Με πληροφορίες από esos.gr
Τα σχέδια της για το «Νέο Λύκειο» παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου με ομιλία της στην παρουσίαση του βιβλίου της ΠΟΣΔΕΠ «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι Αναγκαίες Αλλαγές». Σε αυτό το «Νέο Λύκειο»:
-Μειώνονται τα υποχρεωτικά και αυξάνονται τα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β και Γ Λυκείου
-Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες
-Δημιουργούνται οργανικά τμήματα για τις τέχνες και τον πολιτισμό.....
Η εξαγγελία αύξησης των ωρών για τις ξένες γλώσσες και αφιέρωσης διδακτικών ωρών για τις τέχνες και τον πολιτισμό με την ταυτόχρονη μετατροπή μαθημάτων που μέχρι σήμερα είναι υποχρεωτικά σε επιλεγόμενα δημιουργεί εύλογα ανησυχία για το μέλλον του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο, αν λάβει κανείς υπόψη του και τις κατά καιρούς διατυπωθείσες θέσεις της Υπουργού για το μάθημα.
Άξιο προσοχής εξάλλου είναι και το παρακάτω απόσπασμα από την ομιλία της Υπουργού:
«Το Νέο Λύκειο πρέπει να είναι νέο στις νοοτροπίες, στις στάσεις, στις συμπεριφορές. Να εκφράζει τον κόσμο που έρχεται και όχι τα στερεότυπα του παρελθόντος. Οφείλει λοιπόν να επιδιώξει την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κοινωνικότητας του μαθητή, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσει μέσα στο σχολείο. Είναι σημαντικό ο μαθητής να μάθει να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, να μάθει πώς να παίρνει πρωτοβουλίες, πώς να επικοινωνεί με τους άλλους, πώς να σέβεται το διαφορετικό και να συνυπάρχει μαζί του, πώς να πολιτεύεται, πώς να αποκτά αυτογνωσία και να αυτοβελτιώνεται».
Ας γρηγορούν οι Ενώσεις Θεολόγων διότι το θέρος είναι περίοδος υλοποίησης αποφάσεων που υποβαθμίζουν το μάθημα των Θρησκευτικών. Ποιος λησμονεί την επίθεση Στυλιανίδη στο μάθημα μας το καλοκαίρι του 2008;
Τα σχέδια της για το «Νέο Λύκειο» παρουσίασε η Υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου με ομιλία της στην παρουσίαση του βιβλίου της ΠΟΣΔΕΠ «Η Αναβάθμιση του Λυκείου και τα Συστήματα Πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι Αναγκαίες Αλλαγές». Σε αυτό το «Νέο Λύκειο»:
-Μειώνονται τα υποχρεωτικά και αυξάνονται τα επιλεγόμενα μαθήματα, κυρίως στην Β και Γ Λυκείου
-Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας για τις ξένες γλώσσες
-Δημιουργούνται οργανικά τμήματα για τις τέχνες και τον πολιτισμό.....
Η εξαγγελία αύξησης των ωρών για τις ξένες γλώσσες και αφιέρωσης διδακτικών ωρών για τις τέχνες και τον πολιτισμό με την ταυτόχρονη μετατροπή μαθημάτων που μέχρι σήμερα είναι υποχρεωτικά σε επιλεγόμενα δημιουργεί εύλογα ανησυχία για το μέλλον του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο, αν λάβει κανείς υπόψη του και τις κατά καιρούς διατυπωθείσες θέσεις της Υπουργού για το μάθημα.
Άξιο προσοχής εξάλλου είναι και το παρακάτω απόσπασμα από την ομιλία της Υπουργού:
«Το Νέο Λύκειο πρέπει να είναι νέο στις νοοτροπίες, στις στάσεις, στις συμπεριφορές. Να εκφράζει τον κόσμο που έρχεται και όχι τα στερεότυπα του παρελθόντος. Οφείλει λοιπόν να επιδιώξει την καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και της κοινωνικότητας του μαθητή, μέσα από τη βιωματική μάθηση και τις δραστηριότητες που θα αναπτύσσει μέσα στο σχολείο. Είναι σημαντικό ο μαθητής να μάθει να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματά του, να μάθει πώς να παίρνει πρωτοβουλίες, πώς να επικοινωνεί με τους άλλους, πώς να σέβεται το διαφορετικό και να συνυπάρχει μαζί του, πώς να πολιτεύεται, πώς να αποκτά αυτογνωσία και να αυτοβελτιώνεται».
