ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αριθμ. Πρωτ. 4312 π.ε.
Aθήνησι 3η Μαρτίου 2009
Διεκπ. 406
.
Προς
Τον Eξοχώτατον
κ. Aριστόβουλον Σπηλιωτόπουλον,
Υπουργόν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
.
Ενταύθα
.
Εξοχώτατε κ. Υπουργέ,
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, εν τη Συνεδρία Αυτής της 5ης μηνός Φεβρουαρίου έ.ε, διεξήλθεν τα Πορίσματα - Προτάσεις της Ημερίδος «Εκκλησία και Θεολόγοι», η οποία διεξήχθη με την συνεργασίαν της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων, την 22αν Νοεμβρίου 2008 εις το Διορθόδοξον Κέντρον της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης και απεφάσισεν όπως παρακάλεση υμάς να εξετάσητε, εις το πλαίσιον της αρμοδιότητος υμών, την δυνατότητα της ικανοποιήσεως των εξής προτάσεων:
.
α) Αύξησις του αριθμού των κατ' έτος διοριζομένων Θεολόγων προκειμένου να καλυφθή η αδιοριστία 4.000 και πλέον πτυχιούχων Θεολογίας.
β) Αύξησις των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών εις την Δευτεροβάθμιον, Γενικήν, Τεχνικήν καί Έπαγγελματικήν Έκπαίδευσιν.
γ) Διορισμός Θεολόγων και εις την Πρωτοβάθμιον Έκπαίδευσιν διά την διδασκαλίαν του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως συμβαίνει με τους Καθηγητάς Ξένων Γλωσσών, Φυσικής Αγωγής και Μουσικής διά τα αντίστοιχα μαθήματα.
δ) Δυνατότης συμμετοχής των πτυχιούχων τής Θεολογίας εις διαγωνισμούς, εις τους οποίους μετέχουν και οι πτυχιούχοι των λοιπών Θεωρητικών Σχολών.
ε) Αξιοποίησις Θεολόγων εις τον Θρησκευτικόν Τουρισμόν.
στ) Διορισμός 100 Θεολόγων εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας, κατόπιν προτάσεως των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων.
ζ) Διορισμός Θεολόγων ως ξεναγών Μουσείων ή Εκθέσεων Βυζαντινών ή Μεταβυζαντινών Κειμηλίων.
Προς τούτοις, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάσισεν όπως και αύθις έκφραση την παγίαν θέσιν Αυτής περί της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών διά τους Χριστιανούς Ορθοδόξους μαθητάς, ως και το Σύνταγμα ορίζει, και παρακάλεση υμάς όπως αγαθυνόμενος αποστείλητε σχετικήν διευκρινιστικήν Έγκύκλιον.
Επί δε τούτοις, έχοντες δι' ελπίδος ότι εν τω εγνωσμένω σεβασμώ υμών προς την Έκκλησίαν θέλετε ικανοποιήσει δικαίως τα ως είρηται. αιτήματα και επικαλούμενοι, επί την υμετέραν Εξοχότητα πλουσίαν την Χάριν του Θεού και το άπειρον Αυτού έλεος, διατελούμεν μετ' ευχών διαπύρων.
Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, Πρόεδρος
Ο Αρχιγραμματεύς Άρχιμ. Κύριλλος Μισιακούλης
___________________________________
Κοινοποιήσεις
1. Πανελλήνιον Ένωσιν Θεολόγων, Ενταύθα.
2. Πρωτοβουλίαν Αποφοίτων, Μεταπτυχιακών και Τελειοφοίτων Φοιτητών της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης.
Εις Σίνδον
.
Βλ. και Επιστολή της ΔΙΣ προς την ΠΕΘ (3/3/2009)
.
Ευχαριστούμε την Ομάδα Μεταπτυχιακών Φοιτητών Θεολογικής ΑΠΘ για την αποστολή της παραπάνω Επιστολής στο blog μας
Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Αριθμ. Πρωτ. 4312 π.ε.
Aθήνησι 3η Μαρτίου 2009
Διεκπ. 406
.
Προς
Τον Eξοχώτατον
κ. Aριστόβουλον Σπηλιωτόπουλον,
Υπουργόν Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
.
Ενταύθα
.
