Γράφει "ο περαστικός"
Για το νέο βιβλίο Θρησκευτικών της Γ΄ Γυμνασίου ταιριάζει το τροπάριο «Πόθεν άρξομαι θρηνείν». Πολλές επισημάνσεις σοβαρών παραλείψεων και λαθών έχουν γίνει από πολλούς θεολόγους, κληρικούς, Συμβούλους και άλλους αλλά καμία διόρθωση δεν είδαμε και πολύ χειρότερα καμία πρόθεση για να γίνουν διορθώσεις δεν αντιληφθήκαμε.
Επειδή όμως είναι κακό να μιλάμε γενικά και αόριστα για ένα βιβλίο, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με συγκεκριμένα σημεία του βιβλίου επισημαίνοντας τα σοβαρά του λάθη.
Το βιβλίο είναι ουσιαστικά Εκκλησιαστική Ιστορία. Αναφέρεται έτσι και στο Σχίσμα. Πουθενά όμως το Σχίσμα δεν παρουσιάζεται ως αποκοπή των Παπικών από το ένα σώμα της Εκκλησίας. Αντίθετα και μετά το Σχίσμα το βιβλίο μιλάει για «δύο Εκκλησίες», «για προσπάθειες ένωσης των Εκκλησιών», για «επικοινωνία μεταξύ του Ανατολικού και Δυτικού Χριστιανισμού». Οι μαθητές που διαβάζουν το βιβλίο σχηματίζουν την άποψη ότι μετά το Σχίσμα οι χριστιανοί χωρίστηκαν σε δύο Εκκλησίες, που έχουν μεν κάποιες διαφορές, δεν παύουν όμως να είναι και οι δύο Εκκλησίες. Και εμείς ρωτούμε: Πως το Σώμα του Χριστού (η Εκκλησία κατά τον Απ. Παύλο) είναι ένα και οι Εκκλησίες είναι δύο;
Η αναγνώριση της παπικής κακοδοξίας και αίρεσης από τον Οικ. Πατριάρχη ως «αδελφής Εκκλησίας» έχει περάσει και στο σχολικό βιβλίο. Πουθενά οι Παπικοί δεν κατονομάζονται αιρετικοί, πουθενά δεν αναφέρεται η διδασκαλία αντιπαπικών Αγίων (όπως το του Αγίου Κοσμά «τον Πάπα να καταράσθε»). Γίνεται αντίθετα προσπάθεια άμβλυνσης των διαφορών και υπερτονίζονται οι προσπάθειες για ένωση. Το βιβλίο έχει φωτογραφία του Αθηναγόρα με τον Πάπα Παύλο Στ΄ τους οποίους ονομάζει «πρωτεργάτες του διαλόγου Ανατολής και Δύσης». Αλλά δεν έχει καμία εικόνα των αναιρεθέντων Αγίων υπό των Παπικών.
Για το νέο βιβλίο Θρησκευτικών της Γ΄ Γυμνασίου ταιριάζει το τροπάριο «Πόθεν άρξομαι θρηνείν». Πολλές επισημάνσεις σοβαρών παραλείψεων και λαθών έχουν γίνει από πολλούς θεολόγους, κληρικούς, Συμβούλους και άλλους αλλά καμία διόρθωση δεν είδαμε και πολύ χειρότερα καμία πρόθεση για να γίνουν διορθώσεις δεν αντιληφθήκαμε.
Επειδή όμως είναι κακό να μιλάμε γενικά και αόριστα για ένα βιβλίο, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με συγκεκριμένα σημεία του βιβλίου επισημαίνοντας τα σοβαρά του λάθη.
Το βιβλίο είναι ουσιαστικά Εκκλησιαστική Ιστορία. Αναφέρεται έτσι και στο Σχίσμα. Πουθενά όμως το Σχίσμα δεν παρουσιάζεται ως αποκοπή των Παπικών από το ένα σώμα της Εκκλησίας. Αντίθετα και μετά το Σχίσμα το βιβλίο μιλάει για «δύο Εκκλησίες», «για προσπάθειες ένωσης των Εκκλησιών», για «επικοινωνία μεταξύ του Ανατολικού και Δυτικού Χριστιανισμού». Οι μαθητές που διαβάζουν το βιβλίο σχηματίζουν την άποψη ότι μετά το Σχίσμα οι χριστιανοί χωρίστηκαν σε δύο Εκκλησίες, που έχουν μεν κάποιες διαφορές, δεν παύουν όμως να είναι και οι δύο Εκκλησίες. Και εμείς ρωτούμε: Πως το Σώμα του Χριστού (η Εκκλησία κατά τον Απ. Παύλο) είναι ένα και οι Εκκλησίες είναι δύο;
Η αναγνώριση της παπικής κακοδοξίας και αίρεσης από τον Οικ. Πατριάρχη ως «αδελφής Εκκλησίας» έχει περάσει και στο σχολικό βιβλίο. Πουθενά οι Παπικοί δεν κατονομάζονται αιρετικοί, πουθενά δεν αναφέρεται η διδασκαλία αντιπαπικών Αγίων (όπως το του Αγίου Κοσμά «τον Πάπα να καταράσθε»). Γίνεται αντίθετα προσπάθεια άμβλυνσης των διαφορών και υπερτονίζονται οι προσπάθειες για ένωση. Το βιβλίο έχει φωτογραφία του Αθηναγόρα με τον Πάπα Παύλο Στ΄ τους οποίους ονομάζει «πρωτεργάτες του διαλόγου Ανατολής και Δύσης». Αλλά δεν έχει καμία εικόνα των αναιρεθέντων Αγίων υπό των Παπικών.
Το τελευταίο μάλιστα κεφάλαιο του βιβλίου αποτελεί ύμνο στις προσπάθειες διαλόγου του σημερινού Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.Είναι πραγματικά τραγικό ότι η τελευταία πρόταση του βιβλίου Θρησκευτικών της Γ Γυμνασίου είναι «Ο Οικουμενικός θρόνος είναι η Εκκλησία του διαλόγου», που αποτελεί απόσπασμα δηλώσεων του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Τα αίματα των Μαρτύρων, τα δάκρυα των Οσίων, οι αγώνες για την Πίστη των Ιεραρχών που αποτελούν τις λαμπρές σελίδες της Εκκλησιαστικής μας Ιστορίας έχουν ως τραγική κατάληξη τη σημερινή εναγώνια προσπάθεια του Βαρθολομαίου για ένωση με τους Παπικούς!
1 σχόλιο:
«Πόθεν άρξομαι θρηνείν;;;».
Επαναλαμβάνουμε και εμείς το ίδιο!
Δημοσίευση σχολίου