12/10/10

Επιμένει το Υπουργείο Παιδείας σε λίγα υποχρεωτικά και πολλά επιλεγόμενα μαθήματα στο «νέο Λύκειο»

Στο σημερινό (12/10/2010) φύλλο της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και σε άρθρο του Απόστολου Λακασα φιλοξενούνται δηλώσεις υψηλόβαθμου στελέχους του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με το «νέο Λύκειο». Από τις δηλώσεις εύκολα συμπεραίνει κανείς ότι η μετατροπή πολλών μαθημάτων του Λυκείου από υποχρεωτικά σε επιλογής προωθείται και θα περιληφθεί στο τελικό σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας παρά τις αντιδράσεις ενώσεων εκπαιδευτικών, φορέων και προσώπων. Αν και το άρθρο της Καθημερινής έχει ως κύριο θέμα του το μάθημα της Ιστορίας, οι δηλώσεις του στελέχους του Υπουργείου αφορούν και τα άλλα μαθήματα, ανάμεσά τους και τα Θρησκευτικά. Το στέλεχος του Υπουργείου παραδέχεται «ότι το νέο λύκειο βασίζεται… σε διεθνώς αναγνωρισμένα μοντέλα λυκείου, όπως το πρόγραμμα International Baccalaureate (I.B.)». Κωφεύει μάλιστα ενώπιον των αντιδράσεων των εκπαιδευτικών θεωρώντας ότι αυτές «δεν ασχολούνται με την ουσία» αλλά «με το περιτύλιγμα».....
Όσον αφορά δε το σχέδιο του Υπουργείου για το νέο Λύκειο, το οποίο αναμένεται να δοθεί προς διαβούλευση τονίζει: «…το ζητούμενο για το νέο λύκειο είναι λιγότερα υποχρεωτικά μαθήματα, περισσότερα μαθήματα επιλογής και μεγαλύτερη εμβάθυνση. Αυτή τη στιγμή τα αρμόδια στελέχη επεξεργάζονται την πρόταση, που θα δοθεί σε διαβούλευση. Όμως, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στον διάλογο με κραυγές και στρεβλώσεις. Η νέα δομή του λυκείου, με βάση τα έως τώρα συμπεράσματα, απαιτεί μικρότερο κορμό υποχρεωτικών μαθημάτων. Και δεν μπορούμε να παίζουμε την... κολοκυθιά για το ποιο μάθημα θα είναι μεταξύ των υποχρεωτικών και ποιο όχι. Οφείλουμε να χαράσσουμε πολιτική με βάση τις εκπαιδευτικές προτεραιότητες».
Το πρόβλημα είναι πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει, ως φαίνεται, διαφορετικές «προτεραιότητες» από αυτές που έχουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι πολίτες αυτής της χώρας που έχει μία συγκεκριμένη παράδοση και ιστορία. Η προσπάθεια να εμφανιστεί ο μικρός αριθμός μαθημάτων ως ανάγκη που επιβάλλουν επιστημονικές αναλύσεις και συμπεράσματα δεν πείθει κανέναν. Πολύ περισσότερο είναι εντελώς αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική η συμπερίληψη στον κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων των Αγγλικών και της Γυμναστικής με παράλληλη υποβάθμιση των Θρησκευτικών, της Ιστορίας, των Αρχαίων Ελληνικών κ.α.
Όπως διαφαίνεται από τις παραπάνω δηλώσεις στελέχους του Υπουργείου Παιδείας το σχέδιο για το νέο Λύκειο που θα τεθεί εντός των επομένων ημερών προς διαβούλευση δεν θα διαφέρει πολύ από αυτό που διέρρευσε πριν λίγες μέρες στον τύπο. Για τούτο και είναι αναγκαίος ο αγώνας όλων των εκπαιδευτικών προκειμένου να μην υλοποιηθούν οι σχεδιασμοί του Υπουργείου που θα οδηγήσουν στη δημιουργία ενός «νέου Λυκείου» αγγλομαθών, ανιστόρητων, άθρησκων μαθητών που θα είναι απλά όργανα στα χέρια των σχεδιαστών της Νέας Τάξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)