Εξοχώτατε κ. Υπουργέ,
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, εν τη Συνεδρία Αυτής της 5ης μηνός Φεβρουαρίου έ.ε, διεξήλθεν τα Πορίσματα - Προτάσεις της Ημερίδος «Εκκλησία και Θεολόγοι», η οποία διεξήχθη με την συνεργασίαν της Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων, την 22αν Νοεμβρίου 2008 εις το Διορθόδοξον Κέντρον της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Πεντέλης και απεφάσισεν όπως παρακάλεση υμάς να εξετάσητε, εις το πλαίσιον της αρμοδιότητος υμών, την δυνατότητα της ικανοποιήσεως των εξής προτάσεων:
.
α) Αύξησις του αριθμού των κατ' έτος διοριζομένων Θεολόγων προκειμένου να καλυφθή η αδιοριστία 4.000 και πλέον πτυχιούχων Θεολογίας.
β) Αύξησις των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών εις την Δευτεροβάθμιον, Γενικήν, Τεχνικήν καί Έπαγγελματικήν Έκπαίδευσιν.
γ) Διορισμός Θεολόγων και εις την Πρωτοβάθμιον Έκπαίδευσιν διά την διδασκαλίαν του μαθήματος των Θρησκευτικών, ως συμβαίνει με τους Καθηγητάς Ξένων Γλωσσών, Φυσικής Αγωγής και Μουσικής διά τα αντίστοιχα μαθήματα.
δ) Δυνατότης συμμετοχής των πτυχιούχων τής Θεολογίας εις διαγωνισμούς, εις τους οποίους μετέχουν και οι πτυχιούχοι των λοιπών Θεωρητικών Σχολών.
ε) Αξιοποίησις Θεολόγων εις τον Θρησκευτικόν Τουρισμόν.
στ) Διορισμός 100 Θεολόγων εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας, κατόπιν προτάσεως των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων.
ζ) Διορισμός Θεολόγων ως ξεναγών Μουσείων ή Εκθέσεων Βυζαντινών ή Μεταβυζαντινών Κειμηλίων.
Προς τούτοις, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάσισεν όπως και αύθις έκφραση την παγίαν θέσιν Αυτής περί της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών διά τους Χριστιανούς Ορθοδόξους μαθητάς, ως και το Σύνταγμα ορίζει, και παρακάλεση υμάς όπως αγαθυνόμενος αποστείλητε σχετικήν διευκρινιστικήν Έγκύκλιον.
Επί δε τούτοις, έχοντες δι' ελπίδος ότι εν τω εγνωσμένω σεβασμώ υμών προς την Έκκλησίαν θέλετε ικανοποιήσει δικαίως τα ως είρηται. αιτήματα και επικαλούμενοι, επί την υμετέραν Εξοχότητα πλουσίαν την Χάριν του Θεού και το άπειρον Αυτού έλεος, διατελούμεν μετ' ευχών διαπύρων.
Ο Αθηνών ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, Πρόεδρος
Ο Αρχιγραμματεύς Άρχιμ. Κύριλλος Μισιακούλης
___________________________________
Κοινοποιήσεις
1. Πανελλήνιον Ένωσιν Θεολόγων, Ενταύθα.
2. Πρωτοβουλίαν Αποφοίτων, Μεταπτυχιακών και Τελειοφοίτων Φοιτητών της Θεολογικής Σχολής Θεσσαλονίκης.
Εις Σίνδον
.
Βλ. και Επιστολή της ΔΙΣ προς την ΠΕΘ (3/3/2009)
.
Ευχαριστούμε την Ομάδα Μεταπτυχιακών Φοιτητών Θεολογικής ΑΠΘ για την αποστολή της παραπάνω Επιστολής στο blog μας
3 σχόλια:
Επιτέλους μίλησε η ιεραρχία! τόσα χρόνια κανείς δεν είχε ασχοληθεί με τα προβλήματα του κλάδου μας, ούτε οι θεολογικές σχολές ούτε η εκκλησία. Χιλιάδες άνεργοι θεολόγοι γκαρσόνια και σε οικοδομές και το αυτάκι τους δεν ίδρωνε. Τώρα όμως είναι πάρα πολύ αργά. Η ιδέα για τη διδασκαλία θρηκευτικών στα δημοτικά από θεολόγους έπρεπε να είχε προχωρήσει πολλά χρόνια πριν κύριοι καθηγητές και πατέρες. Εάν είχατε πιέσει 5-10 χρόνια πριν η κατάσταση θα ήταν ώριμή. Ενώ τώρα, πιστεύετε ότι θα σας πάρει κανείς στα σοβαρά? την εποχή που γίνεται λόγος για περιορισμό των μαθημάτων στο σχολικό πρόγραμμα και άυξηση των τεχνολογικών μαθημάτων και της πληροφορικής, υπάρχει περίπτωση κανείς να επιχειρηματολογήσει για την "αναγκαιότητα" του θρησκευτικού μαθήματος ??? Από την πλευρά της εκπαίδευσης εννοώ γιατί εμείς πολλά επιχειρήματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Ο άλλος όμως θα σου πει"τι μας λες ρε φίλε, εδώ γίνεται χαμός, ολα αλλάζουν, πιέζουμε για εισαγωγή νέων μαθημάτων και δε βρίσκουμε ώρες, τα θρησκευτικά θα σκεφτούμε?". Άλλο αν γινόταν ήδη η διδασκαλία από θεολόγους τα προηγούμενα χρόνια. Η παρέμβαση λοιπόν της ιεραρχίας θεωρώ πως είναι άκαιρη,χάσανε το τρένο να το πω διαφορετικά σχολές και ιεραρχία. Όταν ήταν ανάγκη να τεθούν κάποιοα ζητήματα οι μεν κοιτούσαν τις θεσούλες τους, και οι δε ασχολούνταν με τα διάφορα σκάνδαλα. Πέταξε το πουλί όμως...
Υ.γ. αλήθεια γιατί η ιεραρχία χρησιμοποιεί τέτοια γλώσσα στην επικοινωνία της με τον κόσμο και ιδιαίτερα πολλές φορές σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τους νέους??
Αντιγράφω "όπως και αύθις έκφραση την παγίαν θέσιν Αυτής περί της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών διά τους Χριστιανούς Ορθοδόξους μαθητάς, ως και το Σύνταγμα ορίζει, και παρακάλεση υμάς όπως αγαθυνόμενος αποστείλητε σχετικήν διευκρινιστικήν Έγκύκλιον.". Αλύθεια εκείνο το "αυθις" υπάρχει κανείς που θα γνωρίζει τί σημαίνει? με αυτή τη γλώσα πιστεύει ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντά της και αυτά του κλάδου?
Αγανακτισμένος θεολόγος
Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την αγανάκτηση ενός Θεολόγου. Και συμφωνούμε πως η υπεράσπιση του μαθήματος και των θεολόγων έπρεπε να είχε γίνει από πολλά χρόνια. Απλά λέμε, το του λαού "Κάλλιο αργά παρά ποτέ". Επίσης επισημαίνουμε την ανάγκη μεγαλύτερης επιμονής της Διοικούσας Εκκλησίας για υα θέματα στα οποία αναφέρεται η Επιστολή.
Τέλος, ως blog εδώ και καιρό έχουμε ξεκαθαρίσει ότι λύση για το θέμα των απαλλαγών είναι η αναστολή των εγκυκλίων του καλοκαιριού (όπως υποστηρίζει και ο κ. Κογκούλης) και όχι μία 4η εγκύκλιος (όπως και στην Επιστολή αυτή ζητάει η Σύνοδος)
Κάτι διαδικαστικό. Ζητούμε συγγνώμη αν κάποιες φορές αργοπορεί η ανάρτηση των σχολίων σας, αλλά δεν μπορούμε να είμαστε πάντα εγκαίρως εντός του blog.
"στ) Διορισμός 100 Θεολόγων εις το ποιμαντικόν έργον της Εκκλησίας, κατόπιν προτάσεως των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων."
Νομίζω πως για αυτό το σκοπό προορίζονται οι απόφοιτοι των Ανωτέρων (και πλέον, ανωτάτων) Εκκλησιαστικών Σχολών που παρέμειναν λαϊκοί και φυσικά όχι οι θεολόγοι.
Δημοσίευση σχολίου