Αναδημοσιεύουμε δύο άρθρα με δηλώσεις του Προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κλήμη Ναυρίδη για τα νέα προγράμματα σπουδών και το νέο σχολείο.
πηγή: Το ΒΗΜΑ, 2/2/2011
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Το Νέο Σχολείο και οι εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης
Τα θέματα που αφορούν το Νέο Σχολείο, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τις αλλαγές που υπαγορεύουν οι ανατροπές στο παγκόσμιο σκηνικό, αλλά και τις εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης και κατάρτισης παγκοσμίως συζήτησαν εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, σε εκδήλωση που έγινε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σε συνεργασία με το Megaron Plus.
«Το σχολείο αλλάζει;» ήταν ο τίτλος της εκδήλωσης. Τη συζήτηση συντόνισε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Κλ. Ναυρίδης, ενώ ομιλητές ήταν ο κ. Β. Τσελφές, αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο κ. Ρότζερ Σλι, κοσμήτορας στο εκπαιδευτικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου και ο κ. Π. Χαραμής, πρόεδρος του ΚΕΜΕΤΕ (Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ...
«Η αλλαγή είναι πρωτίστως μια δημόσια επένδυση για το μέλλον. Και μάλιστα μια επένδυση χωρίς κανένα ρίσκο» ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Ναυρίδης. «Είναι γεγονός ότι υπήρχαν πάντα και εξακολουθούν να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που με ελάχιστα μέσα, χωρίς καμία ενθάρρυνση και δυστυχώς χωρίς αναγνώριση, μερικές φορές μάλιστα και κάτω από αντίξοες συνθήκες, έκαναν και κάνουν καταπληκτικά πράγματα» ανέφερε. «Θέλουμε να βάλουμε τις βάσεις για ένα νέο λύκειο που θα πάψει επιτέλους να αποτελεί αποκλειστικά και μόνο ένα τράνζιτο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
και θα λειτουργεί ως αυτοτελής βαθμίδα με ξεκάθαρους και αυτοτελείς εκπαιδευτικούς στόχους» είπε ο κ. Ναυρίδης αναφερόμενος στις αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας.
«Τα μαθησιακά-διδακτικά αντικείμενα και τα σχετικά με αυτά περιεχόμενα και ύλη, τα εκπαιδευτικά υλικά, καθώς και οι προτεινόμενες δραστηριότητες, θα αναπτυχθούν με έμφαση στις γενικές ικανότητες που θα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές για να μπορούν να ζήσουν δημιουργικά ως δημοκρατικοί πολίτες στο πλαίσιο τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς κοινότητας» τόνισε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Εργασίες από τους μαθητέςΗ ομαδοσυνεργατική και η εκπόνηση ομαδικών εργασιών από τους μαθητές μέσα στη σχολική τάξη είναι η βασική αλλαγή αλλά και τα θεμέλια στα οποία θα στηριχθούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων που σχεδιάζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Στο νέο πρόγραμμά του θα προβλέπεται η ανάπτυξη δράσεων και η εκπόνηση εργασιών από τις σχολικές κοινότητες που θα συνδέονται με τρέχοντα θέματα της ευρύτερης κοινωνικής, πολιτισμικής, περιβαλλοντικής ή άλλης εκδοχής της καθημερινότητας, τα οποία θα απασχολούν τους μαθητές ή θα συνδέονται και με θεμελιώδεις ανθρώπινες ανάγκες και ανησυχίες.
Κατά την ανάπτυξη και εκπόνηση αυτών των δράσεων και εργασιών από τους μαθητές, οι γνώσεις που συνδέονται με τα διαφορετικά μαθησιακά και διδακτικά αντικείμενα θα συντίθενται προκειμένου να προσεγγιστούν τα ζητήματα που θα τίθενται κάθε φορά. Οι σχολικές κοινότητες θα δημοσιοποιούν αυτές τις εργασίες στην ευρύτερη κοινότητα και μέσω αυτών θα αξιολογούνται.
πηγή: Ελευθεροτυπία, 2/2/2011
Σε 160 σχολεία το νέο πρόγραμμα σπουδών
«Η αλλαγή είναι πρωτίστως μια δημόσια επένδυση για το μέλλον. Και μάλιστα μια επένδυση χωρίς κανένα ρίσκο» ανέφερε στην ομιλία του ο κ. Ναυρίδης. «Είναι γεγονός ότι υπήρχαν πάντα και εξακολουθούν να υπάρχουν εκπαιδευτικοί που με ελάχιστα μέσα, χωρίς καμία ενθάρρυνση και δυστυχώς χωρίς αναγνώριση, μερικές φορές μάλιστα και κάτω από αντίξοες συνθήκες, έκαναν και κάνουν καταπληκτικά πράγματα» ανέφερε. «Θέλουμε να βάλουμε τις βάσεις για ένα νέο λύκειο που θα πάψει επιτέλους να αποτελεί αποκλειστικά και μόνο ένα τράνζιτο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση
και θα λειτουργεί ως αυτοτελής βαθμίδα με ξεκάθαρους και αυτοτελείς εκπαιδευτικούς στόχους» είπε ο κ. Ναυρίδης αναφερόμενος στις αλλαγές που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας.
«Τα μαθησιακά-διδακτικά αντικείμενα και τα σχετικά με αυτά περιεχόμενα και ύλη, τα εκπαιδευτικά υλικά, καθώς και οι προτεινόμενες δραστηριότητες, θα αναπτυχθούν με έμφαση στις γενικές ικανότητες που θα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές για να μπορούν να ζήσουν δημιουργικά ως δημοκρατικοί πολίτες στο πλαίσιο τόσο της ελληνικής όσο και της διεθνούς κοινότητας» τόνισε ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Εργασίες από τους μαθητέςΗ ομαδοσυνεργατική και η εκπόνηση ομαδικών εργασιών από τους μαθητές μέσα στη σχολική τάξη είναι η βασική αλλαγή αλλά και τα θεμέλια στα οποία θα στηριχθούν τα νέα αναλυτικά προγράμματα των σχολείων που σχεδιάζει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Στο νέο πρόγραμμά του θα προβλέπεται η ανάπτυξη δράσεων και η εκπόνηση εργασιών από τις σχολικές κοινότητες που θα συνδέονται με τρέχοντα θέματα της ευρύτερης κοινωνικής, πολιτισμικής, περιβαλλοντικής ή άλλης εκδοχής της καθημερινότητας, τα οποία θα απασχολούν τους μαθητές ή θα συνδέονται και με θεμελιώδεις ανθρώπινες ανάγκες και ανησυχίες.
Κατά την ανάπτυξη και εκπόνηση αυτών των δράσεων και εργασιών από τους μαθητές, οι γνώσεις που συνδέονται με τα διαφορετικά μαθησιακά και διδακτικά αντικείμενα θα συντίθενται προκειμένου να προσεγγιστούν τα ζητήματα που θα τίθενται κάθε φορά. Οι σχολικές κοινότητες θα δημοσιοποιούν αυτές τις εργασίες στην ευρύτερη κοινότητα και μέσω αυτών θα αξιολογούνται.
πηγή: Ελευθεροτυπία, 2/2/2011
Σε 160 σχολεία το νέο πρόγραμμα σπουδών
Πιλοτικά θα εφαρμοστεί από τη νέα σχολική χρονιά το νέο πρόγραμμα σπουδών σε ορισμένο αριθμό σχολείων σύμφωνα με τον πρόεδρο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κλήμης Ναυρίδης. Μιλώντας σε εκδήλωση με θέμα «Το σχολείο αλλάζει» ο Κλ. Ναυρίδης ανέφερε ότι η αρχική εφαρμογή του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί σε 160 σχολεία. Σύμφωνα με τον ίδιο τον Απρίλιο αναμένεται να παραδοθεί στην υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, η τελική εισήγηση του ινστιτούτου για το νέο σχολικό πρόγραμμα και κατόπιν των απαραίτητων διορθώσεων και προσαρμογών θα τεθεί σε ισχύ σε όλα τα σχολεία της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου