τήν πολιτεία νά σφραγιστον ο εροί Ναοί καί νά σταματήσουν ο πιστοί νά λειτουργονται καί νά κοινωνον. Δικαιοσύνη προαναγγέλλει κυρώσεις γιά τούς παραβάτες. στυνομία πιβάλλει πρόστιμα καί πραγματοποιε φόδους σέ σταυροδρόμια καί στίς εσόδους τν κκλησιν. 
Τί κακό μς βρκε μέ τοτον τόν ό! Νά μήν πάρχει φάρμακο εδικό, νά μήν πάρχει διαθέσιμο μβόλιο, νά μή μς φτάνουν τά κρεβάτια στίς ΜΕΘ, νά μήν χουμε μάσκες, νά μή βρίσκουμε ντισηπτικά, νά μή βγαίνουμε πό τό σπίτι, νά μήν γκαλιάζουμε τούς γονες μας, νά μή φιλμε τά παιδιά μας, νά μήν κκλησιαζόμαστε, νά μήν ξομολογούμαστε, νά μή κοινωνομε τν χράντων Μυστηρίων! 
Πάντες ο θύνοντες, πολιτικοί καί κκλησιαστικοί ξιωματοχοι, ποδεικνύονται κ τν πραγμάτων νήμποροι νά μς προστατέψουν ποτελεσματικά.
πό παντο διέξοδα.
Κραυγή γωνίας βγαίνει πό τά κατάβαθα τς ψυχς μας: Μά δέν πάρχει λπίδα πουθενά;
«πό φωνς το στεναγμο μου κολλήθη τό στον μου τ σαρκί μου»(*). πό τήν πόγνωσή μου, πό τίς φωνές το στεναγμο μου, ο σάρκες μου λιωσαν καί τά κόκκαλά μου κόλλησαν μέ τό δέρμα μου.
«πό προσώπου τς ργς σου καί το θυμο σου, τι πάρας κατέρραξάς με». Κύριε, λα ατά τά λυπηρά, πού συμβαίνουν σ’ μένα, συμβαίνουν ξ’ ατίας τς δικς σου ργς. ργίσθηκες, διότι σέ παρεπίκρανα μέ τίς μαρτίες μου.
«Σύ ργίσθης καί μες μάρτομεν». ργίσθηκες, διότι μες μαρτήσαμε. λα τοτα τά δεινά, Κύριε, τά ποα συμβαίνουν σ’ μένα, συμβαίνουν, διότι σέ περιφρόνησα. ν σύ πρότερον, ταν ζοσα σύμφωνα μέ τό θέλημά σου, μέ ψωσες, τώρα πέτρεψες νά πέσω καί νά συντριβ, διότι περιέπεσα στήν ποστασία καί στόν βορκο τς μαρτίας. «ψωθείς δέ ταπεινώθην».
«Κύριε, εσάκουσον τς προσευχς μου, καί κραυγή μου πρός σέ λθέτω». Κύριε, σέ γκατέλειψα, σέ πρόδωσα, λάτρεψα λλους θεούς ψεύτικους, ‘’ατοείδωλον γενόμην’’. Τό πρ τν παθν κατέκαυσε τήν ψυχή μου. Δέν σπευσα γκαίρως στήν φιλανθρωπία σου τήν νεξιχνίαστο, νά βρ δροσιά καί ταχεία πυρόσβεση. Κατάντησα πόκαυμα. Ξύλο, πού κάηκε βαθιά καί εναι τοιμο νά σπάσει καί νά συντριβε. Κύριε, κραυγάζοντας σέ παρακαλ, κουσε τήν προσευχή μου.
«πλήγην σεί χόρτος καί ξηράνθη καρδία μου». Κύριε, πως τό χορτάρι ταν πληγωθε μαραίνεται, τσι καί γώ, πειδή πληγώθηκα πό τά πάθη, καρδιά μου μαράθηκε.
Κύριε, βαρύ τό φορτίο τν μαρτιν μας. Βαρύτερη, μως, καί προδοσία τς Πίστεως, στήν ποία περιπέσαμε.
Τό θος τό κάναμε γνώριστο: Δέν μεινε μαρτία, πού δέν τήν διαπράξαμε. λλά καί τό δόγμα δέν τό κρατήσαμε ναλλοίωτο. Τό παραμορφώσαμε βριστκς: νομάσαμε τίς ψεύτικες καί δαιμονικές θρησκεες ‘’κκλησίες’’. ναγνωρίσαμε ερωσύνη καί μυστήρια σέ αρετικούς, καταδικασμένους πό Οκουμενικές Συνόδους. Συλλειτουργήσαμε μέ χειροτόνητους καί καθηρημένους ρασοφόρους. Προχωρήσαμε σέ γάμους μεικτούς, περιφρονντας τίς κκλησιολογικές καί πνευματικές προϋποθέσεις, πού θεσαν ο Πατέρες.
«Μή ποστρέψς τό πρόσωπόν σου π’ μο». Εμαι νοχος νώπιόν σου. Σέ παρακαλ, μή μέ ποστραφες.
«Σύ δέ, Κύριε, ες τόν αἰῶνα μένεις καί τό μνημόσυνόν σου ες γενεάν καί γενεάν». Κύριε, ο δικές μου ποθέσεις, τά πράγματα τά δικά μου εναι εκολομετάβλητα καί νώμαλα. σύ, μως, εσαι πάντοτε ναλλοίωτος, αώνιος  καί  θάνατος. Καί νθύμισή σου εναι παντοτινή, τόσο στήν γενεά το παλαιο λαο τν ουδαίων, σο καί στήν γενεά το νέου λαο τν Χριστιανν.
«Σύ ναστάς οκτειρήσεις τήν Σιών, τι καιρός το οκτειρσαι ατήν, τι κει καιρός». Κύριε, στήν εσπλαχία σου μονάχα στηρίζουμε τήν λπίδα μας. Συγχώρεσέ μας καί ξαπόστειλον τό λεός Σου πί πάντας μς. Σέ παρακαλομε, πως ελόγησες καί στήριξες τήν κκλησία τν ποστόλων, ναστάς κ τν νεκρν, τσι καί τώρα βοήθησέ μας. ρθε ρα νά μς βοηθήσεις. Δέν χουμε πο λλο νά καταφύγουμε. λοι ο χθροί τς κκλησίας, ασθητοί καί νοητοί, νθρωποι πονηροί καί συνεπίκουροι δαίμονες, χουν πέσει πάνω της νά τήν κατασπαράξουν.
Κύριε, μαρτήσαμε καί νομήσαμε νώπιόν σου.
λεμον Θεός, λέησον μς.
5.4.2020, δεκαπέντε μέρες πρίν πό τό Πάσχα.

(*)  γίου Νικοδήμου το γιορείτου: ρμηνεία ες τούς Ψαλμούς το Προφητάνακτος Δαβίδ. (κδόσεις ‘’ρθόδοξος Κυψέλη’’).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)