«ΕΡΧΟΥ ΚΑΙ ΙΔΕ»
Γράφει ο Πρωτοπρεσβύτερος Διονύσιος Τάτσης
Ὁ ἄνθρωπος πολλά γεγονότα, πράγματα καί καταστάσεις τά μαθαίνει ἀπό τρίτους. Στήν ἐποχή μας κύριο ρόλο στήν πληροφόρηση παίζουν τά μέσα ἐνημέρωσης, δηλαδή οἱ ἐφημερίδες, τά περιοδικά, τό ραδιόφωνο καί προπαντός ἡ τηλεόραση. Βλέπει καί ἀκούει πολλά, ἀποδέχεται ὅμως αὐτά πού τοῦ ἀρέσουν ἤ αὐτά πού τόν συμφέρουν. Γιά ὅλα τά ἄλλα ἀμφιβάλλει. Ὅμως ὑπάρχουν καί πολλά, πού δέν μπορεῖ νά τά πληροφορηθεῖ και νά τά κατανοήσει, ἄν δέν ἀποκτήσει γι᾽ αὐτά προσωπική γνώση καί ἐμπειρία......
Εἶναι χαρακτηριστικό τό περιστατικό τοῦ ἀποστόλου Φιλίππου μέ τό φίλο του Ναθαναήλ. Ὅταν ὁ Φίλιππος τοῦ εἶπε ὅτι "εὑρήκαμεν τόν Μεσσίαν", ἐκεῖνος ἀμφέβαλε ἄν ἦταν δυνατό νά προέρχεται ἀπό τήν Ναζαρέτ. Ἡ πληροφόρηση τοῦ Ναθαναήλ ἦταν ἔμμεση καί ὄχι ἀκριβής πέρα γιά πέρα. Ὁ Φίλιππος ὅμως τοῦ ἀπάντησε πολύ προσεκτικά: "Ἔρχου καί ἴδε". Δηλαδή, ἔλα νά δεῖς μόνος σου, νά τόν ἀκούσεις, νά ἐπικοινωνήσεις μαζί του καί νά βεβαιωθεῖς γι᾽ αὐτό πού σοῦ λέω.
Ὁ Ναθαναήλ ἔκανε αὐτό πού τοῦ ὑπέδειξε ὁ φίλος του. Πῆγε κοντά στόν Χριστό, συνομίλησε μαζί του καί δέχτηκε ὅτι ἦταν ὁ Μεσσίας. Τοῦ εἶπε: "Ραββί, σύ εἶ ὁ υἱός τοῦ Θεοῦ, σύ εἶ ὁ Βασιλεύς τοῦ Ἰσραήλ". Ἡ προσωπική ἐμπειρία ἐξαφάνισε κάθε ἀμφιβολία. Δέν ὑπῆρχε πιά περίπτωση ὁ Ναθαναήλ νά δεχτεῖ κάτι διαφορετικό γιά τό Χριστό. Ἡ ἐμπειρία ἦταν πειστική και ἀναμφισβήτητη.
Στήν ἐποχή μας πολλά λέγονται καί γράφονται γιά τόν Χριστό. Ὑπάρχουνοἱ ἐμπαθεῖς καί οἱ προκατειλημμένοι, οἱ ἄθρησκοι καί οἱ ὑλιστές, οἱ διανοούμενοι καί φιλήδονοι, πού ἀρνοῦνται τή θεότητά του καί ἁπλῶς δέχονται μερικά σημεῖα ἀπό τή διδασκαλία του. Ὅλοι αὐτοί θέλουν νά ἐπηρεάσουν το λαό καί νά τόν ἀπομακρύνουν ἀπό τήν Ἐκκλησία. Δυστυχῶς, οἱ ἄνθρωποι αὐτοί ποτέ δέν γνώρισαν τόν Χριστό, ποτέ δέν εἶχαν προσωπική σχέση μαζί του, γι᾽ αὐτό καί διατυπώνουν ἀπίθανες θεωρίες, πού ἐπιβεβαιώνουν τήν παντελή τους ἄγνοια σέ θέματα τοῦ χριστιανισμοῦ καί τῆς Ὀρθοδοξίας εἰδικότερα.
Ὁ ἄνθρωπος πολλά γεγονότα, πράγματα καί καταστάσεις τά μαθαίνει ἀπό τρίτους. Στήν ἐποχή μας κύριο ρόλο στήν πληροφόρηση παίζουν τά μέσα ἐνημέρωσης, δηλαδή οἱ ἐφημερίδες, τά περιοδικά, τό ραδιόφωνο καί προπαντός ἡ τηλεόραση. Βλέπει καί ἀκούει πολλά, ἀποδέχεται ὅμως αὐτά πού τοῦ ἀρέσουν ἤ αὐτά πού τόν συμφέρουν. Γιά ὅλα τά ἄλλα ἀμφιβάλλει. Ὅμως ὑπάρχουν καί πολλά, πού δέν μπορεῖ νά τά πληροφορηθεῖ και νά τά κατανοήσει, ἄν δέν ἀποκτήσει γι᾽ αὐτά προσωπική γνώση καί ἐμπειρία......
Εἶναι χαρακτηριστικό τό περιστατικό τοῦ ἀποστόλου Φιλίππου μέ τό φίλο του Ναθαναήλ. Ὅταν ὁ Φίλιππος τοῦ εἶπε ὅτι "εὑρήκαμεν τόν Μεσσίαν", ἐκεῖνος ἀμφέβαλε ἄν ἦταν δυνατό νά προέρχεται ἀπό τήν Ναζαρέτ. Ἡ πληροφόρηση τοῦ Ναθαναήλ ἦταν ἔμμεση καί ὄχι ἀκριβής πέρα γιά πέρα. Ὁ Φίλιππος ὅμως τοῦ ἀπάντησε πολύ προσεκτικά: "Ἔρχου καί ἴδε". Δηλαδή, ἔλα νά δεῖς μόνος σου, νά τόν ἀκούσεις, νά ἐπικοινωνήσεις μαζί του καί νά βεβαιωθεῖς γι᾽ αὐτό πού σοῦ λέω.
Ὁ Ναθαναήλ ἔκανε αὐτό πού τοῦ ὑπέδειξε ὁ φίλος του. Πῆγε κοντά στόν Χριστό, συνομίλησε μαζί του καί δέχτηκε ὅτι ἦταν ὁ Μεσσίας. Τοῦ εἶπε: "Ραββί, σύ εἶ ὁ υἱός τοῦ Θεοῦ, σύ εἶ ὁ Βασιλεύς τοῦ Ἰσραήλ". Ἡ προσωπική ἐμπειρία ἐξαφάνισε κάθε ἀμφιβολία. Δέν ὑπῆρχε πιά περίπτωση ὁ Ναθαναήλ νά δεχτεῖ κάτι διαφορετικό γιά τό Χριστό. Ἡ ἐμπειρία ἦταν πειστική και ἀναμφισβήτητη.
Στήν ἐποχή μας πολλά λέγονται καί γράφονται γιά τόν Χριστό. Ὑπάρχουνοἱ ἐμπαθεῖς καί οἱ προκατειλημμένοι, οἱ ἄθρησκοι καί οἱ ὑλιστές, οἱ διανοούμενοι καί φιλήδονοι, πού ἀρνοῦνται τή θεότητά του καί ἁπλῶς δέχονται μερικά σημεῖα ἀπό τή διδασκαλία του. Ὅλοι αὐτοί θέλουν νά ἐπηρεάσουν το λαό καί νά τόν ἀπομακρύνουν ἀπό τήν Ἐκκλησία. Δυστυχῶς, οἱ ἄνθρωποι αὐτοί ποτέ δέν γνώρισαν τόν Χριστό, ποτέ δέν εἶχαν προσωπική σχέση μαζί του, γι᾽ αὐτό καί διατυπώνουν ἀπίθανες θεωρίες, πού ἐπιβεβαιώνουν τήν παντελή τους ἄγνοια σέ θέματα τοῦ χριστιανισμοῦ καί τῆς Ὀρθοδοξίας εἰδικότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου