Μιλώντας σχετικά με τους «Στόχους και τη Λειτουργία του Νέου Σχολείου», σε ημερίδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η Υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου τόνισε μεταξύ άλλων:
Ωρολόγιο Πρόγραμμα:
Υπάρχει ένα άκαμπτο ωρολόγιο πρόγραμμα, στο οποίο στοιβάζονται γνώσεις, γνώσεις, γνώσεις. Ένα πρόγραμμα που «δένει» το μυαλό, τα χέρια και την ύπαρξη των εκπαιδευτικών «εξαναγκάζοντας» τους να κάνουν από καθέδρας διδασκαλία, που από ό,τι ακούσαμε σήμερα από τον κύριο Ιlleris, δεν είναι καλό να γίνεται πάνω από 50%, το πολύ, της διδακτικής ώρας...
Το σχολείο γέμισε στην Ελλάδα πάρα πολλές ειδικότητες. Ιδιαίτερα το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Επικαλούμαι την επισήμανση του κυρίου Ιlleris, αναφερόμενος στη δική του χώρα, τη Δανία, λέγοντάς μας ότι: δεν χρειάζεται πληθώρα γνωσιακών ειδικοτήτων. Το μόνο πράγμα που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να ξανασκεφτούμε την πληθώρα των ειδικοτήτων, των πολλαπλών ειδικοτήτων που κάνουν το Γυμνάσιο και το Λύκειο να ασφυκτιούν. Κάνουν τους εφήβους μας να στενάζουν. Κάνουν τους εκπαιδευτικούς παθητικούς και πολλές φορές αποστασιοποιημένους.
Το σχολείο γέμισε στην Ελλάδα πάρα πολλές ειδικότητες. Ιδιαίτερα το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Επικαλούμαι την επισήμανση του κυρίου Ιlleris, αναφερόμενος στη δική του χώρα, τη Δανία, λέγοντάς μας ότι: δεν χρειάζεται πληθώρα γνωσιακών ειδικοτήτων. Το μόνο πράγμα που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να ξανασκεφτούμε την πληθώρα των ειδικοτήτων, των πολλαπλών ειδικοτήτων που κάνουν το Γυμνάσιο και το Λύκειο να ασφυκτιούν. Κάνουν τους εφήβους μας να στενάζουν. Κάνουν τους εκπαιδευτικούς παθητικούς και πολλές φορές αποστασιοποιημένους.
Αλλαγή Προγραμμάτων Σπουδών
Ξεκίνησε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τις ομάδες των εμπειρογνωμόνων. Πρέπει να δούμε πόσο σημαντικό είναι αυτά τα προγράμματα σπουδών να μην μοιάζουν καθόλου με τα σημερινά προγράμματα που έχουμε, τα οποία είναι άκαμπτα και τα οποία βασίζονται σε μία και μόνο, διδακτική προσέγγιση (αν εξαιρέσει κανείς την ευέλικτη ζώνη). Αυτή της από καθ’ έδρας διδασκαλία.
Αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, που σημαίνει περισσότερες πηγές γνώσης, περισσότερο υλικό. Η ψηφιακή τεχνολογία μας βοηθάει. Δεν είναι πανάκεια, είναι όμως σημαντικό εργαλείο. Περισσότερη έμφαση στη δυνατότητα να βρίσκουμε τη γνώση μέσα από διαφορετικούς τρόπους, μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλον.
Άρα τα προγράμματα σπουδών που αυτή τη στιγμή επεξεργάζονται τα στελέχη, οι πανεπιστημιακοί, οι εκπαιδευτικοί της πράξης και τα έμπειρα στελέχη της διοίκησης της εκπαίδευσης, έχει πολύ μεγάλη σημασία να δούμε τι ανάγκες έχουν οι νέοι και πώς καλύτερα θα μάθουν.
Ξεκίνησε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και τις ομάδες των εμπειρογνωμόνων. Πρέπει να δούμε πόσο σημαντικό είναι αυτά τα προγράμματα σπουδών να μην μοιάζουν καθόλου με τα σημερινά προγράμματα που έχουμε, τα οποία είναι άκαμπτα και τα οποία βασίζονται σε μία και μόνο, διδακτική προσέγγιση (αν εξαιρέσει κανείς την ευέλικτη ζώνη). Αυτή της από καθ’ έδρας διδασκαλία.
Αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών, που σημαίνει περισσότερες πηγές γνώσης, περισσότερο υλικό. Η ψηφιακή τεχνολογία μας βοηθάει. Δεν είναι πανάκεια, είναι όμως σημαντικό εργαλείο. Περισσότερη έμφαση στη δυνατότητα να βρίσκουμε τη γνώση μέσα από διαφορετικούς τρόπους, μαθαίνοντας ο ένας από τον άλλον.
Άρα τα προγράμματα σπουδών που αυτή τη στιγμή επεξεργάζονται τα στελέχη, οι πανεπιστημιακοί, οι εκπαιδευτικοί της πράξης και τα έμπειρα στελέχη της διοίκησης της εκπαίδευσης, έχει πολύ μεγάλη σημασία να δούμε τι ανάγκες έχουν οι νέοι και πώς καλύτερα θα μάθουν.
1 σχόλιο:
ΚΑΜΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΟΒΕΛΙΣΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΑΛΑΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ...
Δημοσίευση σχολίου