Ολόκληρο το άρθρο
Τα θαλάσσωσε το Υπουργείο Παιδείας
Ο κακός χαμός προκλήθηκε μέσω της διαδικασίας που αφορά την ψηφιακή εγγραφή των μαθητών στα σχολεία από τους γονείς τους, αφού σωρεία ζητημάτων φέρονται να προκύπτουν μέσα από αυτήν. Από θρησκευτική μειονότητα μέχρι Γονέας 1/Γονέας 2 και από δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών μέχρι εγγραφή παράτυπων μεταναστών με τουρκικά έγγραφα, χωρίς κανέναν έλεγχο. Σε αυτό προσθέστε τις σοβαρές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στη διαδικασία των εγγραφών και τις ασαφείς και συνεχώς ανανεωμένες οδηγίες προς εκπαιδευτικούς και έχετε το ψηφιδωτό του χάους που επικρατεί στο Υπουργείο Παιδείας.
Οι Ελληνοκύπριοι… θρησκευτική μειονότητα
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στο πλαίσιο του ψηφιακού εκσυγχρονισμού, η πλατφόρμα eΔΕΑ δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να προχωρήσουν στην εγγραφή των παιδιών τους στο σχολείο, καθώς και να έχουν πρόσβαση στο φάκελό τους καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής τους. Ώς εδώ όλα καλά και άγια, θα έλεγε κάποιος, αφού μιας τέτοιας σημαντικότητας και έκτασης πρότζεκτ θα έπρεπε, προτού δημοσιοποιηθεί, να περάσει από εκατοντάδες μάτια και δεκάδες ελέγχους, για να διαπιστωθεί η λειτουργικότητα και οι πρόνοιές του. Αλλά, φευ... Πέρασε από χίλια μάτια και δόθηκε στο κοινό με αναφορές σε ελληνοκυπριακή θρησκευτική μειονότητα, και όχι μόνο, η πλατφόρμα ψηφιακής εγγραφής μαθητών, μέσω του προγράμματος eΔΕΑ, προκαλώντας αντιδράσεις από πάσα κατεύθυνση. Το Υπουργείο Παιδείας επικαλέστηκε λάθος στη μετάφραση και, οκτώ μέρες αφότου τέθηκε σε λειτουργία η πλατφόρμα, εντόπισε το ζήτημα και άλλαξε την αναφορά σε εθνικότητα.
Ο πατέρας και η μητέρα έγιναν… Γονέας 1 και Γονέας 2
Και ας πούμε πως το ατόπημα ήταν ένα λάθος στη μετάφραση, από την ξένη εταιρεία που ανέλαβε την πλατφόρμα. Τα κακώς έχοντα και η «τρικυμία εν κρανίω» του Υπουργείου Παιδείας όχι μόνο δεν τελείωσαν εκεί, αλλά μάλλον άρχισαν από εκεί. Μια απλή περιήγηση στην εισαγωγική ηλεκτρονική φόρμα καταδεικνύει πως από τις δύο στήλες απουσιάζει ο όρος μητέρα και πατέρας, που έχει αντικατασταθεί με το Γονέας 1 και Γονέας 2. «Με τη λειτουργία συστήματος εγγραφών προέκυψαν σοβαρές ελλείψεις, καθυστερήσεις και προβλήματα σε κρίσιμες παραμέτρους και πεδία του συστήματος, όπως η διαχείριση δεδομένων για τον Γονέα/Κηδεμόνα 1 και 2, η δυνατότητα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών, οι επιλογές θρησκεύματος και εθνικότητας.
Τα πεδία αυτά είναι σοβαρά και πρέπει να τροποποιηθούν οπωσδήποτε», δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου. Παράλληλα, ο βουλευτής του ΕΛΑΜ, Λίνος Παπαγιάννης, δήλωσε ότι «γίνονται διάφορα παράξενα, όπως το Γονέας 1 και Γονέας 2», ενώ το ΕΛΑΜ σε ανακοίνωσή του διερωτάται εάν «συνειδητοποιούν στο Υπουργείο Παιδείας τη σοβαρότητα του θεσμού της οικογένειας στην κυπριακή κοινωνία». Ο διαχειριστής του eΔΕΑ, Άθως Κυριάκου, ανέφερε ότι είναι απλώς μια αναφορά, δεν σημαίνει κάτι, αλλά και ότι στη συνέχεια σε δεύτερο έντυπο δίνεται η δυνατότητα επιλογής της σχέσης με το παιδί (μητέρα, πατέρας κ.λπ). «Αλλά αν έρθει ένα παιδί με δύο μητέρες τι θα κάνουμε, δεν θα το γράψουμε;»,αναρωτήθηκε.
Φωνή λαού, οργή Θεού
Σκαλίζοντας περισσότερο την αίτηση για ψηφιακή εγγραφή, προς μεγάλη μας έκπληξη παρατηρήσαμε ότι δίνεται η επιλογή για απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών -καθιστώντας το πρακτικά προαιρετικό- κάτι που προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις στις τάξεις των εκπαιδευτικών αλλά και της Εκκλησίας. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, οι αντιδράσεις φέρονται να πυροδότησαν και την παρέμβαση του ίδιου του Αρχιεπισκόπου, ο οποίος κάλεσε την ίδια την Υπουργό Παιδείας, να αποσύρει τη δυνατότητα απαλλαγής, λαμβάνοντας διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει.
Δύο εβδομάδες για δουλειά τεσσάρων ημερών
«Σοβαρές καθυστερήσεις στις εγγραφές και ασαφείς οδηγίες της τελευταίας στιγμής από το Υπουργείο Παιδείας», καταγγέλλει το Κλαδικό Συμβούλιο Βοηθητικού Γραμματειακού Προσωπικού Σχολικών Εφορειών της Παγκύπριας Συντεχνίας Ισότητα. Η Γραμματέας Κλάδου Βοηθητικού Γραμματειακού Προσωπικού Σχολικών Εφορειών Παγκύπριας Συντεχνίας Ισότητα, Γεωργία Επιφανίου – Κουφτερού, ανέφερε πως «δύο εβδομάδες για τη δουλειά των τεσσάρων ημερών. Αλλοπρόσαλλες οδηγίες. Δεν μπορούν να δουν τους μαθητές που εγγράφηκαν. Δεν παίρνουν μηνύματα για επιτυχή εγγραφή».
Εκδρομές επαναπροσέγγισης στα κατεχόμενα εδώ και 4 χρόνια - Άγνοια δηλώνουν από το Υπ. Παιδείας
Στο χάος που έχει προκαλέσει το σύστημα εγγραφών έρχεται να προστεθεί η άγνοια του Υπουργείου, όπως τουλάχιστον ανέφερε στο ΣΙΓΜΑ, για εκδρομές στα κατεχόμενα, που προωθούνται μέσω των σχολείων.
Σύμφωνα με την πρόσκληση που δόθηκε σε μαθητές λυκείου, η εκδρομή διοργανώνεται από τον Όμιλο Ιστορικού Διαλόγου και Έρευνας και περιλαμβάνει διέλευση από τα οδοφράγματα και επίσκεψη στην Κερύνεια. Οι εκδρομές γίνονται τουλάχιστον τα τελευταία τέσσερα χρόνια, παρόλα αυτά, όταν το ΣΙΓΜΑ επικοινώνησε με το αρμόδιο Υπουργείο, μας λέχθηκε ότι δεν γνωρίζει γι’ αυτές, την ώρα που στην επίσημη ιστοσελίδα του έχουν αναρτηθεί πολλές φορές ενημερώσεις για τις δραστηριότητες του συγκεκριμένου ομίλου.
Παρέμβαση Μυλωνά για… αστειότητες και συγκεχυμένα μυαλά
Το στίγμα του για το μπάχαλο που δημιουργήθηκε έδωσε μέσω παρέμβασής του στο Δελτίο Ειδήσεων του ΣΙΓΜΑ ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Παύλος Μυλωνάς. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «το ελεγκτικό πρόγραμμα δεν απέδωσε και αν μη τι άλλο προκαλεί», ενώ πρόσθεσε ότι έγινε δέκτης σωρείας παραπόνων από γονείς που δε μπορούσαν να δηλώσουν την ιδιότητα του πατέρα ή της μητέρας. «Το δικαίωμά μου να δηλώσω ότι είμαι πατέρας του παιδιού μου δεν μπορεί να μου το στερήσει κανένας τεχνοκράτης και κανένας Επίτροπος», ήταν η αρχική του τοποθέτηση, για να προσθέσει πως τα όσα συμβαίνουν είναι τουλάχιστον τραγελαφικά. Κληθείς να σχολιάσει το γιατί φτάσαμε 8 ημέρες μετά τη λειτουργία της πλατφόρμας για να τεθούν όλα τα παραπάνω ερωτήματα με την επίκληση του επιχειρήματος ότι «χαθήκαμε στην μετάφραση», τα χαρακτήρισε αστειότητες, αποδίδοντας το αποτέλεσμα σε συγκεχυμένα μυαλά. Δεσμεύτηκε να μεταφέρει το ζήτημα στη Βουλή, ενώ αναφορικά με το θέμα των εκδρομών στα κατεχόμενα και την άγνοια του Υπουργείου Παιδείας, τόνισε πως το Υπουργείο δεν μπορεί να συμμετέχει σε αυτήν τη διαδικασία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου