πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 19/3/2011
Τελευταίες πινελιές για το νέο Λύκειο
Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το νέο Λύκειο, το οποίο θα οδηγήσει σε νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ από το 2013 - 2014. Ταυτόχρονα, όμως, έχει ήδη ξεκινήσει ο καταιγισμός των αντιδράσεων από φορείς, δημάρχους και πολιτευτές κατά του «εκπαιδευτικού Καλλικράτη»
Της Χαράς Καλημέρη
«Κλείδωσαν» οι αλλαγές για το νέο λύκειο το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του τον ερχόμενο Σεπτέμβριο με την α΄ τάξη και θα οδηγήσει σε νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ από το 2013-2014...
Το προσεχές διάστημα, το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει την πρότασή του για τη νέα δομή του λυκείου, το οποίο πλέον θα εφαρμόζει «σφιχτό» πρόγραμμα μαθημάτων -με μείωση των υποχρεωτικών και αύξηση των μαθημάτων επιλογής- και νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών με την καθιέρωση της Ερευνητικής Εργασίας, η οποία θα «μετράει» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τη δημιουργία Ατομικού Φακέλου (portfolio) που θα παρακολουθεί τη βαθμολογική εξέλιξη του μαθητή από την α΄ μέχρι τη γ΄ τάξη.
Σχεδιο
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει τα ακόλουθα:
Α΄ τάξη: Ο κορμός των βασικών μαθημάτων στην α΄ τάξη θα αποτελείται από τα Αρχαία Ελληνικά, την Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία, ενώ σε αυτόν θα παραμείνουν τόσο η Ιστορία όσο και τα Θρησκευτικά μετά τις αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, πολιτικά κόμματα αλλά και την Εκκλησία, με αφορμή ορισμένα πρώτα σχέδια που εισηγούνταν τη μετατροπή τους από υποχρεωτικά σε μαθήματα επιλογής ή τη μείωση των ωρών διδασκαλίας τους. Ταυτόχρονα, στην α΄ τάξη θα υπάρχουν ομάδες μαθημάτων επιλογής που θα αφορούν, μεταξύ άλλων, στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, την Τέχνη και τον Πολιτισμό, διάφορες Δραστηριότητες κ.ά.
Β΄ - Γ΄ Λυκείου: Από τη β΄ λυκείου οι μαθητές θα μπορούν να λαμβάνουν εξειδίκευση ανάλογα με τις σπουδές που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Για όλους, τα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού θα είναι τα ίδια (Αρχαία Ελληνικά, Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία και Μαθηματικά), αλλά θα έχουν διαφορετική «βαρύτητα». Η πλήρης εξειδίκευση των μαθητών θα γίνεται στη γ΄ τάξη, όπου τα μαθήματα θα είναι προσαρμοσμένα με τις σπουδές που προσφέρονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος είναι να δημιουργηθούν εξειδικευμένες κατευθύνσεις σπουδών και να λιγοστέψουν τα μαθήματα γενικής παιδείας.
Επιλογές
Σημειώνεται ότι οι επιλογές των μαθητών στη β΄ και γ΄ λυκείου θα είναι σημαντικές διότι η βαθμολογία που θα προκύπτει από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και των δύο τάξεων μελετάται να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η συζήτηση για το νέο σύστημα πρόσβασης, που θα εφαρμοστεί από το 2013-2014, θα ανοίξει μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού για το λύκειο. Βέβαια, πρόθεση του υπουργείου είναι η πρόσβαση να εξακολουθεί να γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά σε λιγότερα από σήμερα μαθήματα (το πιο πιθανό είναι σε τέσσερα από τα έξι σήμερα). Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τα μαθήματα που θα απαιτούνται για την εισαγωγή και τη στάθμιση της βαθμολογίας κάθε μαθήματος.
Το προσεχές διάστημα, το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει την πρότασή του για τη νέα δομή του λυκείου, το οποίο πλέον θα εφαρμόζει «σφιχτό» πρόγραμμα μαθημάτων -με μείωση των υποχρεωτικών και αύξηση των μαθημάτων επιλογής- και νέο σύστημα αξιολόγησης των μαθητών με την καθιέρωση της Ερευνητικής Εργασίας, η οποία θα «μετράει» για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και τη δημιουργία Ατομικού Φακέλου (portfolio) που θα παρακολουθεί τη βαθμολογική εξέλιξη του μαθητή από την α΄ μέχρι τη γ΄ τάξη.
Σχεδιο
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπει τα ακόλουθα:
Α΄ τάξη: Ο κορμός των βασικών μαθημάτων στην α΄ τάξη θα αποτελείται από τα Αρχαία Ελληνικά, την Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία, τα Μαθηματικά, τη Φυσική και τη Χημεία, ενώ σε αυτόν θα παραμείνουν τόσο η Ιστορία όσο και τα Θρησκευτικά μετά τις αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς, πολιτικά κόμματα αλλά και την Εκκλησία, με αφορμή ορισμένα πρώτα σχέδια που εισηγούνταν τη μετατροπή τους από υποχρεωτικά σε μαθήματα επιλογής ή τη μείωση των ωρών διδασκαλίας τους. Ταυτόχρονα, στην α΄ τάξη θα υπάρχουν ομάδες μαθημάτων επιλογής που θα αφορούν, μεταξύ άλλων, στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, την Τέχνη και τον Πολιτισμό, διάφορες Δραστηριότητες κ.ά.
Β΄ - Γ΄ Λυκείου: Από τη β΄ λυκείου οι μαθητές θα μπορούν να λαμβάνουν εξειδίκευση ανάλογα με τις σπουδές που επιθυμούν να ακολουθήσουν. Για όλους, τα υποχρεωτικά μαθήματα κορμού θα είναι τα ίδια (Αρχαία Ελληνικά, Ελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία και Μαθηματικά), αλλά θα έχουν διαφορετική «βαρύτητα». Η πλήρης εξειδίκευση των μαθητών θα γίνεται στη γ΄ τάξη, όπου τα μαθήματα θα είναι προσαρμοσμένα με τις σπουδές που προσφέρονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στόχος είναι να δημιουργηθούν εξειδικευμένες κατευθύνσεις σπουδών και να λιγοστέψουν τα μαθήματα γενικής παιδείας.
Επιλογές
Σημειώνεται ότι οι επιλογές των μαθητών στη β΄ και γ΄ λυκείου θα είναι σημαντικές διότι η βαθμολογία που θα προκύπτει από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και των δύο τάξεων μελετάται να συνυπολογίζεται για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η συζήτηση για το νέο σύστημα πρόσβασης, που θα εφαρμοστεί από το 2013-2014, θα ανοίξει μετά την ολοκλήρωση του σχεδιασμού για το λύκειο. Βέβαια, πρόθεση του υπουργείου είναι η πρόσβαση να εξακολουθεί να γίνεται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά σε λιγότερα από σήμερα μαθήματα (το πιο πιθανό είναι σε τέσσερα από τα έξι σήμερα). Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν τα μαθήματα που θα απαιτούνται για την εισαγωγή και τη στάθμιση της βαθμολογίας κάθε μαθήματος.
4 σχόλια:
Όπως μας έγραψε Ανώνυμος σχολιαστής σε άλλη ανάρτηση το "Πρώτο Θέμα" στο πρωτοσέλιδο της αυριανής κυριακάτικης έκδοσής του γράφει:"Αλλάζουν όλα στο Νέο Λύκειο - Προαιρετικά τα Θρησκευτικά". Δείτε : http://www.protothema.gr/ekdosi-tis-kiriakis/?issue=317&tab=1
Δεν ξέρουμε βέβαια εάν το δημοσίευμα αναφέρεται στις τάξεις Β΄ και Γ΄ που όπως όλα δείχνουν όντως σχεδιάζεται μετατροπή των Θρησκευτικών σε μάθημα επιλογής.
Θα παρακολουθούμε όλες τις εξελίξεις και θα σας ενημερώνουμε. Παρακαλούμε δε και τους αναγνώστες του ιστολογίου μας να μας βοηθούν με την αποστολή σχετικών άρθρων όπου τα εντοπίζουν.
ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΠΙΕΣΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΧΕΤΑΙ ΑΝΡΙΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ; ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΟ;ΙΕΡΩΝΥΜΕ ΜΑΣ ΑΚΟΥΣ;...
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=26770 ΣΕ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΑΚΗ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΠΩς ΤΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ 5 ΜΕΣΑ ΣΆΥΤΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΤΑΞΕΙΣ
http://www.alfavita.gr/artro.php?id=26771
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΤΟΥ Απόστολου Λακασά στη Καθημερινή μιλά για μείωση της ύλης στα υποχρεωτικά μαθήματα αλλά δεν λέει κάτι για θρησκευτικα
Δημοσίευση σχολίου