Στην ιστοσελίδα της Ι. Μητροπόλεως Μεσσηνίας και στο 2ο τεύχος του νεανικού περιοδικού «Κοινωνίας Πρόσβαση» (Απρίλιος 2009) φιλοξενείται συνέντευξη του Μητροπολίτη Μεσσηνίας προς μαθητές. Ανάμεσα στα άλλα ο Μητροπολίτης αναφέρεται στο μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο αποσυνδέει ολοκληρωτικά από την Εκκλησία και αρνείται τον κατηχητικό του ρόλο. Επίσης προτείνει τον εκκλησιασμό των μαθητών «για όσα παιδιά θέλουν»! Διαβάστε απόσπασμα της συνέντευξης αυτής παρακάτω:
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ωραία! Τώρα, για το μάθημα των Θρησκευτικών, γιατί ακούγονται και διάφορα. Εσείς πιστεύετε ότι οδηγεί τα παιδιά στην Εκκλησία;
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Το μάθημα των Θρησκευτικών.......
στα πλαίσια της γενικότερης προσφοράς παιδείας, πρέπει να παραμείνει στα σχολεία. Δεν είναι δουλειά του σχολείου να κάνει κατήχηση. Την κατήχηση την κάνει η Εκκλησία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο τρόπος που γίνεται το μάθημα των Θρησκευτικών, δηλαδή γίνεται πάρα πολύ τυπικός και ας πούμε πολλά παιδιά που ξέρω εγώ βαριούνται.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Όλα τα πράγματα που γίνονται με μια τυπικότητα και χωρίς να προσπαθούμε να αναδείξουμε την ουσία του μαθήματος, στο τέλος εκφυλίζονται και καταστρέφονται, όπως έγινε και με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, όπως έχει γίνει και με το μάθημα της Ιστορίας. Το θέμα είναι καθαρά εκπαιδευτικό. Δεν είναι θέμα της Εκκλησίας. Εάν η Εκκλησία κληθεί να αναλάβει αυτή τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, τότε εκείνη θα έχει και την ανάλογη ευθύνη και την ανάλογη υπευθυνότητα να ανταποκριθεί, έτσι όπως απαιτείται.
….
ΕΡΩΤΗΣΗ:Κυρίως πολλά παιδιά πάνε στην Εκκλησία μόνο τις μεγάλες γιορτές ή ακόμα χειρότερα μόνο με το Σχολείο.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Αυτό είναι θέμα επιλογών δικών τους και επιλογών των γονέων τους, να θέλουν τα παιδιά τους να έχουν μια τέτοια εκκλησιαστική ζωή κι έναν τέτοιο εκκλησιαστικό προσανατολισμό.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Και μόλις πάνε θεωρούν «χαβαλέ» την Εκκλησία.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Γι αυτό λοιπόν θα πρέπει τα σχολεία να αφήνουν ελεύθερα τα παιδιά να πηγαίνουν, όσα παιδιά θέλουν, όσα πιστεύουν και όσα το επιθυμούν. Δε χρειάζεται να επιβάλλουν στα παιδιά να πηγαίνουν στην Εκκλησία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι περισσότεροι πάνε με το φόβο για να μην πάρουν απουσία.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Εντάξει, λανθασμένη εκπαιδευτική διαδικασία!
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ωραία! Τώρα, για το μάθημα των Θρησκευτικών, γιατί ακούγονται και διάφορα. Εσείς πιστεύετε ότι οδηγεί τα παιδιά στην Εκκλησία;
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Το μάθημα των Θρησκευτικών.......
στα πλαίσια της γενικότερης προσφοράς παιδείας, πρέπει να παραμείνει στα σχολεία. Δεν είναι δουλειά του σχολείου να κάνει κατήχηση. Την κατήχηση την κάνει η Εκκλησία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ο τρόπος που γίνεται το μάθημα των Θρησκευτικών, δηλαδή γίνεται πάρα πολύ τυπικός και ας πούμε πολλά παιδιά που ξέρω εγώ βαριούνται.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Όλα τα πράγματα που γίνονται με μια τυπικότητα και χωρίς να προσπαθούμε να αναδείξουμε την ουσία του μαθήματος, στο τέλος εκφυλίζονται και καταστρέφονται, όπως έγινε και με το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, όπως έχει γίνει και με το μάθημα της Ιστορίας. Το θέμα είναι καθαρά εκπαιδευτικό. Δεν είναι θέμα της Εκκλησίας. Εάν η Εκκλησία κληθεί να αναλάβει αυτή τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, τότε εκείνη θα έχει και την ανάλογη ευθύνη και την ανάλογη υπευθυνότητα να ανταποκριθεί, έτσι όπως απαιτείται.
….
