Στα πλαίσια της επίσκεψής του στο Άγιον Όρος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος επισκέφθηκε σήμερα Σάββατο την Ιερή Μονή Μεγίστης Λαύρας. Έψαλε τρισάγιο στους τάφους των πατριαρχών εντός του περιβόλου της μονής, όπου φυλάσσονται οι κάρες τεσσάρων προκατόχων του στον πατριαρχικό θρόνο. Όπως μεταδίδουν πολλά ΜΜΕ και ειδησεογραφικές ιστοσελίδες ο Πατριάρχης " έστειλε αυστηρό μήνυμα προς τους σχισματικούς μοναχούς και επικριτές του διαλόγου μεταξύ των εκκλησιών". Τι ακριβώς είπε ο Πατριάρχης δεν είναι ακόμη γνωστό. Έχει πάντως ιδιαίτερη σημασία ότι ο Πατριάρχης επιλέγει ακόμη και μέσα από το Άγιον Όρος να επαναλάβει την υπέρ των διαλόγων θέση του και πρακτική.
Δυστυχώς η υποχωρητική στάση των Αγιορειτών...
που επισήμως τον δέχτηκαν χωρίς να προχωρήσουν σε έλεγχο του οικουμενιστικού του βηματισμού, φαίνεται τώρα να ενισχύει την φαναριώτικη θρασύτητα. Για να είμαστε πάντως δίκαιοι, υπάρχουν πλήθος Αγιορειτών μοναχών που είναι αντίθετοι με τις οικουμενιστικές πράξεις του Πατριάρχη Βαρθολομαίου αλλά και με την στάση της διοικητικής ηγεσίας του Αγίου Όρους απέναντί του.
3 σχόλια:
Εθίγη φαίνεται ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως και ουχί οικουμενικός,καθόσον σύνολη ο ορθόδοξη Εκκλησία καλείται οικουμενική κι όχι μεμονωμένα το πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως,η αποδοκιμασία του εκ μέρους ευθαρσών ζηλωτών μοναχών που αντιδρούν στην,από μέρους του, επί καταφρονήσει των θείων και ιερών κανόνων ακολουθούμενη πολιτική προσέγγισης με τους ετεροδόξους.Και αντέδρασε όπως αντέδρασε.Θα πρέπει κάποτε να καταλάβει ο κος Βαρθολομαίος ότι ό,τι και να κάνει πάντα θα υπάρχουν νέοι Μάρκοι Ευγενικοί που θα προασπίσουν την Ορθοδοξία.Ακόμη κι αν δε βρεθούν λεβέντες επίσκοποι σαν τους μακαριστούς, διακόψαντες το μνημόσυνο του φρονούντος και κηρύσσοντος αιρετικά μασκαριστού Αθηναγόρα, Φλωρίνης Αυγουστίνο,Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο και Παραμυθίας Παύλο να διακόψουν το μνημόσυνό του κου Βαρθολομαίου,εν αντιθέσει με όσους τον υπεδέχθησαν μετά τιμών προ ημερών στα Γρεβενά,ο λαός του Θεού,ο φύλαξ της ορθοδόξου πίστεως κατά την εγκύκλιο των πατριαρχών του έτους 1848,θα αναλάβει την υπόθεση της υπεράσπισης της ορθοδοξίας στα χέρια του!Υπάρχει όμως και μία άλλη πτυχή της εν λόγω πατριαρχικής επισκέψεως.Δύνανται οι ορθόδοξοι ποιμένες μεσούσης της οικονομικής κρίσεως να επιχειρούν δαπανηρά,επίσημα ταξίδια με τέτοια συχνότητα;Αρχικά στην Καβάλα,εν συνεχεία στα Γρεβενά και ακολούθως στο Άγιον Όρος!Ακόμη δε στέγνωσε η καθαπτόμενη του κύρους της Εκκλησίας μας ως θεσμού χυθείσα δημοσιογραφική μελάνη επ ευκαιρία των δαπανών του ταξιδιού του πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως στην Καβάλα!
ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ
Ο κ. Βαρθολομαίος, (…) επεσήμανε ότι για την οδό που οδηγεί στην «τελείωσιν του μοναχού», ο «πρώτος όρος είναι η υπακοή»: Σχόλιο: και ο πατριάρχης είναι μοναχός. Όφειλε να κάνει υπακοή στα δόγματα και στους Αγίους Πατέρας της Εκκλησίας. Όμως είναι ο πρώτος εις την ανυπακοήν και δίδει το κακό παράδειγμα και στους υπολοίπους…
Πρόσθεσε, ότι ο «δεύτερος όρος» είναι «η μεταξύ των αδελφών αγάπη και ενότης» και «η μη η εν υμίν μήτε διχοστασίαι και έριδες», οι οποίες «ατυχώς» εμφιλοχωρούν «εξ εγωισμού και φιλοδοξίας ωρισμένων εις μοναστικάς αδελφότητας» και οδηγούν «εις επικινδύνους και ολισθηράς δια την ψυχικής σωτηρίαν και την πνευματικήν πρόοδον ατραπούς»...Σχόλιο: η μόνη ολισθηρή οδός είναι αυτή που έχει πάρει ο «οικουμενικός» πατριάρχης μας από εποχή Αθηναγόρα και εντεύθεν. Όσο περί αγάπης, πράγματι ο πατριάρχης μας έχει να κάμει πολλά βήματα, διότι όπου σταθεί και όπου βρεθεί καθυβρίζει μόνον τους αδελφούς του Ορθοδόξους τους ομόαιμούς του Ελλαδίτες, ενώ επαινεί κάθε εχθρό Ορθοδοξίας και Πατρίδας. Δείξε μας λίγη περισσότερη αγάπη «παναγιότατε»…
«Το επικίνδυνον δε έγκειται εις το γεγονός ότι ο τοιούτος μοναχός πλανάται θεωρών ότι ούτος τηρεί «άσπιλον» την παρακαταθήκην της πίστεως, αγνοών την εντολή του Θεού διατυπούμενην σαφώς υπό του πρωτοκορυφαίου των αποστόλων Παύλου : «Πείθεσθε τοις ηγουμένοις υμών και υπείκετε, αύτοι γαρ αγρυπνούσιν υπέρ των ψυχών υμών, ως λόγον αποδώσοντες» επεσήμανε ο Οικουμενικός Πατριάρχης: Σχόλιο: Ναι αλλά τον Απόστολο Παύλο οφείλουμε να τον υπακούμε στο σύνολο του και όχι όπου μας συμφέρει: «αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού, ειδώς ότι εξέστραπται ο τοιούτος και αμαρτάνει ων αυτοκατάκριτος». Άρχεσθαι μαθών άρχειν επιστήσει στους Θείους και ιερούς κανόνες «παναγιότατε»…
«Ούτω κι ημείς έχομεν απόλυτον συνείδηση της ευθύνης, την οποίαν φέρομεν μετά του αρχιερατικού και πατριαρχικού ωμοφορίου, επί των ώμων ημών». Σχόλιο: στο αμ΄ έπος καλά τα πας, αλλά στο αμ΄ έργον τίποτα. Παρομοίως μας προστάζει και ο Θείος Απόστολος Ματθαίος: «επί της Μωσέως καθέδρας εκάθισαν οι γραμματείς και οι Φαρισαίοι. πάντα ουν όσα εάν είπωσιν υμίν τηρείν, τηρείτε και ποιείτε, κατά δε τα έργα αυτών μη ποιείτε· λέγουσι γαρ, και ου ποιούσι.»
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης καταδίκασε τη στάση των αρνητών του διαλόγου «μετά των ετεροδόξων», τονίζοντας ότι η «κατέχουσα την αλήθεια» Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει να φοβάται «οιασδήποτε εκπτώσεως, η παραχαράξεως της αγίας ημών πίστεως», αλλά συνεχίζει τον διάλογο «δια να πεισθούν οι καλοπροαίρετοι, εκ των συνομιλητών ημών». Σχόλιο: οι μόνοι που πείθονται με το στανιό και υποχωρούν είναι οι Ορθόδοξοι. Οι παπικοί μένουν ακλόνητοι εις τας θέσεις των…
«Εν τω συνόλω, ο διάλογος ενδέχεται να φαίνηται αποτυχημένος. Η Θεία Χάρις όμως ενδέχεται να προσείλκυσε προς την αλήθειαν, τινάς των συμμετεχόντων εις αυτόν. Διότι, δεν αξίζει να διεξάγεται διάλογος, ακόμη και εάν μια μόνον ψυχήν ελκυσθή προς την αλήθειαν;» ρώτησε ο κ. Βαρθολομαίος. Σχόλιο: όχι «παναγιώτατε», η παρατεταμένη εμπλοκή σε συζητήσεις με πλάνους και αιρετικούς δύναται να παρασύρει τινές εξ ημών εις την πλάνην και την αίρεσιν, όπως και έγινε με τον Βησσαρίωνα στην ψευδοσύνοδο Φερράρας – Φλωρεντίας…
Κλείνοντας την ομιλία του επικαλέστηκε ένα εδάφιο της επιστολής του Ιακώβου: «Αδελφοί, εάν τις εν υμίν πλανηθή από της αληθείας και επιστρέψη τις αυτόν, γινωσκέτω ότι ο επιστρέψας αμαρτωλόν εκ πλάνης οδού αυτού σώσει ψυχήν εκ θανάτου και καλύψει πλήθος αμαρτιών (Ιακ. Ε' 19-20)». Για αυτό παλεύουμε «παναγιότατε». Μήπως και καταφέρουμε να σε φέρουμε πίσω στην Αλήθεια της Ορθοδοξίας και σώσουμε την ψυχή σου και την δική μας…
Δημοσίευση σχολίου