29/7/09

Επικίνδυνες αποκλίσεις κληρικού της Μητροπόλεως Πρεβέζης

Συνηθίζει να υπογράφει ως «Κώστας Μπέης» αποκρύπτοντας την ιεροσύνη του ή προβάλλοντας μόνο την ιδιότητά του ως νομικού, καθηγητού Πανεπιστημίου. Ο π. Κωνσταντίνος Μπέης είναι κληρικός της Ι. Μητροπόλεως Πρεβέζης, αν και συχνά πυκνά λειτουργεί στην Αθήνα.
Στόχος του παρόντος άρθρου είναι η διαφύλαξη των πιστών από επικίνδυνες αποκλίσεις του εν λόγω κληρικού. Αν και με ποιο τρόπο πρέπει ο Μητροπολίτης του να δράσει για τον κληρικό του, ας κρίνει εκείνος.

1.Μεταφέρουμε ολόκληρο άρθρο του «Ορθοδόξου Τύπου» (24 Ιουλίου 2009) από τη στήλη Γεγονότα και Σχόλια:
ΠΕΡΙΗΛΘΕΝ εἰς χεῖρας μας πολυσέλιδος φωτοτυπημένη Θεία Λειτουργία, τῆς ὁποίας τό κείμενον ἐδόθη εἰς τούς πιστούς ἐντός τοῦ Ἱ. Ναοῦ τῆς Ἁγίας Ἀναστασίας τῆς Ρωμαίας εἰς τά Ἀρσάκεια Σχολεῖα Ψυχικοῦ. Προηγήθη ἐνημέρωσις τῶν μελῶν τοῦ Δ.Σ., τῶν ἑταίρων, διευθυντῶν καί ἐκπαιδευτικῶν τῶν σχολείων, τήν δέ θείαν Λειτουργίαν θά ἐτέλει ὁ ἑταῖρος τῆς Φ.Ε. αἰδεσιμολογιώτατος π. Κώστας Μπέης, καθηγητής Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, μέ τή χορωδία τοῦ συνθέτη κ. Νίκου Φυλακτοῦ, ἐν ἀγνοίᾳ, μάλιστα, τοῦ π. Χρυσοστόμου Παπαθανασίου.
Τί νά πρωτοσχολιάση κανείς; Παραθέτομεν τούς σχολιασμούς μας διʼ ἐρωτηματικῶν: Ἐν πρώτοις, διατί π. Κώστας καί ὄχι τό πλέον ἱεροπρεπές, Κωνσταντῖνος; Διατί ὁ ἀδόκιμος ὅρος «ἑταῖρος» διά τόν ἱερέα, καί ὄχι ἁπλῶς Ὁ ἱερεύς τάδε;
Καί τώρα εἰς τάς σοβαρωτέρας παρατηρήσεις: Διατί εἰς τήν Θ. Λειτουργίαν εἰσάγονται φράσεις ἀρχαίων κειμένων, ὅπως αὐτή τῆς Ὀδύσσειας τοῦ Ὁμήρου: "Ἐλέαιρε ἄναξ ἱκέτης δέ τοι εὔχομαι εἶναι", καί εἰς παρένθεσιν (ἐλέησέ μας, Κύριε, ὑψώνω τά χέρια.... κ.λπ.), καί ὄχι μόνον;
