20/6/10

Ο Μητροπολίτης Κυθήρων θέτει την κατάλληλη στιγμή το ζήτημα του Διαλόγου με τους Παπικούς

Η Επιστολή – παρέμβαση του Μητροπολίτη Κυθήρων προς τη Σύνοδο θέτει στην κατάλληλη στιγμή το σημαντικό ζήτημα του Διαλόγου με τους Παπικούς και της εκπροσώπησης της Εκκλησίας της Ελλάδος σε αυτόν. Διότι:
Α. Η παρέμβαση γίνεται λίγο πριν την έκτακτη Συνεδρία της Ιεραρχίας (εντός αυτής της εβδομάδος) που θα είναι η τελευταία συνεδρία Ιεραρχίας πριν το Διάλογο στη Βιέννη τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Β. Κύριο ζήτημα για το οποίο πρέπει να λάβουν απόφαση οι Συνοδικοί είναι ποιος θα εκπροσωπήσει την Εκκλησία της Ελλάδος στη Βιέννη. Η Επιστολή του Σεβ. Κυθήρων φανερώνει ξεκάθαρα ότι ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας δεν είναι αξιόπιστος συνομιλητής, παρά τα πανεπιστημιακά του παράσημα!......
Γ. Ο Μητροπολίτης Κυθήρων θέτει και στην ουσία ένα σημαντικότατο θέμα. Είναι η αναγνώριση ή όχι εκκλησιαστικής υπόστασης στους Παπικούς. Αν οι Παπικοί είναι «Εκκλησία» και ο Πάπας «Αγιώτατος Πάπας» τότε ορθώς ο Μεσσηνίας μιλάει για διηρημένη Εκκλησία. Επειδή όμως ο Πάπας είναι αιρετικός και οι Παπικοί αιρετικοί, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για αποκατάσταση ενότητας αλλά για εν μετανοία επιστροφή των αιρετικών Παπικών στη Μία Ορθόδοξη Εκκλησία.
Δ. Η προσφορά εκκλησιαστικής αναγνώρισης στους Παπικούς από τους οικουμενιστές (πρόσφατα από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου στον Πάπα) με προσφωνήσεις ("Αγιώτατε Πάπα της πρεσβυτέρας Ρώμης") ή ο Διάλογος επί ίσοις όροις με την «αδελφή Εκκλησία της Ρώμης» καθιστούν προβληματική εξαρχής την συμμετοχή των Ορθοδόξων στο Διάλογο αυτό. Για τούτο και ο Διάλογος με τους όρους που γίνεται σήμερα πρέπει να διακοπεί μέχρι να ξεκαθαρίσουμε ότι προσερχόμαστε σε ένα Διάλογο όχι με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία αλλά με τους αιρετικούς Παπικούς, για τους οποίους (όπως για όλους τους αιρετικούς) ισχύει και το του Απ. Παύλου «αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού». Αν οι Παπικοί τόσα χρόνια δεν δείχνουν κανένα σημάδι μετανοίας, προς τι ο Διάλογος;
Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως η επικείμενη Συνεδρία της Ιεραρχίας. Να δούμε αν θα τεθεί το θέμα, ποιες αποφάσεις θα ληφθούν, ποια πρόσωπα θα εκπροσωπήσουν την Εκκλησία στο Διάλογο της Βιέννης ή αν αποφασισθεί η μη συμμετοχή της Εκκλησίας της Ελλάδος σε αυτό το Διάλογο (όπως έπραξε πέρυσι η Εκκλησία της Βουλγαρίας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)