Ας γρηγορούν οι Ενώσεις Θεολόγων διότι το θέρος είναι περίοδος υλοποίησης αποφάσεων που υποβαθμίζουν το μάθημα των Θρησκευτικών. Ποιος λησμονεί την επίθεση Στυλιανίδη στο μάθημα μας το καλοκαίρι του 2008;
4 σχόλια:
Άραγε το νέο Λύκειο θα δίνει έμφαση σε συνταγές μαγειρικής, σκυλάκια και γατάκια, μάγους και μάγισσες;
Ο "σεβασμός στο διαφορετικό" μήπως παραπέμπει στην απαλοιφή του έθνους και της Ορθοδοξίας για να γίνουμε λίγο από όλα τα υπόλοιπα;
Η σχετικοποίηση του Απολύτου και η απολυτοποίηση του Σχετικού, η διδασκαλία του "ίσως", χαρακτηρίζουν την εκπαίδευση της Νέας Εποχής. Η διαχείριση συναισθημάτων παραπέμπει σε ψυχολογική προσέγγιση. Αυτό που έχει παρατηρηθεί είναι ότι η Νέα Εποχή οδηγεί τον μαθητή, με συστηματικό και προμελετημένο τρόπο, προς την ενδοστρέφεια και την πραγμάτωση κάθε έκφανσης του θυμικού, του επιθυμητικού και κυρίως του παραρριπισμού του ασυνειδήτου τους.
Δεν ξέρω για εσάς αλλά η φράση "πως να αυτοβελτιώνεται" εμένα μου θυμίζει αυτοπραγμάτωση Μάσλοου και Νέα Εποχή. Γνωρίζουμε κάποιο πρότυπο Αυτοβελτιωμένου ανθρώπου; Εκεί υπάρχει η Αυτοβελτίωση...Αυτοθέωση...
Οι Ενώσεις Θεολόγων πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές μια που το μάθημα των θρησκευτικών δέχεται επίθεση όχι μόνο ως θρησκειολογικό μάθημα αλλά και από άλλα μαθήματα όπως τα "Νέα Ελληνικά" στο Γυμνάσιο. Η αναφορά στον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό ως Κοσμά Αιτωλό, φωτογραφίες που απεικονίζουν "μοναχούς" του Παπισμού και η έντεχνη εισαγωγή του όρου διαλογισμός μαζί ή αντί της προσευχής, είναι γεγονότα τα όποια πρέπει να επισημαίνονται από τους θεολόγους που έχουν συνείδηση της αποστολής τους.
Η φράση:"Να εκφράζει τον κόσμο που έρχεται και όχι τα στερεότυπα του παρελθόντος." τα λέει όλα.Εννοείται πως τα στερεότυπα είναι η Ελληνοχριστιανική αγωγή
Oι αρλούμπες της ινδουιστικής αυτο-βελτίωσης (=αυτο-ικανοποίησης) δεν πρέπει να μπουν λαθραία στα σχολεία
Για όσους το παίζουν παληκαράδες εκ του ασφαλούς με το υποχρεωτικό μάθημα των Θρησκευτικών, φαίνεται πως έρχεται πλέον ο καιρός να αποδείξουν την αξιοσύνη τους. Για να δούμε, λοιπόν, πόσοι και ποιοι από όσους χρησιμοποιούσαν το μάθημα των Θρησκευτικών ως εργαλείο ιδεολογικής προπαγάνδας εθνικοπατριωτισμού, αναγκαστικής ηθικής καθοδήγησης επισείοντας το φόβο του μεταφυσικού και κατηχητικής προπαγάνδισης θρησκευτικών πιστεύω, θα καταφέρουν να έχουν μαθητές στην τάξη!
Φαίνεται πως έρχεται πια ο καιρός που το μάθημα των θρησκευτικών θα αποκτήσει την πραγματική του αποστολή, ως μάθημα που θα υπηρετεί την θρησκευτική αναζήτηση των νέων, θα σέβεται την ιδιατερότητα και τη διαφορετικότητα και κυρίως δεν θα παραβιάζει το δικαίωμα κάθε νέου παιδιού να διαμορφώσει την προσωπικότητά του ελεύθερα, χωρίς τον καταναγκασμό μεταφυσικών απόλυτων ιδεών, προκαταλήψεων και θρησκευτικού τύπου ενοχών. Όσοι βλέπουμε τα πράγματα έτσι δεν έχουμε να φοβηθούμε από την μετατροπή του μαθήματος σε επιλεγόμενο. Αντίθετα θεωρούμε ότι αυτή θα είναι η μεγάλη ευκαιρία να αποδειχθεί η αξία του μαθήματος στην εποχή μας. Και να είστε σίγουροι ότι θα καταφέρουμε να γεμίσουμε τις τάξεις μας. Άρης Κούρτης, θεολόγος, Διευθυντής Λυκείου
Δημοσίευση σχολίου