Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα των βιβλίων Θρησκευτικών του Γυμνασίου είναι ότι οι ξένες θρησκείες προσεγγίζονται με τρόπο οικουμενιστικό, δήθεν «αντικειμενικό» και όχι μέσα από το πρίσμα της ορθόδοξης πατερικής θεολογίας. Αποφεύγεται η αναφορά στις αποκλίσεις των άλλων ομολογιών ή και ξένων θρησκευμάτων από την Αλήθεια. Έτσι οι συγγραφείς των βιβλίων προτείνουν με ευκολία την ενημέρωση των μαθητών για κάποια άλλη θρησκεία από τους θρησκευτικούς της ηγέτες.
.
Κλασικό παράδειγμα η προτεινόμενη δραστηριότητα στο βιβλίο της Α΄ Γυμνασίου κατά τη διδασκαλία του μαθήματος (9) για την Έξοδο των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο. Εκεί προτείνεται στο «Επιλέγω και πραγματοποιώ»: Οργανώστε μια επίσκεψη στη Συναγωγή της πόλης σας (αν υπάρχει) και συζητείστε με το ραββίνο για τα έθιμα της γιορτής του Πάσχα....
Προτείνεται λοιπόν στον θεολόγο να παραδώσει τους μαθητές τους στη διδασκαλική δεινότητα ενός ραββίνου για να μάθουν τις γιορτές των Εβραίων. Μήπως σιγά σιγά θα χορηγήσουμε στους ραββίνους τη δυνατότητα διδασκαλίας των μαθητών για τη Σταύρωση του Χριστού ώστε να έχουν «αντικειμενικότερη» γνώση του Πάθους του Κυρίου;
Δείτε παρακάτω τη σχετική σελίδα του σχολικού βιβλίου της Α΄ Γυμνασίου: Επίσκεψη σε Συναγωγή
Προτείνεται λοιπόν στον θεολόγο να παραδώσει τους μαθητές τους στη διδασκαλική δεινότητα ενός ραββίνου για να μάθουν τις γιορτές των Εβραίων. Μήπως σιγά σιγά θα χορηγήσουμε στους ραββίνους τη δυνατότητα διδασκαλίας των μαθητών για τη Σταύρωση του Χριστού ώστε να έχουν «αντικειμενικότερη» γνώση του Πάθους του Κυρίου;
Δείτε παρακάτω τη σχετική σελίδα του σχολικού βιβλίου της Α΄ Γυμνασίου: Επίσκεψη σε Συναγωγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου