Γράφαμε μόλις χθες ότι «στην πρόσφατη τακτική συνεδρίαση της Ιεραρχίας ο Αρχιεπίσκοπος, με την ανοχή των Συνοδικών Ιεραρχών, αρνήθηκε να ασχοληθεί με το ζήτημα του Μητροπολίτου Μεσσηνίας και τις εκκλησιολογικές του αντιλήψεις θέτοντας στο αρχείο τις ενστάσεις που εκφράστηκαν με Επιστολές τόσο του Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ όσο και του καθηγητή Δημητρίου Τσελεγγίδη». Τελικά ο Αρχιεπίσκοπος έφερε το θέμα στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο που συνεδρίασε σήμερα και απεφάνθη ότι «α. ουδεμία εκκλησιολογική παρεκτροπή υφίσταται στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, β. αναγνωρίζει στον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Σεραφείμ την ευαισθησία για την τήρηση της ακριβείας της δογματικής διδασκαλίας».
Δεν μας δίνουν όμως οι Συνοδικοί μία σαφή και ξεκάθαρη εκκλησιολογική θέση.....
Είναι τελικά η Εκκλησία «Μία και διηρημένη» ή δεν είναι «διηρημένη»; Αν «ουδεμία εκκλησιολογική παρεκτροπή» δεν υπάρχει στην γραπτώς διατυπωμένη διδασκαλία του Μητροπολίτη Μεσσηνίας, τότε πράγματι γίνεται αποδεκτή η περί «διηρημένης Εκκλησίας» άποψη του από το σύνολο των Ιεραρχών; Και γιατί για ένα τόσο σημαντικό θέμα δογματικής Πίστης δεν απεφάνθη η Ιεραρχία που συνεδρίασε λίγες μόνο μέρες πριν αλλά η μικρή Διαρκής Ιερά Σύνοδος; Τι ειπώθηκε στις «δοθείσες εκατέρωθεν εξηγήσεις»; Ποια ήταν η στάση των μελών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (π.χ. του Μητροπολίτου Πειραιώς;). Μήπως τελικά η ΔΙΣ αντιμετώπισε το θέμα ως απλή «κόντρα» δύο Ιεραρχών αρνούμενη να μπει στην ουσία της περί Εκκλησίας διδασκαλίας τους; Το ζήτημα δεν αφορά στις μεταξύ των Μητροπολιτών Μεσσηνίας και Κυθήρων σχέσεις αλλά στη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας και για τούτο οποιαδήποτε λύση του ζητήματος έπρεπε να συνοδεύεται από την κοινά παραδεκτή θέση περί Εκκλησίας στην οποία συμφώνησαν οι Ιεράρχες.
Δυστυχώς ο Αρχιεπίσκοπος με την ανοχή των Συνοδικών πιστεύει πως μπορεί να «κλείνει» τα μείζονα ζητήματα με δυο-τρεις προτάσεις σε ένα Δελτίο Τύπου.
Είναι τελικά η Εκκλησία «Μία και διηρημένη» ή δεν είναι «διηρημένη»; Αν «ουδεμία εκκλησιολογική παρεκτροπή» δεν υπάρχει στην γραπτώς διατυπωμένη διδασκαλία του Μητροπολίτη Μεσσηνίας, τότε πράγματι γίνεται αποδεκτή η περί «διηρημένης Εκκλησίας» άποψη του από το σύνολο των Ιεραρχών; Και γιατί για ένα τόσο σημαντικό θέμα δογματικής Πίστης δεν απεφάνθη η Ιεραρχία που συνεδρίασε λίγες μόνο μέρες πριν αλλά η μικρή Διαρκής Ιερά Σύνοδος; Τι ειπώθηκε στις «δοθείσες εκατέρωθεν εξηγήσεις»; Ποια ήταν η στάση των μελών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου (π.χ. του Μητροπολίτου Πειραιώς;). Μήπως τελικά η ΔΙΣ αντιμετώπισε το θέμα ως απλή «κόντρα» δύο Ιεραρχών αρνούμενη να μπει στην ουσία της περί Εκκλησίας διδασκαλίας τους; Το ζήτημα δεν αφορά στις μεταξύ των Μητροπολιτών Μεσσηνίας και Κυθήρων σχέσεις αλλά στη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας και για τούτο οποιαδήποτε λύση του ζητήματος έπρεπε να συνοδεύεται από την κοινά παραδεκτή θέση περί Εκκλησίας στην οποία συμφώνησαν οι Ιεράρχες.
Δυστυχώς ο Αρχιεπίσκοπος με την ανοχή των Συνοδικών πιστεύει πως μπορεί να «κλείνει» τα μείζονα ζητήματα με δυο-τρεις προτάσεις σε ένα Δελτίο Τύπου.
1 σχόλιο:
Πρόκειται περί καταπτύστου αποφάσεως της ιεράς;συνόδου!Για μία ακόμη φορά στη λήψη της εν λόγω αποφάσεως βάρυνε το επαίσχυντο φιλάδελφο!Και να φαντασθεί κανείς ότι οι συγκροτούντες την παρούσα ΔΙΣ κατά πλειοψηφία μητροπολίτες θεωρούνται από εκείνους που ορθοτομούν τον λόγον της αληθείας.Μάλλον όμως υπηρετούν την επάρατη σκοπιμότητα και ο καιροσκοπισμός έχει εισδύσει στο αίμα τους.Και ο πολύς Μεσσηνίας θα κραδαίνει σαν τρόπαιο για να κατατροπώσει τους αντιφρονούντες τη σημερινή απαλλαγή του απ την κατηγορία της νόθευσης του ορθοδόξου δόγματος με τη βούλα των συνοδικών.Τελικά κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει!
Δημοσίευση σχολίου