22/3/10

«Παράνομα» τα αποκυήματα της φαντασίας των θεολόγων του ΚΑΙΡΟΥ

Φανταστικές ιστορίες κυοφορεί ο νους των θεολόγων του ΚΑΙΡΟΥ για να μας πείσει για την ανάγκη απορθοδοξοποίησης του θρησκευτικού μαθήματος. Μόνο που τα αποκυήματα της φαντασίας τους αποδεικνύουν την άγνοια των νόμων του κράτους γύρω από το ζήτημα των απαλλαγών από το μάθημα των Θρησκευτικών. Ένα από τα τελευταία άρθρα του ΚΑΙΡΟΥ προκειμένου να μας παρουσιάσει το μάθημα των Θρησκευτικών ως «αδύνατο κρίκο» της σχολικής καθημερινότητας μας περιγράφει τρεις σκηνές φανταστικές. Ας παρακολουθήσουμε τις δύο από αυτές:.....
Σκηνή πρώτη: Στην τελευταία τάξη Λυκείου ο Θεολόγος βλέπει μαθητή, που έχει συμπληρώσει τα 18 του χρόνια, κατά τη διάρκεια της παράδοσης, να μιλάει στο κινητό του τηλέφωνο. Αναφέρει το γεγονός στον διευθυντή του σχολείου. Κάποιοι φίλοι του μαθητή τότε υπογράφουν υπεύθυνες δηλώσεις ότι δεν επιθυμούν να παρακολουθούν το μάθημα των Θρησκευτικών, πράγμα που γίνεται.
Σκηνή τρίτη: Γονέας θεωρεί ότι ο γιος του δεν βαθμολογήθηκε δίκαια στο διαγώνισμα του Α΄ τριμήνου στο μάθημα των Θρησκευτικών. Επισκέπτεται το σχολείο, συζητάει με το θεολόγο καθηγητή, που του εξηγεί την αιτία της κακής απόδοσης του μαθητή. Δεν πείθεται όμως. Αντίθετα θεωρεί ότι ο εκπαιδευτικός αντιπαθεί το γιο του. Υποβάλλει λοιπόν μία υπεύθυνη δήλωση με την οποία ζητάει την απαλλαγή του παιδιού του από το μάθημα των Θρησκευτικών.
Πριν σχολιάσουμε οτιδήποτε άλλο να σημειώσουμε πως το κείμενο υπογράφει θεολόγος, διευθυντής Γυμνασίου. Απορούμε πραγματικά πως η φαντασία του συναδέλφου θεολόγου γέννησε τις δύο αυτές σκηνές. Διότι η φαντασία του κινείται έξω από τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπουν οι σχετικές εγκύκλιοι για τις απαλλαγές.
Οι εγκύκλιοι Στυλιανίδη μπορεί να μισάνοιξαν την πόρτα της απαλλαγής σε όλους τους μαθητές αλλά δεν παραχώρησαν δικαίωμα απαλλαγής όποτε και με όποιο τρόπο ο καθένας θέλει.
Ο μαθητής της Γ΄ Λυκείου (σκηνή πρώτη) προφανώς δεν μιλάει στο τηλέφωνό του κατά τις πρώτες κιόλας μέρες του σχολικού έτους. Και σίγουρα ο μαθητής που είχε χαμηλό βαθμό στο διαγώνισμα (σκηνή τρίτη) έχει ήδη διανύσει μεγάλο μέρος του α΄ τριμήνου παρακολουθώντας Θρησκευτικά.
Προφανώς και οι δύο αυτές κατηγορίες μαθητών δεν έχουν δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών. Τούτο ορίζει η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας που λέγει ρητά ότι «το αίτημα για την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών να γνωστοποιείται στη Διεύθυνση του Σχολείου με την έναρξη της διδασκαλίας των μαθημάτων».(Δείτε ολόκληρη την εγκύκλιο ΕΔΩ)
Είναι ανεπιτυχής η προσπάθεια των θεολόγων του ΚΑΙΡΟΥ να μας πείσουν για την ανάγκη αλλαγής του χαρακτήρα του μαθήματος εξαιτίας του υπάρχοντος καθεστώτος για τις απαλλαγές. Όφειλαν κι εκείνοι να αγωνιστούν για την απόσυρση των εγκυκλίων Στυλιανίδη και δεν το έπραξαν. Στο σημείο όμως που βρισκόμαστε σήμερα είναι πολύ εύστοχη η σχετική με το θέμα αναφορά του κ. Ιωάννη Αγγελόπουλου σε πρόσφατο άρθρο του: «Ἐξ ἀφορμῆς τῶν ἐγκυκλίων γιὰ τὴν ἀπαλλαγὴ ἀπὸ τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν (Αὔγουστος 2008), κατέστη σαφὲς ὅτι ἀπὸ ὁποιουδήποτε χαρακτῆρος μάθημα θρησκευτικῶν, (ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ προσβάλλεται ἀπὸ αὐτὸ τὸ ἔννομο δικαίωμα τῆς αὐτοπροσδιοριστίας τῶν γονέων τοῦ μαθητοῦ), δικαστικῶς θὰ ὑπάρχη ἡ δυνατότης τῆς ἀπαλλαγῆς ἀπὸ αὐτό. Ὅταν ὁμιλοῦν στὴν Διακήρυξι γιὰ ὑποχρεωτικὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν μὲ τὴν ἀλλαγὴ τοῦ χαρακτῆρος του εἴτε βαυκαλίζονται ὅτι αὐτὸ μπορεῖ νὰ θεμελιωθῆ νομικῶς, εἴτε ἀποσκοποῦν ἁπλῶς καὶ μόνο στὴν ἀλλαγὴ τοῦ χαρακτῆρος τοῦ μαθήματος, ἐπισείοντες ὡς φόβητρο τὴν δυνατότητα τῆς ἀπαλλαγῆς ἀπὸ τὸ «παρωχημένο καὶ μονοδιάστατο» μάθημα καὶ τὴν σταδιακὴ μετατροπή του ἐν τέλει σὲ προαιρετικό».

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Eίναι δυνατόν ο διευθυντής αυτός, ο κ. Παύλου Νικόλαος, θεολόγος του ΚΑΙΡΟΥ (που αν δεν απατώμεθα μέχρι πρό τινος ήταν και μέλος του προεδρείου της Ενωσης Θεολόγων της Λάρισας - ή όχι;) να αγνοεί το περιεχόμενο των εγκυκλίων περί απαλλαγών από τα Θρησκευτικά του ίδιου του υπουργείου Παιδείας;...

Ανώνυμος είπε...

έχετε μία κοντόφθαλμη λογική. Ο μαθητής του παραδείγματος 1 και 3 μπορεί να μην πάρει απαλλαγή τη συγκεκριμένη χρονιά αλλά "από σπάσιμο" θα πάρει την επόμενη σίγουρα όπως και θα ακολουθήσουν και πολλοί άλλοι φίλοι του. Αφήστε επιτέλους τον εγωϊσμό σας να δει κάποια πράγματα. Βέβαια ξέρω τί θα μου απαντήσετε : αγαπητέ μου δεν είναι εγωϊσμός αλλά το μάθημα μόνο ως ορθόδοξο πρέπει να διδάσκεται κ.λ.π. κ.λ.π. δεν υπάρχει πεδίο συνεννόησης...σας ενδιαφέρει όπως ε΄ναι γνωστό ομολογικακό το μάθημα κι ας μην υπάρχουν μαθητές... λες και το μάθημα διαμορώνει 100 % τη χριστιανική πίστη όπως κάποιοι θα ήθελαν

thriskeftika είπε...

@Ανώνυμε 11.16μμ
Το πρόβλημα που δημιούργησαν οι εγκύκλιοι Στυλιανίδη το είχαμε επισημάνει από την πρώτη στιγμή. Και για τούτο ζητούσαμε και συνεχίζουμε να ζητούμε την απόσυρσή τους.
Ωστόσο είναι γνωστό ότι οι μαθητές που ζητούν στην αρχή της χρονιάς απαλλαγή (και τότε μόνο μπορούν νόμιμα να ζητήσουν απαλλαγή) είναι λίγοι. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να κινούμαστε στη λογική της τρομοκρατίας των θεολόγων από τη δυνατότητα των μαθητών να πάρουν απαλλαγή από το μάθημα. Μοιάζει λίγο με την προτροπή να βάζουμε σε όλους τους μαθητές μεγάλους βαθμούς για να μη φύγουν από το μάθημα. Μια τέτοια λογική είναι απαράδεκτη και δεν θα μπούμε σε αυτή τη διαδικασία.