ΕΡΩΤΗΣΗ:Κυρίως πολλά παιδιά πάνε στην Εκκλησία μόνο τις μεγάλες γιορτές ή ακόμα χειρότερα μόνο με το Σχολείο.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Αυτό είναι θέμα επιλογών δικών τους και επιλογών των γονέων τους, να θέλουν τα παιδιά τους να έχουν μια τέτοια εκκλησιαστική ζωή κι έναν τέτοιο εκκλησιαστικό προσανατολισμό.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Και μόλις πάνε θεωρούν «χαβαλέ» την Εκκλησία.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Γι αυτό λοιπόν θα πρέπει τα σχολεία να αφήνουν ελεύθερα τα παιδιά να πηγαίνουν, όσα παιδιά θέλουν, όσα πιστεύουν και όσα το επιθυμούν. Δε χρειάζεται να επιβάλλουν στα παιδιά να πηγαίνουν στην Εκκλησία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Οι περισσότεροι πάνε με το φόβο για να μην πάρουν απουσία.
ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ: Εντάξει, λανθασμένη εκπαιδευτική διαδικασία!
2 σχόλια:
Έχω μερικούς μαθητές στο λύκειο, που ξέρω πολύ καλά ότι δεν θεωρούν στην ουσία τον εαυτό τους Χριστιανό. Ξέρουμε πολύ καλά πως αν ένας γονιός θέλει να πάρει απαλλαγή από το μάθημα επικαλείται λόγους συνείδησης και απαλλάσεται το παιδί του. Γιατί ναι μεν οι εγκύκλιοι μιλάνε για αλλόδοξους, από την άλλη όμως ζητάμε πιστοποιητικά θρησκευτικών πεποιθήσεων; Όχι βέβαια. Άρα μπορούν να απαλλαγούν στην ουσία όλοι. Τα παιδιά λοιπόν αυτά, προς τιμήν τους παρακολουθούν το μάθημα, συμμετέχουν πολύ ενεργά πολλές φορές, σε βομβαρδίζουν με ερωτήσεις, δείχνουν ότι το θέμα θρησκεία τους καίει. Αυτά τα παιδιά λοιπόν δεν αισθάνονται έτοιμα να πάνε στην Εκκλησία. Και ξεκαθαρίζω, όχι από διάθεση λουφαδόρικη. Τι πρέπει να τα πω εγώ ως θεολόγος; Ότι πρέπει να έρθουν γιατί δεν έχουν πάρει απαλλαγή από το μάθημα; Μήπως αντί να ωφελήσουμε θα βλάψουμε;
Από το προχθεσινό κείμενο του «Κοσμά Φλαμιάτου» που δημοσιεύσατε παραθέτω ένα τμήμα που αναφέρεται σε αιρετική θέση του Μητροπολίτη Μεσσηνίας.
«Ισχυρίζεται ο κ. Χρυσόστομος το εξωφρενικό, ότι η Ορθοδοξία δεν είναι η Μία Εκκλησία, αλλά ανήκει στην Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία; Δηλαδή αποδέχεται ο κ. Χρυσόστομος, ότι υπάρχει κάποια άλλη Εκκλησία, περιεκτικότερη και μεγαλύτερη, εντός της οποίας –ένα κλάδος, ένας πνεύμονας, ένα τμήμα;– είναι και η Ορθόδοξη Εκκλησία; Και δεν είναι ανατρεπτικής της ορθόδοξης εκκλησιολογίας η τοποθέτησή του αυτή; Δεν αποτελεί υιοθέτηση αιρετικών θέσεων των εταίρων μας στο Θεολογικό Διάλογο; Αυτή η οικουμενιστική θέση έχει ως εξής:
«Ο καθορισμός και η διευκρίνιση, ότι με τους όρους ”Εκκλησία”, ”η ανά τον κόσμον Εκκλησία”, ”η αδιαίρετος Εκκλησία” και ”το σώμα Χριστού” δεν υπονομεύετε από την Μικτή Θεολογική Επιτροπή η πεποίθηση ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία ανήκει, εις την Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία, όπως αυτή εκφράζεται στο Σύμβολο Νικαίας - Κωνσταντινουπόλεως».
Η αιρετική αυτή θέση του Μητροπολίτη Μεσσηνίας επιβεβαιώνεται και από τον Διάλογο που είχε μαζί του, μέσα στην Ιεραρχία του Οκτωβρίου, ο Σεβ. Μητροπ. Πειραιώς π. Σεραφείμ. Ο Πειραιώς «τον προκάλεσε αν πιστεύη ότι η Εκκλησία είναι Μία. Και αυτός είπε ότι είναι Μία αλλά διηρημένη. Και του απάντησε ο Πειραιώς ότι είναι λάθος του να πιστεύη τέτοια. Η Μία Εκκλησία, δεν διαιρέθηκε ποτέ, αλλά υπάρχει πάντοτε επί της γης».
(Με θλίψη σκέφτεται κανείς: πως ανέχεται η Σύνοδος, εφ’ όσον είναι Ιερά, να εκφράζονται από μέλη της Επισκόπους, τέτοιες καταλυτικές της μοναδικότητος της Εκκλησίας απόψεις; Γιατί δεν τους καλεί η να επανορθώσουν η να παραιτηθούν;).
Δημοσίευση σχολίου