11/4/10

Ανοιχτή επιστολή Αρχιμανδρίτου Συμεών προς τον επίσκοπο Μπάτσκας Ειρηναίο (Μπούλοβιτς)

ΤΩ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΩ
ΕΠΙΣΚΟΠΩ ΜΠΑΤΣΚΑΣ Κ. ΕΙΡΗΝΑΙΩ
ΝΟΒΙ ΣΑΝΤ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Σεβασμιότατε,
Σκοπεύοντας εδώ και πολύ καιρό να Σας απευθυνθώ με τον τρόπο αυτό, το πράττω μόλις τώρα, λόγω των πολυάριθμων υποχρεώσεων και προβλημάτων τα οποία συναντάμε καθημερινώς. Με σεβασμό στον χρόνο Σας, καθώς και τον δικό μας, θα προσπαθήσω όσο συντομότερα γίνεται να εκθέσω την αιτία και το σκοπό της επιστολής αυτής......
Κατά τη διάρκεια της μεγάλης καμπάνιας εξαιτίας της πραγματοποίησης και ματαίωσης της λεγόμενης Παρέλασης υπερηφάνειας[*], μεταδόθηκε στα ΜΜΕ η δήλωσή Σας η οποία δόθηκε με την ευκαιρία αυτή (βλ. Βετσέρνιε Νόβοστι, Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009, σελ. 6 – «Έλεος και για τους βλάσφημους»). Στη δήλωσή Σας, μεταξύ άλλων, είπωθηκε:
«Θεωρώ ότι η συγκαταβατικότητα προς τη βία, ή ακόμη χειρότερο, η ανοιχτή ή κρυμμένη επίκληση σε βία, και ειδικά η πραγματοποίηση της βίας, δήθεν στο όνομα της Εκκλησίας του Θεού και της χριστιανικής πίστης, προς οποιονδήποτε, ……, είναι απολύτως απαράδεκτο και αντίθετο σε όλα ό,τι είναι χριστιανικό».
Στη δήλωσή Σας έγινε μια σαφής ταξινόμηση, σύμφωνα με την οποία όχι μόνο η «επίκληση σε βία», αλλά και η «συγκαταβατικότητα προς τη βία», και «ειδικά η πραγματοποίηση της βίας» – είναι «απολύτως απαράδεκτο και αντίθετο σε όλα ό,τι είναι χριστιανικό». Προσθέσατε ότι αυτό ισχύει σε κάθε περίπτωση – ήτοι «προς οποιονδήποτε».
Μια δήλωση ακριβής, αναμφισβήτητη και αποφασιστική.
Γιατί, Σεβασμιότατε, αυτή η αρχή ισχύει για «οποιονδήποτε», και για τα μέλη της λεγόμενης Παρέλασης της υπερηφάνειας, και δεν ισχύει για τους κληρικούς της Εκκλησίας του Θεού; Σε αυτή την περίπτωση ισχύουν διπλά μέτρα;
Ίσως ισχύει για τους κληρικούς, αλλά όχι για όλους; Για ορισμένους ισχύει, και για ορισμένους δεν ισχύει; Είναι «παραδεκτό» προς ορισμένους κληρικούς να πραγματοποιείται η βία, και σε αυτή την περίπτωση η βία δεν είναι «αντίθετη σε όλα ό,τι είναι χριστιανικό»; Εφαρμόστηκαν κι εδώ τα δύο μέτρα;
Επιτράπηκε ίσως σε ορισμένους κληρικούς, ήτοι συγκεκριμένα στη διοίκηση της μονής Βίσοκι Ντέτσανι και σε ορισμένους μοναχούς της ίδιας της μονής να πραγματοποιούν βία, και τότε αυτό δεν είναι «αντίθετο σε όλα ότι είναι χριστιανικό»;
Κι εκείνοι στους οποίους επιτράπηκε να πραγματοποιούν τη βία, δεν διστάζουν μετά και να καλούν σε βία – όπως το έκαναν οι μοναχοί της μονής Βίσοκι Ντέτσανι απειλώντας τον ηγούμενο Συμεών ότι εάν έρθει ξανά στο Ντέτσανι θα του σπάσουν και το άλλο πόδι. Παρόμοιο μήνυμα μετέφερε και η πρώην ηγουμένη της μονής Κόντσουλ Καταρίνα (Βουγιάσιν). Για ποιο είδος χριστιανισμού πρόκειται εδώ; Ίσως πρόκειται για την «ιερά βία»– ιερά εξέταση;
Για ποιόν λόγο από μια ομάδα Επισκόπων της Σερβικής Ορθοδόξου Εκκλησίας αποδείχθηκε ακατανόητη «συγκαταβατικότητα προς τη βία», προς τη βία την οποία πραγματοποιούν η διοίκηση και οι μοναχοί της μονής Βίσοκι Ντέτσανι;
Γιατί τότε (Αύγουστος 2008) αυτή η ομάδα των Επισκόπων στάθηκε υπέρ της προστασίας της διοίκησης και των μοναχών τραμπούκων από το Ντέτσανι; Σύμφωνα με ποιούς κανόνες; Μήπως «αγιάστηκε» με την προστασία αυτή η ανομία τους, ή έμεινε αυτό που στην ουσία είναι;
Είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί το γεγονός, Σεβασμιότατε, ότι Εσείς μιλήσατε δημοσίως εξαιτίας των απειλών με βία οι οποίες απευθύνθηκαν στους συμμέτοχους της λεγόμενης Παρέλασης υπερηφάνειας, και δεν εναντιωθήκατε στη βία η οποία πραγματοποιήθηκε στη μονή Βίσοκι Ντέτσανι, όταν οι μοναχοί από το Ντέτσανι προκάλεσαν βαριά σωματικά τραύματα στον αδελφό τους, ταυτόχρονα και μέλος της αντιπροσωπείας του Σεβασμιότατου επίσκοπου Αρτεμίου!
Ακόμη είναι πιο δύσκολο να βρεθεί η απάντηση στο ερώτημα – γιατί αντιδράσατε έτσι!
Ακόμη και υπό φοβερή πίεση της ίδιας αυτής της ομάδας των Επισκόπων, ο επίσκοπος Αρτέμιος το φθινόπωρο του 2008 ήταν αναγκασμένος να σταματήσει τη δικαστική διαδικασία η οποία ξεκίνησε νόμιμα ενώπιον του Εκκλησιαστικού δικαστηρίου της Μητρόπολης Ράσκας-Πριζρένης κατά των τραμπούκων από το Ντέτσανι (πρόκειται και σε αυτή την περίπτωση για χούλιγκαν;)! Οι τραμπούκοι, άρα, έμειναν χωρίς καμία κύρωση, προς τους ιδίους ακόμη δείχθηκε εύνοια!
Τι να ειπωθεί για το γεγονός ότι ο βοηθός επίσκοπος Θεοδόσιος και οι ιερομόναχοι από το Ντέτσανι τελούσαν ακολουθίες ενώ τους είχε βάλει σε αργία ο Επίσκοπος Αρτέμιος (Αύγουστος 2008), και ότι αυτή η κανονική ενοχή, με την συνηγορία ορισμένων Επισκόπων της ΣΟΕ, αφέθηκε ατιμώρητη! Οι κανόνες, όμως, είναι σαφείς και αναμφίλεκτοι για τέτοια παράβαση.
Είναι αναμφισβήτητο ότι το πρόσφατο χτύπημα κατά της Μητρόπολης Ράσκας-Πριζρένης, κατά του Αρχιποιμένος Επισκόπου Αρτέμιου, καθώς και εμένα προσωπικά (ως Πρωτοσύγγελό του), μέσω και, μεταξύ άλλων, μέχρι τωρα ανήκουστης υστερίας στα ΜΜΕ, γεμάτη με αφάνταστες συκοφαντίες και αναλήθειες, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη σωματική βία η οποία έγινε στο Ντέτσανι τον Αύγουστο του 2008, καθώς και με τα άλλα πολυάριθμα συμβάντα που ακολούθησαν, αλλά και προηγήθηκαν τα τελευταία χρόνια.
Όπως ολοφάνερη ήταν και η βία την οποία έκαναν οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές (μοναχοί απο τη Ντέτσανι) μετά από τη θηριώδη τους εισβολή στην μονή Γκρατσάνιτσα πριν από καμία εικοσαριά μέρες.
Αφού η βία από τον Αύγουστο του 2008 δεν κυρώθηκε κατά τον κατάλληλο τρόπο, ήτοι η πληγή δεν έλαβε το κατάλληλο φάρμακο και δεν θεραπεύτηκε (αντιθέτως ακόμη και ερεθιζόταν), αναμενόμενο ήταν ότι η ίδια θα συνεχίσει να διαπυείται και να προκαλεί άρρωστες διαδικασίες οι οποίες θα εξαπλώνονται στα υπόλοιπα μέρη του οργανισμού. Ακριβώς αυτό το προέβλεψε ο Επίσκοπος Αρτέμιος, και το εξέφρασε σε γραπτή μορφή τέλος του 2008, όταν μεταξύ άλλου έκανε έκκληση και στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο να αναλάβει τα απαραίτητα μέτρα, μετά από όλα τα δυσάρεστα συμβάντα που προηγήθηκαν.
Η ανομία η οποία έλαβε χώρα στο Ντέτσανι τον Αύγουστο του 2008 περιμένει για την επίλυσή της – να τιμωρηθούν οι τραμπούκοι σύμφωνα με τις διατάξεις των ιερών κανόνων. Αναμένουμε προς την κατέυθυνση αυτή την πλήρη υποστήριξή και συνηγορία σας.
Αρχιμ. Συμεών 9.3.2010
[*] Η Παρέλαση υπερηφάνειας αφορά τους ομοφυλόφιλους
πηγή:http://www.eparhija-prizren.info/novo/2010/03/%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BE/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)