23/9/09

Αθεολόγητες θέσεις από τον Αρχιγραμματέα του Πατριαρχείου Αρχιμανδρίτη Ελπιδοφόρο Λαμπρυνιάδη

Αρχιγραμματέας Πατριαρχείου




Το συνημμένο κείμενο κοινοποιείται στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, τις Ιερές Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδας, της Κρήτης, και της Κύπρου, σε Πρεσβυγενή Πατριαρχεία και Αρχιεπισκοπές του εξωτερικού, το Άγιον Όρος, σε Ιερές Μονές όλης της Ελλάδας, Καθηγητές Θεολογικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης, Ορθοδόξους Συλλόγους, Συλλόγους Πολυτέκνων, εκκλησιαστικές εφημερίδες, περιοδικά και ραδιοσταθμούς, εκδοτικούς οίκους και βιβλιοπωλεία.
πηγή: http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=6255




3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα σωστά;;;
"Μοναρχία του Πατρός" στην Αγία Τριάδα;
Δεν είμαι θεολόγος, αλλά μου ακούγεται περίεργο... αφύσικο...
Δηλαδή ο Υιός και το Πνεύμα το Άγιο εκτελούν εντολές; (μόνο που το έγραψα η ψυχή μου διαμαρτύρεται..)
Παρακαλώ πείτε μου αν κάνω λάθος, γιατί όπως είπα δεν είμαι θεολόγος.

Ευχαριστώ

ΙΩΑΝΝΗΣ

thriskeftika είπε...

Ο Πατήρ είναι πράγματι η μοναδική αρχή στην Αγία Τριάδα. (Αυτός γεννά τον Υιό και εκπορεύει το Άγιον Πνεύμα).
Η δογματική αυτή αλήθεια ωστόσο λανθασμένα χρησιμοποιείται εδώ από τον Αρχιμανδρίτη ως δήθεν δογματικό θεμέλιο του πρωτείου! Κανείς πατέρας της Εκκλησίας ποτέ δεν δίδαξε τέτοια "θεολογία"!

Ανώνυμος είπε...

"Ο Πατήρ είναι πράγματι η μοναδική αρχή στην Αγία Τριάδα. (Αυτός γεννά τον Υιό και εκπορεύει το Άγιον Πνεύμα)."
Αυτό γνωρίζω κι εγώ. Η έκφραση "Μοναρχία του Πατρός", όμως, μου έδωσε την εικόνα "μονάρχη - υπηκόωων", αλλά και ανεξαρτήτων οντοτήτων. Γι' αυτό και έκανα το ερώτημα.
Μπορεί βέβαια και να το κατάλαβα λάθος.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, συμφωνώ πως δεν αποτελεί δογματική θεμελίωση του πρωτείου.

Ευχαριστώ για την απάντησή σας,

ΙΩΑΝΝΗΣ

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)