Το άρθρο όμως έλεγε και κάτι άλλο. Όσο κι αν αλλάξει το μάθημα οι απαλλαγές δεν πρόκειται να πάψουν να υπάρχουν ως δικαίωμα. Γι΄αυτό οι θεολόγοι είναι καλύτερα να δράσουμε προκειμένου οι απαλλαγές να δίνονται μόνο σε ετερόδοξους και αλλόθρησκους μαθητές και όχι για να καταστρέψουμε τον ορθόδοξο χαρακτήρα του μαθήματος. Γιατί έτσι όπως το πάνε οι θεολόγοι του ΚΑΙΡΟΥ (και όχι μόνο) και απαλλαγές θα έχουμε για όσους θέλουν και όσοι θα μένουν τελικά στο μάθημα δεν θα ακούνε χριστιανική ορθόδοξη θεολογία.

Ανώνυμος είπε...

Peite ma,s telika, ti isxyei.

Ayta poy grafei o KAIROS gia tis apallages eystathoyn, isxyouν?

'H apoteloyn apokyhmata fanatasias?

Αντιοικουμενιστής είπε...

Η εγκύκλιος Στυλιανίδη χρήζει τροποποιήσεων: Κατ' αρχάς το μάθημα των Θρησκευτικών είναι και οφείλει να παραμείνει ομολογιακό - κατηχητικό για όλους ανεξαιρέτως τους Ορθοδόξους Χριστιανούς. Τώρα γι' αυτούς που δηλώνουν ότι δεν είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί (άθεοι, ετερόδοξοι, αλλόδοξοι κ.λ.π.) ΔΕΝ θα παίρνουν απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών είτε χτύπησε το κινητό, είτε ο βαθμός τριμήνου είναι χαμηλός, αλλά εφόσον αιτούνται απαλλαγής των θρησκευτικών, μπορούν να διδάσκονται το μάθημα της θρησκειολογίας, που τόσο πολύ επιθυμούν οι θεολόγοι του καιρού, οι οπαδοί του συνασπισμού και λοιπών αριστερών παραφυάδων, κάθε μέλος της μασονικής στοάς και γενικότερα ότι αντιπαλεύεται διαχρονικά την Ορθόδοξη Εκκλησία και την Πατρίδα μας. Ας πάνε στο δήθεν "ευκολότερο" μάθημα της θρησκειολογίας, το οποίο είναι δυνατόν φυσικά να διδάσκεται από τον ίδιο καθηγητή που διδάσκει το Ομολογιακό μάθημα των Ορθόδοξων Θρησκευτικών, (οπότε ο μαθητής δεν γλιτώνει ούτε τον χαμηλό βαθμό, ούτε την τιμωρία για την χρήση κινητού) πάντοτε βέβαια στην αρχή της σχολικής χρονιάς με την συγκατάθεση του κηδεμόνα ότι δηλαδή για λόγους συνειδήσεως δεν επιθυμεί το παιδί του να κατηχείται το ομολογιακό, Ορθόδοξης Διδασκαλίας μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά το δήθεν "ευκολότερο" μάθημα της θρησκειολογίας. Τέλος, όταν δικαιολογείται από τον αριθμό των παιδιών τμήμα ετεροδόξου μαθήματος θρησκευτικών ή αλλοδόξου μαθήματος, που είναι δυνατόν να δικαιολογεί εκπαιδευτικό, με νόμιμες διαδικασίες ας προσλαμβάνεται ιεροδιδάσκαλος και τα βιβλία των ετεροδόξων / αλλοδόξων θρησκευτικών τουλάχιστον ας έχουν ΚΑΙ την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για την πιστοποίηση της επιστημονικής τους επάρκειας...

Ανώνυμος είπε...

@ Αντιοικουμενιστή

Μας πλημμύρισε η αγάπη σας για τον συνάνθρωπο!

Ανώνυμος είπε...

Ο κ. Παύλου μας παρουσιάζει ένα μάθημα θρησκευτικών που είναι όχι μόνο προαιρετικό αλλά κατά το λαικόν "του κλώτσου και του μπάτσου". Όποιος θέλει, όποτε θέλει ζητάει και παίρνει απαλλαγή από το μάθημα.

Είναι όντως έτσι; Όχι βέβαια. Οι εγκύκλιες Στυλιανίδη δίνουν δικαίωμα απαλλαγής όχι σε όσους θέλουν αλλά για λόγους "θρησκευτικής συνείδησης". Κάποιος μαθητής που δεν επικαλέστηκε λόγους "θρησκευτικής συνείδησης" στην αρχή της χρονιάς, δεν μπορεί ξαφνικά μετά από κάποιους μήνες να θυμηθεί τη "θρησκευτική του συνείδηση" και να ζητήσει απαλλαγή. Επιπλέον, οι απαλλαγές δίνονται στην έναρξη της σχολικής χρονιάς και μόνον τότε. Οι απαλλασσόμενοι παρακολουθούν άλλο μάθημα σε άλλη τάξη. Δεν ξέρω αν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που "για σπάσιμο" ζήτησαν απαλλαγή, στο παράδειγμα, προτιμούν να παρακολουθούν άλλο μάθημα αντί θρησκευτικών.

Πάντως για να πούμε την όλη αλήθεια, οι εγκύκλιοι του Στυλιανίδη πρέπει να αποσυρθούν, γιατί η αφηρημένη επίκληση "θρησκευτικής συνείδησης" είναι μισάνοιχτη πόρτα απόδρασης από το μάθημα όλων των μαθητών.

Αλλά επίσης είναι αστείο να πιστεύει κανείς θεολόγος ότι μπορεί με την αλλαγή του περιεχομένου του μαθήματος να σταματήσει για πάντα το δικαίωμα απαλλαγής όλων των μαθητών. Αυτό αποκλείεται. Δικαίωμα απαλλαγής από το μάθημα αυτό υπάρχει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης και είναι νομικά κατοχυρωμένο. Ακόμη και θρησκειολογικό μάθημα να έχουμε, το δικαίωμα απαλλαγής θα υπάρχει. Αφού λοιπόν δεν πρόκειται ποτέ να σταματήσουν οι απαλλαγές, τότε ας φτιάξουμε ένα ορθόδοξο μάθημα κι ας διορθώσουμε το καθεστώς των απαλλαγών που "χάλασε" ο νεοδημοκράτης ευσεβής Στυλιανίδης.
Γ.

Ανώνυμος είπε...

1) ας αφήσουμε τον τυπο και ας ασχοληθούμε με την ουσία. Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων οι μαθητές που απαλάσσονται δεν παρακολουθούν άλλο μάθημα (πολλοί συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων αντιδρούν και μή μου πείτε ότι εφόσον είναι έτσι ο νόμος είναι υποχρεωμένοι να το τηρήσουν, στην καθημερινότητα των σχολείων δεν λειτουργούν όλα έτσι. Το επιχείρημα λοιπόν ότι ο μαθητής δεν θα πάρει απαλλαγή γιατί έτσι θα παρακολουθήσει άλλο μάθημα (έπρεπε) αλλά δεν ισχύει
2)γιατί είστε τόσο βεβαιοι ότι ένα θρησκειολογικό μάθημα θα δίνει την δυνατότητα απαλλαγής? προσωπικά δε συμφρωνώ με την ύπαρξή του αλλά αν παρουσιάζονται και αναλύονται όλες οι γνωστές θρησκείες μέσα στην ιστορία με τί δικαιολογία θα μπορουσε να πάρει κάποιος μαθητήες απαλλάγή?? και στην φιλοσοφία και στην κοινωνιολογία παρουσιάζονται διάφορα φιλοσογικά και κοινωνικά συστήματα αλλά κανείς δεν παίρνει απαλλαγή

Ανώνυμος είπε...

Μοιάζει λίγο με την προτροπή να βάζουμε σε όλους τους μαθητές μεγάλους βαθμούς για να μη φάει ξύλο από τους δυσαρεστηθέντες ο μικρόσωμος και γηραιός καθηγητής

Μοιάζει λίγο με την προτροπή να βάζουμε σε όλους τους μαθητές μεγάλους βαθμούς για να μη σπάσουν το αυτοκίνητο του διευθυντή

Μοιάζει λίγο με την προτροπή να βάζουμε σε όλους τους μαθητές μεγάλους βαθμούς για να μη μας κατηγορήσουν για ρατσισμό

Ανώνυμος είπε...

@ Οικουμενιστή

Μας πλημμύρισε η ''αγαπολογία''σας και όχι η αγάπη σας για τον συνάνθρωπο και η ειρωνία σας ότι ''οι άλλοι μισούν και εσείς αγαπάτε'' !

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)