12/10/10

Ερώτηση βουλευτών του ΛΑΟΣ για την Ιστορία και τα Θρησκευτικά στο "νέο Λύκειο"

πηγή: serrestv.gr
Ερώτηση υπέβαλαν προς την Υπουργό Παιδείας κ. Α. Διαμαντοπούλου τέσσερεις Βουλευτές του ΛΑ.Ο.Σ. σχετικά με τις απαράδεκτες προθέσεις του Υπουργείου να μετατρέψει βασικά μαθήματα που διδάσκονται στα ελληνικά Λύκεια σε προαιρετικά! Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης των κ.κ. Η. Πολατίδη (Σερρών), Κ. Βελόπουλου (Β΄Θεσσαλονίκης), Γ. Ανατολάκη (Β΄Πειραιώς) καί Π. Μαρκάκη (Μαγνησίας) έχει ως εξής.
Συμφώνως με πολλά δημοσιεύματα του τύπου, αναφέρεται ότι επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, στα πλαίσια αναμορφώσεως(;) του Λυκείου, εισηγείται πρόταση όπως το μάθημα της Ιστορίας στην Β' και Γ' Λυκείου να γίνει προαιρετικής παρακολουθήσεως καί παράλληλα με βάση πρόταση της ίδιας επιτροπής, που ηγείται η ειδική γραμματέας του Υπουργείου κ. Θ. Δραγώνα, κόβονται η Ιστορία του Βυζαντίου και της Επαναστάσεως του 1821.....

Ακόμη η αρχαία ελληνική Ιστορία ενσωματώνεται στο μάθημα επιλογής «Ιστορία των Ιδεών» στο οποίο θα διδάσκεται η ευρωπαϊκή Ιστορία!
Μία ακόμα επιεικώς ακατανόητη εισήγηση της επιτροπής αυτής είναι η μετατροπή του μαθήματος των Θρησκευτικών στις ίδιες τάξεις του Λυκείου ως μάθημα επιλογής, ενώ συγχρόνως η πρόταση αναφέρει τα τρία νέα υποχρεωτικά μαθήματα που θα είναι η ξένη γλώσσα, η γυμναστική και η νεοελληνική γλώσσα. Αν όλα αυτά δεν είναι καθολική αποκοπή από τις ρίζες μας ως λαού και Έθνους, τότε τι μπορεί να είναι;
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1. Ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα τα σχετικά δημοσιεύματα του τύπου για τις ανωτέρω περιγραφόμενες εισηγήσεις της επιτροπής αυτής του Υπουργείου;

2. Μπορεί το Υπουργείο να μας πληροφορήσει ποιο είναι το σκεπτικό της επιτροπής αυτής, πού βασίζει και πώς ακριβώς δικαιολογεί την μετατροπή του μαθήματος της Ιστορίας στις δύο τάξεις του Λυκείου σε προαιρετικό και μάλιστα χωρίς τα πλέον ουσιώδη και κομβικά κεφάλαια της Βυζαντινής περιόδου και της Επαναστάσεως του 1821; Γιατί κόβονται ειδικώς αυτά τα κεφάλαια; Δεν αποτελούν βασικότατα στοιχεία του συνόλου της Ιστορίας μας; Ποιες είναι επιτέλους οι στοχεύσεις αυτών των, τουλάχιστον, περίεργων εισηγήσεων και σε τι αποβλέπουν;

3. Μπορεί το Υπουργείο να μας παρουσιάσει, αν διαθέτει, επιστημονικώς τεκμηριωμένες εισηγήσεις και μελέτες, που (τυχόν) προϋπήρξαν των προτάσεων της επιτροπής και στις οποίες βασίστηκαν, ώστε να εξηγούνται αυτού του τύπου οι «προτάσεις»; Υφίσταται άραγε παράδειγμα άλλης ευρωπαϊκής χώρας που εισηγείται επισήμως τα παιδιά στα Λύκεια να μην διδάσκονται την Ιστορία των κρατών τους και των Εθνών τους ως βασικό μάθημα; Γνωρίζει μήπως το Υπουργείο να μας υποδείξει έστω ένα παράδειγμα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)