2/12/09

Συζήτηση με τους πολέμιους του μαθήματος των Θρησκευτικών για τα θρησκευτικά σύμβολα στην εκπαίδευση;

Εντός του μηνός Δεκεμβρίου διοργανώνεται από το Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου - Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου, Ανοικτή συζήτηση με θέμα "Τα θρησκευτικά σύμβολα στην εκπαίδευση". Η εκδήλωση πολυδιαφημίστηκε από ιστοσελίδες και ιστολόγια θεολογικού και εκκλησιαστικού περιεχομένου ενώ ανακοινώθηκε ακόμη και από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Διαβάζοντας τα ονόματα των ομιλητών της εκδήλωσης οδηγηθήκαμε αβίαστα στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για συζήτηση που θα προσεγγίσει το ζήτημα των θρησκευτικών συμβόλων με «επιστημονικότητα» αλλά και υπό το πρίσμα της ευρωπαΐστικης αθεϊστικής αμφισβήτησης της Ορθοδόξου Θεολογίας και ζωής με το πρόσχημα του δικαιώματος δήθεν της ανεξιθρησκείας.
Και εξηγούμαστε:.......
Α) Ένας από τους ομιλητές στην εκδήλωση είναι ο κ. Νίκος Αλιβιζάτος, καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο εν λόγω καθηγητής είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Μη κυβερνητικής οργάνωσης «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ» . Όπως παρουσιάσαμε στο ιστολόγιο μας πριν λίγες μέρες η Ένωση αυτή απέστειλε Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, την οποία συνυπογράφει και ο κ. Αλιβιζάτος και στην οποία μεταξύ άλλων σημειώνεται: «Το πρώτο (ζήτημα εκπαίδευσης) αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών. Φρονούμε ότι επιβάλλεται η σταδιακή μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών, έτσι όπως αυτό διδάσκεται σήμερα στην δημοτική και την μέση εκπαίδευση, από ομολογιακό σε θρησκειολογικό. Το ζήτημα συναρτάται με υποχρεώσεις της πολιτείας για σεβασμό των δικαιωμάτων και της συνείδησης όλων των μαθητών, ιδίως δεδομένης της αλλαγής που έχει επισυμβεί στη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού τα τελευταία χρόνια. Τούτο άλλωστε αναδεικνύεται και από την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σχετικά με τα θρησκευτικά σύμβολα στις σχολικές αίθουσες.»

Β) Συντονιστής της συζήτησης έχει ορισθεί ο κ. Γιώργος Σωτηρέλης, καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Πανεπιστημίου Αθηνών. Υπενθυμίζουμε την σκληρή πολεμική που εξαπέλυσε πριν από ένα χρόνο ο εν λόγω καθηγητής εναντίον της υποχρεωτικότητας του μαθήματος των Θρησκευτικών αλλά και του ομολογιακού χαρακτήρα του. Ενδεικτικά μόνο αναφέρουμε πως σε άρθρο του στο ΒΗΜΑ, με αφορμή τις εγκυκλίους Στυλιανίδη για τις απαλλαγές από το μάθημα των Θρησκευτικών, πρότεινε θρησκειολογικό ή προαιρετικό μάθημα θρησκευτικών και έκρινε το ομολογιακό μάθημα ως αντίθετο προς το Σύνταγμα! Έγραφε τότε στο σχετικό άρθρο: «Το μάθημα των Θρησκευτικών παραμένει και σήμερα _ παρά τις κάποιες επί μέρους βελτιώσεις του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου _ όχι μόνο ομολογιακό αλλά και βαθύτατα κατηχητικό….Ενα τέτοιο μάθημα των Θρησκευτικών όχι μόνο δεν επιβάλλεται από το Σύνταγμα αλλά, αντίθετα, κονταροχτυπιέται με αυτό….το προσφορότερο μοντέλο (σημ. δική μας: μαθήματος θρησκευτικών) για τη χώρα μας είναι το θρησκειολογικό…Κατ' οικονομίαν, πάντως, μπορεί να γίνει δεκτό και το προαιρετικό μοντέλο, το οποίο ισχύει επίσης σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες»
Αυτά προς το παρόν. Κλείνουμε με τη διατύπωση κάποιων ερωτημάτων και σκέψεων:
1. Τι μπορεί να αναμένει κανείς από μια τέτοια εκδήλωση για τα ιερά σύμβολα στα σχολεία, όταν συμμετέχουν ομιλητές που είναι ξεκάθαρα πολέμιοι κάθε χριστιανικού στοιχείου της παιδείας μας;
2. Μήπως με τέτοιες εκδηλώσεις επιχειρείται η «επιστημονική» και «νομική» κατοχύρωση πολιτικών αποφάσεων που θα ακολουθήσουν και θα αφορούν στην αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών, στον εξοστρακισμό των εικόνων από τις τάξεις, στην κατάργηση της πρωινής προσευχής και του εκκλησιασμού των μαθητών;
3. Σε κάθε περίπτωση, οι θεολόγοι οφείλουμε να είμαστε άγρυπνοι και πολύ επιφυλακτικοί απέναντι σε τέτοιες εκδηλώσεις γνωρίζοντας ότι όχι μόνο κάποιοι καθηγητές Νομικής ή άλλοι αλλά και πολλοί εξ ημών των θεολόγων προωθούν την αποχριστιανοποίηση του ελληνικού σχολείου συμμορφούμενοι με τις εντολές της Ε.Ε. και τις επιταγές της Νέας Τάξης.
Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος υπερασπιζόμενος την ισοτιμία ανδρών και γυναικών είπε εκείνο το γνωστό «Ου δέχομαι ταύτην την νομοθεσίαν, ουκ επαινώ την συνήθειαν. Άνδρες ήσαν οι νομοθετούντες, διά τούτο κατά γυναικών η νομοθεσία».
Επειδή πιθανότατα θα ακούσουμε πάλι νομικές απόψεις που θα μας προτρέπουν σε εφαρμογή των αποφάσεων του ευρωπαϊκού δικαστηρίου για τα ιερά σύμβολα, εμείς παραφράζοντας τους λόγους του αγίου λέμε: «Ου δέχομαι ταύτην την νομοθεσίαν (της ευρωπαϊκής ένωσης και των ευρωπαϊστών Ελλήνων νομικών), ουκ επαινώ την συνήθειαν. Άθεοι ήσαν οι νομοθετούντες (Ευρωπαίοι και τινές Έλληνες νομικοί), διά τούτο κατά των ιερών συμβόλων η νομοθεσία».

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Προτείνω αφού η συζήτηση είναι ανοικτή να συμμετέχουν με ερωτήσεις και θέσεις τους θεολόγοι ή άλλοι πολίτες που θα προβάλλουν τις θέσεις τους και τα επιχειρήματά τους σχετικά με την ανάγκη ύπαρξης των θρησκευτικών συμβόλων στις αίθουσες

Ανώνυμος είπε...

Και καλά οι προφέσορες της Νομικής θα απαγγείλουν κομψοεπώς την ξύλινη και άνευρη γλώσσα των βιβλίων τους...οι Ορθόδοξοι νομικοί τί θα πράξουν? ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ και με νομικά επιχειρήματα (αν και το θέμα δεν είναι ουδόλως νομικό, αλλά νεοταξικό και προβοκατόρικο..)

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

Μερικές ακόμη πληροφορίες για τον κ. Σωτηρέλη:
1.Είναι Αντιπρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΣΤΑΜΕ «Ανδρέας Παπανδρέου», από τον Μάρτιο του 2008.
2. Έχει γράψει μια μονογραφία με θέμα "Θρησκεία και Εκπαίδευση κατά το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση. Από τον κατηχητισμό στην πολυφωνία". Εκδ. Αντ. Σάκκουλα, 1993. (από τον τίτλο καταλαβαίνετε που πάει το πράγμα)
3. Το βιογραφικό του το βρήκα στην επίσημη ιστοσελίδα του ΠΑΣΟΚ:
http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/433a6aef-d31f-4908-97aa-8dd55b6e4e12

Ανώνυμος είπε...

Διαβάστε απόσπασμα συνομιλίας από την ιστοσελίδα πάλι του ΠΑΣΟΚ για να δείτε πως μιλάει ο κ. Αλιβιζάτος για την Εκκλησία:
Ν. ΑΛΙΒΙΖΑΤΟΣ: Απαξίωση απέναντι στη Δικαιοσύνη. Υπάρχει μια ασυλία απέναντι στην εκκλησία, καταρχάς του κρατικού μηχανισμού, όπου κανένας δεν τολμάει να αγγίξει. Αναγγέλλονται έλεγχοι, έλεγχοι δεν γίνονται. Η κα Γιαννάκου, η οποία σημειωτέον σ' αυτά τα θέματα είχε επιδείξει μεγάλο θάρρος, είχε αναγγείλει ότι υπάρχουν 30 ελεγκτές στις διάφορες Μητροπόλεις. Τα πορίσματά τους δεν τα είδε κανείς παρά ταύτα.
Η Δικαιοσύνη, νομίζω λίγη πείρα να έχει κανείς, ξέρει ότι υπάρχει μια ανεκτικότητα απέναντι στην εκκλησία. Η εκκλησία γενικότερα και ειδικότερα οι Μονές είναι.. Να πω μια λέξη η οποία ίσως σοκάρει ορισμένους; Είναι η off shore της ελληνικής οικονομίας.

http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/65a40953-52cf-4e5a-9353-e0b04d62b5f2

Ανώνυμος είπε...

Αφήστε τους νομικούς. Οι θεολόγοι που θα συμμετάσχουν στη συζήτηση δεν είναι οι πρώτοι που σχεδίασαν και υλοποιούν την αλλαγή του χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών;
Αυτοί δεν θέλουν να ακούνε για ομολογιακό, κατηχητικό, ορθόδοξο χριστιανικό μάθημα και οργανώνουν μεθοδικά τη δημιουργία ενός μαθήματος χωρίς χρώμα, "ανοιχτού", "πολυπολιτισμικού" κλπ κλπ.
γ.

Ανώνυμος είπε...

ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ:
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΝΤΩΝΙΟΥ

Κάποτε λοιπόν δύο φιλόσοφοι ήλθαν προς αυτόν, ειδωλολάτρες, που νόμιζαν ότι μπορούν να ελέγξουν τον Αντώνιο. Ήταν στο όρος το έξω. Ο Αντώιος κατάλαβε ποιοί άνθρωποι είναι όταν τους είδε και εξήλθε προς αυτούς και είπε με διερμηνέα: "Γιατί τόσο πολύ κοπιάσατε να έλθετε, ω φιλόσοφοι, προς ανόητο άνθρωπο;" Όταν είπαν αυτοί ότι δεν είναι ανόητος, αλλά και πολύ φρόνιμος, είπε προς αυτούς: "Αν μεν προς ανόητο ήλθατε, περιττός ο κόπος σας. Αν όμως θεωρείτε ότι είμαι φρόνιμος, να γίνετε όπως είμαι εγώ. Επειδή πρέπει να μιμούμαστε τα καλά. Και αν μεν εγώ ερχόμουν προς εσάς, τότε θα εμιμόμουν εσάς. Αν όμως εσείς (ήλθατε) προς εμένα, να γίνετε όπως εγώ. Επειδή είμαι Χριστιανός. Αυτοί θαυμάζοντας ανεχώρησαν επειδή έβλεπαν και τους δαίμονες να φοβούνται τον Αντώνιο.
Όταν άλλοι από αυτούς τον συνάντησαν προς το όρος το έξω και νόμισαν ότι θα τον χλευάσουν επειδή δεν είχε μάθει γράμματα, είπε προς αυτούς ο Αντώνιος: "Εσείς τι λέτε; Ποιό είναι πρώτο, ο νους ή τα γράμματα; και ποιό είναι αίτιο ποίου, ο νους των γραμμάτων, ή τα γράμματα του νου;" Όταν αυτοί απάντησαν ότι πρώτος είναι ο νους και αυτός είναι ο εφευρέτης των γραμμάτων, τους είπε ο Αντώνιος: "Σε όποιον λοιπόν ο νους υγιαίνει, σε αυτόν δεν είναι αναγκαία τα γράμματα". Με αυτό και τους παρόντες και αυτούς εξέπληξε. Απήλθαν λοιπόν θαυμάζοντας, επειδή τόση πολλή σύνεση έβλεπαν σε αγράματο άνθρωπο. Και επειδή δεν είχε άγριο το ήθος, λόγω του ότι ανατράφηκε στο όρος και εκεί εγέρασε, αλλά ήταν γεμάτος χάρη και κοινωνικός. Και τον λόγο τον είχε νοστιμίσει με το θείο αλάτι, έτσι ώστε κανείς δεν τον φθονούσε, αλλά να χαίρονται με αυτόν, όλοι όσοι έρχονταν προς αυτόν.

Ανώνυμος είπε...

@γ.

Δίκιο έχετε. Την κερκόπορτα την άνοιξαν ορισμένοι πτυχιούχοι Θεολογίας με κοσμικές φιλοδοξίες και πάθος για αυτοπροβολή. Κάθε αντίκρουση στην πλάνη (θεολογική, νομική, παιδαγωγική, κοινωνική) όχι απλώς ευπρόσδεκτη, αλλά επιβεβλημένη. Μπροστάρηδες οι Θεολόγοι σαφέστατα.

Επώνυμος

Ανώνυμος είπε...

Τι σημαίνει μαύρη μαυρίλα ξέρετε;

Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...

Τι σημαίνει μαύρη μαυρίλα δεν είμαι σίγουρος ότι ξέρω. Την πράσινη πρασινίλα όμως τη ζούμε καθημερινά.

Ανώνυμος είπε...

Mαύρη μαυρίλα στην κάλπη που βγάζει κάλπικους βουλευτές και μαύρα μεσάνυχτα δυστυχώς στον νου των euroΘεολόγων.

Επώνυμος

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)