29/4/11

Βασίλης Κουλαϊδής, «Οι αντιδράσεις (για το Νέο Λύκειο) εντάσσονται σε συντεχνιακές λογικές και είναι άνευ εκπαιδευτικής ουσίας»

Απρόθυμος να κάνει διάλογο με τις ενώσεις καθηγητών για το περιεχόμενο του Νέου Λυκείου εμφανίζεται με άρθρο του στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ο Γ.Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και κύριος σχεδιαστής του Νέου Λυκείου Βασίλης Κουλαϊδής. Όπως σημειώνει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: "Αντιδράσεις έχει προκαλέσει η πρόταση του υπ. Παιδείας για τα Θρησκευτικά στο Λύκειο, τα οποία στην τελευταία τάξη γίνονται μάθημα επιλογής, καθώς και για τη Βιολογία και την Πληροφορική, των οποίων ο προσανατολισμός περιορίζεται σε όσους μαθητές επιθυμούν να σπουδάσουν σε σχετικά ΑΕΙ. «Οι αντιδράσεις εντάσσονται σε συντεχνιακές λογικές και είναι άνευ εκπαιδευτικής ουσίας», λέει στην «Κ» ο γ.γ. του υπ. Παιδείας".
Σε δικό του μάλιστα άρθρο... που δημοσιεύεται στην ίδια εφημερίδα ο Γ.Γραμματέας δηλώνει: "Η σύνθεση του προγράμματος σπουδών είναι μια σειρά επιλογών που αφορούν την αντιστοίχιση χρόνου με διακριτά τμήματα γνώσης. Τα μαθήματα πρέπει να υπηρετούν μια ενιαία και σύμφωνη με τις σύγχρονες ανάγκες λογική. Με την έννοια αυτή είναι σαφές ότι και τα τρία μαθήματα (ενν. Βιολογία, Πληροφορική και Θρησκευτικά)  αναβαθμίζονται. Κατά συνέπεια, θεωρώ τη συζήτηση μάλλον ενταγμένη σε συντεχνιακές λογικές και άνευ εκπαιδευτικής ουσίας".
Είναι πάντως τουλάχιστον προκλητικό να γίνεται λόγος για αναβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο, τη στιγμή που το σχέδιο για το Λύκειο προβλέπει μετατροπή του σε μονόωρο (από δίωρο που είναι σήμερα) στη Β΄ Λυκείου και σε επιλογής (από υποχρεωτικό που είναι σήμερα) στη Γ΄ Λυκείου. Απαιτείται δυναμική αντίδραση των Θεολόγων που θα συνέλθουν αύριο στο Διορθόδοξο Κέντρο για να λάβουν αποφάσεις επί του θέματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)