1/4/11

Μαρία Αντωνιάδου, Επιστολή διαμαρτυρίας Θεολόγων προς Διαμαντοπούλου

Επιστολή διαμαρτυρίας Θεολόγων προς Διαμαντοπούλου
Αντιδρούν για την μετονομασία του μαθήματος των θρησκευτικών
Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ
Επιστολή διαμαρτυρίας στην υπουργό Παιδείας κυρία Άννα Διαμαντοπούλου απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, διαμαρτυρόμενη κατ΄αρχήν διότι, όπως υποστηρίζουν τα μέλη της, «το μάθημα των θρησκευτικών, εντελώς αυθαίρετα και αντιδεοντολογικά μετονομάζεται: Θρησκείας και Κόσμος».
Στην επιστολή τους οι θεολόγοι αφήνουν αιχμές για τις προθέσεις του υπουργείου, διατυπώνοντας - έστω και με ερωτηματικό - την εκτίμηση «μήπως η μετονομασία σημαίνει και αλλαγή του Ορθόδοξου χριστιανικού περιεχομένου σε αποκλειστικά θρησκειολογικό»...
Το δεύτερο σημείο της διαμαρτυρίας της Ένωσης Θεολόγων εστιάζεται στις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος.
«Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων διαμαρτύρεται έντονα και διότι το υποχρεωτικό δίωρο, εβδομαδιαίας διδασκαλίας, του μαθήματος διατηρείται, ως φαίνεται, μόνον στην Α΄Λυκείου, ενώ η νομιμότητα και η ιδιαιτέρως αδήριτη κοινωνική και παιδαγωγική ανάγκη και η αστάθεια των διαχρονικών αξιών της εποχής επιβάλλουν το υποχρεωτικό δίωρο διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών και στις Β' και Γ' τάξεις του Λυκείου», υποστηρίζεται στην επιστολή που εστάλη στην κυρία Διαμαντοπούλου.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχουν και κάποιοι που θα ήθελαν πλήρη κατάργηση των Θρησκευτικών στο Λύκειο. Και τώρα παρουσιάζουν τους θεολόγους και το μάθημά τους ως κερδισμένους του Νέου Λυκείου! Δημοσιεύστε το σχόλιο μου που είναι ένα άρθρο της σημερινής Ελευθεροτυπίας. Πρέπει να ξέρουμε τι γράφουν οι άλλοι για το μάθημά μας:

Χωρίς τόλμη
Του ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗ
Στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για το νέο Λύκειο, το μάθημα των Θρησκευτικών παραμένει υποχρεωτικό στις δύο πρώτες τάξεις και προαιρετικό στην τρίτη. Η κ. Διαμαντοπούλου προφανώς δεν άντεξε σε πιο γενναίες αποφάσεις.
Είχαν προηγηθεί άλλωστε προειδοποιήσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος και λοιπών συγγενών δυνάμεων. Περίπου της έλεγαν πως δεν θα μείνουν αμέτοχοι, αν επιχειρηθεί να υιοθετηθούν προτάσεις για προαιρετική διδασκαλία ή μετατροπή του σ' ενός είδους μάθημα θρησκειολογίας. Φαντάζομαι πως πριν πάρει τις αποφάσεις της η υπουργός θα οραματίστηκε μερικές εικόνες. Ράσα να έχουν γεμίσει την πλατεία Συντάγματος, φανατικούς χριστιανούς με σταυρούς στα χέρια έξω από το υπουργείο Παιδείας και κηρύγματα στους άμβωνες κατά της «άπιστης υπουργού». Εντάξει, δεν είναι εύκολο να τα αγνοήσει όλα αυτά. Ανθρωπος είναι, πολιτικός είναι, την ψήφο των (και χριστιανών) πολιτών έχει ανάγκη. Λογικό.
Φαντάζομαι πως το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τη συγκεκριμένη υπουργό. Είναι πολύ πιθανό να το συζήτησε και με τον πρωθυπουργό ή τέλος πάντων την ηγετική ομάδα του μεγάρου Μαξίμου. Προφανώς όλοι μαζί θεώρησαν πως σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς, δεν θα έπρεπε να προκαλέσουν και το χριστεπώνυμο πλήθος. Και πλάι σε όλους τους άλλους που έχουν ήδη απέναντι, δεν θα ήθελαν να έχουν και την παντοδύναμη Εκκλησία. Επίσης λογικό.
Ωστόσο, αν η κυβέρνηση δείχνει ατολμία και σε αυτού του είδους τα ζητήματα, που δεν έχουν οικονομικό κόστος, αλλά μάλλον προωθούν τον εκσυγχρονισμό της πολυπολιτισμικής κοινωνίας στην οποία ζούμε, πού θα δείξει την ελάχιστη τόλμη;

Ανώνυμος είπε...

Και η κομμουνιστική ΑΥΓΗ δείτε τι γράφει:

Αξίες και αξίες
Κάρης Κ.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 02/04/2011



Γιατί διαμαρτυρήθηκε η "Πανελλήνια Ένωσης Θεολόγων" στο υπουργείο; Γιατί "το μάθημα των θρησκευτικών μετονομάζεται: Θρησκεία και Κόσμος". Χαρακτηρίζουν με μεγάλη σιγουριά αυθαίρετη και αντιδεοντολογική την απόφαση. Και διερωτώνται «μήπως η μετονομασία σημαίνει και αλλαγή του Ορθόδοξου χριστιανικού περιεχομένου σε αποκλειστικά θρησκειολογικό». Αυτό δηλαδή που είναι αρμοδιότητα του υπουργείου το χαρακτηρίζουν αυθαιρεσία. Αυτό που είναι το σωστό, το μάθημα να είναι θρησκειολογικό και όχι κατήχηση, το χαρακτηρίζουν αντιδεοντολογικό.

Και αν το κήρυγμα σταματούσε εδώ θα είχαμε μια ιδεολογική ανιδιοτελή διαφωνία. Όμως είναι πιο ... προσγειωμένα τα πράγματα. Η πραγματική διαφωνία είναι άλλη: «Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων διαμαρτύρεται έντονα και διότι το υποχρεωτικό δίωρο, εβδομαδιαίας διδασκαλίας, του μαθήματος διατηρείται, ως φαίνεται, μόνον στην Α' Λυκείου, ενώ η νομιμότητα και η ιδιαιτέρως αδήριτη κοινωνική και παιδαγωγική ανάγκη και η αστάθεια των διαχρονικών αξιών της εποχής επιβάλλουν το υποχρεωτικό δίωρο διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών και στις Β' και Γ' τάξεις του Λυκείου».

Αν αφήσετε στην άκρη την “αστάθεια των διαχρονικών αξιών της εποχής” (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) η ουσία είναι οι ώρες διδασκαλίας. Που πρέπει να είναι παντού δίωρα. Ο συνδικαλισμός των διορισμών σε όλο του το μεγαλείο.

Θα περιμένουμε μια τοποθέτηση από την ΟΛΜΕ. Συμφωνεί, διαφωνεί; Εκείνο που νομίζουμε ότι δεν πρέπει να κάνει είναι να σιωπά και να αφήνει να εννοηθεί ότι οι θέσεις της Ένωσης Θεολόγων έχουν τη σύμφωνη γνώμη και της υπόλοιπης συνδικαλιστικής ηγεσίας.

Το υπουργείο πρωτίστως οφείλει καθαρή απάντηση. Εκπαιδευτικοί γονείς αλλά και μαθητές να γνωρίζουν τις επιλογές του. Η σύγχυση κριτηρίων και αρμοδιοτήτων παραλύει την παιδεία και εμποδίζει τις αναγκαίες βαθιές αλλαγές.

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)