11/7/11

Ιωάννης Τάτσης, Όταν η βολιώτικη μεταπατερικότητα συνάντησε τον φαναριώτικο οικουμενισμό

Όταν η βολιώτικη μεταπατερικότητα συνάντησε τον φαναριώτικο οικουμενισμό
του Ιωάννη Τάτση, Θεολόγου
Αρχές Ιουλίου ο Μητροπολίτης Δημητριάδος Ιγνάτιος και η περί αυτόν πατρομάχος Ακαδημία Θεολογικών Σπουδών του Βόλου επισκέφτηκαν το Φανάρι. Οι προσφωνήσεις που αντηλλάγησαν μεταξύ του Μητροπολίτου Δημητριάδος, του Οικουμενικού Πατριάρχη, του Συντονιστή της Ακαδημίας αλλά και του παρόντος στην επίσκεψη Μητροπολίτου Περγάμου φανερώνουν περίτρανα ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο όχι απλώς παρέχει κάλυψη αλλά στηρίζει ολόθερμα τις δράσεις και τις θέσεις της πατρομάχου Ακαδημίας του Βόλου. Η στενή σχέση μεταξύ των δύο, Πατριαρχείου και Ακαδημίας, είχε γίνει γνωστή και κατά το παρελθόν, αυτή όμως τη φορά επιβεβαιώθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο.
Αναμφίβολα μεταξύ του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και της Ακαδημίας του Βόλου υπάρχει ομοιότητα, κοινή προοπτική, κοινή φιλοσοφία και μία κοινή οδός, που όμως βρίσκεται μακριά από την οδό των αγίων Πατέρων... Και οι δύο εμφανίζουν ένα «σύγχρονο» πρόσωπο, πρωτοτυπούν σε νεωτερισμούς και καινοτομούν επικίνδυνα και αντιπατερικά. Η μεταπατερική θεολογία της Ακαδημίας που ρητά αμφισβητεί τους αγίους Πατέρες και κάνει λόγο για υπέρβασή τους εξυπηρετεί πλήρως τον οικουμενιστικό βηματισμό του Φαναρίου που πορεύεται έξω από τα όρια που έθεσαν οι άγιοι Πατέρες στις σχέσεις με τους αιρετικούς ετεροδόξους και τους αλλοθρήσκους. Στα πλαίσια μιας μεταπατερικής θεολογίας και πράξης Κανόνες ιεροί και διδάγματα Συνόδων και Πατέρων μπορούν εύκολα να καταπατηθούν προκειμένου να χτίσουμε τη «νέα Ορθοδοξία» του διαλόγου και της οικουμενιστικής αγάπης.

Η μεταπατερικότητα ως σύμπτωμα της νεωτεριστικής διανοητικής φιλοσοφίας των πρωτεργατών της Ακαδημίας του Βόλου αποτελεί θεωρητικό θεμέλιο της ακολουθούμενης κατά τα τελευταία χρόνια οικουμενιστικής πορείας των Φαναριωτών. Γι’ αυτό και από την πρώτη στιγμή το Φανάρι δεν παρέλειψε να αποστείλει εισηγητές στα συνέδρια του Βόλου, ακόμη και τον κύριο εκπρόσωπο του και πρόεδρο όλων των οικουμενι(στι)κών δράσεων Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη.

Βολιώτικη μεταπατερικότητα και φαναριώτικος οικουμενισμός είναι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Όταν λοιπόν συναντήθηκαν οι εκπρόσωποι των δύο αυτών ομάδων είχαν πολλά να πούνε. Πόσο μοιάζουν τελικά μεταξύ τους! Έχουν μάλιστα αντιληφθεί ότι από τα αγρυπνούντα μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν διαφεύγει η ομοιότητά τους, γι’ αυτό έσπευσαν και οι μεν και οι δε να καταδικάσουν τους συκοφάντες του έργου τους που είναι κοινοί! Αντί όμως της ψευδούς κατηγορίας περί συκοφαντιών που δήθεν δέχονται, θα ήταν καλύτερα μόνοι τους να κάνουν σύγκριση της «θεολογίας» και της εκκλησιαστικής τους πράξης με την πατερική Θεολογία και ζωή για να διαπιστώσουν την απόσταση που τους χωρίζει από την διαχρονική ορθόδοξη παράδοση. Κι αν δεν έχει πλήρως αμβλυνθεί το ορθόδοξο αισθητήριό τους ας οδεύσουν στο εξής επόμενοι τοις αγίοις πατράσι.

23 σχόλια:

ΒΟΛΙΩΤΕΣ είπε...

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Ιωάννη Τάτση που με την αγωνιστική του θεολογική γραφίδα συχνά πυκνά ασχολείται και καυτηριάζει την πατρομάχο Ακαδημία του Βόλου και θέτει το θέμα επί τάπητος, πράγμα που ώφειλε να κάνει εδώ και καιρό η Ιερά Σύνοδος. Μπορείτε όμως να μας πείτε πώς πρέπει να αντιδράσει ο λαός του Βόλου σε όλα αυτά; Όσα δημοσιεύονται τόσα και δεν διορθώνεται το κακό και δεν αφυπνίζεται κανένας; Απεναντίας μας χαρακτηρίζουν ως φανατικούς και οπισθοδρομικούς χριστιανούς, μή έχοντες αγάπη κλπ. Για παράδειγμα μετά τις αντιδράσεις για την ανάγνωση των μεταφρασμένων αγιογραφικών κειμένων,εκεί που νομίζαμε ότι διορθώθηκε το κακό (η νέα καινοτομία του δεσπότη κ. Ιγνατίου), αντί να επανέλθει και να διαβάζει τα κείμενα κανονικά στα αρχαία, προτιμά να μην τα διαβάζει καθόλου, ίσως για να μη φανεί ότι ηττήθηκε. Η κατάσταση εδώ στο Βόλο είναι απελπιστική. Πάντως ευχαριστούμε και πάλι.

Ανώνυμος είπε...

Όταν σε μια παρέα προσκυνητών που είχαν πάει για να δουν τον πατέρα Παϊσιο ένας από αυτούς άρχισε να κατηγορεί τον Πατριάρχη ο Γέροντας θύμωσε και τους έδιωξε όλους. Ας είμαστε πιο προσεχτικοί, όταν αναφερόμαστε στον Οικουμενικό μας πατριάρχη κ. Τάτση

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΜΕ ΤΙ ΕΥΛΑΒΕΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΤΑ ΔΙΑΜΕΙΒΟΜΕΝΑ!!!ΓΕΛΑΕΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΙΚΡΑΜΕΝΟΣ ΔΗΛΑΔΗ!
ΠΕΣΤΑ ΑΔΕΛΦΕ ΙΩΑΝΝΗ!
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΠΟ ΒΟΛΟ.

Ανώνυμος είπε...

Ας μη δίνουμε τροφη στους Τουρκους κατηγορώντας τον πατριάρχη μας, τον οποίο εποφθαλμιούν και προσπαθούν συνεχώς να του φέρνουν προβλήματα

Ανώνυμος είπε...

Ο γερων Παϊσιος είχε βγει και φωτογραφια με τον Πατριαρχη και είχε πει σε κάποιον να μην ανακατευεται με τα εκκλησιαστικά ζητήματα, γιατί δεν ωφελουν τη ψυχη του, αλλά να κοιταει πώς θα σωθεί. Ο λαϊκος κρίνεται και ελέγχεται από τον ιερέα, ο ιερεας από τον επίσκοπό του, ο επίσκοπος από τη Συνοδο της περιοχής του και ο Πατριάρχης από Οικουμενική Σύνοδο

Ανώνυμος είπε...

Ας μην φτανουμε στις ακροτητες των φανατικων σχισματικων Παλαιοημερολογιτων που συνεχως ασχολουνται με τον πατριαρχη και τον κατηγορουν αδιαλειπτως. Ας προσευχομαστε να τον φωτισει ο Θεός και ο Θεος θα επεμβει αι θα δωσει λύση. Όταν ο Άρειος πήγαινε να λειτουργήσει στον ορθόδοξο ναό στην Κωνσταντινούπολη, χωρίς να έχει αποκηρύξει πραγματικά την αίρεση του, ο Θεός τον πήρε από τη ζωή και πέθανε πριν προλάβει να παει.

Ανώνυμος είπε...

Άριστα πράττει ο κος Τάτσης και μέμφεται με κόσμιο τρόπο τον οικουμενικό Πατριάρχη.Ο κος Βαρθολομαίος συμπλέει ιδεολογικά με τους πατρομάχους του Βόλου,οι οποίοι κανονικά πρέπει να κληθούν σε απολογία απ την επιτροπή δογματικών και νομοκανονικών ζητημάτων της ΔΙΣ προκειμένου να απολογηθούν για τις αντορθόδοξες απόψεις τους.Αντ αυτού οι ταγοί της Εκκλησίας τους επιβραβεύουν.Και στο κάτω-κάτω η Ορθοδοξία κινδυνεύει περισσότερο απ όσους την προδίδουν όντας μέλη της Ορθόδοξης Εκκλησίας και δη ηγετικά παρά απ τους εξωτερικούς εχθρούς της όπως π.χ. οι Τούρκοι.
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Στα θεματα της πιστης κι ένας λαϊκος μπορει να ελεγξει και τον Πατριαρχη, αν δεν ορθοδοξει, αγαπητε τελευταιε Ανωνυμε, γιατι προεχουν τα θεματα της πίστης και όχι τα εθνικά.

Ανώνυμος είπε...

ΠΕΣ ΤΑ ΑΔΕΡΦΕ ΙΩΑΝΝΗ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΒΟΛΙΩΤΕΣ ΜΑΖΙ ΣΟΥ!!

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΙΣΤΟΡΙΕΣ "ΑΝΩΝΥΜΑ" ΓΙΑ "ΚΑΠΟΙΟΝ" ΠΟΥ "ΚΑΠΟΤΕ" ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΚΛΠ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗ ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ!!!

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΠΟ ΒΟΛΟ!

Ανώνυμος είπε...

Φαίνεται δεν διαβασες ποτε για το γεροντα Παϊσιο.

Ανώνυμος είπε...

Ο Οικουμενισμος είναι παναίρεση. Γι'' αυτό ο Θεος επετρεψε να φύγει από τη ζωη ο μακαριστος Χριστοδουλος, για να μη συνεχίσει τα οικουμενιστικα ανοιγματα που ξεκινησε, χωρις να δίνει λόγο στην Ιερα Συνοδο. Εύγε κ. Τατση.

Ανώνυμος είπε...

ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΤΗ. ΑΞΙΟΣ!!!

Ανώνυμος είπε...

θα ήθελα να προσθέσω κάτι όσον αφορά το σχόλιο που αναφέρεται στον πατέρα παίσιο και τί κατηγορίες εναντίον του Πατριάρχη απο ομάδα προσκυνητών για να μην παρεξηγούμε κάποια πράγματα.Πότε δεν στρεφόμαστε εναντίον του προσώπου που συνιστά κατάκριση αλλά μονο εναντίον της αίρεσης η κακοδοξίας ή οτιδήποτε άλλο παρεκλίνει απο τους λόγους των αγίων Πατέρων μας.Πάντα προσευχόμαστε και ελπίζουμε να ο Θεός να τους φωτίσει και να καταλάβουν το λάθος τους.Γνωρίζοντας αυτά πολυ καλά ο Γέροντας Παίσιος ποτε δεν θα συνέχιζε μια τέτοια συζήτηςη κατάκρισης που σε τίποτα δεν θα οφελούσε πνευματικά τους επισκέπτες του.Πάντα ήθελε να φεύγουν οφελημένοι πνευματικά όσοι τον επισκέπτονταν με ειρήνη και ανάπαυση όσο του επέτρεπε ο Θεός να τους προσφέρει.Αυτή ειναι η ταπεινή μου άποψη για το συγκεκριμένο σχόλιο.ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

Για τον πατριαρχη Δημητριο που επίσης εκανε οικουμενιστικα ανοιγματα είχε πει ο πατηρ Παϊσιος ότι έιναι ο καλυτερος Πατριαρχης που εδωσε ο Θεός. Ας έχουμε μεσα μας καλους λογισμούς κι ας μην κατακρινουμε ιερεις και επισκοπους

Ανώνυμος είπε...

Ειλικρινά απορώ με τη συλλογιστική κάποιων αδελφών.Δεν έχουν μορφώσει επί του προκειμένου ζητήματος δική τους άποψη;Γιατί ανατρέχουν στον π.Παίσιο;΄Παρεμπιπτόντως,και δεν αναφέρομαι στους συγκεκριμένους εν Χριστώ αδελφούς,πρέπει να σημειωθεί ότι πολλές γνώμες και ρήσεις του μακαριστού πατρός έχουν διαστρεβλωθεί όχι κατ ανάγκην ηθελημένως.Η πολιτεία του οικουμενικού Πατριάρχη έχει σαφή οικουμενιστικό προσανατολισμό.Συμπροσευχές με ετςροδόξους,αλλοθρήσκους μπροστά σε ομοίωμα της θεάς Γαίας,πολυτελή ταξίδια στο Εξωτερικό,σκανδαλώδεις δηλώσεις,αφορισμός εκλεκτών αντιαιρετικών θεολόγων,αμφιλεγόμενη ασχολία με την οικολογία και πλείστα άλλα ων ΔΥΣΤΥΧΩΣ ουκ έστιν αριθμός.Ο κος Βαρθολομαίος έχει αποξενωθεί απ το πιστό,ορθοδόξως φρονούν ποίμνιο και είναι συμπαθής στους κατά παράδοσιν χριστιανούς της λαμπαδούρας και στους εθνικιστικούς και εθνοκεντρικούς κύκλους.Η εθνοκεντρική διάσταση της Εκκλησίας έχει προοπτική μέχρι τον τάφο.Η υπεράσπιση όμως του δόγματος και η απόκρουση της εκκοσμίκκευσης έχει προοπτική αιωνιότητας.
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Ο σωστος χριστιανος δεν στηριζεται ποτε στη δικη του αποψη αλλά ακολουθεί πιστα τους αγίους της Εκκλησιας, ένας εκ των οποίων ήταν ο γέροντας Παϊσιος, στα χρονια του οποίου έζησαν οι Οικουμενιστες Πατριαρχες και όμως τους σεβόταν, τους υπολήπτονταν και τους τιμούσε. Αφού ο Θεός τους επιτρέπει να ζουν και να πράττουν ό,τι κανουν, εμείς δεν μπορούμε να κανουμε τιποτα άλλο απ' το να προσευχόμαστε και να μην τους ακολουθούμε στα τυχον ολισθηματα τους. Το να γράφουμε συνέχεια εναντίον τους καταντά κουραστικό και δείχνει εγωισμό, αφού παριστάνουμε τους παντογνωστες και ειδικούς επί όλων των θεματων. Είναι αυτό που έλεγε ο γεροντας Παϊσιος ότι καποιοι επιασαν το δογμα με τα δοντια. Εφόσον δεν εχει καθαιρεθει από οικουμενικη συνοδο ο οικουμενικος πατριαρχης, παραμένει ο πατριαρχης μας, τον οποιο οφείλουμε να τον σεβόμαστε,να τον μνημονευουμε και να προσευχόμαστε γι' αυτόν.

Ανώνυμος είπε...

Προσεχετε από τους προβατοσχημους λυκους, παραγγελλει ο απόστολος Παύλος

Ανώνυμος είπε...

Όποιος δεν ακολυθει τους αγιους, όπως τον πατερα Παϊσιο, και παρουσιάζεται υπερανω όλων και ότι μπορεί να μορφώσει δική του γνωμη και αποψη, έχει εωσφορικό εγωϊσμό και συγγενεύει με τους σχισματικους Παλαιοημερολογίτες που κατηγορούσαν και απορρίπτουν το γέροντα Παϊσιο. Στωμεν καλως!!!

Ανώνυμος είπε...

Με τις συνεχεις επιθεσεις κατα του Παναγιωτατου και επισκοπων δεν καταφερνετε τιποτα. Αφήστε τα πολλά και πομπωδη λογια και τις βαρυγδουπες εκφρασεις και πιαστε κανενα κομποσνοινι και πειτε κανενα "Κυριε ελεησον" και γι' αυτούς και για εσας και για ολο τον κοσμο.

Ανώνυμος είπε...

Υπηρξαν αγιοι που εκαναν και διακοπη του μνημοσύνου του επισκόπου τους, για να διαμαρτυρηθούν, όπως ο Θεοδωρος Στουδιτης

Ανώνυμος είπε...

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΓΙΟΣ ΚΑΙ ΜΗ ΤΟΝ ΠΑΡΑΒΛΕΠΕΤΕ

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος που ήλεγξε τις κακοδοξίες του Αυστραλίας έπρεπε να πιάσει το κομβοσχοίνι και τίποτε πέραν τούτου.Το ίδιο και οι Ιωαννίτες στα χρόνια του Βυζαντίου,το ίδιο και οι Λαρισαίοι που επανέφεραν το μακαριστό Θεολόγο στο θρόνο του,το ίδιο και οι Λημνιοί που έδιωξαν το σκανδαλοποιό Γιοσάκη.Το ίδιο κι ο μακαριστός Φλωρίνης δεν έπρεπε να ελέγξει τους Αθηναγόρα,Δημήτριο και Βαρθολομαίο αλλά να αρκεσθεί στο κομβοσχοίνι.Προσευχή και πέτρες κραύγαζε ο Κολοκοτρώνης.Αλλά κάποιοι τη ραστώνη τους προσπαθούν να την επενδύσουν και με θεολογικό κι εκκλησιολογικά μανδύα.
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

Ανώνυμος είπε...

Ο Γέρων Παίσιος εξέφραζε και προσωπικές γνώμες και δεν υπήρξε αλάθητος.Το αλάθητο κατέχει εν συνόλω η Αγία μας Εκκλησία.Πολλοί άγιοι έπεσαν ακόμη και σε δογματικά σφάλματα.Ακόμη και οι Οικουμενικάς Σύνοδοι πρέπει κατά το Κανονικό Δίκαιο να επικυρωθούν απ τον πιστό λαό του Θεού.
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)