Διατί ἡ γλῶσσα τῆς Θ. Λειτουργίας δέν παραμένει ἡ τοῦ πρωτοτύπου, ἀλλά μεταφράζεται ἀποσπασματικῶς;
Μέ ποίαν ἐξουσίαν προστίθενται εὐχαί, ὡς ἡ ἐν ἀρχῇ: "Σʼ εὐχαριστοῦμε, Κύριε, γιά την εὐλογία τῆς ἀγάπης σου, πού μᾶς ἐνδυναμώνει νά προσπαθοῦμε νά πορευόμαστε στή ζωή εὐγνώμονες και εὐέλπιδες, μέσʼ ἀπό ἐναντιοτροπές αἰσιόδοξων καί ἀπαισιόδοξων καταστάσεων".
Διατί προσθέσεις εἰς τήν Θ. Λειτουργίαν, ὅπως: «Ὑπέρ τῶν ἀπολειφθέντων πατέρων, ἀδελφῶν, συναδέλφων, φίλων καί ἀντιπάλων, μαθητῶν καί τέκνων ἡμῶν, τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν»;
Αὐτή δέν εἶναι Θεία Λειτουργία, ἀλλά παραποίησις τῆς Θ. Λειτουργίας. Ἐάν ἐπιζητῆται ἑρμηνεία τῆς Θείας Λειτουργίας, διατί δεν προσφέρομεν τό πρωτότυπον κείμενον με τήν ἑρμηνείαν τῶν ἐκδόσεων «Ζωῆς» (τοῦ Ἀρχιμ. Σεραφείμ Παπακώστα), ἤ τοῦ «Σωτῆρος» (τοῦ Παν. Τρεμπέλα);
Τί λέγει περί τούτων ὁ Σεβασμιώτατος ἅγιος Νικοπόλεως καί Πρεβέζης κ. Μελέτιος, εἰς τόν ὁποῖον ὑπάγεται ὁ π. Κωνσταντῖνος Μπέης ἤ ὁ Μακαριώτατος κ. Ἱερώνυμος. Διότι τά ὡς ἄνω τοιαῦτα ἐπισύρουν ἀκόμη καί την ποινήν τῶν ἐπιτιμίων. Κάμνομεν ἔκκλησιν πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον, ὅπως ἐπιληφθῆ πάραυτα τοῦ σοβαρωτάτου αὐτοῦ θέματος τῆς Ὀρθοδόξου Λειτουργικῆς Παραδόσεως, ὥστε νά σταματήση πᾶσα παρέμβασις καί παραποίησις τοῦ θεοπνεύστου κειμένου τῆς Θείας Λειτουργίας, πρωτοτύπως μάλιστα, γραφέντος, εἰς τήν Ἑλληνικήν. Τό θέμα δέν παίρνει καθυστέρησιν, ἤ ἀναβολήν, διότι ὁ καθείς θά διασκευάζη, ὅπως θέλει τό κείμενον τῆς Θ. Λειτουργίας.

2.Στη ιστοσελίδα του π. Κωνσταντίνου Μπέη φιλοξενείται άρθρο του με τον τίτλο «Οικουμενική κοινή λατρεία του θεού». Το άρθρο αποτελεί οικουμενιστικό παραλήρημα συγκρητισμού του εν λόγω κληρικού. Διαβάστε το και θα δείτε ότι οι χαρακτηρισμοί μας είναι μάλλον επιεικείς. Μεταφέρουμε εδώ ένα μόνο απόσπασμα του άρθρου, στο οποίο ο ίδιος ο συγγραφέας ομολογεί τη συμμετοχή του σε παπική «θεία λετουργία» αλλά και τη μετάληψη του από την «όστια»της παπικής λειτουργίας!

Γραφει:
Η οικουμενική λειτουργία στην Ανω Σύρο ήταν μια ανεπανάληπτη εμπειρία…
Κατα τις δεήσεις, μνημονεύθηκαν απο κοινού ο επίσκοπος Ρώμης και Πάπας Ιωάννης, και ο αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως και οικουμενικός πατριάρχης Βαρθολομαίος.
Εκ περιτροπής στην κοινή τούτη λειτουργία έψελναν η ορθόδοξη και η καθολική χορωδία. Και ρίγη διαπερνούσαν το πολυποίκιλο εκκλησίασμα.
Όταν ήλθε η στιγμή να απαγγελθεί το «Πιστεύω», ο καθολικός επίσκοπος κάλεσε όλους τους πιστούς, αδιάκριτα απο δόγματα, να το απαγγείλουν κατα το αρχικό τυπικό της Συνόδου της Νικαίας, δίχως το fillioque.
Και όταν ήλθε η ώρα της θείας κοινωνίας, εμβάπτιζε την όστια στο δισκοπότηρο με τον οίνο, έτσι ώστε κατα το λόγο του μεγάλου Αθηναγόρα να μπορούμε όλοι να κοινωνήσουμε απο το ίδιο δισκοπότηρο.
Και κοινωνήσαμε. Καθολικοί, ορθόδοξοι και διαμαρτυρόμενοι. Απο το κοινό δισκοπότηρο της κοινής πίστης. Δίχως σύνορα και δίχως μισαλλόδοξες προκαταλήψεις
.
Όταν τελείωσε η ανεπανάληπτη τούτη οικουμενική λειτουργία σε ελληνικό έδαφος, επακολούθησαν οι αποχαιρετιστήριοι λόγοι και ο μουσικός επίλογος απο το λαμπρό μουσικό συγκρότημα του Κέλσου…
Εμείς μερικά ερωτήματα μόνο να θέσουμε; Πότε συνέβησαν αυτά; Ήταν χειροτονημένος ο π. Κωνσταντίνος όταν κοινώνησε από το παπικό δισκοπότηρο; Συμμετείχε κι άλλες φορές σε κοινή θεία λειτουργία με παπικούς; Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό αφού δεν μιλάμε μόνο για συμπροσευχή αλλά για κοινή θεία ευχαριστία και μετάληψη. Και ο π. Κωνσταντίνος είναι κληρικός που ιερουργεί μέχρι σήμερα.

3.Μετά τα παραπάνω είναι μάλλον μικρή απόκλιση για τον π. Κωνσταντίνο Μπέη η εμφάνισή του σε διάφορες εκδηλώσεις χωρίς ιερατική αμφίεση. Τελευταία τον είδαμε να συμμετέχει σε μουσικές εκδηλώσεις φορώντας μαύρο κοντομάνικο μπλουζάκι και παντελόνι. Στην αποκαλυπτική φωτογραφία (δεξιά) τον βλέπουμε μαζί με το θεολόγο Παναγιώτη Ανδριόπουλο (η φωτογραφία από την Ιδιωτική Οδό του εν λόγω Θεολόγου).

Τόσο ο Μητροπολίτης Πρεβέζης όσο και η Σύνοδος καλούνται να λάβουν θέση για τον εν λόγω κληρικό. Δεν πρέπει ο πιστός λαός ούτε να σκανδαλίζεται ούτε να οδηγείται σε ατραπούς οικουμενιστικές και αιρετικές.

4 σχόλια:

thriskeftika είπε...

Ο Ορθόδοξος Τύπος της 31ης/7/2009 αναφέρει:
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣ ΤΗΝ Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΝ

ΕΧΑΡΗΜΕΝ, διότι μόλις εἴχομεν σχολιάσει τήν ἀπαράδεκτον ἐπέμβασιν εἰς το κείμενον τῆς Θ. Λειτουργίας ὑπό τοῦ π. Κων. Μπέη, εἴδομεν νά σχολιάζεται τό ἴδιον σοβαρόν θέμα καί ὑπό τοῦ κ. Στυλιανοῦ Λαγουροῦ εἰς τήν ἐκδιδομένην ὑπ’ αὐτοῦ .Χριστιανικήν Βιβλιογραφίαν., ἀρ. φ. 43.
Ὅθεν, διά τήν σοβαρότητα τοῦ θέματος, μεταφέρομεν μερικάς σκέψεις του ἐπί τοῦ
αὐτοῦ θέματος: Γράφει λοιπόν: ≪Φαίνεται ὅτι ὁ πρεσβύτερος πλέον κ. Μπέης παραμένει με κατάλοιπα τῆς παλιᾶς του “ἰδεολογίας”, γιατί μένει ἀνεξήγητη ἡ ὑπονομευτική φιλοσοφία του ὡς πρός τήν πρωϊνή προσευχή τῶν μαθητῶν στά σχολεῖα. Πλέον τούτου, τήν Κυριακή 17 Μαΐου 2009 λειτούργησε στό παρεκκλήσιο τοῦ Ἀρσακείου Ψυχικοῦ καί διεμοίρασε στό ἐκκλησίασμα φωτοαντίγραφα ἀπό την Ἀκολουθία τῆς Θ. Λειτουργίας. Παραδόξως ὅμως μέσα στήν Ἀκολουθία ὑπάρχουν 23 αὐθαίρετες συμπληρώσεις, ἀφαιρέσεις, τροποποιήσεις, μεταφράσεις, στίς Εὐχές καί τις Αἰτήσεις ἰδικῆς του ἐμπνεύσεως ἤ δανεισμοῦ ἀπό... ὁμηρικά κείμενα ἤ ἀρχαιοελληνικά! Την Ἁγία Ἀναφορά δέ, τήν ἀλλοίωσε τελείως με τίς αὐθαίρετες παρεμβάσεις του, στραπατσάροντας τήν δομή, τήν γλῶσσα καί τό θεολογικό περιεχόμενο τῆς Εὐχῆς, πού συνιστᾶ την καρδιά τῆς Θ.Λειτουργίας καί ἀναιρώντας την χριστολογική της εὐκρίνεια≫. Καί καταλήγει: ≪Μέ ὅλο τόν σεβασμό στον ἐπίσκοπο, πού τόν χειροτόνησε, ἐπισημαίνουμε ὅτι εἶναι ἀνεπίτρεπτο ἕνας κληρικός νά παρεμβαίνειμέ αὐτοσχεδιασμούς, καί ὅ,τι αὐτή συνεπάγεται στήν Λειτουργική παράδοση≫. Ἐπικροτοῦμεν πλήρως. Ἀναμένομεν ἀντίδρασιν τῆς ῾Ι. Συνόδου.

Ανώνυμος είπε...

Κώστας Μπέης: ο καθηγητής που έγινε... πασάς!

Τα κείμενα στη δημοτική, αβε μαρία, αρμόνια, ο Χριστός εν μέσω ημών, κλπ
Ο Κώστας Μπέης ο καθηγητής που έγινε παπάς, είπε το πρωί στον Αυτιά, ότι...
Στο χωριό, στο Ζάλογγο, εκεί που έδιδε την Θεία Κοινωνία στους πιστούς, περίμενε στην σειρά μια γυναίκα περίπου 30 ετών με ένα μωρό στην αγκαλιά. Ήταν Αλβανίδα μουσουλμάνα. Είχε έρθει σ' αυτό το χωριό, είχε γνωρίσει έναν Έλληνα βοσκό, με τον οποίο έκανε και το παιδί. Δεν πρόλαβαν όμως να παντρευτούν. Τον βοσκό τον σκότωσε κεραυνός κι αυτή έμεινε πίσω χήρα, με ένα μωρό.

Την κοινώνησα, είπε ο Μπέης, και στην συνέχεια ρώτησα τον Μητροπολίτη αν έκανα καλά. Μου απάντησε ναι.

Πηγή: nonews-news.blogspot.com

Ο κ. Κώστας Μπέης, υπογράφει ως «ομότιμος καθηγητής της πολιτικής δικονομίας στο πανεπιστήμιο Αθηνών». Στην φωτογραφία δε που έχει στην ιστοσελίδα του, εμφανίζεται σαν λαϊκός, έχοντας αγκαλιά δυο παιδάκια του.

Αυτή όμως πρέπει να είναι παλιά φωτογραφία, διότι όπως πληροφορούμαι:

1. Το πρόσωπο αυτό είναι κληρικός της Ιεράς Μητροπόλεως Νικοπόλεως και Πρεβέζης! Έτσι είναι;

2. Το πρόσωπο αυτό έχει χειροτονηθεί από τον μητροπολίτη Πρεβέζης κ. Μελέτιο, ότι έχει σύζυγο («πρεσβυτέρα») μια αβάφτιστη Γερμανίδα, και ότι το site του είναι λέει, φιλομασωνικό!

