ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ Ι.Μ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ
Τ.Κ. 38221 – ΒΟΛΟΣΒόλος 8 Οκτωβρίου 2010
ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ
Η μεθοδευμένη από καιρό απαξίωση του κλάδου και του μαθήματος μας φαίνεται να υλοποιείται με τις επικείμενες αλλαγές, που ήδη έθεσε και συζητά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Αγνοώντας τη συνταγματική κατοχύρωση του μαθήματος που το διασφαλίζει ως βασικό , ουσιώδες και κατά συνέπεια υποχρεωτικό, προχωρούν στη μετατροπή του σε επιλεγόμενο και από εκεί και πέρα όλοι φανταζόμαστε ότι το επόμενο βήμα θα είναι η κατάργηση του.
Η ανοχή μας τελείωσε. Ο κάθε υποκινούμενος με αντιχριστιανικά και κατά της Ορθοδοξίας κίνητρα, βάλλει συνεχώς κατά του μαθήματος και του χαρακτήρα της θρησκευτικής εκπαίδευσης της πατρίδας μας,ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία......
Ανεχθήκαμε τη μείωση των ωρών στην Γ' Λυκείου και στα ΕΠΑΛ , ανεχθήκαμε τη μείωση των διοριστέων από ΑΣΕΠ και πίνακες, ανεχθήκαμε τον αποκλεισμό μας από κάθε είδους περαιτέρω επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες και βιώνουμε τον μόνιμο αποκλεισμό μας από κάθε εκπαιδευτική καινοτομία ή πρόγραμμα .
Οι πολλαπλές εγκύκλιοι , που ρυθμίζουν θέματα αλλοδαπών μαθητών, αλλοθρήσκων, προσευχής, εκκλησιασμού και η ασαφής ερμηνεία τους , δημιουργούν μια νομικίστικη, καταναγκαστική εικόνα του μαθήματος στους μαθητές και στην κοινωνία.
Ας θυμηθούμε την ευνοϊκή αντιμετώπιση κάποιων ειδικοτήτων και την επιδεικτική και συνάμα προκλητική παραγκώνιση της δικής μας ειδικότητας:
-Γυμναστές Ολυμπιακής παιδείας :μαζικοί διορισμοί με ελάχιστες ώρες χωρίς αντικείμενο. Επιβάρυναν το εκπαιδευτικό σύστημα με πλεονάζον προσωπικό ; Ναι. Διορίστηκαν ως μόνιμοι όλοι; Ναι.
-Πληροφορικής μειωμένων προσόντων : Λόγω έλλειψης καθηγητών της αντίστοιχης ειδικότητος, ο κάθε ευνοούμενος από τα κομματικά γραφεία οιασδήποτε ειδικότητας, με 400 ώρες σεμινάριο, διοριζόταν ως αναπληρωτής χρεώνοντας την προϋπηρεσία τους στην κύρια ειδικότητα του. Διορίστηκαν ως μόνιμοι όλοι; Ναι.
-Β΄ φάση επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες: Γιατί αποκλειστήκαμε από τη δυνατότητα επιμόρφωσης μας στη Β΄φάση και γιατί δεν χορηγήθηκαν Notebooks σε όσους συναδέλφους δίδασκαν την περυσινή χρονιά στην Α΄ Γυμνασίου; Το μάθημα μας έχει λογισμικό ανά μάθημα και τάξη από το 1999.
-Λουκέτο σε αρκετά εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας. Γιατί;
- Υποβάθμιση του πτυχίου μας από κάθε διαγωνισμό ΑΣΕΠ της δημόσιας διοίκησης.
-Αδιαφανείς διαδικασίες πρόσληψης στα Εκκλησιαστικά και στις Ιερές Μητροπόλεις.
- Αδιαφορία ή χλιαρό ενδιαφέρον από την Εκκλησία σε Συνοδικό επίπεδο για την επίλυση των παραπάνω θεμάτων σε συνεννόηση με την Πολιτεία.
-Διπλοθεσία ιερέων και ως καθηγητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση .
- Μαθητικά βιβλία θρησκευτικών άτονα , που επιμελώς αποχρωματίζουν την ορθόδοξη ιστορική βιωματική λατρευτική εμπειρία της κοινότητας που ζεί εκκλησιαστικά εν Χριστώ και είναι παρούσα πρωταγωνιστικά ως διακονία στον παγκόσμιο πολιτισμό.
-Ασθενής διεκδίκηση πάγιων αιτημάτων του κλάδου μας όπως:
1) ο διορισμός μας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση,
2) η νόμιμη, αναγνωρισμένη απασχόληση μας ,με προβλεπόμενη χρηματική αποζημίωση σε υπηρεσίες της Εκκλησίας για τις ανάγκες του ποιμαντικού, φιλανθρωπικού, διοικητικού έργου της.
3) Η δυνατότητα μας να εγγραφόμαστε σε σχολές συναφών ειδικοτήτων χωρίς καταταρκτήριες εξετάσεις.
Σε όλα τα παραπάνω που μας έχουν οδηγήσει στην αφάνεια , στην κοινωνική και επαγγελματική απαξίωση, στην διαρκώς απολογητική και αμυντική στάση
Ανεχθήκαμε τη μείωση των ωρών στην Γ' Λυκείου και στα ΕΠΑΛ , ανεχθήκαμε τη μείωση των διοριστέων από ΑΣΕΠ και πίνακες, ανεχθήκαμε τον αποκλεισμό μας από κάθε είδους περαιτέρω επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες και βιώνουμε τον μόνιμο αποκλεισμό μας από κάθε εκπαιδευτική καινοτομία ή πρόγραμμα .
Οι πολλαπλές εγκύκλιοι , που ρυθμίζουν θέματα αλλοδαπών μαθητών, αλλοθρήσκων, προσευχής, εκκλησιασμού και η ασαφής ερμηνεία τους , δημιουργούν μια νομικίστικη, καταναγκαστική εικόνα του μαθήματος στους μαθητές και στην κοινωνία.
Ας θυμηθούμε την ευνοϊκή αντιμετώπιση κάποιων ειδικοτήτων και την επιδεικτική και συνάμα προκλητική παραγκώνιση της δικής μας ειδικότητας:
-Γυμναστές Ολυμπιακής παιδείας :μαζικοί διορισμοί με ελάχιστες ώρες χωρίς αντικείμενο. Επιβάρυναν το εκπαιδευτικό σύστημα με πλεονάζον προσωπικό ; Ναι. Διορίστηκαν ως μόνιμοι όλοι; Ναι.
-Πληροφορικής μειωμένων προσόντων : Λόγω έλλειψης καθηγητών της αντίστοιχης ειδικότητος, ο κάθε ευνοούμενος από τα κομματικά γραφεία οιασδήποτε ειδικότητας, με 400 ώρες σεμινάριο, διοριζόταν ως αναπληρωτής χρεώνοντας την προϋπηρεσία τους στην κύρια ειδικότητα του. Διορίστηκαν ως μόνιμοι όλοι; Ναι.
-Β΄ φάση επιμόρφωσης στις νέες τεχνολογίες: Γιατί αποκλειστήκαμε από τη δυνατότητα επιμόρφωσης μας στη Β΄φάση και γιατί δεν χορηγήθηκαν Notebooks σε όσους συναδέλφους δίδασκαν την περυσινή χρονιά στην Α΄ Γυμνασίου; Το μάθημα μας έχει λογισμικό ανά μάθημα και τάξη από το 1999.
-Λουκέτο σε αρκετά εκκλησιαστικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας. Γιατί;
- Υποβάθμιση του πτυχίου μας από κάθε διαγωνισμό ΑΣΕΠ της δημόσιας διοίκησης.
-Αδιαφανείς διαδικασίες πρόσληψης στα Εκκλησιαστικά και στις Ιερές Μητροπόλεις.
