Λάβαμε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το Σχ.Σύμβουλο Θεολόγων κ. Στριλιγκά την παρακάτω απάντηση στο άρθρο μας Περίεργες θέσεις Συμβούλου Θεολόγων για τις εικόνες στις τάξεις και τη δημοσιεύουμε:
Σε απάντηση άρθρου που δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιό σας στις 25/11/2009, με τίτλο «Περίεργες θέσεις Συμβούλου Θεολόγων για τις εικόνες στις τάξεις», παρακαλώ να δημοσιεύσετε ως έχουν τα παρακάτω:
Αξιότιμο αρθογράφο
του ιστολογίου thriskeftika.blogspot.com
με το ψευδώνυμο «Θεολόγος»
Διάβασα πολύ προσεκτικά τις παρατηρήσεις σας. Ευχαριστώ για το νομικό, παιδαγωγικό και θεολογικό μάθημα.
Αδυνατώ να πιστέψω ότι δεν καταλάβατε τίποτε από τα γραφόμενα στο λογοκρινόμενο άρθρο μου.
Γι’ αυτό εκφράζω ειλικρινή απορία γιατί αποκρύπτετε την κεντρική θέση του άρθρου, γιατί βγάζετε αυθαίρετα θεολογικά συμπεράσματα, γιατί χρησιμοποιείτε υπαινικτικό και καχύποπτο λόγο, γιατί απομονώνετε φράσεις για να θεμελιώσετε ψευδείς ισχυρισμούς, γιατί ενοχοποιείτε χωρίς να γνωρίζετε και πάνω απ’ όλα γιατί δεν γράφετε την άποψή σας χωρίς να υβρίζετε;
Επιπλέον, γιατί γράφετε ανώνυμα; Εάν ήξερα ότι δεν είστε εκπαιδευτικός ή θεολόγος, ενδεχομένως δεν θα προχωρούσα στο παρόν σχόλιο, το οποίο, προφανώς, είναι έκφραση έντονης διαμαρτυρίας και όχι απόπειρα ανούσιας δημόσιας αντιπαράθεσης.
Σε απάντηση άρθρου που δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιό σας στις 25/11/2009, με τίτλο «Περίεργες θέσεις Συμβούλου Θεολόγων για τις εικόνες στις τάξεις», παρακαλώ να δημοσιεύσετε ως έχουν τα παρακάτω:
Αξιότιμο αρθογράφο
του ιστολογίου thriskeftika.blogspot.com
με το ψευδώνυμο «Θεολόγος»
Διάβασα πολύ προσεκτικά τις παρατηρήσεις σας. Ευχαριστώ για το νομικό, παιδαγωγικό και θεολογικό μάθημα.
Αδυνατώ να πιστέψω ότι δεν καταλάβατε τίποτε από τα γραφόμενα στο λογοκρινόμενο άρθρο μου.
Γι’ αυτό εκφράζω ειλικρινή απορία γιατί αποκρύπτετε την κεντρική θέση του άρθρου, γιατί βγάζετε αυθαίρετα θεολογικά συμπεράσματα, γιατί χρησιμοποιείτε υπαινικτικό και καχύποπτο λόγο, γιατί απομονώνετε φράσεις για να θεμελιώσετε ψευδείς ισχυρισμούς, γιατί ενοχοποιείτε χωρίς να γνωρίζετε και πάνω απ’ όλα γιατί δεν γράφετε την άποψή σας χωρίς να υβρίζετε;
Επιπλέον, γιατί γράφετε ανώνυμα; Εάν ήξερα ότι δεν είστε εκπαιδευτικός ή θεολόγος, ενδεχομένως δεν θα προχωρούσα στο παρόν σχόλιο, το οποίο, προφανώς, είναι έκφραση έντονης διαμαρτυρίας και όχι απόπειρα ανούσιας δημόσιας αντιπαράθεσης.
Γ. Στριλιγκάς
Σχ. Σύμβουλος Θεολόγων
Σχ. Σύμβουλος Θεολόγων
7 σχόλια:
Στα ερωτήματα που τέθηκαν από το ιστολόγιο, πότε θα απαντήσει ο Σύμβουλος;
Ένας Ορθόδοξος μαθητής δικαιούται αποχή από την πρωινή προσευχή;
Οι Σύλλογοι καθηγητών θα αποφασίζουν για την ανάρτηση ή όχι εικόνων στις τάξεις;
Η εικόνα στις τάξεις δεν έχει λατρευτικό σκοπό;
Σαφή ερωτήματα που μένουν αναπάντητα.
Αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών μας την εξαγωγή των τελικών συμπερασμάτων. Μπορούν να μελετήσουν τόσο το άρθρο του κ. Συμβούλου (http://theologoi-kritis.sch.gr/docs/arthrografia/eikones.doc)
όσο και το δικό μας σχόλιο (http://thriskeftika.blogspot.com/2009/11/blog-post_71.html) και τέλος την απάντηση του κ. Συμβούλου στο άρθρο μας (http://thriskeftika.blogspot.com/2009/11/blog-post_9982.html)
Τα συμπεράσματα δικά σας, αγαπητοί αναγνώστες.
Προς Αξιότιμο κο Γ. Στριλιγκά
Σχ. Σύμβουλο Θεολόγων
Ανήκω σε αυτούς που διαφωνούν με την τοποθέτησή σας. Κρίνω τις θέσεις σας και όχι την επωνυμία σας. Δε με ενδιαφέρει το όνομα σας αλλά τα γραφόμενα σας. Αξιολογώ τις θέσεις σας για τις εικόνες στις τάξεις ως ακατατόπιστες και καταφανώς περίεργες. Είναι η προσωπική μου εκτίμηση η οποία ταυτίζεται με την κριτική πολλών άλλων αναγνωστών. Δεν αυτοτοποθετείστε ούτε διορίζεστε από την Πολιτεία στη θέση-απυρόβλητο ως αυθεντία...γι αυτό και κρίνεστε.
Σας εύχομαι να έχετε τη διαύγεια και την παρρησία που αρμόζει στη θέση σας.
Επώνυμος
(όχι ανώνυμος..)
Tα κάστρα προδίδονται πρώτα από μέσα.
Κάποιος αδράχνει τους μοχλούς της Κερκόπορτας και τους ανοίγει διάπλατα για να εισέλθει ο εχθρός.
Κάποιοι εισάγουν με αλαλαγμούς και διθύραμβους το δούρειο ίππο στην Τροία.
Κάποιοι διευκολύνουν όταν δεν προδίδουν απροκάλυπτα αντί τριάκοντα ευρωαργυρίων το Χριστό.
Οι δικαιολογίες πάντα πρόχειρες. Και όταν δεν υπάρχουν τις εφευρίσκουν.
"Δημοκρατία", "ανεκτικότητα", "ευρωπαικό δικαστήριο", "οδηγίες της Κομισιόν", "σεβασμός των μειονοτήτων", κτλ.
Η δικαίωση του "Θεολόγου" των "Θρησκευτικών" είναι ψηλαφητή με την αντιπαράθεση του τι έγραψαν και ο σύμβουλος και ο "Θεολόγος", που κάνει ολοφάνερη την ορθότητα της επισήμανσης των "Θρησκευτικών".
Η μεγαλύτερη δικαίωση του "Θεολόγου" θα έρθει, δυστυχώς, στη συνέχεια με όσα άνομα θα συμβούν και στην παιδεία και στην κοινωνία.
Δυστυχώς τότε ούτε ο "Θεολόγος" ούτε εμείς θα έχουμε κουράγιο να πούμε: "Είδατε που σας τα λέγαμε;" επειδή η δικαίωση των προβλέψεων μας θα είναι τόσο οδυνηρή ώστε δεν θα υπάρχει περιθώριο χαράς.
Το χειρότερο είναι ότι οι Ιούδες δεν κατοικούν όπως παλιά μόνο στις Θεολογικές σχολές και στο υπουργείο παιδείας.
Είχαμε και πριν δεκαετίες τον Αγουρίδη και το Νησιώτη όπως έχουμε και σήμερα τα πρωτοπαλίκαρά τους Βασιλειάδη και Μπέγζο αντίστοιχα.
Η διαφορά είναι στη στάση της Αρχιεπισκοπής. Ας ευχηθούμε η Σύνοδος να κινηθεί και να βάλει κάποιο φραγμό στο σκοτεινό αυτό άνθρωπο που εξανδράπόδισε τον Αρχιεπισκοπικό θώκο. Πριν είναι αργά.
ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ, ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΛΙΓΟ ΟΥΤΕ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΤΟΝ ΒΛΑΣΦΗΜΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ;
Μπορεί ο "ανώνυμος" να μας παραπέμψει την ιστοσελίδα για να διαβάσουμε αυτά που λέγει για τον Καζαντζάκη ο κ. Σύμβουλος;
Για την καλύτερη ενημέρωση του κ. Τελεβάντου και του πριν από εκείνον Ανώνυμου σχολισατού αναφέρουμε:
Προφανώς ο Ανώνυμος αναφέρεται στη δημοσίευση στην ιστοσελίδα των Θεολόγων Κρήτης κειμένου του κ. Βαρδαβά και όχι του Σχολικού Συμβούλου Θεολόγων Κρήτης. Είχαμε ασχοληθεί με το θέμα τον Αύγουστο.
Δείτε σχετικά εδώ:
http://thriskeftika.blogspot.com/2009/08/blog-post_2124.html
Ο κ. Βαρδαβάς μάλιστα είχε αποστείλει Απάντηση στην παραπάνω δημοσίευσή μας την οποία και εκείνη δημοσιεύσαμε:
http://thriskeftika.blogspot.com/2009/08/blog-post_11.html
Επομένως κ. Τελεβάντο, δεν πρόκειται περί κειμένου του κ. Συμβούλου αλλά περί κειμένου του κ. Βαρδαβά που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της οποίας την διαχείριση έχει ο κ. Σύμβουλος.
Δημοσίευση σχολίου