Αυτά διάβασα στο http://www.zoiforos.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1596&Itemid=48

thriskeftika είπε...

Με τις απόψεις του π. Κωνσταντίνου Μπέη για την πρωινή προσευχή στα σχολεία είχαμε ασχοληθεί προ μηνών. Μόνο που τότε γράφαμε για εκείνον σαν να ήταν λαϊκός επειδή αγνοούσαμε την ιεροσύνη του, καθότι υπέγραφε απλώς ως "Κώστας Μπέης". Μεταφέρουμε εδώ ένα απόσπασμα από παλαιότερη ανάρτησή μας:

Ανάμεσα στα άλλα τραγελαφικά γράφει ο Κώστας Μπέης: «Η προσευχή είναι καθαρά ατομική υπόθεση. Μου είναι δύσκολο να νιώσω ανάταση εάν προσπαθώ μαζί με άλλους σαν στρατιωτάκι, όπως γίνεται στα σχολεία, ή ακόμη και στις εκκλησίες όπου συχνά καθένας χαζεύει δεξιά και αριστερά και μόνο αυτοσυγκέντρωση δεν έχει». Ωραία! Τότε να καταργήσουμε τις ακολουθίες, να κλείσουμε τους ναούς και να προσεύχεται ο καθένας όπου, όποτε και όπως ξέρει. Τι λέτε κ. Μπέη; Η προσευχή είναι και προσωπική υπόθεση, γίνεται και κατά μόνας, είναι όμως και συλλογική και γίνεται και ομαδικά στο ναό, στο σχολείο και αλλού. Οι κατεξοχήν φίλοι της ησυχίας, οι ορθόδοξοι μοναχοί προσεύχονται κατά μόνας στο κελλί τους αλλά μαζεύονται και όλοι μαζί στο ναό για κοινή προσευχή. Επίσης κάνετε λάθος όταν λέτε ότι ο Ιησούς προσευχόταν μόνο κατά μόνας. Στο Μυστικό Δείπνο, όπου έγινε η παράδοση του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας μόνος ήταν ο Κύριος; Στις Συναγωγές όπου πήγαινε ο Κύριος ήταν μόνος; Ας μην λέμε ό,τι μας κατεβαίνει στο κεφάλι.

Βλ. σχετικά: http://thriskeftika.blogspot.com/2009/05/blog-post_4349.html

Ανώνυμος είπε...

Από το ΠΑΡΟΝ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ:
http://www.paron.gr/v3/new.php?id=44376&colid=&catid=26&dt=2009-08-16%200:0:0


Ως... αιρετικό κατηγορούν τον παπα-Κώστα Μπέη!Κι ότι ο πρώην καθηγητής κυκλοφορεί χωρίς ράσο, γένια και καλυμμαύχι...

Για... καινά δαιμόνια κατηγορείται ο καθηγητής Κώστας Μπέης, ότι εισέφερε στην Εκκλησία από τη στιγμή που απεκδύθηκε την πανεπιστημιακή τήβεννο και ενεδύθη το ράσο του ιερέα.
Στο τεύχος Μαΐου - Ιουνίου του περιοδικού «Παρακαταθήκη», με έδρα τη Θεσσαλονίκη και στο οποίο σύμβουλος έκδοσης είναι ο μοναχός Αρσένιος, δημοσιεύεται άρθρο με τίτλο ο «(παπα) - Κώστας Μπέης προκαλεί με τον συγκρητισμό του», το οποίο ξεκινάει σημειώνοντας πως όταν έμαθαν ότι χειροτονήθηκε ιερεύς «είπαμε ''δόξα τω Θεώ'' που ο καθηγητής Κώστας Μπέης μετενόησε για όσα μέχρι σήμερα υπεστήριζε. Όμως διαπιστώνουμε ότι δυστυχώς διαψευσθήκαμε οικτρά. Ο καθηγητής Κώστας Μπέης τώρα κάνει μεγαλύτερη ζημιά στις ψυχές. Γιατί είναι και ορθόδοξος κληρικός. Τραυματίζουν την Εκκλησία πιστεύματα και συμπεριφορές σαν αυτές του κ. Κώστα Μπέη». Αφορμή για το επικριτικό δημοσίευμα ήταν η πρόσκληση της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, που καλούσε σε Θεία Λειτουργία «την Κυριακή 17 Μαΐου 2009, ώρα 9.30 π.μ., την οποία θα τελούσε ο εταίρος της Φ.Ε. αιδεσιμολογιώτατος π. Κώστας Μπέης, καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών, με τη χορωδία του συνθέτη κ. Νίκου Φυλακτού».

Το κείμενο της Θείας Λειτουργίας που επισυνάπτετο στην πρόσκληση άναψε φωτιές.

Και ιδού τι γράφει η «Παρακαταθήκη»:

«Ο κ. Μπέης ''άλλαξε τα φώτα'' στη γνωστή Θεία Λειτουργία του Ιερού Χρυσοστόμου και έφτιαξε μια νέα δική του (επειδή προφανώς δεν τον ικανοποιούσε η του Ιερού Χρυσοστόμου!). Προσέθεσε ακόμη και από τον Πλάτωνα και τον Όμηρο αποσπάσματα, πράγμα που ουδέποτε έπραξαν οι άγιοι. Με αυτή τη λογική θα μπορούσε να βρει κανείς ακόμη και από τον Κομφούκιο ή -γιατί όχι και από τον Μαρξ- χωρία που να εκφράζουν ιδέες και αξίες με τις οποίες θα συμφωνούσε και να τα ενσωματώσει στην κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του ''Θεία Λειτουργία''.

Ο κ. Κώστας Μπέης είναι λοιπόν ο τέταρτος -μετά τον Αδελφόθεο Ιάκωβο, τον Μέγα Βασίλειο και τον Ιερό Χρυσόστομο- ''συνθέτης'' Θείας Λειτουργίας.

Με αφορμή αυτό το λυπηρό περιστατικό, ψάχνοντας βρήκαμε και άλλα χειρότερα, που αποδεικνύουν ότι ο κ. Κώστας Μπέης δεν απεκήρυξε τις προηγούμενες ιδέες του. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τη συμπερίληψη στην προσωπική του ιστοσελίδα (http://www.kostasbeys.gr) και των παλαιών του άρθρων στην εφημερίδα ''Ελευθεροτυπία''.

Ας σημειωθεί ότι ο κ. Κώστας Μπέης παρουσιάζεται σε εκφάνσεις του δημοσίου βίου χωρίς να δείχνει την ιερατική του ιδιότητα. Έτσι ούτε τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του ορθοδόξου κληρικού φέρει (ράσο, γένια, καλυμμαύχι) ούτε προτάσσει του ονόματός του το ''ιερεύς'', ''πρεσβύτερος'' κ.ο.κ.
Παραδείγματος χάριν στην προσωπική του ιστοσελίδα δεν παρουσιάζεται ως ''παπα-Κώστας Μπέης'', αλλ' ως Κώστας Μπέης. Πληροφορούμεθα επίσης ότι η σύζυγός του (πρεσβυτέρα τώρα) είναι προτεστάντισσα, η οποία δεν έχει γίνει ορθόδοξη. Αυτό και μόνον, σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες, θα αποτελούσε κώλυμα ιερωσύνης. Άραγε μεταδίδει την ορθόδοξη θεία κοινωνία στην προτεστάντισσα πρεσβυτέρα του;
Μήπως η Ιερά Σύνοδος θα πρέπει να ασχοληθεί με την περίπτωση του κ. Κώστα Μπέη;».
Μάλιστα το περιοδικό καλεί τον Σεβ. Μητροπολίτη Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελέτιο, που χειροτόνησε τον Κ. Μπέη και τον έχει στη Μητρόπολή του, να παρέμβει, δεδομένου ότι είναι, όπως σημειώνεται, και πρόεδρος της Συνοδικής Επιτροπής επί των αιρέσεων!

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)