- Αδιαφορία ή χλιαρό ενδιαφέρον από την Εκκλησία σε Συνοδικό επίπεδο για την επίλυση των παραπάνω θεμάτων σε συνεννόηση με την Πολιτεία.
-Διπλοθεσία ιερέων και ως καθηγητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση .
- Μαθητικά βιβλία θρησκευτικών άτονα , που επιμελώς αποχρωματίζουν την ορθόδοξη ιστορική βιωματική λατρευτική εμπειρία της κοινότητας που ζεί εκκλησιαστικά εν Χριστώ και είναι παρούσα πρωταγωνιστικά ως διακονία στον παγκόσμιο πολιτισμό.
-Ασθενής διεκδίκηση πάγιων αιτημάτων του κλάδου μας όπως:
1) ο διορισμός μας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση,
2) η νόμιμη, αναγνωρισμένη απασχόληση μας ,με προβλεπόμενη χρηματική αποζημίωση σε υπηρεσίες της Εκκλησίας για τις ανάγκες του ποιμαντικού, φιλανθρωπικού, διοικητικού έργου της.
3) Η δυνατότητα μας να εγγραφόμαστε σε σχολές συναφών ειδικοτήτων χωρίς καταταρκτήριες εξετάσεις.
Σε όλα τα παραπάνω που μας έχουν οδηγήσει στην αφάνεια , στην κοινωνική και επαγγελματική απαξίωση, στην διαρκώς απολογητική και αμυντική στάση
ΚΑΛΟΥΜΕ
Την Σεβαστή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος,
Την Κεντρική Διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων,
Τα τοπικά παραρτήματα,
Όλους τους συναδέλφους μόνιμους , αδιόριστους , αναπληρωτές, ωρομισθίους,
Τον πνευματικό κόσμο της πατρίδας,
Σε εγρήγορση και από κοινού συνεννόηση με άμεση σύγκληση όλων των αρμοδίων οργάνων, ώστε να οργανωθεί η τακτική μας σε όλα τα σημεία απέναντι σε ότι μας ετοιμάζουν. Ευκαιρία είναι, αφού θα νικήσουμε πάλι, γιατί ο αρχηγός μας είναι Ο Χριστός , να περάσουμε και στη νομική αντεπίθεση και να απαιτήσουμε να αναθεωρήσει η Πολιτεία τη στάση της απέναντι στα φλέγοντα προβλήματα του κλάδου μας με συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις .
Γι΄ αυτό, πρωτοστατώντας καλούμε τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων του Νομού Μαγνησίας, σε έκτακτη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη στις 20 Οκτωβρίου 2010, στο Πνευματικό κέντρο , Ανθ. Γαζή –Κ. Καρτάλη.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Τριαντάφυλλος Πασσιάς
Ο Γραμματέας
Δημήτριος Μάνος
Την Κεντρική Διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων,
Τα τοπικά παραρτήματα,
Όλους τους συναδέλφους μόνιμους , αδιόριστους , αναπληρωτές, ωρομισθίους,
Τον πνευματικό κόσμο της πατρίδας,
Σε εγρήγορση και από κοινού συνεννόηση με άμεση σύγκληση όλων των αρμοδίων οργάνων, ώστε να οργανωθεί η τακτική μας σε όλα τα σημεία απέναντι σε ότι μας ετοιμάζουν. Ευκαιρία είναι, αφού θα νικήσουμε πάλι, γιατί ο αρχηγός μας είναι Ο Χριστός , να περάσουμε και στη νομική αντεπίθεση και να απαιτήσουμε να αναθεωρήσει η Πολιτεία τη στάση της απέναντι στα φλέγοντα προβλήματα του κλάδου μας με συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις .
Γι΄ αυτό, πρωτοστατώντας καλούμε τα μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων του Νομού Μαγνησίας, σε έκτακτη γενική συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη στις 20 Οκτωβρίου 2010, στο Πνευματικό κέντρο , Ανθ. Γαζή –Κ. Καρτάλη.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Τριαντάφυλλος Πασσιάς
Ο Γραμματέας
Δημήτριος Μάνος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου