8/12/11

Κριτική στο βιβλίο Θρησκευτικών της Γ΄Λυκείου «Θέματα Χριστιανικής Ηθικής»


πηγή: Ορθόδοξος Τύπος, 4/11 και 9/12/2011 Από τη στήλη «Ορθόδοξος Παρατηρητής»
ΜΙΛΩΝΤΑΣ γι σχολικ βιβλία, μς φησε φωνους να πόσπασμα στ βιβλίο Θρησκευτικν της Γ΄ Λυκείου, τ ποο ναφερόμενο στ θέμα τς μβλώσεως λέει χαρακτηριστικ (σελ.129): “Σ ξαιρετικς μόνο περιπτώσεις γι λόγους ατρικος (κίνδυνος ζως τς μητέρας) κα περιστασιακος (περιπτώσεις βιασμο) γίνεται δεκτ διακοπ τς κύησης”.
Εναι δυνατν ρθόδοξος πίστη μας ν πιτρέπει τ φόνο σ ποιαδήποτε περίπτωση; ταν ὁ ἄνθρωπος χει μπιστοσύνη στο Θεό, παραβλέπει τά ατρικά δεδομένα καί τίς ατρικές συμβουλές καί κολουθε τό εαγγελικό ρητό: “Τ δύνατα παρ νθρώποις δυνατ παρ τ Θε στιν”. Τόσα θαύματα χουν γίνει, πόσες φορές πιστήμη χει «σηκώσει τά χέρια ψηλά», μπρός στό θέλημα το Θεο καί ο γιατροί, ν εναι σίγουροι γιά τίς προγνώσεις τους, ατές καταρρίπτονται πό τήν θεία πέμβαση. σο γι τήν περίπτωση το βιασμο, δύο κακ δν κάνουν να καλό. Κα φόνος εναι καατς να φοβερ κα κολάσιμο παράπτωμα, σο καί βιασμός...
Δν μπορε ν φταίει τ παιδ γι τς μαρτίες το πατρός του, στε ν το πιβληθε θανατικ ποινή. Τέτοιες δέες προσπαθον ν μφυσήσουν στν νεολαία ο συγγραφες το βιβλίου; τι σ εδικς περιπτώσεις χουν τ δικαίωμα ν φαιρον μία ζωή;
Μέγας Βασίλειος λέει (188η πιστολ Πρς μφιλόχιον): “κείνη πο κατέστρεψε σκόπιμα να μβρυο πέχει τν ποιν το φόνου. Κα δν πάρχει σ μς κριβς λεγχος το κατ πόσον τ μβρυο ταν διαμορφωμένο σχημάτιστο”. Καί ρωτομε τους συγγραφες το κειμένου· ναφέρει κάπου Μέγας Βασίλειος τι πάρχουν “παραθυράκια” στν ντολ το Θεο πάρχει κάποιο κείμενο πό τήν γία Γραφή την ερά Παράδοση, πού νά παραθέτει τι Θεός σέ εδικές περιπτώσεις πιτρέπει τόν φόνο;
***
ΣΤΟ φύλλο τς 4ης Νοεμβρίου το Ο.Τεχαμε ναφερθε γι να παράδεκτο πόσπασμα το βιβλίου τν Θρησκευτικν τς Γ´ Λυκείου μ τίτλοΘέματα Χριστια-
νικς θικς, τ ποο παρεχε, σ εδικς περιπτώσεις, τν δεια σ μία ποψήφια μητέρα ν προβε σ κτρωση. Δυστυχς μως πέρα το συγκεκριμένου ποσπάσματος, τ βιβλίο, πως φαίνεται, βρίθει τέτοιων παραδέκτων κειμένων, τ ποα διακατέχονται π προτεσταντικ πνεμα κα βασίζονται στν νθρώπινη σοφία κα χι στος ερος Κανόνες κα στς παρακαταθκες τν γίων Πατέρων τς κκλησίας μας. νας πιστς χριστιανς κα συνεργάτης το «Ο.Τμς πέστειλε κα πιπλέον ποσπάσματα το συγκεκριμένου βιβλίου, πο ντόπισε, κα συνεπικουρον στν ποψη τι τ συγκεκριμένο βιβλίο κάθε λλο π ρθόδοξο εναι, συνοδευόμενα σύν τος λλοις π διαιτέρως εστοχα κα γκυρα σχόλια, τ ποα κα παραθέτουμε κολούθως:
Γράφει λοιπν τ βιβλίο στν σελ. 91 « δεσμς νς νέου κα μίας νέας, πο δν χουν τελέσει τ μυστήριο το γάμου μπορε ν εναι ετε κακς ετε καλς ποιότηταςΑτς δεσμός, δηλαδή, οτε νήθικος οτε πορνικς μπορε ν χαρακτηριστε».
Κα σχολιάζει γαπητς συνεργάτης: «πάρχει καλ κα κακ μαρτία; Τί εδους Χριστιανικὴ Ἠθικ εναι ατή. Ο προγαμιαες σχέσεις, ταν πάρχει πιστότητα (λέει τ βιβλίο) οτε νήθικες οτε πορνικς εναι. Κα προκύπτει ξς πορία: φο στρωσε τ χαλὶ ἡ “Χριστιανικ θικ”, γιατί ο διαμαρτυρίες γιά τό σύμφωνο λεύθερης συμβίωσης, ταν πολιτεία ρυθμίζει κάτι, πού προετοίμασε το μάθημα τν Θρησκευτικν; Τί φωτιά εναι ατή, πού βάζει στήν πυριτιδαποθήκη τς καρδις το εξαπάτητου νέου, ταν πειρασμός το πόσχεται πιστότητα και αώνια φοσίωση; συλλογιστική ατή ρχεται σέ εθεα ντίθεση πρός τό Εαγγέλιο: “Τό πνεμα μάχεται κατά τς σάρκας”, “ Θεός εναι Πνεμα”, “που εναι το πνεμα το Κυρίου κε καί λευ θερία”. Πλασθήκαμε γιά νά γίνουμε πνευματικοί, νά μοιάσουμε στον Θεό, νά νωθομε μέ τόν Θεό» .
πίσης στ κεφάλαιο το βιβλίου μ τίτλο «Ζω εναι σχέση» κα στν σελ. 104 ναφέρεται κα τὸ ἑξς παράδεκτο: « ζω εναι να σύνολο νεργουμένων σχέσεων. Ζε μόνο ,τι σχετίζεται κα νεργε. Μάλιστα ζε τόσο χρόνο σο κριβς βρίσκεται σ σχέση καὶ ἐνέργεια… π τ σύλληψή του, πρν γεννηθε κα νόσω βρίσκεται κόμη μέσα στν κοιλι τς μάνας του, δν σχετίζεται συνειδητ μ λλους νθρώπους».
Κα πισημαίνει γαπητς συνεργάτης: «Σύμφωνα μ τν ρισμό τους, ζω εναι ,τι σχετίζεται. φοῦ ἀφαιρον π τ μβρυο τ γνώρισμα τς σχέσης ρα το φαιρον κα τ γνώρισμα τς ζως, πότε μ χετε ναστολές, ν θέλετε ν καταφύγετε στν κτρωση. πως βλέπετε κα νομασία τς νότητας εναι: “Ζω εναι σχέση”».
π τ παραπάνω μ λύπη συνειδητοποιομε τι σκεμμένα μφυσονται στ μυαλ τν νέων ν θρώπων σκέψεις κα πόψεις μίας λλης θικς, πο πόρρω πέχει π ατν τς ρθόδοξης χριστιανικς θικς. Μάλιστα ν νατρέξουμε κα στν πρόλογο το συγκεκριμένου βιβλίου θ παρατηρήσουμε τι πουσιάζει σέ μεγάλο βαθμό τ γνήσιο ρθόδοξο φρόνημα, πού εναι γωνιστικό, ν ντιθέτως πρυτανεύει μία προτεσταντίζουσα ποψη περ χριστιανικς θικς.
Τ μάθημα τν Θρησκευτικν ς πρωταρχικ κα μοναδικό του σκοπ χει ν νφυσήσει στος νέους τ ρθόδοξο χριστιανικ φρόνημα κα ν ρθοτομε τν λόγο τς ληθείας, σύμφωνα μ τν γία γραφ κα τν ερ Παράδοση. Τν στιγμ πο Πολιτεία πιχειρε ν καταργήσει τ μάθημα τν Θρησκευτικν, παρατηρομε τι λλοι πρν π ατ χουν νεργήσει, στε ν ποκολλήσουν τ μάθημα π τ ρθόδοξο πνεμα καν δηγήσουν τος νέους στν πνευματικ κατάπτωση κα πώλεια.
Οσιαστικά καταργον τό ρθόδοξον φρόνημα το μαθήματος τν Θρησκευτικν μολύνοντες τις νεανικές συνειδήσεις μέ τέτοιου εδους πόψεις, πως ατς πού ναφέραμε προηγουμένως; Το ρθόδοξο καί τό ρθό εναι, χι φυσικά κατάργησή του, λλά ο συγγραφες νά χουν ς γνώμονά τους τούς γίους Πατέρες τς κκλησίας μας χωρίς νά παρεκκλίνουν οτε κατά να ἰῶτα, ποφεύγοντας πνευματικούς νεωτερισμούς καί καινοτομίες, ο ποες μοναδικό τους ποτέλεσμα θα χουν τήν διαίρεση καί τόν σκανδαλισμό το ρθοδόξου ποιμνίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)