Για το χαρακτήρα του μαθήματος όμως;... Ήδη το σχέδιο για το Νέο Λύκειο προβλέπει τη μετονομασία του θρησκευτικού μαθήματος σε «Θρησκεία και Κόσμος» στις τάξεις Β΄ και Γ΄. Η Υπουργός Παιδείας έχει κάνει λόγο για ένα «μάθημα διαλόγου», ενώ και ο Γ.Γραμματέας του Υπουργείου και κύριος σχεδιαστής του Νέου Λυκείου κ.Βασίλης Κουλαϊδής σε άρθρο του κάνει λόγο για ένα μάθημα που θα είναι «forum διαλόγου». Είναι σαφές ότι το Υπουργείο σχεδιάζει την αλλαγή στο χαρακτήρα του μαθήματος, κάτι για το οποίο δεν έχει ενημερώσει κανένα θεολογικό φορέα.
Το κείμενο που θα αποσταλεί προς την υπουργό Παιδείας από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο ως καρπός της Ημερίδας στην Πεντέλη είναι απαραίτητο να περιέχει εκτός από την απαίτηση για δίωρο υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και την αυτονόητη (;) διεκδίκηση για διατήρηση του ορθόδοξου χριστιανικού χαρακτήρα του μαθήματος. Οι ώρες που δικαίως διεκδικούμε για το μάθημά μας δεν πρέπει να θυσιαστούν στο βωμό μιας άχρωμης θρησκειολογικής διδασκαλίας αλλά να αφιερωθούν στην διδασκαλία μαθήματος ορθόδοξης θεολογίας που θα καλλιεργεί την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση των μαθητών μας. Για την περίπτωσή μας ισχύει το «ταῦτα δὲ ἔδει ποιῆσαι, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι» (Μτθ. 23,23). Και δίωρο υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών και ορθόδοξο χριστιανικό πατερικό μάθημα.
Το κείμενο που θα αποσταλεί προς την υπουργό Παιδείας από τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο ως καρπός της Ημερίδας στην Πεντέλη είναι απαραίτητο να περιέχει εκτός από την απαίτηση για δίωρο υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και την αυτονόητη (;) διεκδίκηση για διατήρηση του ορθόδοξου χριστιανικού χαρακτήρα του μαθήματος. Οι ώρες που δικαίως διεκδικούμε για το μάθημά μας δεν πρέπει να θυσιαστούν στο βωμό μιας άχρωμης θρησκειολογικής διδασκαλίας αλλά να αφιερωθούν στην διδασκαλία μαθήματος ορθόδοξης θεολογίας που θα καλλιεργεί την ορθόδοξη χριστιανική συνείδηση των μαθητών μας. Για την περίπτωσή μας ισχύει το «ταῦτα δὲ ἔδει ποιῆσαι, κἀκεῖνα μὴ ἀφιέναι» (Μτθ. 23,23). Και δίωρο υποχρεωτικό μάθημα Θρησκευτικών και ορθόδοξο χριστιανικό πατερικό μάθημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου