28/1/12

Πρωτοπρ. Βασιλείου Γεωργοπούλου, Απόψεις Ελλήνων ετεροδόξων διά την Ορθόδοξον Εκκλησίαν

ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΤΕΡΟΔΟΞΩΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ
Το Πρωτ. Βασιλείου . Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικς Σχολς Α.Π.Θ
πό τά χρόνια τς λληνικς πανάστασης το 1821 λληνικός χρος θεωρήθηκε πό ερωπαίους καί μερικανούς προτεστάντες «εραποστολικό» πεδίο, γιά νά γνωρίσουν ο λληνες το Εαγγέλιο το Χριστο, πού δθεν, κατ’ ατούς, γνοοσαν. Καρπός τς ντονης προσηλυτιστικς δραστηριότητάς τους, ταν προϊ όντος το χρόνου δημιουργία διαφόρων αρετικν προτεσταντικν μολογιν, πού δέν νήκουν φυσικά, στόν διο προτεσταντικό κλάδο...
Θεωρομε χρήσιμο καί σκόπιμο νά παρουσιάσουμε τις δικές τους πόψεις, γιά τό πς κατανοον καί τί πιστεύουν σήμερα κάποιες πό τίς κινήσεις ατές για τήν ρθόδοξη κκλησία.
Ι) Θά ρχίσουμε πό τήν λληνική Εαγγελική κκλησία. Πρόκειται γιά τήν παλαιότερη προτεσταντική μολογία τς πατρίδας μας. ναφέρουν σχετικά στό πίσημο δημοσιογραφικό τους ργανο, στό περιοδικό «στήρ τς νατολς», μέ φορμή θρησκευτικά γεγονότα το παρελθόντος, τά ξς: «Κατά κανόνα ποφεύγουμε νά ναφερόμαστε μέ πνεμα κριτικό καί καυστική γλώσσα σε θέσεις καί πρακτικές τς ρθοδόξου κκλησίας, μέ τίς ποες διαφωνομε ριζικά. Ατή μως τή φορά θά τό πράξουμε. εκονολατρικός πυρετός λαο καί θρησκευτικν ρχόντων μέ τήν προσκύνηση τς "θαυματουργο" εκόνας "ξιόν στι" πέρσι τό φθινόπωρο, καί τήν προσκύνηση "τν δώρων τν μάγων" κατά τήν περίοδο τν Χριστουγέννων μέ τήν σύμπραξη τν μοναχν το γίου ρους καί τς πίσημης ρθοδόξου κκλησίας μς προκάλεσε ασθήματα φρίκης. Μς θύμισε Μεσαίωνα. Βυζαντινό θρησκευτικό Μεσαίωνα. Θρησκευτικό φανατισμό και θρησκοληψία. Θρησκευτικό σκοτάδι. Δεισιδαιμονία. Διαστρέβλωση το Χριστιανισμο» [1].
Εναι βεβαίως πορίας ξιον, να μιλον γιά διαστρέβλωση το Εαγγελίου, φανατισμό καί θρησκευτικό σκοτάδι, ο θαυμαστές και πνευματικά γγόνια το Καλβίνου. κείνου, δηλαδή, πού καιγε τον αρετικό Μ. Σερβέτο ζωντανό στη Γενεύη στίς 17-10-1553, μία ποτρόπαιη πράξη, μεταξύ τν πολλν το δίου προτεσταντικο χωρου, πού χει μείνει στό διηνεκές ς παίσια κφραση τς θρησκευτικς μισαλλοδοξίας καί το φανατισμο.
Καί στή συνέχεια, φο δηλώσουν τι θεωρον τούς αυτούς τους «πογόνους τν εκονομάχων» ναφέρουν τι: «καταστάσεις νεοειδωλολατρικές σάν κενες τς εκόνας το "ξιόν στι" καί τν "δώρων τν μάγων" μς φήνουν ναυδους πό τή θλίψη»[2].
ΙΙ) Κοινωνία τν λεύθερων Εαγγελικν κκλησιν εναι να λλο μεζον προτεσταντικό παρακλάδι το λληνικο χώρου. Σε πίσημη νακοίνωση παλαιότερα, το Γραφείου τύπου της, ναφέρει: «πειδή δέ εναι σέ λους γνωστό τι ρθόδοξη κκλησία χει ποικιλότροπα νοθεύσει και λλοιώσει τή διδασκαλία της, γι' ατό τόν λόγο εναι πολλαπλς ΑΙΡΕΤΙΚΗ. Ο κπρόσωποί της θεολόγοι δέν θέλουν νά τό παραδεχθον. Δέν χουν παρά νά βγάλουν τά μαρα γυαλιά, πού φορον. ν πάρχει μία κκλησία πού βρίσκεται μέσα σέ τρομερή αρεση ατή εναι ρθόδοξη κκλησία»[3].
ΙΙΙ) Στά δια πλαίσια κινονται και ο πόψεις διαφόρων λλήνων Πεντηκοστιανν. νδεικτικά ναφέρουμε κάποιες π ατές: σχυρίζονται τι τό Εαγγέλιο το Χριστο «μεινε γνωστο στούς λληνες πό τήν λληνική ρθόδοξη κκλησία»[4]. λλο, τι ρθόδοξη κκλησία «ξακολουθε νά μποδίζει τό κήρυγμα το Εαγγελίου πό μή ρθοδόξους» καί τι εναι παίτια «γιατί κατόρθωσε νά φέρει στή χώρα μας την θεΐα, τόν σκοταδισμό»[5].
λλά καί πό τήν λευθέρα ποστολική κκλησία τς Πεντηκοστς ποστηρίζεται: « ρθόδοξη κκλησία χει δογματικές λήθειες, πού πρέπει νά μένουν θικτες, πως διατυπώνονται μέσα στό σύμβολο τς "πίστεως". Δυστυχς σωρεία τν παραδόσεων, τν θίμων καί τν τόσων μυθοπλαστικν στοριν, μαζί μέ φανατικούς παδούς της, τόν "παπαδόκοσμο" πως τόν λέτε, πού δείχνει μισαλλοδοξία καί κακία χωρίς πίγνωση, τήν χουν κάνει νά χει πλήρη ποτυχία»[6].
Καί λλο πάλι: «τσι πως εναι ρθοδοξία σήμερα δεν μπορε νά προσφέρει τίποτα, χι μόνο στούς Ερωπαίους, λλά οτε στόν διο τό λαό της, τον λληνικό λαό. Χρειάζεται μιά γενική καί ριζική ναμόρφωση»[7].
IV) Θά λοκληρώσουμε τήν νάφορά μας μέ τίς θέσεις μίας κραίας αρετικς καί παραχριστιανικς κίνησης, πού εναι ο Μάρτυρες το εχωβ. Γιά τούς Μάρτυρες το εχωβ ρθόδοξη κκλησία ς τμμα το ποστάτη Χριστιανικο κόσμου, συγκαταλέγεται στήν ψεύτικη θρησκεία, πού ταυτίζεται με τήν πόρνη γυναίκα τς ποκαλύψεως πίσης μέ τή Βαβυλώνα πού πίσης μνημονεύεται στην ποκάλυψη (Κεφ 14, 8. 18, 2)8, ν ο κληρικοί το χριστιανικο κόσμου θεωρονται πό τήν ταιρεία "Σκοπιά" τι «πρξαν τά πιό
ξέχοντα μέλη το σπέρματος το Σαταν»[9].
Ο θέσεις, πού πρίν λίγο ναφέραμε, εναι χαρακτηριστικές γιά το τί συγκεκριμένες κινήσεις στον λληνικό χρο φρονον γιά την ρθόδοξη κκλησία καί ποκαλυπτικές πολλές φορές τν πραγματικν κινήτρων τν νεργειν τους.
ποσημειώσεις:
1. Βλ. στήρ τς νατολς, αν. 2000, τ. 1, μέσα σώφυλλο.
2. Βλ. στήρ τς νατολς, π.π., σ. 5.
3. Βλ. λεύθερο Εαγγελικό Βμα, Α γουστος -Σεπτέμβριος- κτώβριος 1996, σ. 14.
4. Βλ. Γιάννη Θ. Δημητριάδη, στορία τς κκλησίας Πεντηκοστς στήν λλάδα, Θεσσαλονίκη 1983, σ. 41.
5. Βλ. Γιάννη Θ. Δημητριάδη, στορία τς κκλησίας Πεντηκοστς, π.π., σ. 104.
6. Βλ. Χριστιανισμός, ρ.Φ. 52, Φεβρ. 1990, σ. 5.
7. Βλ. Χριστιανισμός, ρ.Φ. 101, πρ. 1992, σ.7.
8.Πλθος χιλιαστικν μαρτυριν βλ. ννας Μπουρδάκου, Μάρτυρες το εχωβ. πό τό Α-Ω, θήνα 2008, σσ. 67-69, 154-157, 289- 290. Πρβλ. Τί διδάσκει πράγματι γία Γραφή, κδ. Μ.τ.., 2005, σσ. 219 – 220.
9. Βλ. Αποκάλυψη. Τό μεγαλειδες κορύφωμά της πλησιάζει, κδ. Μ.τ., 1987, σ. 30.
πηγή:Ορθόδοξος Τύπος, 27/1/2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Μπορείτε να δείτε τις προηγούμενες δημοσιεύσεις του ιστολογίου μας πατώντας το Παλαιότερες αναρτήσεις (δείτε δεξιά)